Internetové obchody budoucnosti

Položili jste si někdy otázku, jak bude vypadat internetové nakupování budoucnosti, a nemohli jste se dobrat uspokojivé odpovědi? Nezoufejte! Nabízím vám vizi, která by se mohla stát realitou. Budoucnost e-shoppingu spočívá v uživatelském pohodlí a ve špičkových technologiích.

Představte si svět bez klikání. Myslíte si, že je tato představa utopická? Nikoliv! Stačí navštívit portál www.dontclick.it a ocitnete se ve zvláštním prostředí, kde klikání prostě neexistuje. Elegantní, uživatelsky příjemné, trochu kuriózní a rozhodně unikátní ovládání myši je, podle mého názoru, jedním ze způsobů, jak zvítězit v boji o uživatele (zákazníka).

Vítězem na poli e–businessu se však stane ten, kdo uživateli poskytne ještě větší komfort. Setkali jste se někdy s pojmem eye-tracking? V podstatě se jedná o metodu využití oční kamery nebo zařízení, které sleduje pohyby lidského oka a dokáže zjistit, kam se toto oko právě dívá a do jaké vzdálenosti má zaostřeno. V marketingu se eye-tracking používá pro optimalizaci layoutu marketingových sdělení (direct mail, webové stránky, videospot, apod.).

Budoucnost internetového nakupování vidím v implementaci uživatelsky příjemného rozhraní „eye-buying“. Toto rozhraní je vylepšením modelu eye-tracking, kdy zákazník nakupuje pouhým pohybem oka či mrknutím. Zavedením takového systému by zákazník získal neuvěřitelné pohodlí a rozhodně by například nebyl ohrožen syndromem karpálního tunelu. Samozřejmě, že vývoj takového interface bude časově a finančně náročný, ale já pěvně věřím, že tato koncepce bude marketingově úspěšná. Se zavedením metody eye-buying logicky souvisí i změny v koncepci internetové reklamy. Systémy PPC (pay per click) budou nahrazeny systémy PPB (pay per blink). Doposud je systém PPC nastaven tak, že inzerent platí za prokliknutí reklamního inzerátu uživatelem. To se však změní a firmy budou platit za každé realizované mrknutí. Vylepšené webové kamery se masivně rozšíří mezi internetovou populací a systém „eye-tracking 2.0“ bude vyhodnocovat, na jakou reklamu se uživatel dívá, a pokud mrkne, realizuje se přesměrování na specifikovanou cílovou URL.

Se zavedením systému nakupování prostřednictvím mrkání vypukne doménová válka, a proto vám radím zaregistrovat zajímavé domény včas. Pro český trh rozhodně doporučuji prozatím volnou doménu www.omrkni.to (v tomto případě se opravdu vyplatí zaregistrovat si národní doménu Království Tonga).

Mrkání ale stále neznamená maximální pohodlí pro uživatele. Ještě lepším nákupním systémem se nakonec stane „brain-buying“. Po implementaci čipu přímo do mozku uživatele (zákazníka) bude možno realizovat nákup pouhou myšlenkou. Již v současnosti existuje zařízení BCI (brain-computer interface), které umožňuje ovládat počítač pomocí myšlenek. Zařízení snímá malé rozdíly elektrického napětí vznikající při práci mozku a na jejich základě pak vykoná počítač přiřazené příkazy.

EBF16

Možnost ovládání strojů (počítačů) prostřednictvím myšlenky potvrdil například také profesor Ivo Provazník z Ústavu biomedicínského inženýrství FEKT VUT v rozhovoru pro ČT1 již 25. ledna 2007.

Vítejte v budoucnosti!

25 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 6. 4. 2008 14:16

Školení: Jak na firemní Facebook prakticky

  •  
    Jak efektivně propojit Facebook s webem.
  • Jak vše měřit a vyhodnocovat.
  • Jak řešit krizové situace.

Detailní informace o školení Facebooku »