Hlavní navigace

Instagram rozšiřuje reklamní formáty, chystá i API pro inzerenty

 Autor: Instagram
David Slížek 3. 6. 2015

Víc reklamy a podstatné rozšíření počtu zadavatelů, kteří si ji budou moci zaplatit. A také nové „akční“ formáty. To jsou novinky Instagramu.

Instagram s reklamou experimentuje už déle než rok a půl a nějakou dobu ještě zůstane u testování s několika velkými klienty. Ještě letos ale má přijít změna: reklamy mají být dostupné mnohem většímu počtu inzerentů, přijdou nové formáty a cílení s využitím dat Facebooku. Instagram to oznámil na blogu.

Ke klasickým reklamním (sponsored) fotkám, nedávno doplněných reklamním „kolotočem“ (carouselem) s tlačítkem Dozvědět se více (Learn more), mají přibýt nové „akční“ formáty umožňující přímou interakci uživatelů. 


Autor: Instagram

Instagram zatím kromě výše zmíněného ukázal tlačítka Shop Now, Install Now, a Sign Up, která se budou zobrazovat pod fotkami. Kliknutí na tlačítko otevře odkaz v interním prohlížeči Instagramu, ze kterého se pak uživatel po provedení kýžené akce může jednoduše vrátit zpět do aplikace.

S novými formáty Instagram slibuje také přesnější cílení reklamy, které má přijít během letošního roku. Nové nástroje mají na jedné straně umožnit cílení podle demografických dat a zájmů uživatelů, na druhé pak uživatelé dostanou možnost dát Instagramu najevo, jaké reklamy chtějí a jaké nechtějí sledovat, tvrdí firma. 

WT100

Instagram také slibuje, že svůj reklamní program uvolní pro více zadavatelů. Chystá pro ně speciální Ads API a nástroje pro nákup reklamy založené na infrastruktuře Facebooku (majitele Instagramu). Právě skupina vybraných partnerů Facebooku je dostane na zkoušku jako první. 

Zbytek světa má přijít na řadu někdy později během roku. Kdy instagramové reklamy dorazí i do Česka, zatím jasné není. A jeho do češtiny lokalizovaná stránka o inzerci zůstává stále na informace hodně skoupá.

Našli jste v článku chybu?
Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Lupa.cz: Kdo vyhraje Kříšťálovou Lupu? Hlasování začalo!

Kdo vyhraje Kříšťálovou Lupu? Hlasování začalo!

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Vitalia.cz: 7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Podnikatel.cz: Nemá dluhy? Zjistíte to na poště

Nemá dluhy? Zjistíte to na poště

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Vitalia.cz: Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu