Hlavní navigace

iReklama.cz: na peníze si počkáte

9. 12. 2005
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

 Autor: 29
Jeden z předních poskytovatelů výměnných reklamních sítí přichystal pro své věrné uživatele lstivé překvapení. Naspořené kredity lze v tomto systému totiž odprodat přímo majiteli, a pokud by se jednalo o pohádkový příběh, své peníze by uživatelé obdrželi. Skutečnost je bohužel zcela jiná.

iReklama se na Internetu drží již poměrně dlouhou dobu a za svoji existenci si dokázala vybudovat svou specifickou základnu klientů. Úvahy o tom, zda se jedná z pohledu uživatele, který potřebuje zvýšit návštěvnost svých stránek, o kvalitní službu, nechme stranou, čeká nás totiž závažnější téma.

Nabídka, kvůli které si iReklama patrně získala většinu svých uživatelů, spočívá v možnosti odprodání získaných kreditů společnosti P.E.S. Consulting, která iReklamu vlastní. V přepočtu na cenu pro prodej vychází 1000 zobrazených bannerů velikosti 468×60 v horní pozici zhruba na 4,50 Kč, což je vhodné maximálně na pokrytí provozních poplatků dané stránky, a s tím jsou bohužel uživatelé neradi smířeni.

Nastávají problémy

Již více než před dvěma lety začala vládnout tvrdá ruka a namísto pohodového užívání systému se každý bál, aby nepřišel o své konto. V přeneseném slova smyslu by se dalo říci, že v mysli iReklamy byl každý majitel účtu považován za občana propuštěného na podmínku a vyškrtnut ze systému při sebemenší zámince a ne naopak, jak to bývá většinou zvykem. iReklama totiž zabavovala, na co přišla. Pokud měl někdo relativně navštěvované stránky, jako například pan Jiří Mrkva, který v té době vlastnil bazarový server s návštěvností zhruba 20.000 impresí denně, byl ze systému vyloučen s odůvodněním nejasného původu takto vysoké návštěvnosti i přes to, že byla na stránkách vidět značná aktivita a velké počty inzerátů.

Pana Mrkvy jsme se tedy zeptali, jaké kroky oproti Ireklamě podnikl a jaké stanovisko naopak společnost P.E.S. Consulting zaujala k řešení tohoto problému.

Jiří Mrkva: Nedalo se dělat téměř nic. Po doručeném e-mailu o zrušení mého konta a zabavení veškerých kreditů na mé e-maily nadále nikdo neodpovídal. To bych si nejspíše musel nejdříve zakoupit u této firmy reklamu, aby se se mnou někdo bavil. Celou záležitost jsem vyřešil pouze slovy ‚chybami se člověk učí‘ a tuto společnost vymazal ze své mysli.

Stejnou zkušenost však má i mnoho dalších uživatelů iReklamy, kteří dodnes tvoří petice či svými příspěvky na diskusních fórech upozorňují na podvodné jednání společnosti P.E.S. Consulting.

Poslední kapka

Na uživatele bohužel v současné době čeká ještě další nemilé překvapení. Většina z nich ho ale zjistí až za nějakou dobu, protože minimální částka pro zaslání výdělku je stanovena na 450 korun, čehož se lze při stanovených cenách a průměrné návštěvnosti menších projektů dočkat až za několik měsíců. Toto překvapení totiž přijde ve chvíli, kdy si budete chtít své kredity nechat proplatit a „ono to nepůjde“. Systém vám sice zahlásí, že je vše v pořádku, peněz a „proplacených“ kreditů se ovšem již nedočkáte.

Marek Suchý, stejně jako mnoho ostatních, zažil tuto situaci a popisuje:

Pokud naspoříte potřebný počet kreditů a necháte si je ze svého účtu odečíst, přijde vám e-mail, že odkup proběhl, a pokud vám slíbené peníze nepřijdou na účet do měsíce, urgujte je e-mailem. Ti, co zkoušeli dlužnou částku urgovat, potvrzují moje zkušenosti. Píšete e-maily, na které nedostáváte odpověď, píšete tedy přímo do kontaktního formuláře na www.forpsi.com. Tam se dozvídáte něco ve smyslu ‚nezavěšujte, jste v pořadí‘. A tak pořád dokola. V pátek 14. října 2005 jsem se, stavem událostí velmi rozladěn, rozhodl, že to tak nenechám. Zavolal jsem tedy paní Aleně Hartlové, která má ve firmě P.E.S consulting, s.r.o. na starosti server iReklama. Ta mi mírně řečeno vyrazila dech, podle jejího vyjádření totiž o vyplácení peněz z iReklamy rozhoduje pan Josef Grill, který není dlouhodobě v zaměstnání, není na telefonu, nemá mobil a dokud nedá příkaz k úhradě, nikdo ve firmě nemůže rozhodnout o zaslání dlužné částky.

Zde můžeme v praxi vidět, že ani známá společnost, jakou P.E.S. bezesporu je, není zárukou kvality. Pokusili jsme se však kontaktovat i pana Grilla, aby se k této situaci mohl vyjádřit.

Josef Grill: Z informací, které jste mi zaslal, nemám přehled, o jaký problém se mohlo konkrétně jednat, ale v současné době nemáme žádné problémy s vyplácením kreditů v systému iReklama. Ojedinělé problémy jsme měli v době organizačních a vlastnických změn v naší společnosti, přičemž došlo v několika výjimečných případech k opoždění odkupu. Jednalo se vždy o odkupy, které vyhodnotil náš systém jako ‚podezřelé‘. Tedy odkupy, které například mají minimální (nebo téměř nulovou) klikavost, nebo takové situace, kde je nadměrné množství přístupu z jedné IP adresy, nebo situace, kde jsou velké rozdíly v návštěvnosti v jednotlivých dnech, apod. Každý takový podezřelý odkup musel být individuálně posouzen a následně vyhodnocen. Tyto kroky jsou vždy časově náročné. Konečné posouzení jsem vždy prováděl já osobně na základě informací od kolegů. Jistě pochopíte, že v době zásadních organizačních změn jsem musel své síly směřovat do jiných oblastí, a proto došlo k narušení pravidelného procesu schvalování těchto podezřelých odkupů. Nyní všechny odkupy (včetně podezřelých) vyplácíme průběžně. Odkupy, které systém vyhodnotil jako bezproblémové, jsme propláceli bez větších problémů i v době organizačních změn. Jak jsem však již uvedl výše, v současné době žádné problémy nemáme a navíc v nejbližších dnech dojde ke změnám ve fungování systému iReklama, které budou výrazně omezovat podvodné aktivity jednotlivých uživatelů, protože počet podvodných aktivit v systému neustále narůstá.

Zda jsou tato, na první pohled pozitivní slova jen očistou pošpiněné skutečnosti či omluvou za vzniklé problémy spojené s nedostatkem času, se asi nikdy nedozvíme. Jisté však je, že se do 14 dnů od našeho rozhovoru začaly věci ubírat lepší cestou. Někteří dříve nespokojení uživatelé se mi e-mailem začali ozývat, že již (v určitých případech i po několika měsících) obdrželi platbu za své kredity. Jiní naopak stále čekají a doufají, že o své peníze nepřijdou.

Jeden příběh se šťastným koncem má i pan Jiří Holoubek, který se s námi podělil o své zkušenosti.

Jiří Holoubek: V systému iReklama jsem registrován od roku 2003. Nejprve jsem kredity využíval pouze pro propagaci svého malého projektu a ani nepřemýšlel o tom, že bych je mohl odprodat. Později, když však návštěvnost začala pomalu stoupat, jsem si uvědomil, že bych si odprodejem svých kreditů mohl rentovat náklady alespoň na webhosting. Jsou to již bezmála dva roky, co jsem začal v nepravidelných intervalech s touto ‚akcí‘. Odkupy byly vždy na můj vkus pomalejší. Někdy se celý proces vlekl třeba i měsíc, než jsem peníze obdržel. Poslední dobou se však situace velmi zhoršila. Jsou to zhruba tři měsíce, co jsem opakovaně zažádal o odkup naspořených kreditů a nadále již jen čekal, až peníze dorazí. Nestalo se tak ani zhruba po 80 dnech od zadání požadavku, během kterých jsem několikrát kontaktoval společnost P.E.S. Consulting s dotazem, jak se věci mají. Bylo mi sděleno pouze to, že jsem v čekací frontě a že o své peníze nepřijdu. Nedělal jsem si s tím velkou hlavu, přece jen se jednalo o ‚pár korun‘, které jsem mohl postrádat. Situace se ale nakonec vyřešila a obdržel jsem na účet slibované peníze. Je však politováníhodné, za jak dlouho dorazily, a proto jen doufám, že se situace zlepší.

BRAND24

My samozřejmě také doufáme, že se zmiňované problémy podaří (podařilo) vyřešit a uživatelé tohoto systému budou nadále vypláceni tak, jak by měli být.


Poznámka: společnost P.E.S. před několika dny odkupy naspořených kreditů zrušila.

Jaké máte zkušenosti se systémem iReklama?

  • Žádné.
    52 %
  • Vesměs kladné.
    2 %
  • Bývalo to dobré, poslední dobou se to trochu zhoršilo.
    1 %
  • Bývalo to horší, nedávno se to zlepšilo.
    0 %
  • Špatné.
    10 %
  • Už jsem s nimi skončil.
    35 %

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je podnikatel na volné noze. Zajímá se o dění kolem Internetu, hardware a zabezpečování sítě. Zároveň spravuje a vlastní internetovou kavárnu/PC hernu ve městě Jihlava.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).