Heureka.cz: Při „Dni dopravy zdarma“ ušetřili zákazníci 10 milionů

Na deset milionů ušetřeného dopravného vyčíslila Heureka.cz výsledek „Dne dopravy zdarma“. Akce má však smysl patrně jen pro e‑obchody velké; ty menší na ní spíše prodělají.


Autor: Heureka

Plná velikost

„Nákupní rádce“ Heureka.cz rozeslal infografiku a tiskovou zprávu, ve které shrnuje výsledky nedávného „Dne dopravy zdarma“. Letos se prý zapojilo 926 obchodů a nakupující v nich utratili 181,7 miliónu korun za více než 110 tisíc objednávek. Oproti loňsku se průměrná hodnota jedné objednávky zvedla na 1633 korun. Do akce se zapojily také největší české e‑shopy jako Mall.cz, Alza.cz, Kasa.cz, T. S. Bohemia nebo Levneelektro.cz.

K tomu mluvčí Mall.cz, Michala Gregorová: „Den dopravy zdarma u nás v kombinaci s hrozbou zdražování kvůli měnové intervenci ČNB doslova odstartoval předvánoční nákupy. Zákazníci si během úterý a středy objednali na Mall.cz dvakrát více zboží než ve stejné dny minulého roku, kdy jsme ještě na dopravu zdarma nelákali.

Heureka.cz ve zprávě tvrdí, že „zákazníci ušetřili na poštovném téměř 10 milionů korun“. Kolegové z Podnikatele však našli e‑shop, který „neslevil zadarmo“ a prostě si pro ten den ceny zvýšil o cenu dopravy. Heureka.cz si je vědoma toho, že podobné podvůdky nedělají „dni dopravy zdarma“ dobré jméno; s dotyčným e‑shopem prý „jednala“, sdělil Podnikateli ředitel Heureky Tomáš Braverman. Do akce se přitom směly zapojit pouze e‑shopy s logem „ověřeno zákazníky“.

Content

Smysl účasti na „Dnu dopravy zdarma“ si musí každý provozovatel e‑obchodu dobře zvážit. Zejména na levnějších objednávkách za několik stovek totiž bez účtování dopravy zpravidla prodělá. Záleží však i na množství objednávek, které běžně vyřizuje.

Podle Heureky se letos opět objednávala nejčastěji elektronika, a to ve třetině případů. Pětina objednávek byla na bílé zboží, desetina na vybavení pro dům a zahradu.

Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  •  
    Jak dostat ono tajemné UX do designu.
  • Ve kterých fázích zapojit uživatele, abyste dostali nejvíc muziky za nejmíň peněz.
  • Jak vytvářet jednoduché a srozumitelné persony

Detailní informace o školení UX »