Hlavní navigace

Příspěvkové Indiegogo ohlásilo spolupráci s platebním zpracovatelem Adyen

Marek Janouš

Adyen jako takový celosvětově zvládá 187 měn a 218 platebních způsobů. Indiegogo jej prozatím využije pro snahu vybudovat si náskok v Evropě a v Kanadě.

Indiegogo, platforma na veřejné vybírání peněžních příspěvků — založená v roce 2008 v Americe, ale s ambicí světovou — ohlásila počátkem týdne spolupráci s Adyenem, zpracovatelem plateb. Adyen bude pro Indiegogo prozatím zpracovávat převody z Evropy a z Kanady.

Platební zpracovatel je důležitý pro pokračování průniku Indiegogo do Evropy. Mezi různými evropskými zeměmi jsou totiž velké rozdíly v tom, jak jsou lidé zvyklí platit online. Například v Německu se v roce 2011 zaplatilo kartami jen 17 % objemu všech online plateb, zatímco ve Velké Británii to činilo 56 % (uvádí Fortune). Nizozemí je kupříkladu zas ojedinělé svým domácím platebním systémem iDEAL. Ayden přitom celosvětově zvládá platby ve 187 měnách a 218 místními způsoby. V roce 2012 převedl celkem 10 miliard dolarů.

Indiegogo je hlavním rivalem známějšího Kickstarteru; samo o sobě tvrdí, že je větší (a založeno bylo dříve). Od Kickstarteru se podstatně liší volnějším přístupem ke kampaním. (Více se můžete dočíst v našem podzimním rozhovoru se spoluzakladatelkou Indiegogo, Danae Ringelmann.) Indiegogo jasně cílí na to, aby bylo platformou světovou.

Když se Kickstarter vydal loni v říjnu do Británie, Indiegogo odpovědělo začátkem prosince otevřením se nejen Británii, ale i Německu, Francii a Kanadě. Zatím nabízí web přeložený do němčiny a do francouzštiny a příjem liber, eur a kanadských dolarů. Vlastní kampaně se zobrazují nadále v angličtině — jak byly zadány — a vybrány z celého světa, ale Indiegogo se chce postupně zaměřit na vyzdvihování kampaní místních.

test

Indiegogo uvádí, že od prosincového kroku se mezinárodní aktivita na Indiegogo zvedla o 20 % (neuvádí však, čeho dvacet procent), a právě to společnost povzbuzuje k podpoře místních platebních způsobů ve snaze umožnit kampaním vybrat více.

Indiegogo svým volným přístupem nikdy nebránilo v tom, aby si kampaň založil kdokoli odkudkoli, a by na ni přispíval kdokoli odkudkoli, pokud je schopen převést peníze podporovaným způsobem. Je však všeobecně známo a opakovaně vyzkoušeno, že lokalizace (nejen překlad do místního jazyka, ale uzpůsobení místním zvyklostem) pomáhá podstatně.

Našli jste v článku chybu?