Hlavní navigace

V české internetové reklamě se loni protočilo 11 miliard korun

Martin Vyleťal 20. 2. 2013

Výdaje do internetové reklamy na českém trhu stouply loni meziročně o čtvrtinu. Výrazně posílily výkony reklamních sítí a placených výsledků vyhledávání.

Podle Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) přesáhly v roce 2012 výdaje do internetové reklamy 11 miliard korun. Ve srovnání s rokem 2011 stouply výdaje do reklamy na českém Internetu o čtvrtinu. Největší podíl investic do internetové reklamy připadl na display reklamu.


Autor: SPIR

V ceníkových cenách utratili loni zadavatelé za display reklamu 5,5 miliardy. Je však třeba připomenout, že ceníkové ceny jsou ceny před odečtením agenturních slev a bonusů, bez kterých se dnes na trhu v podstatě žádná reklama neprodává. Rozdíl mezi ceníkovou a reálnou cenou je tak u display reklamy dost podstatný.

Ve vyhledávání a reklamních sítích Google, Sklik, Facebook, eTarget apod. s reálnými cenami přesáhly výdaje 4 miliardy. Je to podstatný nárůst oproti roku 2011, kdy na tyto formy reklamy připadaly výdaje v celkové výši 2,67 miliardy korun. Z celkového objemu 4 miliard připadá 70 % na vyhledávání a 30 % na obsahové sítě.


Autor: SPIR

Téměř miliarda inzertního výkonu připadá na řádkovou inzerci a katalogové zápisy a přes půl miliardy na rapidně rostoucí videoreklamu. Výdaje na videoreklamu meziročně stouply z 300 milionů na více než půl miliardy korun. Rostl zájem také o reklamu v mobilních zařízeních. Loni dosáhly výdaje do této formy reklamy 8 milionů korun. Tedy jednou tolik, co v roce 2011.

Za loňský rok byl v rámci inzertního průzkumu poprvé zjišťován i výkon PR článků. Zatímco PR články jsou zavedenou formou inzerce a neočekává se u nich žádný významný nárůst nebo pokles zájmu, aukční prodej display reklamy je v ČR nový a do budoucna růstový má velký potenciál, říkají zástupci SPIRu.

Porovnáme-li celkové inzertní výkony internetu s výkony ostatních médií za předcházející rok, které pocházejí z monitoringu inzertních výkonů společnosti Admosphere, pak internet jako mediatyp zaujal s více než 11 miliardami korun třetí příčku za televizí a tiskem.


Autor: SPIR

Celkový podíl internetu na všech reklamních výdajích dosáhl v loňském roce 17,4 %, což je o 3 procentní body větší podíl oproti předcházejícímu roku 2011. Internet se tak opět přiblížil tisku, jehož podíl naopak o 4 procentní body poklesl.


Autor: SPIR

SPIR odhaduje, že výdaje do internetové reklamy letos porostou meziročně o 16 procent.

Zdroj: tisková zpráva

Našli jste v článku chybu?

21. 2. 2013 16:03

carphatia (neregistrovaný)

Počítají se do display reklamy i ty reklamní plochy pro bannery, co se prodají přes Sklik, AdWord, eTarget na jejich partnerských webech?
Dále by mě zajímalo, jaký asi aktuální poměr v search reklamě mezi Sklik.cz a Google, případně i eTarget.cz.


Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

120na80.cz: Horní cesty dýchací. Zkuste fytofarmaka

Horní cesty dýchací. Zkuste fytofarmaka

Podnikatel.cz: Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

120na80.cz: Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Na ucho teplý, nebo studený obklad?

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Lupa.cz: Slevové šílenství je tu. Kde nakoupit na Black Friday?

Slevové šílenství je tu. Kde nakoupit na Black Friday?

Podnikatel.cz: Na 3. prosince se chystá protest proti EET

Na 3. prosince se chystá protest proti EET

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

DigiZone.cz: Další dva kanály nabídnou HbbTV

Další dva kanály nabídnou HbbTV