Soudě podle chování mobilních operátorů se zařazení bude týkat asi jen tarifních zákazníků. Ale dál už se i mobilní operátoři mezi sebou liší. Dva z jich se chovají tak, jako by platil princip OPT IN, a jeden, jako by platil princip OPT IN.
Navrhnul bych presne vase vety. Nakonec vsichni budou opt-in. Nove tak rozhodl i T-mobile, ktery predtim nemel tak uplne jasno v pravnich zalezitostech...
obecne lze rict, ze jsou dve veci co lze povazovat za posun.
1) nove rychle internety
diky tomu, ze jsou v tom namoceni CT, ET i TM a na paty jim s DHV-B slapou i Radiokomunikace. bude to mit dopada i na ceny. Pocitam, ze minimalne u mobilnich variant se hnou dolu, nebo budou operatori zvlast pred vanocema, kdy potrebuji Gross Adds tlacit na ceny, pripadne bundlovat
2) obsah na broadbandu
konecne velky hraci pochopili, ze obsah neznamena skoupit stare filmy nebo neco uz neaktiualniho, ale ze lidi chtej interaktivni medium, protoze jinak nejsou schopni konkurovat low cost WiFi a jinym providerum, kteri vetsinozu zadnou added value nenabizi
3) VOIP
mozna se to skutecne rozjede, boom Skype podle me hodne ukazal, ze lidi chtej setrit na volani hlavne u mezinarodnich volani a vnitrofiremni (vnitro teamove volani)
a hodne firem se toho chytlo. Navic a to souvisi s bodem 4, klesa cena koncovych zarizeni
4) "lacinej smejd z Tajwanu"
dovolil jsem si parafrazovat ruskeho kosmonauta z filmu Armagedon, urcite vite kterou scenu myslim. jenze realita je ta, ze Invex byl letos plnej asijskyho zbozi, ktere narozdil od velkejch znacek je o polovinu levnejsi. Zejmena v oblasti nizsich HW komponent jako karty, flash disky, Access pointy, dvd playery, Wifi zarizeni...atd. Je ten nastup hodne vidtielnej. Diky tomu padaj i ceny a zvysuje se dostupnost ruznych sluzeb pro mass market
jinak souhlasim s kolegou, stagnujici uroven Invexu je videt kazdy rok velci hraci tam nejsou stanek Adobe, Microsoftu...byste nenasli. Kupodivu ani Oskara a temer vsech alternatinivh telco operatoru.
Chapu duvody nakladove, ale otazka je zda ten Invex je fakt o nicem a co ty potom ukazuje lidem trendy. Nebo uz je IT a telco takovou komercni komoditou, ze ma cenu jen delat masovku nebo v pripade specializovanych a velkych IT reseni
jen one to one komunikaci.
Neni mne moc jasne v jakych pripadech(pro jake projekty) lze dotace cerpat. Muzete nekdo uvest priklady? Lze to pouzit napr. pro CZfree? Broadband se mne hodne asociuje s ISP, ti ty dotace take muzou nejak cerpat? (jestli si treba zase telekom vezme zpatky 100mil na vybudovani dslamu v horni dolni)
Jsem zvedavy, jestli ma to reseni VoIP od Ceskeho Telecomu take jine moznosti, nez pouzivat neco tak strasne deraveho, jako je Outlook na Woknech, brrr...
Podle me CZFREE zadnou dotaci cerpat nemuze, protoze nema zadnou pravni formu. Ale ostatni obcanska sdruzeni by na to mela dosahnout, teoreticky. Vzdycky se muze stat, ze Telekom navrhne ze pripoji milion lidi nakladem 200 na osobu a dostane vcechny penize, protoze zdruzeni vyjdou naklady treba 1000 na osobu.
Není to tak dlouho, co se MS s Telecomem dohodli na spolupráci, takže všechno, s čím Telecom přijde, bude tvrdě navázané na produkty Microsoftu (a asi to bude i stejně,,kvalitní a levné").