IDG studií zjistilo, že 95% "spotřebitelů" používá sociální média

To, že v některých sociodemografických skupinách se penetrace Facebooku blíží takřka stovce procent není nic překvapujícího. Stačí se rozhlédnout už po základních školách – v páté třídě ještě najdete tak polovinu dětí bez Facebooku. Od sedmé třídy výše je ale dítě bez Facebook postupně větší a větší výjimkou.

To, že v některých sociodemografických skupinách se penetrace Facebooku blíží takřka stovce procent není nic překvapujícího. Stačí se rozhlédnout už po základních školách – v páté třídě ještě najdete tak polovinu dětí bez Facebooku. Od sedmé třídy výše je ale dítě bez Facebook postupně větší a větší výjimkou.

Podle studie IDG Research Service „95% spotřebitelů používá sociální media“ (tedy ne pouze Facebook, ale obecně nějaká sociální média). Studie vychází z 3 100 návštěvniků technologických webů jako je PCWorld a MacWorld a slovo „spotřebitelů“ musíte v tomto případě chápat v kontextu – ve skutečnost tedy jde spíše o „technologicky orientovaných spotřebitelů“.

Studie také zjistila, že 44 % z nich uvádí, že informace o technologických produktech na sociálních sítích pozitivně ovlivňuje pravděpodobnost nákupu. 40 % uvádí, že mají pocit loajality k technologické značce, se kterou se setkali na sociálních médiích. A 42 % je ochotno doporučit značku ostatních, pokud byli pozitivně ovlivněni její přítomností na sociálních médiích.

Podle studie považují lidé za nejlepší způsoby působení značek na sociálních médiích odpovídaní na dotazy zákazníků na sociálních sítích (53 %), sdílení produktových informací, zveřejňování recenzí, zákaznickou podporu a zájem o zpětnou vazbu od zákazníků.

EBF16

IDG také potvrdilo vzrůstající roli tabletů a mobilních telefonů – 92 % dotazovaných používá tablety pro vyhledávání recenzí a informací o produktech, 72 % dotazovaných takto používá mobilní telefony. U čtenářů technicky orientovaných časopisů ale nakonec takto vysoká procenta asi nepřekvapí. Uživatelů tabletů v 75 % na nich i nakupují, u mobilních telefonů jde o 70 %. Pro marketéry je zde navíc nejspíš i dobrá zpráva v tom, že 43 % uživatelů tabletů se zajímalo o produkt na základě inzerátů viděném na tabletů, v případě mobilních telefonů je to podstatně méně, 21%. 

Zdroj: IDG Study Finds 95% of Consumers Use Social Media

Školení PPC reklamy pro začátečníky

  •  
    Principy fungování PPC reklamy.
  • PPC nejsou jen ve vyhledávačích.
  • Zjednodušte si správu šikovnými nástroji.

Detailní informace o školení PPC reklamy »