Hlavní navigace

Instagram rozšiřuje reklamní formáty, chystá i API pro inzerenty

 Autor: Instagram
David Slížek

Víc reklamy a podstatné rozšíření počtu zadavatelů, kteří si ji budou moci zaplatit. A také nové „akční“ formáty. To jsou novinky Instagramu.

Instagram s reklamou experimentuje už déle než rok a půl a nějakou dobu ještě zůstane u testování s několika velkými klienty. Ještě letos ale má přijít změna: reklamy mají být dostupné mnohem většímu počtu inzerentů, přijdou nové formáty a cílení s využitím dat Facebooku. Instagram to oznámil na blogu.

Ke klasickým reklamním (sponsored) fotkám, nedávno doplněných reklamním „kolotočem“ (carouselem) s tlačítkem Dozvědět se více (Learn more), mají přibýt nové „akční“ formáty umožňující přímou interakci uživatelů. 


Autor: Instagram

Instagram zatím kromě výše zmíněného ukázal tlačítka Shop Now, Install Now, a Sign Up, která se budou zobrazovat pod fotkami. Kliknutí na tlačítko otevře odkaz v interním prohlížeči Instagramu, ze kterého se pak uživatel po provedení kýžené akce může jednoduše vrátit zpět do aplikace.

S novými formáty Instagram slibuje také přesnější cílení reklamy, které má přijít během letošního roku. Nové nástroje mají na jedné straně umožnit cílení podle demografických dat a zájmů uživatelů, na druhé pak uživatelé dostanou možnost dát Instagramu najevo, jaké reklamy chtějí a jaké nechtějí sledovat, tvrdí firma. 

Instagram také slibuje, že svůj reklamní program uvolní pro více zadavatelů. Chystá pro ně speciální Ads API a nástroje pro nákup reklamy založené na infrastruktuře Facebooku (majitele Instagramu). Právě skupina vybraných partnerů Facebooku je dostane na zkoušku jako první. 

Zbytek světa má přijít na řadu někdy později během roku. Kdy instagramové reklamy dorazí i do Česka, zatím jasné není. A jeho do češtiny lokalizovaná stránka o inzerci zůstává stále na informace hodně skoupá.

Našli jste v článku chybu?
Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Dárkové poukazy. Vaše byznys výhra

Dárkové poukazy. Vaše byznys výhra

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Vitalia.cz: Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Jmenuje se Janina a žije bez cukru

DigiZone.cz: NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Podnikatel.cz: EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

EET: Totálně nezvládli metodologii projektu

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life