Hlavní navigace

Instagram má 90 milionů uživatelů a Facebook 1,4 milionu ztratil

Daniel Dočekal

Instagram se snaží napravit předvánoční problém s informacemi o tom, jak mu utekla „až čtvrtina uživatelů“ (protože na ně vyrukovali s typicky „facebookovsky“ sepsanou smlouvou).

Faktem je, že čísla tehdy použitá se netýkala vůbec Instagramu, ale pouze aplikace Instagramu na Facebooku. A tradičně byla tato čísla označitelná za „hausnumera“, byť se Facebooku poměrně dobře dařilo hlídat jejich smysluplnost.

Na to ostatně jako první zareagoval Facebook a nyní se  už čísla o počtech uživatelů aplikací nedozvíme. Prostě je přestal ukazovat. A Instagram přispěchal s tím, že má 90 milionů aktivních uživatelů, o deset procent více, než… právě v prosinci. Což je svým způsobem revoluce. Facebook kvůli Instagramu přestal čísla ukazovat.

Instagram poprvé v historii čísla ukázal. Ale víte, jak to se všemi těmi čísly je. Mohou si ukazovat, co chtějí. Což mimochodem zní zajímavě ve srovnání s tím, že v září Facebook uváděl, že Instagram má 100 milionů registrovaných uživatelů.

A opět, víte jak to s těmi čísly je. Návštěvníci vs. návštěvy. Unikátní uživatelé, unikátní návštěvy, registrovaní uživatelé, aktivní uživatelé. Prostě se zrovna vybere to, co se nejvíce hodí.

UX17_snitker

Aby toho nebylo málo, na Mashable se objevil článek Facebook Lost 1.4 Million Users. Does That Matter?. Řeč je o počtu uživatelů Facebook v USA, kterých je ale přes nějakých 167 milionů. A samozřejmě, opět, jsou to vlastní čísla Facebooku, která teoreticky udávají „aktivní uživatele“ za měsíc. Což, jak už asi dlouho víme, je opět hausnumero. A pro  ještě lepší ilustraci je vhodné se podívat na vývoj tohoto čísla – například v Zoomsphere.com (ta je, stejně jako všichni ostatní, bere přímo z Facebooku).

Co bude následovat? Možná Facebook přestane pro jistotu ukazovat i tato čísla. Protože ono to nakonec ani s tou uváděnou miliardou není až tak zcela pravda.

Našli jste v článku chybu?