Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Internet pro mladší a pokročilé

Vit Svarc
Vit Svarc (neregistrovaný)
13. 3. 2000 11:24 Nový

hmmmm

celé vlákno
Hmmmm, po precteni tohoto clanku se mi udelalo trochu spatne...
Kam ten svet speje ? Proc si radsi deti nejdou spolecne zasankovat, zabobovat nebo treba zahrat fotbal ? Misto toho se sejdou buhvikde a vymenuji si vizitky a vyhrajou knizku o FrontPage... At zije promarnene detstvi !!!!
Petr Tesařík
Petr Tesařík (neregistrovaný)
13. 3. 2000 12:55 Nový

Re: hmmmm

celé vlákno
Naprosto souhlasím. I když na druhou stranu, pokud to ty děti baví, asi není nejmoudřejší je od toho silou mocí trhat. Efekt by byl mizivý...

Určitě znáte ten úžasný pocit, když se vám něco podaří - a tenhle pocit mají i děti. Ale je to samozřejmě celé o tom, že celý dnešní svět se vydal špatnou cestou. Kdo dnes ptá, jaký je Bůh???
Karel Chvalovsky
Karel Chvalovsky (neregistrovaný)
13. 3. 2000 14:13 Nový

Re: hmmmm

celé vlákno
Souhlasim, take mam obcas tyto pocity...

Myslim si, ze v rozumne mire to neskodi. Pokud to prekroci urcitou mez, jsou zde rodice, kteri by meli nabidnout neco zajimavejsiho.
Co se Vam nelibi na vymenovani vizitek? Rozhodne mi prijde lepsi, kdyz se nekde sejdou, nez kdyz se poflakujou doma ci v jeho okoli... Vetsina deti (ve mestech) tohoto veku se bud poflakuje kolem domu, hraji hry (prevazne stupidni) na pocitaci, "cumi" (sledovani vetsiny poradu se ani jinak neda nazvat) na televizi a nekteri se snazi byt tvurci a neco se naucit a neceho dosahnout...
Kdo rika, ze pri tom nemohou sportovat, navtevovat skauta, cist knihy od Foglara, Maye, cestovat... proste uzivat si mladi...
Tomáš Tržil
Tomáš Tržil (neregistrovaný)
13. 3. 2000 15:49 Nový

Re: hmmmm

celé vlákno
Vite, z nekterych deti budou vyznamni sportovci, nektere zustanou proste jen normalnimi lidmi a nektere budou treba vyznamnymi web designery ci provozovateli nejakych super serveru. A to se clovek nestane jen tak zniceho.

Prijde mi to stejne, jako kdyz male deti chodi kazdy den do baletu. Proste kdo chce neco dokazat a bavi ho to, musi se tomu venovat od mala.

Zdenek Cendra ml.
Zdenek Cendra ml. (neregistrovaný)
13. 3. 2000 16:15 Nový

Re: hmmmm

celé vlákno
Prominte, ale na toto nelze nezareagovat!!! Ten pan co tvrdi, at si mame jit hrat na pisecek je asi nejaky totalni "blbec". Jeste na zacatek. Celou akci zastitavala BMI a pan Winter, takze to nebyla pouze detska odpoledni hra! Na kaci byl Pan Sima ze Zavinace coz take neco naznacuje, ale hlavne akce byla skvele zorganizovana a byla "o necem" pro ty co to nepochopili to znamena, ze nejen sami deti povidali o svych projektech. Ja jsem se zucastnil jako jeden ze 7 nejlepsich. To co jsem si z konference odnesl je to, ze jsem videl prace mich vrstevniku, coz povazuji za velkou hodnotu...kde jinde se ma clovek dozvedet jak jsou na tom jeho kolegove?

Jeste k tomu, at si radsi jdeme hrat na pisecek. Prosim Vas pane, kdo tady bude po Vas, az vy budete sedet v duchodu nekde na zidli a koukat na TV...........mi pane a mi se tedkon snazime k tomu, abychom byli lepsi nez vy a k tomu napriklad prispela tato akce.

Jeste na zaver musim rict, ze akce byla moc pekna a na pristi rocnik jedu urcite !!!!
Vit Svarc
Vit Svarc (neregistrovaný)
13. 3. 2000 20:33 Nový

Re: hmmmm

celé vlákno
Tim blbcem myslis me ? Abys vedel, je mi 19 let. Kolik je tobe ?
V cem chces byt lepsi ? O co se jako chces snazit ? Ty uz jses nejspis 2. pocitacova generace, kterou rodice doma posadili primo pred windows, historie jako ZX Spectrum nebo Atari ti asi nic nerika.... Ale to je jedno, to sem tahat nebudu.
Venuj se radsi vic svym realnym kamaradum, ne jenom tem internetovym... Asi si tedka tukas prstem na celo ale za par let to pochopis a budes se mlatit hlavou o stul :)))
Jo a obcas mrkni na ceskou gramatiku, stale mame i a y, nezapominej na to. Baj baj.
pavel krikava
pavel krikava (neregistrovaný)
13. 3. 2000 21:57 Nový

Re: hmmmm

celé vlákno
hmmm, myslim si, ze neni na miste odsuzovat akce tohoto typu a uz vubec psat o nekom ze je blbec za to, jaky ma nazor. vubec tu nejde o to, kolik platforem kdo zazil, i kdyz to cloveku neco da, ale de tu spis o to aby se sousasna generace naucila rozpoznavat kvalitni software od totalniho shitu a vubec se ucit zachazet s pocitaci uz od ranneho detstvi a k tomu mnohem vyrazneji pomuze vymena nazoru s vrstevniky, nez cteni nejakych manualu a podobnych ptakovin (pisi z vlastni zkusenosti). jde proste o to, aby mlada generace nevzala napriklad jako fakt, ze tu je jeden nejrozsirenejsi system a tudiz se s tim neda nic delat, ale aby se nabala experimentovat a zkouset a jine systemy a to nejde jen tak bez vzajemne vymeny nazoru (jde, ale blbe). nelze take 12-15ti letemu cloveku rict, ze bude mlatit hlavou o stul ???, treba se nekde uchyti a bude vydelavat x tisic mesicne. treba uz vydelava ted, proc ne?
UnHynek
UnHynek (neregistrovaný)
28. 2. 2001 21:38 Nový

Re: hmmmm

celé vlákno
A TADY TO MAME ! je ti pod dvacet. He. A JE TO TADY PODRUHE !!! Sam rikas, jake si stravil casy u Spescra !!! Takze si nesedel dlouho u pocitace ? Casy se meni, ted nam zavidis, ze to co si ty delal pro radost muzeme zurocit. Ikdyz nevim jestli je knizka velka vyhra, urci te potesi a je to urcita satisfakce za to co delam. Ikdyz od Infosfery ceklam samozrejme vice..

Pokud jde o tohle . JA WINDOWS nemam rad. YX spectrum sem sice zazil pasivne, kdyz nanem otec hraval, ale i tak na nej vzpominam jako na super chvile. Treba na ty dve lode co proplouvali pyramidou, jedna velka a jedna mala, a mel si tam logiske ukoly, super hra.. nebo takova motork,a muselo se vyhybat stromum a sejmout nekoho pred tebou, aky super...

MS nesnasim pro jeho zasranou nenavist vuci open source programum a firmamm a i proti vsemu freewaru. At uzije LINUX, APACHE a PHP !!!! At zijou free veci jako je Staroffice a MicrosistemSun ! Ty si vystaci ze svymi akciemi, a púritom se mnohonasobne vyrovnaji MS. Fuj Windows, daleko lepe se mi pracovalo v dosu...I kdyz Windows sou urcite oneco rychlejsi a púraktictejsi, urcite vim co tom je historie pocitacu.

Omlouvam se za upravu lanku, za par minut mam impuls, takze koncim

MK
MK (neregistrovaný)
13. 3. 2000 22:47 Nový

Re: hmmmm

celé vlákno
Jojo ... Kdyz nejakou akci zastituje nejaka velicina, je to bovykle velmi vyznamna akce.
Take plne souhlasim s tim, ze bez pritomnosti p. Simy ze Zavinace by to jiste bylo zcela bezvyznamne.

Doufam, ze si uvedomujes absurditu toho, cos napsal. Bud tam jedes proto, ze se s tema lidma citis dobre, ci Ti mohou neco dat. Nebo tam jedes proto, aby sis mohl poklepat rukou s p. Winterem a p. Simou :-) Pokud tam jedes z toho druheho duvodu (coz lehce vyplyva z Tveho postu), rozhodne se jako zastupce petadvacetiletych stariku nebojim, ze bys me nekdy vytlacil z fleku :-)))

Jinak doporucuju se 'cit se 'cit se 'cit ... Zvlaste zkus potrenovat jazyk cesky :-)))

UnHynek
UnHynek (neregistrovaný)
28. 2. 2001 21:30 Nový

Re: hmmmm

celé vlákno
Co to meles ? Za mesic mi bude 15 a programuju fakt rad, muj server Infosfera.cz te mozna prekvapi tim, ze sem utoho stravil spousty casu, ale vis jakoa je to zkusenost do zivota ? Nevim kolik ti je, ale vzhledem k zajimavemu komentari pochybuju ze ti bude vic jak 20. Pokud je tak se omlouvam, ale stejne ..

Pokud jde otohle, vite kolik deti hraje pocitacova hry a kolik hodin utoho stravi ? Neni tedy lepsi tato aktivita ? Mozna je vam spatne stoho, ze uz ted maji vetsi vyhlidky do budoucna, maji sanci uspet..

Pokud si myslite, ze sedim u pocitace 20 hodin, jste na omylu, jelokoz davam prednost studiu, ucim se 2 hodiny denne, pul hodiny az hodinu programuju a pakk du na hodku na net. Hodina a pul, maximlane dve hodiny na pocitaci me asi nezabiji.. Pokud jde o detstvi, myslite flakani se s partou, koureni, hospoda ??? I nato mi zbyde cas, ale fakt ze radsi dam prednost internetu..

Václav Procházka
Václav Procházka (neregistrovaný)
13. 3. 2000 21:48 Nový

... i to je pravda

celé vlákno
Hele nehadejte se vy dva...
Nejak to preci dopadne. I ty co jsi zacinal na ZX spectru jsi preci zmenil zivotni styl od hrani si s kacou... Technologie speje dopredu, civilizace se rozviji, civilizacni choroby taky. Co se da delat...Asi nic... i kdyz mozna... Co vam rika napriklad nejen hudebni styl New Age? Je to vraceni se k prirode, ke starym kulturam, ale s vyuzitim modernich technologii...Ja sam se musim priznat, ze vic sedim doma nez venku :-). Ale jsem dost rad kdyz se odtrhnu od pocitace a jdu si ven treba zahrat basket. Ovsem co s tim muze delat jednotlivec? Workoholiku je stale vice. Vic lidi nestiha, stres, casova tisen. Co se s tim da delat ? Bud se pokusime neco zmenit, nebo se prestehujeme do indianskeho kmene Ajhaaa v blizkosti Amazonky...nebo to tak nechame plynout dal... nejak to dopadne
Omlouvam se, ze to co jsem napsal se k te konferenci moc nehodi, ale k dnesni dobe se mozna pouta...
martin
martin (neregistrovaný)
14. 3. 2000 8:37 Nový

???

celé vlákno
bla blaa blah blaaaa bla blah bla blaa blah blaaaa .......
pepa
pepa (neregistrovaný)
14. 3. 2000 8:47 Nový

my jsme Valasi, jedna rodina

celé vlákno
Rodina je táta, máma, dítě a VIDEOREKORDÉR!!!!!!
Saši Srpové
Saši Srpové (neregistrovaný)
14. 3. 2000 10:17 Nový

Proč tolik vzteku?

celé vlákno
Pánové, pánové, proč tolik emocí? Nezachraňujete od naprosté zkázy nevinná holátka, ale puberťáky (12 - 15 let) s vlastní hlavou! Nevíte, co všechno dělají ve svém volném čase, jak často a dlouho "visí na Síti". Kdo jste bez viny, tak házejte. Já jsem v jejich věku chodila do turistického oddílu, na biologický (nebo ekologický?) kroužek, prvně (neúspěšně) jsem se pokoušela naučit se anglicky, ležela jsem v knihách všeho druhu, štrikovala jsem po vzoru starých bab... Není ze mě ani domácí puťka, ani bláznivý cestovatel, ani ekofašista, ani hrbatý knihomol, dokonce ani neumím anglicky; rozhodně nemám pocit promarněného dětství. Na druhou stranu jsem u nás na gymplu potkala kluka (primána), který skutečně nic jiného než tu mašinku s blikajícím monitorem neměl, uměl s ní podstatně lépe než většina maturantů, ovšem už v primě (!) měl z některých předmětů čtyřku z milosti. I jinak to bylo dost hrozné. Přeju všem účastníkům oné konference, aby dopadli podstatně lépe.
A když už jsme u té češtiny, většině z vás by neuškodilo si ten pravopis zopakovat taky, formulační dovednosti doporučuji rovněž nezanedbávat. Z titulu své funkce dvorní korektorky Lupy chválím Marka, na svých třináct let se vyjadřuje docela pěkně, byla jsem příjemně překvapená, sem tam se mu sice pravopisná chyba vloudí, nicméně nijak nevybočuje z běžného průměru toho, co mi projde pod rukou. Mimochodem - takové šikovné vyjadřování se člověk nenaučí tím, že věčně věkův čumí do bedýnky (do té i do té). A kdo se svým zájmům "věnuje pořádně", tak si taky nezaslouží vynadat.
A propos, co se v mládí naučíš....
Mějte se hezky.
Martina Deutschová
Martina Deutschová (neregistrovaný)
14. 3. 2000 16:07 Nový

Byla jsem u toho

celé vlákno
Sleduji Vaši diskuzi o 1.dětské internetovské konferenci. Byla jsem u toho, jako doprovod svých dětí - oceněných za svoje webstránky. Nemám dojem, že by moje děti byli nějakým způsobem ochuzovány o dětství, proto, že si udělali své vlastní stránky. Podle mého názoru se rozvíjí jejich tvůrčí schopnosti a talent. Nesedí celé dny u PC, mimo školních povinností, chodí ještě do pěveckého sboru, na housle, do kroužku anglické konverzace. A to všechno proto, aby se "nepoflakovali" po ulici, jak už bylo v jednom z příspěvku napsáno. Tvorba stránek je pro ně příjemným odreagováním a tím, že něco tvoří se i sami učí. Je to samozřejmě jen můj názor, za kterým si stojím a připadá mi divné, že někdo, kdo píše příspěvek do Lupy, tutíž logicky využívá Internet, se může divit tomu, že na Internet chodí i děti. Malý Jirka Peterka je normální, velmi milý chlapec a určitě nevypadá na to, že by trpěl nějakou deprivací z toho, že může používat Internet.I ostatní děti mi připadali jako každé jiné. Akce byla velmi zajímavá a poučná - jen škoda, že jsem zapomněla dětem dát vizitky - neměli si totiž,co měnit..:))))
Vit Svarc
Vit Svarc (neregistrovaný)
14. 3. 2000 16:12 Nový

Re: Proč tolik vzteku?

celé vlákno
"Z titulu své funkce dvorní korektorky Lupy chválím Marka, na svých třináct let se vyjadřuje docela pěkně, byla jsem příjemně překvapená, sem tam se mu sice pravopisná chyba vloudí, nicméně nijak nevybočuje z běžného průměru toho, co mi projde pod rukou"

Markovi Antosovi je teprve 13 let ? :)))
Marek Antoš
Marek Antoš (neregistrovaný)
14. 3. 2000 17:05 Nový

Re: Proč tolik vzteku?

celé vlákno
13? Ne, ve skutečnosti mi Saša ještě tři roky přidala, je mi necelých deset a ve škole se zrovna učíme vyjmenovaná slova... :-)

Řeč byla zřejmě o mém jmenovci, Markovi Blahošovi, který je autorem tohoto článku.

Quartax.
Quartax. (neregistrovaný)
14. 3. 2000 17:39 Nový

Bleda zavist

celé vlákno
Proste jen zavidite detem ze budou umet vic nez vy a pak vas za 10let odstrani z vaseho tepleho mistecka ..
Vit Svarc
Vit Svarc (neregistrovaný)
14. 3. 2000 18:25 Nový

Re: Bleda zavist

celé vlákno
Tak to urcite ne . Technologie jde stale dopredu a myslim ze pokud lide budou chtit, tak se ji stejne dobre nauci 17 i 37 lety net admin nebo web designer....
Saši Srpové
Saši Srpové (neregistrovaný)
16. 3. 2000 9:32 Nový

Re: Bleda zavist

celé vlákno
Jestli správně čtu (i mezi řádky), tak se už třeseš na výborně placenou pozici špičkového IT odborníka. Fuj. Nechtěla bych být "pětadvacetiletým staříkem", který se s Tebou bude muset nějak popasovat, až se budeš sápat na jeho teplé místečko. To sápání nejspíš bude pro Tvé okolí dost protivné. A přidejme otřepanou pravdu: takové pěkně ohodnocené místečko Ti samo o sobě štěstí nepřinese. Budeš mu muset hodně obětovat (už tu někdo psal o celých dnech u mašiny a žádných kamarádech, já přidám zmínku o dívce, která Ti třeba jednou bude nosit pod srdcem potomka). A kdo pořád pracuje, neužije si výdělek, tudíž si ani nedovolí to, co by si z toho svého platu dovolit mohl, takže to vydělané mu v důsledku k ničemu není....
marcel
marcel (neregistrovaný)
14. 3. 2000 22:26 Nový

sdruzenari

celé vlákno
- nemam nic proti tomu, aby si 13lete deti hraly s Internetem
- trochu je mi divne, ze se kvuli tomu musi sdruzovat a vymyslet hesla
- uz ale vubec nechapu, proc o tom nekdo pise, proc se na tom porad musi nekdo zviditelnovat a v neposledni rade proc si to nekdo vubec cte. Internet je bezna vec a zaplatpanbuh, ze je pro deti stejne normalni jako ono zminovane piskoviste. Nikdo me ale nedonuti, abych si cetl o detech, ktere se sdruzuji do internetoveho spolku, stejne jako me nikdo nedonuti, abych si cetl o tom, jak se deti schazeji na piskovisti (a vymenuji si vizitky :-) Na titulek "Deti se sesly na Internetove konferenci" budu reagovat asi jako na titulek "Deti byly na piskovisti".
Mojzis Stupka
Mojzis Stupka (neregistrovaný)
15. 3. 2000 0:20 Nový

Re: sdruzenari

celé vlákno
Piskoviste je za kazdym panelakem a "volne" pristupne pocitace snad jen v jedne knihovne v Praze. Takze jakesi tema se tu objevuje - chceme my "dospeli", aby nastupujici generace znala pocitace hlavne jako zdroje prevazne podivuhodne neinteligentni blikajici zabavy, nebo spise jako, reknemez dobry pracovni prostredek, slouzici napr k ziskavani informaci atd ?
V teto souvislosti bych rad upozornil na diskriminacni faktor telefonnich tarifu - kolik 12nacti letych useda k pocitaci po 21 hodine ?
Je dosti nekorektni vycitat nekomu mladsimu, ze si jeste nestihl osvojit vsechny zaludnosti materskeho jazyka. Kdovijak umi anglicky :).
pkim@email.cz
pkim@email.cz (neregistrovaný)
15. 3. 2000 8:24 Nový

internet vs. pískoviště

celé vlákno
Proč se všichni hádáte? Já, když mě bylo 15, tak jsem ještě ani skoro nevěděl co je to počítač. Teď už si o sobě myslím, že o nich něco vím, ale nechápu, jak může někdo v 10 letech tvrdit, že mě vykopne z mojeho místa, protože to bude umět líp. Musel by u něj každej den strávit půl dne a potom by tomu možná skutečně rozuměl víc než já, ale za jakou cenu? Strávit celej život u počítače, nechodit ven, nemít žádný kamarády (kromě těch přes e-mail), nevědět, co je to příroda? A to teď vůbec nemluvim o pískovišti. Já chápu, že si to teď ještě tak úplně neuvědomujete, ale opravdu vám to za to stojí? Zajímal by mě názor vás 10-15 letých.
Vit Svarc
Vit Svarc (neregistrovaný)
15. 3. 2000 17:59 Nový

Re: internet vs. pískoviště

celé vlákno
Jojo, to je presne ono o cem jsem psal nazacatku...
Václav Procházak
Václav Procházak (neregistrovaný)
15. 3. 2000 21:51 Nový

Re: internet vs. pískoviště

celé vlákno
My si to zrejme neuvedomujeme. Co se da ale delat. Neco tu bylo pred pocitacem a neco tu bylo pred, jak uz jsem rikal, hrani si s kacou. Vim ale za nas to bavi. Je ale velky rozdil mezi ditetem co kouka pul dne do pocitacove obrazovky a hraje vsemozne hry, az do blba...tyto deti vetsinou nemaji ani nejlepsi znamky ve skolach. Druha "vrstva" je ta nase. My mame pocitac jako hracku. Tato hracka je ale dost moderni a rozviji se. My, dnesni generace, bude postupovat v rozvoji technologii a pocitacu. Je to tak, tomu se neda zabranit. Uz jsem sem jeden clanek psal, pisu tam neco o NewAge. Jiste je ale to, ze nam se na pisek chce mene nez k onomu pocitaci> nesnasim fetaky a vsudypritomne hnusne podpisy "sprejeru" v metru a na verejnych mistech...
UnHynek
UnHynek (neregistrovaný)
28. 2. 2001 21:51 Nový

Re: internet vs. pískoviště

celé vlákno
Nazor patnactileteho:

Coze ???!! Proc bych si mel myslet ze vas vykopu z mista ??! To si teda fakt nemyslim, pac mam sve hranice. K dospelim mam respekt a beru je jako kolegi, vpodstate uz stejne dospeli sem. Spoluprace je naproklad videt Netway.cz a Infosfera.cz ( muj server ).

Pokud jde o zkusenosti, nemuzu tvrdit kdo umi vic, kdo mit, ja mam svuj server, a trofam si tvrdit, ze opravdu lepsi, nez dost serveru, ktere delaji strasi lidi, JE, ale ti lide maji zase jine zkusenosti ! Ja mozna umim HTML a trochu ( opravdu TROCHU ) PHP, ale mam poneti o busiessu ? Mam poneti o kreditnich kartach atd ? Ano mozna ano,a el tak male, ze se nemuzu rovnat s jinamy kteri ma.

Myslim ze tato konverzace je naprosto NESMYSLNA.

A i kdybych Vas pmohl vykopnout z mista.
Ted mam spis zajem o stuium, chcci rozvuijet sve rozmery i v jinych smerech nez jen IT. Takze par lwet Vas stejne z mista vyhodit nechci ;-)) ( .. nesmysla konverzace.. naprosto)
Václav Procházka
Václav Procházka (neregistrovaný)
14. 4. 2000 21:54 Nový

To už je konec ?

celé vlákno
Ahoj LIDI!
To už je s touto konverzaci konec ?
UnHynek
UnHynek (neregistrovaný)
28. 2. 2001 21:43 Nový

omluva

celé vlákno
Jo taky se omlouvam vsem, asi se zde nepredstavuju moc jako dite, ale stejne mam dojemo ze uz dite nejsem. Nejen dojem, problem je vtom, ze dneska je 70% "deti" uz davno o 3 rok dopredu nez drive.. no nic mam ten impuls :)

problem ( ne muj :) je vtom, ze mam svuj MOZEK, IQ a OSOBNOST.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem