Hlavní navigace

Inactive Account Manager: určete, jak má Google naložit s neaktivním účtem

15. 4. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Google zvolil odpovídající přístup i pro okamžik, kdy dojde k úmrtí uživatele. A je dobré si uvědomit, jak velký rozdíl v přístupu k této otázce panuje mezi Googlem a Facebookem.

Hodně lidí netuší, že když po dobu několika měsíců nepoužijí účet u Microsoftu (Hotmail, Live.com, Outlook365), bude jim přístup deaktivován a za dalších pár týdnů smazán. Podobný mechanismus používá celá řada služeb. A teď s možností, nastavit si, jak tomu bude u vašeho účtu, přichází také Google.

Google Inactive Account Manager (Správce neaktivních účtů) umožňuje zadat telefonní číslo či další mailovou adresu, které Google použije pro zaslání upozornění na to, že účet je neaktivní a že může dojít k jeho zrušení.

Stejně tak je možné si nastavit dobu, po které bude Google účet považovat za neaktivní. Počáteční nastavení jsou 3 měsíce, ale je možné změnit je až na 18 měsíců.

Můžete také vybrat až deset přátel či členů rodiny, které Google na neaktivní účet upozorní. S těmito lidmi můžete také sdílet data (což v praxi znamená, že si budou moci data stáhnout). A máte také možnost nastavit automatickou odpověď na e-maily poslané na váš Gmail. Ta se uplatní v okamžiku, kdy bude účet neaktivní.

Poslední možností v nastavení je to, co má Google s účtem udělat. Můžete si například zvolit, zda má být neaktivní účet zcela smazán, včetně obsahu Google+, YouTube, AdSense, Gmailu a Blogger.com. Je dobré vědět, že případné smazání účtu v Gmailu neuvolní použitou adresu pro další použití.

BRAND24

Jak Google posuzuje, zda účet je aktivní? Podle informací v nápovědě k tomu používá přihlášení, historii webu, použití Gmailu (včetně aplikace na telefonu/tabletu) a informace o poloze z tabletu s Androidem.

A poznámka na závěr? Google zvolil odpovídající přístup i pro okamžik, kdy uživatel zemře. Je zajímavé, jak se přístup Googlu k podobné události liší od Facebooku. Ten účty zesnulých odmítá mazat, vytváří z nich virtuální pomníčky a s pozůstalými se odmítá bavit.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).