Podle průzkumů iResearch generoval čínský trh s reklamou v mobilních aplikacích za rok 2010 v přepočtu 11 milionů dolarů, letos se ale předpokládá růst o více než 340 % na cca 48 milionů dolarů (310 mil RMB).
Na čínském trhu je přes 30 mobilních reklamních platforem, počínaje těmi od výrobců mobilů a telekomunikačních operátorů (Apple, Google, China Telecom), přes tradiční webové reklamní platformy jako iMocha a AdChina a také nové, na mobilní platformy specializované MadHouse, Casee, AdWo, Wooboo nebo Domob.
Jak čínský mobilní reklamní trh vypadal v prvním pololetí roku 2011, sumarizuje následující infografika.Infografiku zpracoval Guohe Ads.
Za povšimnutí stojí následující:
- 80 % reklamních impresí pochází z deseti čínských regionů, vede Peking, Šanghaj, Guangzhou (někdejší Kanton), následuje Jiangsu a Zhejiang
- iOS předehnal o 16 % v počtu impresí Androidy
- zařízení s menším displejem dosahují lepšího click-rate
- Kromě Apple jsou nejpopulárnější HTC, Samsung a Motorola
- iPad dominuje čínskému trhu tabletů, 98 % tabletových impresí pochází z něj