Hlavní navigace

Internet Info zveřejňuje svůj obrat v roce 2000

Marek Antoš 2. 2. 2001

Český internetový trh, alespoň pokud jde o poskytovatele obsahu, stále trpí jistou mírou nestandardnosti. Jednou z jejích projevů je úzkostlivé tajení výsledků hospodaření: až na světlé výjimky se čísla zkrátka nepouštějí ven. Rozhodli jsme se proto přidat k těm otevřenějším a zveřejnit naše předběžné výsledky za rok 2000.

Mohl bych samozřejmě použít srovnání se situací ve Spojených státech, kde internetové firmy zveřeňují prakticky vše, málem včetně čísel bot svých ředitelů. Byl by to však příměr pokulhávající na obě nohy – důvodem je tam totiž veřejná obchodovatelnost těchto firem, které tím pádem musí poskytovat čísla svým akcionářům, investorům – a burzovnímu dohledu. Tuzemská situace je však zcela opačná: kdybyste se majitelů serverů zeptali na číslo bot, pravděpodobně byste uspěli, ale s čísly o hospodaření to zatím není žádná sláva.

Kořeny tohoto tajnůstkářství je podle mého názoru třeba hledat v době, kdy platila premisa, že co server, to jeden majitel, autor, webdesigner, obchodník a uklízečka v jedné osobě. Tehdy se často pokladna firmy rovnala peněžence majitele – a zveřejňovat její stav se pochopitelně nikomu moc nechtělo. Dnes je však situace dramaticky jiná: „jednomužné“ servery mizí a mění se na servery, opečovávané celým týmem lidí – předsudky z tehdejší doby však zůstávájí.

Existují však také světlé výjimky – z významných poskytovatelů obsahu svá čísla pravidelně zveřejňuje Mobil Media a Seznam, určitý obrat za minulý rok zveřejnil také Computer Press (v tiskové zprávě sice poněkud neurčitě, ale shodou skolností práve v diskusi zde na Lupě jej upřesnil Jiří Hlavenka). Ještě lepší je situace v oblasti internetové reklamy – svá čísla zveřejňuje ARBOmedia i M.I.A., ta dokonce čtvrtletně. Rozhodli jsme se tedy také přidat a osobně pevně věřím, že se – nezávisle na nás – letos přidá i řada dalších.

Meziroční obrat společnosti Internet Info, s. r. o., vzrostl podle předběžných finančních výsledků za uplynulý kalendářní rok o 310 procent. Růst za stejné období předchozího kalendářního roku činil 261 procent. V konkrétních číslech se jedná o zvýšení obratu společnosti z 995 000 korun za rok 1999 na současných 4 074 000 korun v roce 2000. Tolik citát z tiskové zprávy. Dovolím si ho ještě doplnit o nástin struktury zmíněného čísla – zhruba tři miliony připadají na internetovou reklamu, zbylý milion pochází z naší poměrně rozsáhlé konzultační činnosti a zejména ze studií trhu, které pravidelně sestavujeme. Růstu obratu odpovídal i růst počtu pracovníků – zatímco před rokem a půl jsme neměli žádnou kancelář a v celé firmě jsme byli jen dva coby původní společníci, dnes máme 7 interních pracovníků a řadu stálých spolupracovníků.

Největší radost nám samozřejmě dělá poměrně rychlé tempo růstu. Je samozřejmě možné namítnout, že z nuly se roste vždycky rychle, ale to by snad platilo spíš v letech 1998 a 1999 – v loňském roce jsme přitom poposkočili ještě o něco rychleji. Vzhledem k tomu, že je na kalendáři únor, se dají jen velmi těžko odhadovat výsledky letošního roku, ale máme samozřejmě v plánu tento trend udržet. Pomoci by nám v tom měly jednak nové projekty, jednak další rošíření našich konzultačních aktivit. Vzhledem k tomu, že jsme nepodlehli svodům loňské investorské horečky, financujeme se výhradně z vlastních zdrojů – to má sice své nevýhody, ale také výhody, které zvláště v poslední době vycházejí na povrch.

Tož tak – když už píšeme o ostatních, abyste také věděli, jak jsme na tom sami. Příště se zase s radostí pošťouráme v účetnictví někomu jinému. :-)

Anketa

Domníváte se, že by měly internetové firmy zveřejňovat čísla o svém hospodaření?

Našli jste v článku chybu?

5. 2. 2001 22:09

Marek Antoš (neregistrovaný)
My se nechválíme, my oznamujeme - pokud se současně sami můžeme plácat po ramenou, tím lépe. Nicméně nerozumím té hezčí části reality - a co by měla být ta horší?

5. 2. 2001 12:08

Miira (neregistrovaný)
Myslenka jiste chvalyhodna; vzhledem k velke strohosti dat se ptam: Neni zverejnena pouze ta hezci cast reality? Neni to spise sebechvala?
DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?