Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Internetová reklama: zdarma i za miliony

Jarmil
Jarmil (neregistrovaný)
21. 2. 2007 8:18 Nový

Poptávkové systémy

celé vlákno
Výše uvedené metody jsou fajn, ale většina živnostníků či menších firem bude mít problém s jejich nasazením (resp. pochopením). Trochu mě překvapuje, že nebyla zmíněna možnost registrace do nějakého poptávkového systému (například www.epoptavka.cz). Z osobní zkušenosti vím, že to vnímají též jako internetovou reklamu a mají s tím dobré zkušenosti. No snad příště ;-)

Jarmil
Radim Smička
Radim Smička (neregistrovaný)
21. 2. 2007 9:23 Nový

Upresneni

celé vlákno
Adcontext byl koupen Etargetem.
Martin Jersák
21. 2. 2007 9:24 Nový

Jiné rozvržení u nízkého rozpočtu

celé vlákno
Pokud poptávající reklamu na netu chce investovat nízkou částku (pod 10.000 Kč) je pro něj výhodnější investovat peníze do optimalizace svých stránek pro vyhledávače a linkbuilding. PPC kampaně při takovéto částce jsou dočasné a mají omezený časový horinzont než dojdou peníze, oproti tomu seo a linkbuilding mají časově delší horizont a pro poptávajícího to znamená, že cílovou skupinu zákazníků může ovlivnovat po delší časové období.
roykinen
roykinen (neregistrovaný)
21. 2. 2007 10:22 Nový

Re: Jiné rozvržení u nízkého rozpočtu

celé vlákno
Rozpočet pod 10.000,- Kč ti většinou na nějaké kvalitnější SEO nebude stačit. Samozřejmě záleží na velikosti webu a pokud ti to nebude dělat nějaký student. Ale obecně 10.000,- Kč nestačí ani na analýzu, ze které se při implementaci SEO později vychází.
Hanes
Hanes (neregistrovaný)
22. 2. 2007 10:20 Nový

Re: Jiné rozvržení u nízkého rozpočtu

celé vlákno
Pokud mi 10 k Kč v PPC přivede zákazníky a ti udělají "akci" - nakoupí, mám další peníze jak na PPC, které zase přivede zákazníky i na SEO - které není na delší období, pokud se tomu nevěnujete průběžně, konkurence nespí a předhání vás, asi tak:-)
Vlastimil Svoboda
Vlastimil Svoboda (neregistrovaný)
21. 2. 2007 9:25 Nový

Agentura

celé vlákno
Vážení podnikatelé, máte-li na svou propagaci vyčleněny finanční prostředky v celkové výši přesahující 20 000 Kč, svěřte je do rukou dobré reklamní agentury.

Nějaké procento sice poslouží jako její provize, ale zbytek peněz bude použit mnohem účelněji a efektivněji, než byste to zvládli vy.

V konečném důsledku tak budete mít lepší propagaci (a nechte na agentuře, mezi která média a jak vaše peníze rozdělí), budete mít záruku profesionálních služeb a bude to bez starostí.

Odbornou práci mají dělat odborníci. Vám by se také ježily vlasy na hlavě, kdyby vám "reklamáci" fušovali do řemesla.
Petr
Petr (neregistrovaný)
21. 2. 2007 14:26 Nový

Re: Agentura

celé vlákno
Kdyby to nějaké procento neznamenalo ve skutečnosti většinou víc jak 50%, tak proč ne.
stoural
stoural (neregistrovaný)
21. 2. 2007 17:08 Nový

Re: Agentura

celé vlákno
Vzhledem k tomu, ze to procento provize cini nejmene 40%, vas prispevek nelze brat jako "nezaujaty" :-).
Tomáš Krause aura:14
21. 2. 2007 21:41 Nový

Re: Agentura

celé vlákno

Přesně tak. Když se zadaří, bude agentura dělit mezi média cca 12000 Kč. Jako vtip dobrý :)

Máte-li 20000 Kč, zapomeňte na agentury a nasypte to do Skliku (AdWords), případně si to tam nechte nasypat od někoho, kdo to umí (určitě si za to nenechá 40 % a pokud ano, utečte od něj co nejrychleji). Máte-li čas a chuť učit se nové věci, vemte část z těch 20000 Kč a zainvestujte do školení Sklik či školení adWords - to vám nikdo nevezme a investice se vám v budoucnu bohatě vrátí.

Vlastimil Svoboda
Vlastimil Svoboda (neregistrovaný)
22. 2. 2007 10:36 Nový

Re: Agentura

celé vlákno
Pánové, pánové, nenapsal jsem snad "dobrou reklamní agenturu"?
Hanes
Hanes (neregistrovaný)
22. 2. 2007 10:47 Nový

Re: Agentura

celé vlákno
a od kdy "dobrá" reklamní agentura fušuje do práce mediální agentuře? a plánuje za ni média? co? :-)
Filip Hráček
12. 3. 2007 11:08 Nový

Re: Agentura

celé vlákno

Jsem velmi rád, že článek vyšel a že "fušuje" reklamním agenturám do řemesla. Pracuji jako internet marketing manager jedné velké české firmy. Za svoje působení jsem musel jednat s tolika ignoranty, kteří evidentně rýžují na neznalosti podnikatelů o základech internetové reklamy, že už mi to leze krkem.

Jeden SEO expert mi například dokazoval své schopnosti tím, že dostal jakési stránky na první místo v Seznamu při hledání výrazu: "tělový olej a jak jej nejlépe vybrat". Ahahaha! Pak tady máme firmy, které se ohánějí certifikáty, a pak vám nabídnou kampaň, kterou by moje asistentka vymyslela na sedativech, a chtějí za ni kolem 80% provizi. Bez jakékoliv přidané hodnoty pro mě jako inzerenta!

Takže kvituji jakýkoliv pokus, jak dostat informace o internetové reklamě, PPC, SEO apod. k zadavatelům. Ze stejného důvodu vznikl i můj nový (zatím nedokončený) projekt Internetová reklama | visible.cz. (Projekt je neziskový.)

Článek ani já ani nikdo jiný neříká, že internetové reklamní a mediální agentury jsou zbytečné. Pokud chcete investovat do internetové reklamy, nechte si ji vést alespoň konzultantem. Ale nejdříve si o principech a rámcových cenách reklamy na internetu něco zjistěte, jinak uvěříte každému diletantovi.

MM
MM (neregistrovaný)
21. 2. 2007 10:04 Nový

duvera v internetovou reklam

celé vlákno
Mam takovou zkusenost, ze mensi a stredni firmy, ktere doposud na internetu neinzerovaly, maji velke mezery v pochopeni, jak to vubec funguje a co jim vlastne nabizime, neveri tomu. Kdyz inzeruji v jinych medich, vidi/slysi svuj inzerat a jsou na nej hrdi ("jsem v casopise na kridovem papire, hura", nebo jsou stastni jak blecha, kdyz uslysi svuj reklamni spot v radiu a mohou se o radost podelit s rodinou apod). Je to pro ne i jakysi punc kvality, protoze si to nemuze dovolit kazdy. Na webu jsou hrdi mozna tak na svuj web, ale ne na ten maly banner, ktery je propaguje. Berou reklamu jen jako sluzbu, cekaji, ze bude fungovat, ale neprinasi jim to uspokojeni jejich jesitnosti jako v jinych mediich.
roykinen
roykinen (neregistrovaný)
21. 2. 2007 10:24 Nový

Re: duvera v internetovou reklam

celé vlákno
Myslím, že tento problém bývá i u velkých firem, kde jsou zaměstnaní "profesionální" markeťáci. Málokdy se měří efektivita proběhnuté kampaně nebo se alespoň její výsledky neberou moc v potaz.
Agentura XY
Agentura XY (neregistrovaný)
21. 2. 2007 11:50 Nový

Clanek je totalni blabol

celé vlákno
Divim se, ze Lupa je ochotna publikovat clanek tak zavadejici a tak chabe odborne urovne.
Hned druha veta "internetová reklama je stále nejlevnějším způsobem propagace ..." je jednoduse lez a kazdy, oboru znaly, v tu chvili opousti stanku.
Clanek je na urovni slohove prace stredoskolskeho zaka s velmi povrchnim a rychle nabitym penzem informaci.
Bohuzel podobni "pseudoodbornici" jsou prave ti, kdo przni trh online marketingu.
roykinen
roykinen (neregistrovaný)
21. 2. 2007 12:17 Nový

Re: Clanek je totalni blabol

celé vlákno
Hmm, věcné, přínosné s mnoha argumenty. Všichni jsme se dozvěděli, proč internetová reklama není nejlevnější.
Klara
Klara (neregistrovaný)
21. 2. 2007 15:46 Nový

Re: Clanek je totalni blabol

celé vlákno
Když jsem si ráno článek přečetla, získala jsem dojem, že na Lupu už dneska může psát opravdu každý. Jsem velice ráda, že zde někdo vyjádřil stejný názor.
Článek je naprosto povrchní a autor zde pouze sesbíral notoricky známé věci. Do hloubky nejde ani trochu. Možná by uspěl na MF Dnes, ale na Lupě? Tady bych čekala vyšší přidanou hodnotu.
Abych byla konkrétní, proč techniky získávání zpětných odkazů odbyl tím, že je třeba se s někým domluvit…Neviděla jsem ani slovo o PageRanku a konverzním poměru, PPA nebo PPB, affiliate systémech atd....asi proto, že tady už je třeba něco umět a ne jen tlachat.
...ale možná se to nevešlo:-)
stoural
stoural (neregistrovaný)
21. 2. 2007 17:09 Nový

Re: Clanek je totalni blabol

celé vlákno
Notoricky znama vec je, ze slunce vychazi na vychode, nebo ze Klaus je v soucasne dobe prezidentem. Nikoliv informace zde uvedene.
Aleš Miklík aura:74
21. 2. 2007 18:26 Nový

Re: Clanek je totalni blabol

celé vlákno
Vas dojem mne mrzi, ale dovoluji si Vas upozornit na uvod clanku, kde se pravi, ze jde pouze o uvod k delsi serii clanku, pricemz do hloubky jednotlivych temat se pujde v dalsich dilech.
Jirka
Jirka (neregistrovaný)
22. 2. 2007 0:11 Nový

Re: Clanek je totalni blabol

celé vlákno

Obecně řečeno máte pravdu. Článek je skutečně povrchní, protože reklama na internetu je sama o sobě téma, které by zabralo nejednu dobrou knihu. Bohužel, v dnešní době se do reklamy cpe opravdu neuvěřitelně velké množství amatérů, kteří o ní nevědí téměř nic.

K vámi požadovanému hlubšímu zmínění o technikách získávání zpětných odkazů nelze než pouze konstatovat, že to samo o sobě je víc než na jeden takto krátký článek. Ono i vámi samotné zmínění modly jménem PageRank zabere na nejednu stránku slušně napsaného textu. Ve vašem případě, jak lze soudit z vaší reakce, například PageRanku přikládáte příliš vysokou míru důležitosti. A o tom tento článek jistě není.

Konverzní poměr? I na to téma by se dalo napsat opravdu mnoho a co je asi vhodné zmínit, záleží i na zaměření propagované služby nebo zboží. A když už jsme u zmiňování konverzí, jistě by neuškodilo zmínit, že i míra prokliků se liší jak od daného webu, kde je reklama umístěna, tak i dle nabízených komodit.

Nemyslím, si, že by zdejší článek byl mezi perlami ve své kategorii, ale pro základní seznámení se s problematikou je jistě víc než přínosný. Ostatně, spousta zde diskutujících skoro vlastně ten článěk snad ani neměla číst, protože nebyl určen pro lidi, kteří v oboru reklamy něco znají či snad dokonce něco znamenají.

Článek byl dle mého názoru koncipovám právě pro neznalé oboru tak, aby získali základní přehled. Uvidíme, co přinesou další pokračování. Já jsem s článkem víceméně spokojen.

Hanes
Hanes (neregistrovaný)
22. 2. 2007 10:27 Nový

Re: Clanek je totalni blabol

celé vlákno
naprosto souhlasím, docela mě pobavily poznámky u jednotlivých formátů - na českém trhu novinka u video bannerů, agresivní bannery - nové :-), novinka možná pro autora článku, nikoli pro ty,kteří se v prostředí internetu, potažmo médií pohybují již několik let :-)
Lupa už asi opravdu neví, co pustit za blud do prostoru :-)
Hanes
Hanes (neregistrovaný)
22. 2. 2007 10:33 Nový

Re: Clanek je totalni blabol

celé vlákno
je vidět, že vy jste ji neopustil, takze nejste znalý v oboru, ze? :-)

tady bych se autora zastal, protože uvedl:
"že internetová reklama je stále nejlevnějším způsobem propagace na jednoho osloveného potenciálního zákazníka"

docela jste to vythl z kontextu, asi proto, že "magická" zkratka CPT vám nic neříká a vůbec netušíte co ta věta vůbec znamená
netspring
netspring (neregistrovaný)
23. 2. 2007 23:36 Nový

Re: Clanek je totalni blabol

celé vlákno
Vážení přátelé, musím s autorem předchozího příspěvku chtě nechtě souhlasit. Internetová reklama není skutečně nejlevnějším způsobem propagace, ale slušelo by se možná říct nejdostupnějším způsobem pro malé podnikatele. Např. rádiová reklama má průměrné CPT (cena za tisíc posluchačů , kteří spot uslyší) okolo 51 Kč. Když si zprůměrujete CPT dejme tomu u Seznamu nebo iDnesu vyjde Vám cena za 1000 shlédnutí "nepřehlédnutelného" banneru několikrát dráž. "Nepřehlédnutelného" jsme použil pro přiblížení se efektu rádiového spotu, kdy spot také nemůžete neslyšet (zvláště když je první). Nepochybně udělat a naplánovat zajímavý rádiový spot je složitější než vytvořit CPC kampaň. O.S.
k212
k212 (neregistrovaný)
21. 2. 2007 21:17 Nový

Nevim nevim

celé vlákno
Nemůžu se zbavit dojmu, že za článkem stojí firma nabízející realizaci internetových kampaní. Možná sem už paranoidní ale po té co sem si vyslech minulý týden tři telefonáty od podobné firmy, která se nás snažila navrtat na google PPC a neustále pán argumentoval podobnýma nesmyslama a nedokázal pochopit, že je mnoho mnohem efektivnějších metod za méně peněz z jistým výsledkem.
Tomáš Krause aura:14
21. 2. 2007 21:56 Nový

Re: Nevim nevim

celé vlákno

že je mnoho mnohem efektivnějších metod za méně peněz z jistým výsledkem.

Například? Netvrdím, že neexistují, záleží na oboru vašeho podnikání a mnoha dalších věcech, ale přeci jen pro většinu oborů vychází PPC jako velmi levná forma reklamy - kde jinde získáte návštěvníka webu za 20 haléřů či jednotky centů?

Viděl bych spíš problém v "pánovi, co se vás do PPC snažil uvrtat" - jako v každém oboru i v PPC působí seriozní a méně seriozní firmy, ty opravdu špičkové jsou v CZ asi tři a poznáte je třeba podle toho, že mají certifikát od Google a zaměstnávají Googlem certifikované odborníky...

Agent
Agent (neregistrovaný)
21. 2. 2007 22:40 Nový

Re: Nevim nevim

celé vlákno
Toho se obávat nemusíte, Viktor Ševčík je skutečně internet marketing manager jedné velké zahraniční výrobní a obchodní společnosti, která je v ČR leaderem ve svém oboru...
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný)
25. 2. 2007 17:37 Nový

Re: Nevim nevim

celé vlákno
Fuck off reklamy! Ještěže mám addblock!
Josef Drobílek
21. 2. 2007 22:15 Nový

Základem je kvalitní web

celé vlákno
Dříve než firma začne za reklamu na internetu utrácet jakékoliv peníze, musí mít kvalitní webovou prezentaci. Nemusí se jednat o bombastické prezentace za statisíce. Určitě bohatě stačí jednoduché stránky, kde nebudou chybět základní prvky jako na první pohled zřejmý obor podnikání, reference, kontakty a pod.
Pokud má firma nepřehledný web, který potenciálního zákazníka odradí již na první stránce, může utrácet za reklamu kolik chce. Čím víc peněz za reklamu utratí, tím horší bude výsledek! V případě malé firmy, která takto utratí byť jen pár tisíc, bude výsledek jednoznačný - dalších pár let nebude věřit internetové reklamě a peníze bude investovat jinde ...
Pokud se firma rozhodne investovat pro začátek méně než 20 tis. určitě bych doporučil placený zápis v katalogu Firmy.cz + registraci do dalších dostupných katalogů na internetu.
franta
franta (neregistrovaný)
21. 2. 2007 23:42 Nový

Re: Základem je kvalitní web

celé vlákno
No, tak pokud má firma méně než 20 tis. na reklamu ročně, rozhodně bych jí nedoporučil placený zápis do Seznamu (Firmy.cz), protože takový obyčejný zápis exklusiv (tuším) za 17.900 bez DPH se v naprosté většině nedostane ani na první stranu výpisů v katalogu.

Pokud by čistě náhodou byl v dané sekci tak malý nával, že by se na první stranu tento zápis omylem dostal, lze jej vytáhnout nahoru jinými metodami, než platit zbůhdarma Seznamu.

Registraci v jiných dostupných katalozích lze doporučit, avšak je třeba zvážit, komu tyto registrace svěřit. Existuje mnoho náctiletých, kteří tyto "služby" poskytují, úrověň je však dost často katastrofální. Lépe raději trochu sebevzdělávání a registrace si provádět vlastními silami, než úpěnlivě šetřit a svěřit se "zaručeně nejlevnějším" firmám, které provádějí mnohdy tyto registrace softwarově a tudíž dost špatně. Investice do spolehlivých a solidních firem, které za registrace do katalogů požadují trochu vyšší částky se jistě vyplatí, protože ty firmy ví, proč si tolik účtují. Samozřejmě, i zde ale může člověk "narazit".
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem