Hlavní navigace

Internetové obchody budoucnosti

Jan Vavřička 12. 3. 2008

Položili jste si někdy otázku, jak bude vypadat internetové nakupování budoucnosti, a nemohli jste se dobrat uspokojivé odpovědi? Nezoufejte! Nabízím vám vizi, která by se mohla stát realitou. Budoucnost e-shoppingu spočívá v uživatelském pohodlí a ve špičkových technologiích.

Představte si svět bez klikání. Myslíte si, že je tato představa utopická? Nikoliv! Stačí navštívit portál www.dontclick.it a ocitnete se ve zvláštním prostředí, kde klikání prostě neexistuje. Elegantní, uživatelsky příjemné, trochu kuriózní a rozhodně unikátní ovládání myši je, podle mého názoru, jedním ze způsobů, jak zvítězit v boji o uživatele (zákazníka).

Vítězem na poli e–businessu se však stane ten, kdo uživateli poskytne ještě větší komfort. Setkali jste se někdy s pojmem eye-tracking? V podstatě se jedná o metodu využití oční kamery nebo zařízení, které sleduje pohyby lidského oka a dokáže zjistit, kam se toto oko právě dívá a do jaké vzdálenosti má zaostřeno. V marketingu se eye-tracking používá pro optimalizaci layoutu marketingových sdělení (direct mail, webové stránky, videospot, apod.).

Budoucnost internetového nakupování vidím v implementaci uživatelsky příjemného rozhraní „eye-buying“. Toto rozhraní je vylepšením modelu eye-tracking, kdy zákazník nakupuje pouhým pohybem oka či mrknutím. Zavedením takového systému by zákazník získal neuvěřitelné pohodlí a rozhodně by například nebyl ohrožen syndromem karpálního tunelu. Samozřejmě, že vývoj takového interface bude časově a finančně náročný, ale já pěvně věřím, že tato koncepce bude marketingově úspěšná. Se zavedením metody eye-buying logicky souvisí i změny v koncepci internetové reklamy. Systémy PPC (pay per click) budou nahrazeny systémy PPB (pay per blink). Doposud je systém PPC nastaven tak, že inzerent platí za prokliknutí reklamního inzerátu uživatelem. To se však změní a firmy budou platit za každé realizované mrknutí. Vylepšené webové kamery se masivně rozšíří mezi internetovou populací a systém „eye-tracking 2.0“ bude vyhodnocovat, na jakou reklamu se uživatel dívá, a pokud mrkne, realizuje se přesměrování na specifikovanou cílovou URL.

Se zavedením systému nakupování prostřednictvím mrkání vypukne doménová válka, a proto vám radím zaregistrovat zajímavé domény včas. Pro český trh rozhodně doporučuji prozatím volnou doménu www.omrkni.to (v tomto případě se opravdu vyplatí zaregistrovat si národní doménu Království Tonga).

Mrkání ale stále neznamená maximální pohodlí pro uživatele. Ještě lepším nákupním systémem se nakonec stane „brain-buying“. Po implementaci čipu přímo do mozku uživatele (zákazníka) bude možno realizovat nákup pouhou myšlenkou. Již v současnosti existuje zařízení BCI (brain-computer interface), které umožňuje ovládat počítač pomocí myšlenek. Zařízení snímá malé rozdíly elektrického napětí vznikající při práci mozku a na jejich základě pak vykoná počítač přiřazené příkazy.

Možnost ovládání strojů (počítačů) prostřednictvím myšlenky potvrdil například také profesor Ivo Provazník z Ústavu biomedicínského inženýrství FEKT VUT v rozhovoru pro ČT1 již 25. ledna 2007.

Vítejte v budoucnosti!

Našli jste v článku chybu?

12. 3. 2008 13:04

Tato technologie již úspěšně funguje, zejména v případech, když muži koupí ženám, co jim na očích vidí. Není tam ani v e-komerci často zmiňovaný problém s placením. Po té, co ženy dostanou manželovu platební kartu a jsou vybaveny patřičnými kódy často není třeba k nákupům ani očního kontaktu.

12. 3. 2008 15:54

Shopíkář (neregistrovaný)
Cena výrobku v mnoha případech nerozhoduje, spíš to platí jen pro určitou skupinu lidí, rozhodují úplně jiné faktory, především rychlost doručení zboží, to jen ty zdejší rádoby obchodníci si myslí, že když dají zboží levněji než konkurence, tak že u nich začnou lidi nakupovat, jenže tomu tak není, ale další blblec se toho chytí a zlevní také, takto se ty pitomci předhánějí a sráží cenu až i ten obchodník který cenou s nima nesoutěží musí šáhnout ke snížení ceny protože mezi nima vzniká vleká cen…
Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Vitalia.cz: Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Lupa.cz: Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí

Avast po spojení s AVG propustí 700 lidí

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube