Hlavní navigace

Internetový profesionál

12. 9. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Některá setkání přivádí člověka do rozpaků. Jedno takové jsem nedávno zažil, a rád bych se o ně zde podělil. Jeho hrdinou byl „internetový profesionál“, a ačkoli se v této oblasti pohybuji již poměrně dlouho, přiznám se, že ve mně otevřel otázky, které mne zatím nenapadaly. Třeba mi pomůžete s odpovědí.
Vojtěch Bednář

Ilustrace: Nenad Vitas

Bylo mu něco přes dvacet. Sebevědomý, cílevědomý, aktivní a cílesměrný „internetový profesionál“. Žádný upatlaný geek ve smrdutých kalhotách a seprané košili, žádný fanatický hráč World of Warcraft, kterému, jak svého času autoři Southparku trefně ztvárnili, brání pupek v tom, aby viděl na svého virtuálního superhrdinu. Prostě mladý, uhlazený, perspektivní, přirozeně dravý muž. A hlavně – „internetový profesionál“. Mým úkolem bylo dotyčného otipovat a zjistit, co vlastně umí, neboť usiloval o místo, a ač se jeho potenciálnímu zaměstnavateli název „internetový profesionál“ velmi zamlouval, moc si pod ním nedovedl představit obsah. Sešli jsme se spolu u kafe z automatu. Nemám ho rád (kafe z automatu).

„Takže zde čtu, že jste internetový profesionál. Můžete mi to, prosím, upřesnit?“

                „Pracuji s internetem a vším, co s ním souvisí.“

„Jasně, děláte webdesign?“

                „Ne přímo, ale mohu se to naučit.“

„Umíte programovat webové aplikace?“

                „Jistě“

„Můžete mi dát nějakou referenci?“

                „Zatím bohužel ne, ještě jsem to nezkoušel.“

„Vytváříte prezentace v sociálních médiích?“

                „Samozřejmě, mám dva profily na Facebooku.“ (Sic!)

„Ovlivňujete diskuze? Jakou máte metodiku?“

                „Jistě, já diskutuji skoro pořád.“

„Pracujete s hardware, správou sítí, technologií?“

                „Ano, to je má parketa. Postavil jsem už několik PC.“

„Profesionálně?“

                „Spíše kamarádům na hraní.“

„Kdybyste měl říct, která oblast práce s internetem vám jde nejlépe, co umíte nejvíce, co by to bylo?“

                „Mohu vám dělat reklamu ve hrách a v diskuzích.“

Vyprskl jsem kafe z automatu, ale ze slušnosti se pokusil o několik dalších otázek v duchu podobnému tomu výše. Nestojí zde za zmínku, snad s výjimkou posledních dvou.

„Jaké finanční ohodnocení byste si představoval za svou práci?“

                „No, nejméně padesát tisíc čistého.“

„Myslíte, že taková částka odpovídá vašim schopnostem?“

BRAND24

                „Jistě, jsem internetový profesionál.“

V hlavě mi probleskl film Stevena Spielberga Blízká setkání třetího druhu, schůzku jsem ukončil a klientovi vypracoval podrobnou zprávu o možnostech a potenciálu tohoto mladého profesionála. Tím by pro mne mohla celá záležitost skončit, ale neskončila. Přemýšlel jsem totiž, čistě ze zvědavosti, zda je dotyčný s nálepkou „internetového profesionála“ sám, nebo zda je takových více. A začal jsem hledat. V Google, na LinkedIn. Našel jsem řadu lidí, které osobně neznám, a tedy nevím nic o jejich kvalitách, Ale typově… mi sedí na onoho sebevědomého týpka v zasedačce s kafem z automatu. Ptám se, kdo je to doopravdy internetový profesionál?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je sociolog, odborný publicista, poradce, a lektor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).