Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Internetový marketing: kdy se vyplatí připlatit?

VitaZ
VitaZ (neregistrovaný)
7. 6. 2005 8:19

SEO

celé vlákno
Optimalizaci pro vyhledavače bych rozhodně neřadil do kategorie "Internetová reklama", ale spíše do "Další možnosti", hned pod heslo "vlastní webové stránky".
Radek Karban
Radek Karban (neregistrovaný)
20. 6. 2005 0:29

Re: SEO

celé vlákno
Nemate pravdu, SEO je internetova reklama, zviditelni snad web ne ? K kdyby ne, tak to by bylo takove SEO k nicemu. Search Engine Optimization je velkymi autoritami davado pod Search Engine Marketing > internetovy marketing..
Marketingovy poradce
Marketingovy poradce (neregistrovaný)
7. 6. 2005 8:30

spousta chyb

celé vlákno
Mate tam spoustu nesmyslu...takove drobne - zaladni zapis stoji 1900 bez DPH na rok, a nejdrazsi zapis exklusive 17900 na rok. Celkove mi pripada Vas clanek "nedodelany"... Myslim, ze ctenar vubec nenajde odpoved na otazku - kdy se vyplatí připlatit???
Pokud chcete prosim psat neco o reklame na Seznamu, bylo by dobre, kdyby jste se spojil s nekterým z marketingových poradcu, at tady pak nejsou zavadejici informace.
Napr. "možnost vytvořit si vlastní titulek a popisek (samozřejmě vhodně optimalizovaný na hlavní klíčová slova)"
Toto je samozrejme hloupost - tento "dodatek" musi splnovat urcita pravdila - jako je třeba shoda s nazvem webu(eshopu), obchodni nazev firmy...

Dale: "Je dobré vybrat si takové kategorie, které Seznam při zadávání dotazu (například notebook) uživatelům sám nabízí (v záložce Internet).."
Toto je taky hloupost, jelikoz Seznam nyni v teto zalozce INTERNET sekce zadne nenabizi - je to velka skoda, jelikoz prave kvuli tomu doslo k poklesum navstevnosti v nekterych sekcich. Sekce jsou nabizeny uzivatelum az v zalozce FIRMY.

dale: "Tedy nejvýše bude v sekci Prodejci notebooků web s nejdražším zápisným a s titulkem "Abc.." "
opet sporne tvrzeni - bohuzel jsou prvni zapisy s dodatkem zacinajícím cislovkou, nebo nejakym jinym znakem, nez pismenkem z abecedy (coz doufam nekdo zmeni, protoze to vypada HROZNE).

Take jste se mohl zminit o pobockach firem - kdy napr. u zapisu Exklusive maji 3 pobocky hodnotu zapisu s logem.

Pokud budete priste chtit psat o placenych pozicich a budete mit zajem o podrobnejsi informace, napiste sem, ze mate zajem a ja Vam napisu, aspon tady priste nebudou takove "nesrovnalosti" :-)
Jaromir Klimek
Jaromir Klimek (neregistrovaný)
7. 6. 2005 9:45

Re: spousta chyb

celé vlákno

... bylo by dobre, kdyby jste se spojil s nekterým z marketingových poradcu, at tady pak nejsou zavadejici informace.

Pan anonymní Marketingový poradce má opravdu smysl pro humor.

Ano, existují marketingoví poradci Seznamu, kteří za něco stojí, ale taky je hodně těch, kteří jsou (slušně řečeno) velmi slabí.

Problém je v tom, že i když znáte opravdu šikovného poradce, tak jste stejně odsouzeni k tomu, abyste se trápili s tím, který vám byl přidělen.

Eliška
Eliška (neregistrovaný)
7. 6. 2005 11:09

Re: spousta chyb

celé vlákno
Hurra, mam radost, ze nejsem sama s nazorem na marketingove poradce Seznamu. Potkala jsem dva, kteří byli celkem slušní, jinak ti ostatni jsou naprosto priserni a varuji kazdeho pred nimi.:)
Yuhů
Yuhů (neregistrovaný)
8. 6. 2005 8:13

Re: spousta chyb

celé vlákno
Kteří dva jsou prosím ti schopní?
Eliška
Eliška (neregistrovaný)
8. 6. 2005 10:12

Re: spousta chyb

celé vlákno
:) dobrá otázka - jedna slečna (z pražské pobočky), která napřímo spolupracuje s obchodním oddělením Seznamu a jeden človíček z oblasti Brna - myslím pan Dušek. Ale jinak je to katastrofa. Bohužel.
Ján Kozel
Ján Kozel (neregistrovaný)
8. 6. 2005 11:09

Re: spousta chyb

celé vlákno
Kolega Došek by se jistě neurazil =)
Eliška
Eliška (neregistrovaný)
8. 6. 2005 17:10

Re: spousta chyb

celé vlákno
Vidíte, že jsem se překlepla:) Samozřejmě pan Došek.
panu neomylnemu
panu neomylnemu (neregistrovaný)
7. 6. 2005 9:47

Re: spousta chyb

celé vlákno
i Vy pane chytry máte ve svém mega názoru chybu, jelikož je k zápisu exklusive až 5 poboček jako zápis s logem, nikoli 3.

Takže p. autorovi článku bych nedoporučil kontaktovat Vás, abyste mu předal svá mega moudra...
Marketingovy poradce
Marketingovy poradce (neregistrovaný)
7. 6. 2005 10:25

Re: spousta chyb

celé vlákno
po ranu jsem se hold sekl. Za chybu se omlouvam. Nerikam ze jsem "chytry" a uz vubec ne ze jsem neomylny. Jen jsem se snazil ukazat na nektere nedostatky z clanku.
Never Mind
Never Mind (neregistrovaný)
7. 6. 2005 10:57

Re: spousta chyb

celé vlákno
"hold" :) no to je boží... panáček se "hold" zasekl :)
Michal Krutiš
Michal Krutiš (neregistrovaný)
7. 6. 2005 12:37

Re: spousta chyb

celé vlákno
Děkuji za komentář.

ad drobnosti: záměrně jsem neuváděl přesnou cenu zápisu na Seznamu. Nebylo to pro článek důležité a Seznam to může kdykoliv změnit. Proto je to jen rámcově. Trochu mimo, je zajímavé, proč Seznam již třetí měsíc tají ceny v sekci Katalog. Když si stáhnete PDF je tam pouze napsáno: "Produktový list a aktuální ceník je v přípravě." Také vím, že marketingový poradci (MP) Seznamu nesmí dát ceník z ruky. Je prostě tajny. Proč asi?

ad "kdy se vyplatí připlatit": titulek vymyslela redakce. Máte pravdu, mohl jsem to více rozvést. Obecně v PFI tehdy, když je slovo dostatečně často vyhledávané a vede k nákupu.

ad MP Seznamu: ve spojení s jedním velmi dobrým poradcem jsem. Vím co říkají pravidla Seznamu, četl jsem je a také vím jaká je praxe. Moje zkušenost říká, že ne všechno se "musí" shodovat s těmito pravidly a jde to udělat i "alternativně". :)

ad odkazy na sekce: Díky za opravu, napsal jsem to špatně.
ad řazení: Byl jsem si této nepřenosti vědom, pro základní pochopení mi ten příklad "Abc..." přišel jako dostatečný. Je pravda, že by to Seznam (i další) mohli zakázat. I když mám pocit, že díky ruční kontrole se to již tak často nevyskytuje.

ad kontakt: Určitě budu rád, když se mi ozvete. Rád se dozvím další věci. Například jak moc je výhodné v Exclusive mít uvedeny ty tři pobočky.
Alice
Alice (neregistrovaný)
8. 11. 2007 14:59

Re: spousta chyb

celé vlákno
Trochu to zní jako reklama na Seznam, stačí se podívat např. na Firmy-online.cz , kde je nabídka služeb širší než na Seznamu, kde polovina firem ani neexistuje a stojí to na rok 250,- Kč. Příště přijďte opravdu s něčím originálnějším.
Eliška
Eliška (neregistrovaný)
7. 6. 2005 11:07

?

celé vlákno
Vím, že jste psal, že mají mít pokročilí trpělivost, ale opravdu jste článek vzal hodně povrchně. Sama dělám internetový marketing, ale toto slovo raději moc neužívám, protože je v poslední době zprofanované a bohužel skoro nikdo ho opravdu nedělá. Hodně firem se honosí tím, že mezi službami pro klienty mají i internetový marketing, ale bohužel tomu ve většině případů vůbec nerozumějí a za tento pojem skrývají pouze propagaci, což je z marketingového hlediska samozřejmě nesmysl. Propagace je jedna z částí marketingu a dost často se zapomíná na důležitější součásti. No nic, to byl jen povzdech - na druhou stranu jsem ráda, že se občas aspoň někde něco píše. Jen by to chtělo více znalostí a praxe:)
Michal Krutiš
Michal Krutiš (neregistrovaný)
7. 6. 2005 12:39

Re: ?

celé vlákno
Co byste v dalších článcích nejvíce uvítala/uvítali?
Díky za podněty a samozřejmě i za kritiku.
Eliška
Eliška (neregistrovaný)
7. 6. 2005 14:27

Re: ?

celé vlákno
Mne v tuto chvíli nic moc nenapadá. Mne by třeba zajímalo, jaký je opravdu výklad slova internetový marketing. Sama teď nevím, jak dalece je tento obor studován na vejšce, ale jak sama vím, tak např. ekonomka jako taková mi z hlediska praktického využití marketingu nic nepřinesla. Je to vše jen o teorii, která značně pokulhavá za praxí. A protože praxi v marketingu mám nějakých 6 let, tak ten rozdíl vidím. Bohužel. Protože dle mého názoru je marketing pro jakoukoli firmu hodně důležitý.
Franta
Franta (neregistrovaný)
7. 6. 2005 12:44

Vymenne reklamni systemy

celé vlákno
"výměnné bannerové systémy BillBoard, Mujbanner, iReklama" tady nekdo asi nema rad newLinx, ktery je druhy nejvetsi a za nimi na hony daleko iReklama :) no a Mujbanner pouzivaji tak 3 lidi (nadsazka) :)))

Chtelo by to priste taky porovnavat podle velikosti jako u portalu :) a nedavat jako priklad reklamni system, ktery skoro nikdo nepouziva :)
Adam Haken
Adam Haken (neregistrovaný)
7. 6. 2005 12:53

Re: Vymenne reklamni systemy

celé vlákno
No dle meho nazoru, reklama na webech pouzivajici vymenne reklamni systemy neni moc prinosna. Kdo vi na jak kvalitnich a korektnich webech se reklama zobrazuje, a i podle toho se pak tvori nazor na cilovy, propagovany web.
Sadílek
Sadílek (neregistrovaný)
15. 11. 2005 12:30

Re: Vymenne reklamni systemy

celé vlákno
Tak to je přesně obráceně. Zviditelňovat velké podniky a ty nejsilnější z oboru jenom proto že jsou velcí a silní?
Tendence by měla být spíše opačná, pokud Mujbanner.cz používají 3 lidé, budu mít o důvod více o něm psát a pomoct mu dopracovat se na úroveň konkurence. Principem trhu je mít co nejvíce v oboru na stejné úrovni, než jednoho giganta a sto malých (např. Telecom), které kdykoliv konkurence zašlápne, je to výhodnější jak ze strany trhu, tak ze strany zíkazníka. není tomu tak?

Chci tím říci, že autor sestavil výběr velice dobře, stejně tak mohu napsat že dobří provideři internetového připojení v ČR jsou BlueTone, Nextra, Karneval, a firma František Komárek z Ostravy...
Alex
Alex (neregistrovaný)
7. 6. 2005 19:55

Je SEO reklama???

celé vlákno
Osobně bych také nenazval SEO internetovou reklamou. Je to schopnost vytvořit web, resp. ho zaplatit u lidí, kteří SEO ovládají.

To je jako kdyby reklamou na auta bylo dávat jim silné motory. Skrze uživatele a zprostředkovaně to sice pomůže ke zvýšení prodejnosti, ale reklama to rozhodně není.
Petr
Petr (neregistrovaný)
7. 6. 2005 22:49

Re: Je SEO reklama???

celé vlákno
SEO rozhodně jeden ze způsobů reklamy na internetu je, protože web zviditelnuje a to mnohdy velmi razantne. A cílem reklamy je přece zviditelnit (pokud možno "pozitivně" :).
Robert Němec
Robert Němec (neregistrovaný)
8. 6. 2005 13:21

Re: Je SEO reklama???

celé vlákno
SEO se zařazuje pod internetový marketing ale ne jako reklama. Viděl jsem ale i velice dobře zargumentované zařazení pod direct marketing a dokonce i public relations.
Radek Karban
Radek Karban (neregistrovaný)
20. 6. 2005 0:27

Re: Je SEO reklama???

celé vlákno
SEO je podmnozinou SEM, SEM je podmnozinou Internetového marketingu coz je reklama. Tedy ja to vidim jako reklamu, propaguje web, zviditelniho. Ten samy ucel ma reklama, nebo ne ?
Yuhů
Yuhů (neregistrovaný)
8. 6. 2005 8:19

Bannery v AdWords

celé vlákno
Zaujalo mě zmínění

"bannery přes vyhledávače AdWords, AdSense,"

Podle mé zkušenosti jde o natolik minoritní věc, že ji skoro nemá cenu zmiňovat. Vtip je v tom, že každý banner musí být do AdWords zadán společně se sadou klíčových slov, na která je cílen, a zároveň musí mít čistě textovou variantu. Platba na banner se potom počítá také přes proklik a dost často se místo banneru objeví textová varianta, takže se to k jiným bannerovým systémům blíží pouze vzdáleně.

Další věc je ta, že se bannery nikdy ve "vyhledávačích" neobjeví, takže formulace "bannery přes vyhledávače" je nešťastná. Grafické reklamy AdWords se objevují pouze na obsahových stránkách, které jsou v AdSense.

Nemyslím to ovšem jako výtku, pouze upřesňuji.
Michal
Michal (neregistrovaný)
29. 6. 2005 1:28

Takže jak je to s reklamou

celé vlákno
Internetem se zabývám několik let coby tvůrce www i plánováním reklamních kapaní ( na internetu ).
Především musíme chápat internet jako jako celek. Internet neni jen seznam.cz, google.com nebo yahoo.com, jak by nabyl dojmu nezasvědcený človíček z obsahu tohoto článku. A už vůbec bych netvrdil, že nějaký konkrétní portál ( vyhledávač ) je nejlepší.
Všechny služby na internetu, které nic negarantují jsou pouze propagace odkazu na www. Služby, které garantují zobrazení na KW, umístění, prokliky a pod. a současně obsazují na internetu zajímavé protory, je možné považovat za reklamu.
V případě, internetového marketingu, však jde o cílenou a smysluplnou reklamu. Jde o koncepci která má účel:
- uvedení nového výrobku nebo služeb na trh
- propagace stávajících výrobků nebo služeb
- získání nového zákazníka
- budování image firmy
Pokud jsi toto uvědomíme, tak zjistíme, že hlavní součástí marketingu budou placené služby klíčové slova, pozice, grafické formáty atd..
Příklad:
jsem firma vyrábím lopaty a koupím si garantovaný odkaz na první stránce třeba na seznamm.cz, je to marketing ?? Ne je to pouze placený odkaz na KW. To není internetový marketing.



Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem