Internet a informační společnost

Poslední část Czech Internet Fora 2006 se věnovala otázkám Internetu a informační společnosti. Panelové diskuze se zúčastnili představitelé největších českých portálů. Jaroslav Kábele (iDnes), Tomáš Búřil (Seznam.cz), David Duroň (Atlas),Oldřich Bajer (NetCentrum) se společně s Markem Antošem (Internet Info) a Janem Herzmannem (Factum Invenio) shodli na tom, že využívání Internetu v České republice má své rezervy.

Poslední část Czech Internet Fora 2006 se věnovala otázkám Internetu a informační společnosti. Panelové diskuze se zúčastnili představitelé největších českých portálů.

Jaroslav Kábele (iDnes), Tomáš Búřil (Seznam.cz), David Duroň (Atlas),Oldřich Bajer (NetCentrum) se společně s Markem Antošem (Internet Info) a Janem Herzmannem (Factum Invenio) shodli na tom, že využívání Internetu v České republice má své rezervy.

Na jedné straně jsou technologická omezení, neboli rychlost a kvalita připojení k Internetu, kterým uživatel disponuje. Ty ho limitují v možnosti využívat všech služeb, které Internet uživatelům nabízí. Na druhé straně je pak jakýsi strach či nedůvěra v Internet zejména u starších věkových skupin. Jan Herzmann připomněl, že skoro polovina české společnosti sice Internet využívá, ale mnoho z nich jej nevyužívá denně a současně je také hodně lidí, kteří mají přístup k Internetu pouze v zaměstnání.

Je také nutné zdůraznit, že na českém Internetu dominuje tradiční prohlížení stránek a používání e-mailu, ale též také další odvozené služby , jako je například chat. S tím souvisí i vznik různých komunit, jejichž velikost a důležitost si představitelé portálů uvědomují. A hodlají prostřednictvím těchto komunit získávat nové uživatele.

Jan Herzmann upozornil na další důležitou skupinu potenciálních uživatelů, seniory. České portály si uvědomují potenciál,který v sobě starší uživatelé ukrývají, nicméně nikdo z účastníků diskuse neprozradil, zda jejich portál připravuje speciální služby cílené na tuto skupinu.

Oldřich Bajer zdůraznil, že Centrum chce být vyhledávačem pro všechny věkové skupiny, nejen pro mladé, tak jak bylo prezentováno při spuštění nové homepage. Staří se naučí využívat služeb určitého portálu prostřednictvím svých dětí a vnuků.

EBF6

David Duroň připomněl, že v České republice je třikrát nižší penetrace než je průměr zemí Evropské unie. Tato skutečnost způsobuje problémy se získáváním nových uživatelů. Dále zdůraznil nutnost edukace a zvyšování počítačové gramotnosti. Marek Antoš v této souvislosti připomněl rozdělení 200 milionové státní dotace na rozvoj broadbadu. Přínosnost některých projektů k rozvoji broadbandu je ale celkem diskutabilní.

Tomáš Búřil zdůraznil, že portály musí vytvořit důvod, proč by měli uživatelé využívat jejich služeb.

Školení: Právo vs. online marketing

  •  
    Jak chránit vlastní značku a obsah.
  • Jak využívat cizí díla pro svoje prezentace.
  • Na co si dát pozor při tvorbě reklamy na internetu.

Více o školení Právo vs. online marketing »