Hlavní navigace

Infobaden se zprofesionalizuje. Vybral přes půl milionu korun na Startovači

Jan Beránek

Další tuzemskou úspěšnou kampaň na crowdfundingovém serveru hlásí Startovač. Po hudebních projektech uspěla satirická televizní stanice Infobaden TV.

Skoro jako Mňága. Satirický projekt Infobaden vybral za měsíc necelých 529 tisíc korun na další rozvoj svého fungování. „Znamená to, že to můžeme začít dělat profesionálně, pořídit si nějakou techniku, kterou jsme si doteď složitě půjčovali, a začít platit všechny zúčastněné. Ozvalo se nám několik větších firem, které mají zájem spolupracovat, takže to ještě ladíme a rozhodujeme se,“ tvrdí jeden ze zakladatelů projektu Mirek Burkoň.

Díky penězům, které získali z kampaně na Startovači, se mohou rozjet práce na pravidelném vysílání. „Plánujeme celý leden intenzivně točit a spustit začátkem února. Vycházet by mělo jedno nové video týdně, uvidíme, jak to budeme zvládat.“ dodává Burkoň. 

Infobaden.cz je obdobou známého amerického humoristického webu The Onion – publikuje zprávy, které parodují aktuální české i světové dění. Vybraný půlmilion by měl stačit na provoz příští rok. "„Pro srovnání, 500 000,– stojí tři čtvrtiny jedné epizody Pečeného sněhuláka nebo 7.5 cm tunelu Blanka,“ srovnávají autoři své náklady s dalšími projekty, které jsou financovány formou povinného crowdfundingu. 

Komunitní financování funguje

Za poslední tři roky vzniklo v tuzemsku devět serverů, které vybírají peníze na různě zaměřené projekty. Češi nejvíc přispívají na kulturní nebo umělecké projektyTuzemské služby vybraly podle studie Aspen Institutu za poslední tři roky kolem čtyřiadvaceti milionů korun

CIF17_Rabaino_Lupa

Nejúspěšnějším projektem byla kampaň festivalu United Islands, která vybrala víc než jeden milion. Tuzemskou jedničkou na zahraničních serverech je ale hra Kingdom Come od karlínských Warhorse Studios, kteří na Kickstarteru získali víc než 30 milionů korun.  


Zdroj: Aspen Institu

A do crowdfundingového dobrodružství se pouští už i banky. Svůj projekt Odstartováno.cz připravila Raiffeisenbank na konci listopadu. O samotný koncept komunitního financování se zajímá i Evropská komise. Globálně se totiž na různé projekty vybralo přes pět miliard dolarů. 

Našli jste v článku chybu?