Hlavní navigace

Intel se chce podílet na elektronizaci aut, představil novou platformu

Martin Vyleťal 30. 5. 2014

Před dvěma lety firma založila fond určený na investice do automobilového průmyslu. Nyní přichází s platformou hardwarových a softwarových produktů určených pro automobily.

Moderní auta se stále více mění v počítače – řadu podstatných funkcí sledují a řídí elektronika. Výrobci také postupně směřují k tomu, že se auta budou řídit čím dál tím víc bez zásahu člověka.

Většina velkých internetových a IT hráčů se proto snaží, aby jim v této oblasti neujel vlak. Apple už představil svůj systém CarPlay, na kterém spolupracuje s Ferrari, Mercedesem a Volvem. Google, v lednu rozjel Open Automotive Alliance, která má urychlit inovace v automobilovém průmyslu a samozřejmě podpořit operační systém Android. Tento týden firma ukázala prototyp auta, které nepotřebuje řidiče.

Chytrým systémům pro automobily se ale věnuje také například Cisco či Nokia. Finové mají  připraveno 100 milionů dolarů pro startupy, zaměřující se na technologie pro chytrá auta. Fond bude napojen na divizi HERE, která se věnuje mapám a bude hledat startupy, které mohou rozšířit ekosystém kolem mapových podkladů.

Intel v roce 2012 založil fond s názvem Capital Connected Car Fund, do kterého firma vložila 100 milionů dolarů. Ten v minulosti investoval například do projektu CloudMade, jež se zabývá agregací dat a cloudovou konektivitou pro oblast automobilů. Vložil ale peníze také do firmy Tobii Technology, která aplikuje technologii perceptuálních výpočtů na automobilové asistenční funkce. Začátkem května pak fond vstoupil do japonské společnosti ZMP, jež vyvíjí platformu pro autonomní řízení a vozy propojené s čidly, radary a kamerami.

CIF16

Včera Intel představil platformu In-Vehicle Solutions, která propojuje hardwarové a softwarové produkty, určené primárně pro automobily.

"Naším cílem je podpořit vývoj a vyjít přitom od pomocných funkcí, které jsou ve vozech k dispozici již dnes, zlepšit do budoucna bezpečnostní funkce a nakonec dospět i k vozům, které se dokáží řídit samy,” uvedl Doug Davis, viceprezident pro oblast Internetu věcí. 

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Podnikatel.cz: ČOI zamířila na e-shopy. Zaplatí 1,5 milionu

ČOI zamířila na e-shopy. Zaplatí 1,5 milionu

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

120na80.cz: Běžci, co jíst poslední dny před závodem?

Běžci, co jíst poslední dny před závodem?

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje