Hlavní navigace

Invia kupuje NetTravel a míří na burzu

Patrick Zandl

Společnost Invia pohltí svého konkurenta NetTravel. Jednání o vstupu polskou investiční společností MCI kryté Invie do NetTravelu se vedou intenzivně několik týdnů a jak nám potvrdily zdroje z řad kupce, je dohoda na spadnutí. Na trhu by se tak posílila pozice společnosti, která by byla neoddiskutovatelnou jedničkou na trhu v přeprodeji zájezdů s kumulovaným obratem přes 2 miliardy Kč. Do skupiny Invia.cz přechází také dceřiná společnost LastMinute.sk, s.r.o., která zaujímá přední místo na…

Společnost Invia pohltí svého konkurenta NetTravel. Jednání o vstupu polskou investiční společností MCI kryté Invie do NetTravelu se vedou intenzivně několik týdnů a jak nám potvrdily zdroje z řad kupce, je dohoda na spadnutí. Na trhu by se tak posílila pozice společnosti, která by byla neoddiskutovatelnou jedničkou na trhu v přeprodeji zájezdů s kumulovaným obratem přes 2 miliardy Kč. Do skupiny Invia.cz přechází také dceřiná společnost LastMinute.sk, s.r.o., která zaujímá přední místo na Slovensku. Update: v pondělí 29.6.2009 potvrdily společnosti tiskovou zprávou vstup Invia.cz do NetTravelu tak, jak o něm jako první informovala v pátek Lupa.

V Polsku MCI investovala do společnosti provozující zájezdový web pod jménem TravelPlanet.pl, Invia pak má pobočky Invie na Slovensku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku. Záměrem je konsolidovat skupinu jako největšího přeprodejce zájezdů ve střední Evropě a vstoupit s konsolidovanou společností na (pravděpodobně) polskou burzu v průběhu letošního roku. Od jara 2009 probíhá transformace Invia.cz, s.r.o. na akciovou společnost. O vstupu MCI do Invia a dalších plánech jsme referovali zde.

Hlavním podílníkem (50%) Net Travel.cz, s.r.o. je ve švédsku registrovaná Global Trade Opportunities (G.T.O.) AB, která je celá ovládaná skupinou Unimex Group Jiřího Šimáněho. Jiří Šímáně již v minulosti udělal příjemný obchod s cestovní společností, když za 98% akcií Čedoku (ten držel od roku 1995) dostal koncem roku 2008 přes 80 milionů dolarů (Zdroj: Aktuálně).

Transakce byla oficiálně oznámena, ale není známa částka, za kterou Invia NetTravel odkoupí. Dá se očekávat, že půjde o částky v řádu desítek milionů Kč.

Michal Drozd, ředitel cestovní agentury Invia.cz, říká: Akvizice NetTravel.cz a LastMinute.sk je součástí naší strategie rapidní expanze v regionu střední a východní Evropy. Cílem fúze společností je celkové posílení na trhu a konsolidace vedoucí ke vstupu na Varšavskou burzu cenných papírů. Od úpisu akcií společnost očekává zisk finančních zdrojů pro expanzi a konsolidaci v dalších zemích.

Petr Staněk, jeden z bývalých spolumajitelů NetTravel.cz k transakci říká: Jsme s dohodou velice spokojeni, ostatně jinak by dohoda ani nebyla možná. Při hledání potencionálního investora bylo hlavním kritériem zajištění dalšího rozvoje společnosti. Jsme přesvědčeni, že Invia.cz se zázemím svých investorů toto kritérium plní.

Portály NetTravel.cz a LastMinute.sk budou dále nabízet všechny stávající služby, klienty tato změna nijak neovlivní.

Petr Staněk ze společnosti NetTravel v krátkém aktuálním rozhovoru pro Lupa.cz:

Lupa.cz: Ještě nedávno (asi rok zpět) jste na Lupě říkal, že vás k tomu nic netlačí k prodeji společnosti. Proč nakonec k transakci došlo?

PS: Nebyli jsme ničím nuceni. NetTravel.cz a zejména LastMinute.sk byly v dobré kondici. Společnost byla zisková a zejméná LastMinute.sk velmi agresivně rostla. V průběhu let jsme měli nabídky na prodej či další investici, ale nabídkám jsme moc nerozuměli.

Nabídka od Invia.cz byla jasně předložena, byla konkrétní a rozuměli jsme ji. Stejně tak ji rozuměl i náš investor a tak jsme se dohodli na 100% ním prodeji společnosti.

Jsme velice rádi, že k této dohodě došlo a jsem přesvědčený, že jsme zajistili společnosti další a nadnárodní růst. Dále s managementem Invie máme společnou řeč a věřím, že fůze ještě více akceleruje náš business v oblasti online prodeje zájezdů.

Lupa.cz: Jaký podle vás bude vývoj na trhu s přeprodejem zájezdů? Jsou cítit tlaky krize? 

Tip Content Kortanová

Myslím si, že tlaky krize jsou znát, ale internetu se moc netýkají. Internet má stále velmi solidní nárůst a naopak bych řekl, že se v přůběhu krize jasně ukázalo, že známé a zajeté značky stahují trh oproti menším či neznámým firmách. Lidé se totiž bojí svěřit své peníze do neznámých rukou, a to v cestovním ruchu platí 2×. Pro nás byla krize velice vítaná a stejně tak si troufám tvrdit, že podobně je na tom společnost Invia.cz.

Starší rozhovor s Petrem Staňkem z NetTravel si můžete přečíst u nás zde.

Našli jste v článku chybu?