Hlavní navigace

IDG studií zjistilo, že 95% "spotřebitelů" používá sociální média

Daniel Dočekal

To, že v některých sociodemografických skupinách se penetrace Facebooku blíží takřka stovce procent není nic překvapujícího. Stačí se rozhlédnout už po základních školách – v páté třídě ještě najdete tak polovinu dětí bez Facebooku. Od sedmé třídy výše je ale dítě bez Facebook postupně větší a větší výjimkou.

To, že v některých sociodemografických skupinách se penetrace Facebooku blíží takřka stovce procent není nic překvapujícího. Stačí se rozhlédnout už po základních školách – v páté třídě ještě najdete tak polovinu dětí bez Facebooku. Od sedmé třídy výše je ale dítě bez Facebook postupně větší a větší výjimkou.

Podle studie IDG Research Service „95% spotřebitelů používá sociální media“ (tedy ne pouze Facebook, ale obecně nějaká sociální média). Studie vychází z 3 100 návštěvniků technologických webů jako je PCWorld a MacWorld a slovo „spotřebitelů“ musíte v tomto případě chápat v kontextu – ve skutečnost tedy jde spíše o „technologicky orientovaných spotřebitelů“.

Studie také zjistila, že 44 % z nich uvádí, že informace o technologických produktech na sociálních sítích pozitivně ovlivňuje pravděpodobnost nákupu. 40 % uvádí, že mají pocit loajality k technologické značce, se kterou se setkali na sociálních médiích. A 42 % je ochotno doporučit značku ostatních, pokud byli pozitivně ovlivněni její přítomností na sociálních médiích.

Podle studie považují lidé za nejlepší způsoby působení značek na sociálních médiích odpovídaní na dotazy zákazníků na sociálních sítích (53 %), sdílení produktových informací, zveřejňování recenzí, zákaznickou podporu a zájem o zpětnou vazbu od zákazníků.

IDG také potvrdilo vzrůstající roli tabletů a mobilních telefonů – 92 % dotazovaných používá tablety pro vyhledávání recenzí a informací o produktech, 72 % dotazovaných takto používá mobilní telefony. U čtenářů technicky orientovaných časopisů ale nakonec takto vysoká procenta asi nepřekvapí. Uživatelů tabletů v 75 % na nich i nakupují, u mobilních telefonů jde o 70 %. Pro marketéry je zde navíc nejspíš i dobrá zpráva v tom, že 43 % uživatelů tabletů se zajímalo o produkt na základě inzerátů viděném na tabletů, v případě mobilních telefonů je to podstatně méně, 21%. 

Zdroj: IDG Study Finds 95% of Consumers Use Social Media

Našli jste v článku chybu?
Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Vitalia.cz: Nahradí sluch, ale zvuk je zcela jiný

Nahradí sluch, ale zvuk je zcela jiný

120na80.cz: Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

DigiZone.cz: Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Vitalia.cz: Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Root.cz: Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)