Hlavní navigace

Internet OnLine uzavřel smlouvu s Warner Bros.

Petr Tesařík 26. 1. 2000

Podle tiskové zprávy v minulém týdnu Český Telecom uzavřel prostřednictvím Internet OnLine smlouvu o vzájemné partnerské spolupráci v oblasti reklamy, propagace a internetových služeb se společností Warner Bros., s.r.o. pro Českou republiku. Co to asi bude znamenat pro rozvoj Internetu v českých zemích?

Zdá se, že „dřevní doby“, kdy Internet používalo jen pár zasvěcenců, jsou nenávratně pryč už i u nás. S tím pochopitelně souvisí i jeho komercionalizace a celková proměna. Z prostředku získávání a vyměňování informací se stále více stává masmédiem. Proto nepřekvapuje, že se o něj začínají zajímat také mediální společnosti. Je to zcela v souladu se světovými trendy – vzpomeňme jen nedávné propojení Time Warner s AOL ve Spojených Státech. Přitom se ukazuje, že USA udávají takt celosvětovému vývoji.

Co se týče konkrétních důsledků, v tiskové zprávě se mj. uvádí, že „cílem podepsané smlouvy je především efektivní reklamní působení a obohacení obsahu českého Internetu jako důležitého média a dále spolupráce v rámci marketingových projektů obou společností“. Co se týče začátku této věty, smysl je víceméně jasný – až příště půjdeme do kina, můžeme před vlastním filmem očekávat poutavou reklamu na to nej, nej připojení k Internetu od IOL a naopak při brouzdání Webem bychom častěji mohli narazit na reklamní proužek s nabídkou kulturního (?) vyžití. :)

Zajímavější je slibované obohacení obsahu českého Internetu. Vzhledem k tomu, že promítací sály svoje dominantní postavení na trhu zábavního průmyslu ztratily už dávno a u televize (resp. videa) se podobný vývoj tiše předpokládá právě s nástupem Internetu, zřejmě se Warner Bros. coby významný filmový distributor domnívá, že právě nastal ten správný čas, přestěhovat filmy z videopásek na SCSI disky výkonných serverů a promítací plátno přestěhovat podruhé, tentokrát z obrazovky televizoru na monitor počítače. V tomto smyslu také hovoří zmíněná tisková zpráva, podle níž se letos můžeme těšit na „speciální webové stránky s filmy a hudbou pro milovníky filmového umění, promotion k zajímavým filmovým titulům apod.“

BTW spolupráce Internet OnLine s Warner Bros. začala již loni v květnu podporou filmu Matrix, kterou obě strany hodnotí jako velice úspěšnou. K samotnému filmu se nechci příliš vyjadřovat, neboť jsem tento snímek neviděl, ale podle komentářů ostatních usuzuji, že s internetovou skutečností má pramálo společného. A tak můžeme očekávat stav, kdy Internet bude používat takřka každý, ale rozumět mu nebude téměř nikdo, jinými slovy stav, kdy nová technologie pokročí do fáze běžného využití. Kdo dnes rozumí fyzikální podstatě elektromagnetických vln, frekvenční modulaci, horizontální a vertikální synchronizaci, zatemňovacím pulsům, způsobům kódování barevného signálu, atd.? Díky televizím, které se samy naladí, je dnes spousta lidí zbavena i potřeby vědět, že různé kanály vysílají na různých frekvencích. A brání to někomu v každodenním sledování televize?

Z tohoto pohledu je další prorůstání Internetu se zábavním průmyslem krok správným směrem a lze očekávat, že IOL s Warner Bros. nezůstane osamocen. Film a Internet, to se k sobě zkrátka hodí, třeba už jen proto, že o obojí dnes široká veřejnost jeví živý zájem. Co se týče samotného Internetu, možná se z něj časem pro miliony uživatelů stane jenom televize s přemírou kanálů a video s možností přehrát si kdykoli kterýkoli film (tj. nejen ten, který zrovna máme doma). Dnešní podoba Internetu převážně jako prostředku obousměrné komunikace sice pravděpodobně nezanikne, ale bude přehlušena mnohem rozšířenějšími variantami pasivní zábavy. Z marketingového hlediska je to samozřejmě v pořádku – zákazník by měl vyvinout pokud možno co nejméně námahy, aby si mohl plně vychutnat firemní produkty. Kdo ovšem od Internetu čekal více, musí být trochu zklamán.

Mimochodem, stojí za úvahu, že sledování filmů nevyžaduje, aby divák uměl číst (nesledujete-li tedy film s titulky). Kdoví, třeba to nějak souvisí s rostoucí negramotností Američanů, ale rozhodně se lépe vytváří psané diskusní fórum (které možná vznikne k tomuto článku) než filmové…

Petr Tesařík


Starší, související články:

Našli jste v článku chybu?

28. 1. 2000 14:55

kweb (neregistrovaný)
WB potrebuje inet know-how a proc by nesel do paktu s IOLem..Penize+znalosti,ktere stoji za timto spojenim,muzou onen zminovany projekt dovezt do kyzeneho plusu.

26. 1. 2000 19:15

Jiří Rýdl (neregistrovaný)
Domnívám se spíše, že je to záměr. Česká pobočka Warnerů si prostě našla "bližší košili než kabát" v českém providerovi, který je u nás asi jeden z "nejsilnějších", minimálně jediný s opravdu SILNÝM partnerem v zádech, který se může chlubit miliardami jako AOL. Jen Český telecom a bůh ví, zda je AOL konkurence nebo partner.
Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vitalia.cz: Pečete cukroví a zbyl vám bílek?

Pečete cukroví a zbyl vám bílek?

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Podnikatel.cz: S.r.o. využívá cizí auto. Jak je to s daněmi?

S.r.o. využívá cizí auto. Jak je to s daněmi?

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

DigiZone.cz: HD programy ČT i v UPC Horizon

HD programy ČT i v UPC Horizon

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Vitalia.cz: Dáte si jahody s plísní?

Dáte si jahody s plísní?

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Podnikatel.cz: Berňák kvůli EET prodlužuje otevírací dobu

Berňák kvůli EET prodlužuje otevírací dobu

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Podnikatel.cz: Dárky v podnikání. Jak je uplatnit v daních?

Dárky v podnikání. Jak je uplatnit v daních?

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Měšec.cz: Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Finančním poradcům hrozí vracení provizí

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Měšec.cz: Přejete si číslo účtu na přání?

Přejete si číslo účtu na přání?

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO