Hlavní navigace

Andrej Babiš koupil vydavatelství Mafra, jednání s českým Ringierem nedopadlo

Autor: isifa/MAFRA/Tomáš Krist
David Slížek

Po týdnech spekulací, zda miliardář Andrej Babiš koupí či nekoupí českou pobočku vydavatelství Ringier Axel Springer, přichází překvapení – v jeho vlastnictví skončila Mafra.

„Skupina Agrofert dnes uzavřela s německou společností Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft mbH smlouvu na koupi přední české mediální skupiny MAFRA,“ oznámil dnes v tiskové zprávě Agrofert miliardáře Andreje Babiše.

Transakce ještě podléhá schválení příslušných úřadů na ochranu hospodářské soutěže. Obě strany se dohodly nezveřejňovat další podrobnosti o transakci, stojí dále v oficiálním vyjádření. Babiš koupi komentoval i na svém twitterovém účtu:

„Skupinu MAFRA považuji za velmi silného hráče na českém mediálním trhu, především v oblasti seriózní žurnalistiky,“ cituje tisková zpráva Babiše. „Její akvizice bude mít pro naši mediální divizi řadu synergií a umožní nám hledat další nákladové úspory například při fungování našeho týdeníku 5plus2,“ dodal Babiš.

Podle jeho slov chce Agrofert vybudovat významnou mediální skupinu, která bude mít silné postavení na české i slovenském trhu.

Ringier: Babiš měl zájem 

Koupě Mafry následuje po měsících spekulací a „zaručených“ zpráv o tom, že Babiš chce koupit konkurenční českou pobočku vydavatelství Ringier Axel Springer, která vydává například deník Blesk nebo týdeník Reflex.

Firma dnes v oficiálním prohlášení potvrdila (na webu se k němu nelze dostat, ale je dostupné i na facebookové stránce), že o ni měl majitel Agrofertu opravdu zájem, nakonec se ale s jejími vlastníky nedohodl.

„Vydavatelství Ringier Axel Springer Česká republika je konfrontováno s průběžnými spekulacemi ohledně možného prodeje společnosti. Koncern Ringier Axel Springer Media AG byl osloven podnikatelem Andrejem Babišem, který projevil o firmu v České republice zájem. Ringier Axel Springer AG však vyjednávání ukončil a žádná další jednání nepokračují,“ stojí ve vyjádření vydavatelství.

Našli jste v článku chybu?
26. 6. 2013 17:07
Nečtenář (neregistrovaný)

Pane Lutonský, přístě když vám zdroj pravdivě sdělí, že kupuje největší český bulvár, tak to chce zapnout mozek než napíšete, že kupuje blesk. Dávejte čtenářům přesné informace, tak jak vám je zdroj dodá a bude to v pořádku. ;-)

26. 6. 2013 18:33
honza (neregistrovaný)

Jsem spokojen. Teď se konečně v pravém světle ukáže, jak moc velké prostitutky Čásenský a jeho parta jsou. :-)