Hlavní navigace

INVEX. Výstava jen pro hýřily?

15. 9. 1998
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Významná česká společnost CNC, dovozce modemů značky Supra, ohlásila svoji neúčast na (stále ještě?) prestižním veletrhu výpočetní techniky. Co se děje s brněnskou výstavou?

Již na loňském Invexu jsem u některých stánků zaslechl kritická slova na adresu této výstavy. Na Invexu se prý přestává obchodovat a stává se z ní jen velkolepá show pro pobavení návštěvníků. Při vzpomínce na bunjee-jumping a představení fy Expert&Partner, které měly u návštěvníků loňského ročníku bezkonkurenčně největší úspěch, nelze než souhlasit. Vzpomínám si také, kolik jsem v Brně viděl školáků (a to i v kontraktačních dnech!) a kolik tam proti nim bylo lidí, které bych tipoval na uzavírání nějakých těch obchodů. Vystavovatel jedné nejmenované firmy se doslova vyjádřil, že „na Invex se jede jenom pozdravit se svými starými známými z jiných firem“.

Nelze se tedy divit, že mnoho firem po těchto zkušenostech usoudilo, že účast na Invexu je pro ně pouhou přítěží. Zvlášť se to týká firem, které se nepotřebují vrýt do povědomí tisíců koncových zákazníků. Z tohoto úhlu pohledu je postup CNC projevem schopného marketingu společnosti, která necítí potřebu investovat do akcí, jejichž náklady jsou vysoké a přínos přinejmenším diskutabilní.

Zdá se tedy, že chyba je v charakteru Invexu. Já se ale ptám: „Ona je to chyba?“ Ne, Invex se jenom přizpůsobil svým návštěvníkům, přestal být odbornou výstavou a stal se atrakcí pro širokou veřejnost. A v tom bych viděl tu pozitivní stránku – svědčí to totiž o tom, že informační technologie již pronikly do běžného života a nejsou výhradní záležitostí nemnoa vyvolených. Invex je zkrátka pro lidi a odborníci žádnou svoji výstavu, kde by se dalo třeba i obchodovat, v současné době nemají.

Ani pro spoustu firem, které se na koncové zákazníky zaměřují, ovšem Invex neznamená výhodnou investici. Často se totiž o účasti rozhoduje s logikou typu: „Jedou tam všichni, tak jak by to vypadalo, kdybychom tam my chyběli.“ Rozruch kolem CNC ukazuje, že ta logika zase není tak úplně správná. Takové publicity jako právě CNC, která na Invex nejede, se nejspíš nedostane žádné z firem, které na Invex jedou. Jak geniální marketingový tah!

Internet Info (provozovatel Lupy) se i přesto na Invex chystá (najdete ji v Internet Hall, pavilonu P). Proč? Možná proto, že cítíme potřebu se zviditelnit široké veřejnosti. Možná se jenom chceme pozdravit s kolegy. A možná i proto, že naše neúčast by nezaujala tolik zpravodajských serverů. :)

BRAND24

Petr Tesařík

Související odkazy:

* Svět na modro: Blížící se Invex je již nyní zdrojem pozdvižení
* Živě: Invex jen pro koncové zákazníky?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je spoluzakladatelem firmy Internet Info. V minulosti se zabýval testy poskytovatelů, v současné době studuje překladatelství a tlumočnictví na FFUK.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).