Hlavní navigace

Internet dotahuje klasická média

David Antoš

Britský Google v příjmech z inzerce překonal největší lokální komerční televizi ITV. Petr Bednář z Global Inspiration na Czech Internet Foru 2007 předvídá, že se tak v nedaleké budoucnosti stan i u nás. Již dnes je podíl výdajů na internetovou reklamu i penetrace připojení v Česku při srovnání se srovnatelnými zeměmi na velmi dobré úrovně. Průměrný uživatel na síti stráví denně 80 minut. Televize sice vede (tři hodiny), ale rozdíly se neustále zmenšují, televize se propadá. Zlepšují se i další…

Britský Google v příjmech z inzerce překonal největší lokální komerční televizi ITV. Petr Bednář z Global Inspiration na Czech Internet Foru 2007 předvídá, že se tak v nedaleké budoucnosti stan i u nás. Již dnes je podíl výdajů na internetovou reklamu i penetrace připojení v Česku při srovnání se srovnatelnými zeměmi na velmi dobré úrovně. Průměrný uživatel na síti stráví denně 80 minut. Televize sice vede (tři hodiny), ale rozdíly se neustále zmenšují, televize se propadá. Zlepšují se i další charakteristiky.

Celý český reklamní trh činí 22 miliard, grafická reklama z něj ukusuje 6 procent, v Británii je to již 15 procent. A to pouze grafické, započítání dalších forem internetové reklamy by číslo posunulo až k 10 procentům. Zajímavé srovnání nabízí zisková marže. Nova má přibližně 50 procent, Seznam téměř stejnou. I absolutní čísla se začínají přibližovat. Internetové servery se stávají konkurenceschopné i v šířce svého zásahu – návštěvnost Novinek se blíží sledovanosti Událostí České televize.

Našli jste v článku chybu?