Názory k článku
Internetový marketing: optimalizace pro vyhledávače (SEO)
DJW (neregistrovaný)
27. 6. 2005 10:27
Nový
pozice odkazu na stránce
celé vlákno
Chtel bych se zeptat, jak ovlivnujě pozice odkazu jeho váhu. Dejme tomu, že mám stránku "kolo" a na ni vede odkaz KOLO Vyhledavac takovy odkaz najde a stranka kolo za nej dostane urcity pocet "bodu". Je rozdil v tom, kdyz bude odkaz nahore na strankce, nebo uplne dole? (kdyz pomineme vsechny ostatni faktory a stranak bude 100% validni)
PS: "nahore a dole" se rozumi spise pozice ve zdrojovem kodu, nez vizualni:)
tomas.kimi (neregistrovaný)
27. 6. 2005 11:10
Nový
Re: pozice odkazu na stránce
celé vlákno
Pokud vim dobre, projevit by se to nemelo. Horsi bude pocet odkazu (na dane strance).
Tomáš Hodboď (neregistrovaný)
27. 6. 2005 12:23
Nový
Re: pozice odkazu na stránce
celé vlákno
Podle mých zkušeností na pozici odkazu záleží...
tomas.kimi (neregistrovaný)
27. 6. 2005 12:47
Nový
Re: pozice odkazu na stránce
celé vlákno
joo?ja jsme se s tim jeste nesetkal :-$ ale co jsem takhle koukal na nektere vysledky, tak to zas tak spatne nebylo, ac byl odkaz dosti ve spodu stranky :-$
Jak hodne tedy to asi ovlivni?
Jak hodne tedy to asi ovlivni?
Radim Smička (neregistrovaný)
27. 6. 2005 15:32
Nový
Re: pozice odkazu na stránce
celé vlákno
Na pozici odkazu záleží. V současnosti jde o pozici v kódu, v blízké v budoucnosti o výslednou pozici na obrazovce (provede se něco jako Printscreen a pak se to prožene přes OCR, takže bude jedno kde je to v kódu).
Různé vyhledávače na pozici odazku na stránce reagují různě. Třeba u MSN mi připadá, že to nebere v potaz, a že pokud je odkaz v patičce dává mu stejnou váhu jako kdyby byl nahoře (above the fold).
Různé vyhledávače na pozici odazku na stránce reagují různě. Třeba u MSN mi připadá, že to nebere v potaz, a že pokud je odkaz v patičce dává mu stejnou váhu jako kdyby byl nahoře (above the fold).
martin (neregistrovaný)
27. 6. 2005 22:12
Nový
Re: pozice odkazu na stránce
celé vlákno
a muzete popsat, kde je odkaz nejvyhodnejsi?
nahore, dole, ve sloupci.. atd.
Díky
nahore, dole, ve sloupci.. atd.
Díky
Tomáš Hodboď (neregistrovaný)
27. 6. 2005 23:11
Nový
Re: pozice odkazu na stránce
celé vlákno
Jak již bylo řečeno, co nejvýše ve zdrojovém kódu... ale těžko můžete položit takovouto otázku v obecné rovině
Tomáš Hodboď (neregistrovaný)
27. 6. 2005 23:04
Nový
Re: pozice odkazu na stránce
celé vlákno
Můžu se zeptat, jak se na takové výsledky "kouká"? Předpokládám, že se zde bavíme o "hodnotě" zpětného odkazu z jiné stránky... potom musíte předpokládat, že na stránku vede těch odkazů obrovská spousta, tak mě zajímá, jak se na to můžete tak jednoduše podívat? Já většinou musím tomuto zkoumání věnovat spoustu času, vytvářet specifické stránky, odkázat na ně z jiného místa a potom si výsledky porovnávat, musím přitom dávat pozor na spoustu dalších atributů, které řazení výsledků ovlivňují, proto se ptám, zda-li znáte jednodušší metodu, abych zbytečně neztrácel svůj čas...
Karel L. (neregistrovaný)
27. 6. 2005 11:21
Nový
Re: pozice odkazu na stránce
celé vlákno
Dle mych zkusenosti je pozadavek na validni stranku v souvislosti s SEO zcela mimo misu. Dokument musi mit rozumnou strukturu ale validni nemusi byt ani z rychliku.
VitaZ (neregistrovaný)
27. 6. 2005 15:21
Nový
Re: Validita
celé vlákno
Požadavek na validitu určitě není mimo mísu.
Pokud chcete aby vyhledavač (jeho robot) dokázal přečíst skutečně celý obsah stránky, musíte si být jist, že nikde nemáte zapomenutý neuzavřený komentář, neukončený parametr některého z tagů a pod, prostě musíte zajistit, že robot bude považovat obsah opravdu za obsah a ne např. za pokračování javascriptu.
U validních stránek je toto bez problémů.
Ovčem pokud jste si skutečně jist, že nikde na stránce problém nemáte, nemusí vás validita trápit.
Pokud chcete aby vyhledavač (jeho robot) dokázal přečíst skutečně celý obsah stránky, musíte si být jist, že nikde nemáte zapomenutý neuzavřený komentář, neukončený parametr některého z tagů a pod, prostě musíte zajistit, že robot bude považovat obsah opravdu za obsah a ne např. za pokračování javascriptu.
U validních stránek je toto bez problémů.
Ovčem pokud jste si skutečně jist, že nikde na stránce problém nemáte, nemusí vás validita trápit.
tomas.kimi (neregistrovaný)
27. 6. 2005 11:12
Nový
Meta description
celé vlákno
Skoda ze oblibeny seznam nezohlednuje meta description, jejich vysledky jsou kolikrat jen utrzky z texu, co nic nerikaji :-$
Aspon pro to zobrazeni (jako google) by je mohli dat, nemusi preci mit nejkou vahu :-$
Aspon pro to zobrazeni (jako google) by je mohli dat, nemusi preci mit nejkou vahu :-$
Richi (neregistrovaný)
27. 6. 2005 11:22
Nový
Re: Meta description
celé vlákno
No to ale asi plačete na špatném písečku ale jako nápad je to ok :-)
tomas.kimi (neregistrovaný)
27. 6. 2005 11:32
Nový
Re: Meta description
celé vlákno
Ja neplacu, ale autor to asi v clanku opomenul :-) ale jinak ze bych si z toho delal velkou hlavu, to fakt ne ;-)
Trained.Monkey (neregistrovaný)
27. 6. 2005 13:13
Nový
Hloupost
celé vlákno
Navrhuji tohle:
1) udelat jednu verzi pro google, drouhou pro yahoo, treti pro jixo....
2) vsechny techto X verzi menit u X zakazniku X krat do roka
3) Rocne inkasovat X^3 kacen
Samozrejme se snazim rict ze cele SEO je pouze tahani penez z kapes. Zakladni optimalizaci by mel delat kazdy dobry webdesigner a ostatni figle muzou pomoc maximalne o jedno procento.
Podle me staci:
1) Rozumna struktura webu, nejlepe udelat mapu webu a dat ji jako prvni nebo druhy odkaz. Vyhladavac a spousta lidi s brail terminalem/mobilem/pda vam budou libat ruce.
2) Udelat textovou verzi bez grafiky, javascriptu a ostatnich picovinek. Odkaz na ni musi byt na vrchu hned jako prvni nebo druhy odkaz. Opet plati ze velka skupina lidi a stroju to velice uvita.
3) Pouzivat rozumne a zapamatovatelne URL. Dokazete napriklad poznat co je pod timhle URL?
http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/7205?docid=208
Je dojemne kolik lidi jeste bude muset objevit mod_rewrite
4) Pouzivat <h1> a <title> se stejnym textem, <h1> musi byt prvni, maximalne muze pred nim byt par odkazu.
5) Pouzivat jen relevantni klicova slova v META, pokud jich je moc, vyhledavac penalizuje.
6) Pouzit robots.txt a zakazat duplicitni a nepotrebne stranky, napriklad pro tisk, nebo formulare pro pridavani a editaci
7) Pouzivat odkazy s rozumnymi popisky (kliknete zde, neni dobry)
8) Nesnazit se optimalizovat moc, protoze vyhledavace nejsou blbe a nemaji radi chytraceni.
Tenhle postup staci udelat jenom jednou, neda moc prace a ma dobre vysledky. Navic se netyka jen vyhledavacu, ale i slepych a pristupu pres textove prohlizece, PDA apod.
Doufam ze mi autor preda pulku honorare, protoze jsem napsal 10x vic nez on.
1) udelat jednu verzi pro google, drouhou pro yahoo, treti pro jixo....
2) vsechny techto X verzi menit u X zakazniku X krat do roka
3) Rocne inkasovat X^3 kacen
Samozrejme se snazim rict ze cele SEO je pouze tahani penez z kapes. Zakladni optimalizaci by mel delat kazdy dobry webdesigner a ostatni figle muzou pomoc maximalne o jedno procento.
Podle me staci:
1) Rozumna struktura webu, nejlepe udelat mapu webu a dat ji jako prvni nebo druhy odkaz. Vyhladavac a spousta lidi s brail terminalem/mobilem/pda vam budou libat ruce.
2) Udelat textovou verzi bez grafiky, javascriptu a ostatnich picovinek. Odkaz na ni musi byt na vrchu hned jako prvni nebo druhy odkaz. Opet plati ze velka skupina lidi a stroju to velice uvita.
3) Pouzivat rozumne a zapamatovatelne URL. Dokazete napriklad poznat co je pod timhle URL?
http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/7205?docid=208
Je dojemne kolik lidi jeste bude muset objevit mod_rewrite
4) Pouzivat <h1> a <title> se stejnym textem, <h1> musi byt prvni, maximalne muze pred nim byt par odkazu.
5) Pouzivat jen relevantni klicova slova v META, pokud jich je moc, vyhledavac penalizuje.
6) Pouzit robots.txt a zakazat duplicitni a nepotrebne stranky, napriklad pro tisk, nebo formulare pro pridavani a editaci
7) Pouzivat odkazy s rozumnymi popisky (kliknete zde, neni dobry)
8) Nesnazit se optimalizovat moc, protoze vyhledavace nejsou blbe a nemaji radi chytraceni.
Tenhle postup staci udelat jenom jednou, neda moc prace a ma dobre vysledky. Navic se netyka jen vyhledavacu, ale i slepych a pristupu pres textove prohlizece, PDA apod.
Doufam ze mi autor preda pulku honorare, protoze jsem napsal 10x vic nez on.
Yenya (neregistrovaný)
27. 6. 2005 13:45
Nový
Re: Hloupost
celé vlákno
Dobre napsano. Honorar by Vam mel patrit. To uz zase je okurkova sezona, ze Lupa zacina publikovat clanky o SEO?
-Yenya
-Yenya
Radim Smička (neregistrovaný)
27. 6. 2005 15:53
Nový
Re: Hloupost
celé vlákno
A kolik takových dobrých webdesignerů znáte? Představte si, že máte podnik o 10 zaměstnancích a teď chcete nový web za 50 000. Jaká je pravděpodobnost, že narazíte na webdesignera co bude dodržovat, alespoň ty Vámi zmíněné základy.
Můj tip je, že máte pravděpodobnost tak 20 procent, ale je možné, že se vám i webdesignera co normálně dělá dobré stránky podaří ukecat na čistě flashovou aplikaci :). Ono přesvědčit někoho, že jednoduchý a přehledný web může předčít nabouchané monstrum co stálo 200 000 je někdy oříšek.
PS: Různé verze pro různé vyhledávače je cloacking a pokud by vám to nějaký SEO konzultant doporučil tak ruce pryč.
Můj tip je, že máte pravděpodobnost tak 20 procent, ale je možné, že se vám i webdesignera co normálně dělá dobré stránky podaří ukecat na čistě flashovou aplikaci :). Ono přesvědčit někoho, že jednoduchý a přehledný web může předčít nabouchané monstrum co stálo 200 000 je někdy oříšek.
PS: Různé verze pro různé vyhledávače je cloacking a pokud by vám to nějaký SEO konzultant doporučil tak ruce pryč.
tomas.kimi (neregistrovaný)
27. 6. 2005 17:05
Nový
Re: Hloupost
celé vlákno
Vasich par bodu je vetsim prinosem nez ten clanek :-)
Souhlaism ze SEO je castecne tahani penez z kapes :-) prijde mi ze optimalizace jsou neumerne drahe :-$ a pritom nikdo nedokaze zarucit, ze vysledek se dostavi!
Souhlaism ze SEO je castecne tahani penez z kapes :-) prijde mi ze optimalizace jsou neumerne drahe :-$ a pritom nikdo nedokaze zarucit, ze vysledek se dostavi!
Tomáš Hodboď (neregistrovaný)
27. 6. 2005 23:33
Nový
Re: Hloupost
celé vlákno
SEO musíte chápat jako součást marketingu, musí zapadat do celkové strategie vaší firmy, jen tak může přinést žádaný úspěch. Musíte mu uvěřit, až poté můžete být úspěšný.
Pokud je SEO "tahání peněz z kapes", k čemu byste přirovnal samotnou reklamu? To je velmi nejistý obor. Např. v televizi jsem viděl spoustu špatných reklam, které nevedly k žádnému užitku. Pokud neumíte dělat reklamu, vyhazujete své peníze z okna. Pokud nemíte dělat SEO, škodíte sám sobě. Pokud ho však dělat umíte, zlepšení výsledků je prakticky zaručené.
Určité doma máte televizi, věřte, že ke sledování nepotřebujete tak velkou anténu, co máte na střeše, ba ani menší, vystačíte si dokonce s obyčejnou tužkou. SEO bych přirovnal právě k té anténě. Čím lepší anténa, tím lepší obraz, čim lepší SEO, tím větší zisk.
> maximalne o jedno procento
Máte pravdu, u výborně optimalizovaných webů, můžete zlepšit výsledek maximálně o jedno procento. Ukažte mi však jeden takový web a já vám proti němu ukážu stovky webů, u kterých SEO zlepší výsledek o desítky procent.
Pokud je SEO "tahání peněz z kapes", k čemu byste přirovnal samotnou reklamu? To je velmi nejistý obor. Např. v televizi jsem viděl spoustu špatných reklam, které nevedly k žádnému užitku. Pokud neumíte dělat reklamu, vyhazujete své peníze z okna. Pokud nemíte dělat SEO, škodíte sám sobě. Pokud ho však dělat umíte, zlepšení výsledků je prakticky zaručené.
Určité doma máte televizi, věřte, že ke sledování nepotřebujete tak velkou anténu, co máte na střeše, ba ani menší, vystačíte si dokonce s obyčejnou tužkou. SEO bych přirovnal právě k té anténě. Čím lepší anténa, tím lepší obraz, čim lepší SEO, tím větší zisk.
> maximalne o jedno procento
Máte pravdu, u výborně optimalizovaných webů, můžete zlepšit výsledek maximálně o jedno procento. Ukažte mi však jeden takový web a já vám proti němu ukážu stovky webů, u kterých SEO zlepší výsledek o desítky procent.
Jakub (neregistrovaný)
28. 6. 2005 5:18
Nový
Musím potvrdit
celé vlákno
Vidím tuto diskusi z opačné strany, tedy ze strany firmy, která nedávno komletně předělávala své webové stránky.
SEO samo o sobě nemá rozumný význam. Je to ale jedna položka v celé řadě dalších, které jsme museli udělat (a které se průběžně dělají dál). O některých se tu už mluvilo, o některých ne. Bez SEO by ale (velmi pravděpodobně) byl celkový výsledek o dost horší.
Z témat, o kterých se tu nemluvilo, mě třeba zajímá vyhodnocování návštěvnosti. Statistiky návštěvnosti stránek v běžném slova smyslu se pro korporátní potřeby moc nehodí. Přesněji řečeno jsou nepoužitelné. Leccos jsme už udělali, ale ještě to není úplně ono. Stále mám pocit, že tady spousta informací protéká mezi prsty.
SEO samo o sobě nemá rozumný význam. Je to ale jedna položka v celé řadě dalších, které jsme museli udělat (a které se průběžně dělají dál). O některých se tu už mluvilo, o některých ne. Bez SEO by ale (velmi pravděpodobně) byl celkový výsledek o dost horší.
Z témat, o kterých se tu nemluvilo, mě třeba zajímá vyhodnocování návštěvnosti. Statistiky návštěvnosti stránek v běžném slova smyslu se pro korporátní potřeby moc nehodí. Přesněji řečeno jsou nepoužitelné. Leccos jsme už udělali, ale ještě to není úplně ono. Stále mám pocit, že tady spousta informací protéká mezi prsty.
Marek Prokop (neregistrovaný)
28. 6. 2005 9:34
Nový
Re: Hloupost
celé vlákno
Píšete, že "ostatni figle muzou pomoc maximalne o jedno procento." Pokud tím myslíte že se stránka v milionu nalezených odkazů posune z 10000. místa na první, pak máte v zásadě pravdu ;-)
Michal Till (neregistrovaný)
29. 6. 2005 15:39
Nový
Re: Hloupost
celé vlákno
-" a ostatni figle muzou pomoc maximalne o jedno procento."
A podle coho si myslite, ze se bude vyhledavac rozhodovat, kdyz vsichni budou mit tech 99% (imho tak 90%) veci kolem SEO v poradku a stejne?
A podle coho si myslite, ze se bude vyhledavac rozhodovat, kdyz vsichni budou mit tech 99% (imho tak 90%) veci kolem SEO v poradku a stejne?
Vaclav (neregistrovaný)
27. 6. 2005 15:51
Nový
www
celé vlákno
Skoda, ze je clanek spis teoreticky a dost obecny. Nedozvedel jsem se nic noveho, ale kdo o seo slysi poprve je to urcite prinos. Spis doporucuji http://www.seo-sem.cz/letni-skola-seo/ co probehlo na Lupe driv.
Nevite nekdo, jaka dulezitost je pridavana k duplicitnimu obsahu. Na nekolika strankach je na me odkazovano jako na http://iobchody.com namisto http://www.iobchody.com. Prip. jak by se dalo vyresit, aby pri zadani stranky bez www by to skocilo na stranku s www. Predpokladam, ze pomoci header();
Nevite nekdo, jaka dulezitost je pridavana k duplicitnimu obsahu. Na nekolika strankach je na me odkazovano jako na http://iobchody.com namisto http://www.iobchody.com. Prip. jak by se dalo vyresit, aby pri zadani stranky bez www by to skocilo na stranku s www. Predpokladam, ze pomoci header();
Radim Smička (neregistrovaný)
27. 6. 2005 15:57
Nový
Re: www
celé vlákno
Vyřešte to přesměrováním jedné verze pomocí 301.
Nebo zajistěte aby to alespoň nedivergovalo. Tedy aby to netvořilo komplet druhý web ať už již s nebo bez www.
Nebo zajistěte aby to alespoň nedivergovalo. Tedy aby to netvořilo komplet druhý web ať už již s nebo bez www.
tomas.kimi (neregistrovaný)
27. 6. 2005 17:02
Nový
Re: www
celé vlákno
Jeste lepsi nez letni skola od lupy je knizka Radima Smycky...Fakt dobra publikace!!
V letni skole jsem se toho tolik nedovedel :-$ Prijde mi to malo obsahle...ale taky zadarmo :-))
to Radim Smycka: diky ;-) fakt jsme z te knihy nadsen :-)
V letni skole jsem se toho tolik nedovedel :-$ Prijde mi to malo obsahle...ale taky zadarmo :-))
to Radim Smycka: diky ;-) fakt jsme z te knihy nadsen :-)
J.K. (neregistrovaný)
27. 6. 2005 18:31
Nový
Re: www
celé vlákno
Někdy je stačí k jedné z verzí přidat <BASE HREF="...">
meky (neregistrovaný)
27. 6. 2005 20:16
Nový
Re: www
celé vlákno
Zkuste třeba tady tento script, sám ho taky používám.
http://www.php-weblog.com/archiv/2005/unor/4/Jak-presmerovat-na-www-verzi-s-pomoci-mod-rewrite.html#clanek-text
http://www.php-weblog.com/archiv/2005/unor/4/Jak-presmerovat-na-www-verzi-s-pomoci-mod-rewrite.html#clanek-text
Vaclav (neregistrovaný)
27. 6. 2005 21:33
Nový
Re: www
celé vlákno
Dekuji mnohokrat vsem, uz jsem to vyresil.
Vít M. (neregistrovaný)
28. 6. 2005 15:58
Nový
Re: www
celé vlákno
Zmíněné návody na onom php-weblogu jsou něco jako "Koskovština". Od někud něco opíši a dál už nepřemýšlím.
Přece je potřeba rozlišit, zda bez www je to virtuální server anebo je to jen obyčejné alias-jméno serveru. (A to už nemluvím o tom, že by při přesměrování měla být ona informace i v těle - měl-li by uživatel třeba u klientu zakázáno přesměrování.)
Ale hlavně, co tím sleduji. Zda přesměrování má být na každé přístupné stránce anebo jen na úvodní.
Jinak šikovné řešení také je, mít na (některých) stránkách php-skript, který při absenci Referer přesměruje na cestu s www na začátku. A pokud Referer je uvedeno, s ničím uživatele nezdržovat a do skriptu dávat pomocí include třeba index.html
Pozn.: Žádný z Web-robotů totiž neposílá http-položku Referer. Zkuste raději hledat na zahraničním webech než české polodiletanské návody. - Až nějaký domorodec napíše (resp. opíše) i informace o Vary (v našem případě je potřeba přidat Vary: Referer ), tak vezmu názory o českém polodiletanství a opisování zpět.
Přece je potřeba rozlišit, zda bez www je to virtuální server anebo je to jen obyčejné alias-jméno serveru. (A to už nemluvím o tom, že by při přesměrování měla být ona informace i v těle - měl-li by uživatel třeba u klientu zakázáno přesměrování.)
Ale hlavně, co tím sleduji. Zda přesměrování má být na každé přístupné stránce anebo jen na úvodní.
Jinak šikovné řešení také je, mít na (některých) stránkách php-skript, který při absenci Referer přesměruje na cestu s www na začátku. A pokud Referer je uvedeno, s ničím uživatele nezdržovat a do skriptu dávat pomocí include třeba index.html
Pozn.: Žádný z Web-robotů totiž neposílá http-položku Referer. Zkuste raději hledat na zahraničním webech než české polodiletanské návody. - Až nějaký domorodec napíše (resp. opíše) i informace o Vary (v našem případě je potřeba přidat Vary: Referer ), tak vezmu názory o českém polodiletanství a opisování zpět.
Lukas Pelikan (neregistrovaný)
28. 6. 2005 9:47
Nový
Linky pres javascript
celé vlákno
Mam dotaz. Kdyz budu vkladat do stranek nejakou listu do hlavicky s odkazama pomoci javascriptu, bude tyto odkazy napr. google brat v potaz ? Proste v kodu nebude klasicky a href, ale jeden radek s odkazem na .jv soubor... Diky moc za nazory
Tomáš Hodboď (neregistrovaný)
28. 6. 2005 13:05
Nový
Re: Linky pres javascript
celé vlákno
Tento postup je absolutně nepřijatelný jak pro Google, tak pro samotné uživatele. Stránky závislé na javascriptu budou nepřístupné.
Bohdan Ganický (neregistrovaný)
28. 6. 2005 22:01
Nový
Vyhrady k ankete
celé vlákno
Toto je anketa k tomuto clanku:
Anketa: Používáte cíleně SEO spolu s jinou formou internetového marketingu?
Odpovedi:
SEO a placené odkazy v katalozích.
SEO a PPC.
SEO a affiliate.
SEO a jiné.
Ne, ale uvažuji o tom.
VYHRADY:
1. Odpovedi na takto polozenou otazku jsou mimo, protoze jedine 2 validni odpovedi by byly ANO a NE.
2. Kdyz uz pomineme spatne polozenou otazku, porad v odpovedich chybi proste NE. Kazdy podle teto ankety prinejmensim "musi" uvazovat o SEO.
Ovsem na ankety podobneho razeni bohuzel narazime vsude na internetu a v tistenych mediich jakbysmet. Zda se mi, ze tvorba anket se dava za ukol predskolnim detem.
Anketa: Používáte cíleně SEO spolu s jinou formou internetového marketingu?
Odpovedi:
SEO a placené odkazy v katalozích.
SEO a PPC.
SEO a affiliate.
SEO a jiné.
Ne, ale uvažuji o tom.
VYHRADY:
1. Odpovedi na takto polozenou otazku jsou mimo, protoze jedine 2 validni odpovedi by byly ANO a NE.
2. Kdyz uz pomineme spatne polozenou otazku, porad v odpovedich chybi proste NE. Kazdy podle teto ankety prinejmensim "musi" uvazovat o SEO.
Ovsem na ankety podobneho razeni bohuzel narazime vsude na internetu a v tistenych mediich jakbysmet. Zda se mi, ze tvorba anket se dava za ukol predskolnim detem.
Michal Krutiš (neregistrovaný)
29. 6. 2005 8:26
Nový
Re: Vyhrady k ankete
celé vlákno
Dobrý den, děkuji za reakci. Odemne šla anketa v této podobě:
SEO a placené odkazy v katalozích
SEO a PPC
SEO a affiliate
SEO a jiné
ne, ale uvažuji o tom
ne, pouze SEO
ne, nepoužívám SEO
Redakce si ji upravila. Nemyslím si, že pouze ANO a NE by byly validní odpovědi.
SEO a placené odkazy v katalozích
SEO a PPC
SEO a affiliate
SEO a jiné
ne, ale uvažuji o tom
ne, pouze SEO
ne, nepoužívám SEO
Redakce si ji upravila. Nemyslím si, že pouze ANO a NE by byly validní odpovědi.
NewDS (neregistrovaný)
28. 6. 2005 22:41
Nový
SEO
celé vlákno
http://newds.cz - Odkazy smerujici na vase stranky
Václav Mach (neregistrovaný)
7. 7. 2005 12:19
Nový
Nevýhod je více
celé vlákno
Myslím že nevýhod SEO je o dost více než je v článku uvedeno. Nejdůležitější je asi ta psychologická: marketingová závislost na entitě kterou nemáte pod kontrolou. I zcela nezávadný web může při nějakém update z výsledků zmizet a již se nikdy neobjevit. Tomu se dá čelit pouze diversifikací.
Další problém je daný nutností nutností zasahovat do obsahu stránky. To může vadit pokud se SEO provádí na stránkách s již vyzrálým obchodním textem.
Výhody podle mě výrazně převažují, ale je třeba vědět do čeho se pouštíte.
Další problém je daný nutností nutností zasahovat do obsahu stránky. To může vadit pokud se SEO provádí na stránkách s již vyzrálým obchodním textem.
Výhody podle mě výrazně převažují, ale je třeba vědět do čeho se pouštíte.
Tiskni