Hlavní navigace

ČOI: poskytovatelé nejčastěji porušují zákon uváděním cen bez DPH

3. 5. 2010
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Česká obchodní inspekce (ČOI) od loňského roku provádí ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) průběžné kontroly počínání poskytovatelů internetového připojení. Podle dosavadních výsledků provedených kontrol patří z pohledu České obchodní inspekce k nejčastějším porušením zákona uvádění cen za poskytované služby bez DPH, nezveřejnění smluv uzavíraných se spotřebiteli formou zpřístupnění na Internetu a v neposlední řadě neseznámení o možnostech uplatnění reklamace služeb a reklamací…

Česká obchodní inspekce (ČOI) od loňského roku provádí ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) průběžné kontroly počínání poskytovatelů internetového připojení. Podle dosavadních výsledků provedených kontrol patří z pohledu České obchodní inspekce k nejčastějším porušením zákona uvádění cen za poskytované služby bez DPH, nezveřejnění smluv uzavíraných se spotřebiteli formou zpřístupnění na Internetu a v neposlední řadě neseznámení o možnostech uplatnění reklamace služeb a reklamací vyúčtování cen za poskytnuté služby.

Pokud budou zjištěny závady v oblasti práv spotřebitelů, vedou kroky České obchodní inspekce k opatřením na jejich okamžitou nápravu. Následná opatření podnikajících subjektů jsou pak ověřována opakovanými kontrolami pro zajištění trvalého bezproblémového vztahu se spotřebiteli, stojí v tiskové zprávě. Česká obchodní inspekce už tradičně nezveřejňuje jména konkrétních hříšníků, za což byla v minulosti tvrdě kritizována hlavně v souvislosti s kauzami nekvalitních pohonných hmot.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).