Hlavní navigace

IDG studií zjistilo, že 95% "spotřebitelů" používá sociální média

Daniel Dočekal 9. 12. 2012

To, že v některých sociodemografických skupinách se penetrace Facebooku blíží takřka stovce procent není nic překvapujícího. Stačí se rozhlédnout už po základních školách – v páté třídě ještě najdete tak polovinu dětí bez Facebooku. Od sedmé třídy výše je ale dítě bez Facebook postupně větší a větší výjimkou.

To, že v některých sociodemografických skupinách se penetrace Facebooku blíží takřka stovce procent není nic překvapujícího. Stačí se rozhlédnout už po základních školách – v páté třídě ještě najdete tak polovinu dětí bez Facebooku. Od sedmé třídy výše je ale dítě bez Facebook postupně větší a větší výjimkou.

Podle studie IDG Research Service „95% spotřebitelů používá sociální media“ (tedy ne pouze Facebook, ale obecně nějaká sociální média). Studie vychází z 3 100 návštěvniků technologických webů jako je PCWorld a MacWorld a slovo „spotřebitelů“ musíte v tomto případě chápat v kontextu – ve skutečnost tedy jde spíše o „technologicky orientovaných spotřebitelů“.

Studie také zjistila, že 44 % z nich uvádí, že informace o technologických produktech na sociálních sítích pozitivně ovlivňuje pravděpodobnost nákupu. 40 % uvádí, že mají pocit loajality k technologické značce, se kterou se setkali na sociálních médiích. A 42 % je ochotno doporučit značku ostatních, pokud byli pozitivně ovlivněni její přítomností na sociálních médiích.

Podle studie považují lidé za nejlepší způsoby působení značek na sociálních médiích odpovídaní na dotazy zákazníků na sociálních sítích (53 %), sdílení produktových informací, zveřejňování recenzí, zákaznickou podporu a zájem o zpětnou vazbu od zákazníků.

EBF16

IDG také potvrdilo vzrůstající roli tabletů a mobilních telefonů – 92 % dotazovaných používá tablety pro vyhledávání recenzí a informací o produktech, 72 % dotazovaných takto používá mobilní telefony. U čtenářů technicky orientovaných časopisů ale nakonec takto vysoká procenta asi nepřekvapí. Uživatelů tabletů v 75 % na nich i nakupují, u mobilních telefonů jde o 70 %. Pro marketéry je zde navíc nejspíš i dobrá zpráva v tom, že 43 % uživatelů tabletů se zajímalo o produkt na základě inzerátů viděném na tabletů, v případě mobilních telefonů je to podstatně méně, 21%. 

Zdroj: IDG Study Finds 95% of Consumers Use Social Media

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Vrcholový řídící zaměstnanec za 75 tisíc

Vrcholový řídící zaměstnanec za 75 tisíc

Lupa.cz: Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Vitalia.cz: Běháte a nehubnete? 6 častých chyb

Běháte a nehubnete? 6 častých chyb

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Vitalia.cz: 7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Lupa.cz: Adblock Plus začal prodávat reklamy

Adblock Plus začal prodávat reklamy

Vitalia.cz: Tohle všechno se dá usušit

Tohle všechno se dá usušit

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr