Česká obchodní inspekce (ČOI) od loňského roku provádí ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) průběžné kontroly počínání poskytovatelů internetového připojení. Podle dosavadních výsledků provedených kontrol patří z pohledu České obchodní inspekce k nejčastějším porušením zákona uvádění cen za poskytované služby bez DPH, nezveřejnění smluv uzavíraných se spotřebiteli formou zpřístupnění na Internetu a v neposlední řadě neseznámení o možnostech uplatnění reklamace služeb a reklamací vyúčtování cen za poskytnuté služby.
Pokud budou zjištěny závady v oblasti práv spotřebitelů, vedou kroky České obchodní inspekce k opatřením na jejich okamžitou nápravu. Následná opatření podnikajících subjektů jsou pak ověřována opakovanými kontrolami pro zajištění trvalého bezproblémového vztahu se spotřebiteli,
stojí v tiskové zprávě. Česká obchodní inspekce už tradičně nezveřejňuje jména konkrétních hříšníků, za což byla v minulosti tvrdě kritizována hlavně v souvislosti s kauzami nekvalitních pohonných hmot.