Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Jak a kde bydlí velké servery?

Insider
Insider (neregistrovaný)
15. 5. 2002 9:09 Nový

Hosting Centra ?

celé vlákno
Reaguji na ten posledni odstavecek v zaveru clanku - pokud by meli ISPci stavet hostingova centra hlavne kvuli nejaky 100ce serveru mistnich portalu a content provideru, zadny hostingovy centrum by nikdy nevzniklo. Z techhle firem nejsou temer zadne penize hned z nekolika duvodu:
- nakupuji pravidelne pouze prostor a konektivitu, cili sluzby s nejmensi pridanou hodnotou (a nejmensim ziskem)
- spravu serveru si provadeji sami, zelezo maji vlastni
- jsou ochotni a schopni platit pouze minimalni castky, a v idealnim pripade pouze barterovat

Ba ne, zakaznici hostingovych center jsou uplne nekde jinde - vetsi i mensi ISPci, statni instituce, banky a finance, nadnarodni korporace atd atd ...

Mit na pateri nebo v hostingovem centru poskytovatele obsahu znamena znamena vetsinou jen problemy, a jedinej duvod proc je pripojit jsou reference ;)
Dreamway
Dreamway (neregistrovaný)
17. 5. 2002 15:48 Nový

Re: Hosting Centra ?

celé vlákno
Mno ...spolehat na tiskovou reakci spolecnosti seznam.cz je asi jako u novinare cekat na smrt. Obecne je ale znamo, ze vetsina operacnich systemu spolecnosti seznam.cz bezi na ruznych platformach Unixu (Linux, BSD, Solaris, Sun atd..) O Microsoftich produktech jsem neslysel. Imho ...nedavno jsem slysel opravdu jednu vybornou hlasku na dotaz, proc jista spolecnost pouziva Microsofti produkty ...odpoved znela: Vypadame tak seriozneji ... - bohuzel se s timto nazorem nestotoznuji, ale pravda ...nemam marketingovou skolu na to, abych toto mohl posoudit
Dreamway
Dreamway (neregistrovaný)
17. 5. 2002 16:12 Nový

Re: Hosting Centra ?

celé vlákno
Ehm, omlouvam se, ale moje reakce nemela byt vubec na prispevek Insidera
Zdeněk
Zdeněk (neregistrovaný)
20. 5. 2002 10:12 Nový

Re: Hosting Centra ?

celé vlákno
No s Microsoftem v zádech je to podívné, ale banky dost často slyší na IBM a spousta firem zase na SUN apod. a díky tomu budují také svůj image serióznosti, nebo se o to alepoň snaží
PetrS
PetrS (neregistrovaný)
15. 5. 2002 9:19 Nový

Emporium online

celé vlákno
V clanku je zminena firma Emporium online, pokud se nemylim, jedna se o webhostingovou firmu.. Proc nejsou uvedene jeji odpovedi? Neodpovedela? Proc je webhoster zarazen mezi poskytovatele obsahu?
Marek Antoš
Marek Antoš (neregistrovaný)
15. 5. 2002 10:06 Nový

Re: Emporium online

celé vlákno
Máte pravdu, Emporium On Line skutečně do přehledu nepatří, a proto jsme ji z něj při editaci článku vyřadili. Na jednom místě (v úvodním výčtu) však omylem zůstala zmínka o nich, omlouváme se.
Daniel Dočekal
Daniel Dočekal (neregistrovaný)
15. 5. 2002 10:53 Nový

Re: Emporium online

celé vlákno
No, hlavně že jste zapomněli na jiné.....
MK
MK (neregistrovaný)
15. 5. 2002 10:54 Nový

Re: Emporium online

celé vlákno
... a to jsem to autorovi jeste pripominal ... Holt redakcni prace je redakcni prace :-(
Honza
Honza (neregistrovaný)
15. 5. 2002 12:07 Nový

Re: Emporium online

celé vlákno
Chtel bych se zeptat. Nemá Eporium on-line nejake problemy? At financniho nebo technickeho razu. Dle statistiky na www.czechweb.cz od nich odešlo od ledna téměř 10.000 domén a v TOP žebříčku spadli z 3 na 10 místo.
Dokonce jsem slyšel že jejich současná kvalita poskytovaných služeb již zdaleka není to co bývala před rokem. Tak nevím.
Dík za odpověď.
vLada
vLada (neregistrovaný)
15. 5. 2002 12:26 Nový

Re: Emporium online

celé vlákno
hmmm, ti ted hostuji tusim u Casablanky, a mam dojem ze udalosti z minuleho tydne jsou vyvrcholenim jejich problemu...
Jakub Ditrich
Jakub Ditrich (neregistrovaný)
15. 5. 2002 15:05 Nový

Re: Emporium online

celé vlákno
Dle vyjadreni klientu prechazejicich s hostingem z EOL na Servery.cz je pricinou potizi dlouhodobne nefunkcni postovni server.

Ale to do diskuse pod tento clanek asi nepatri..

in_in
in_in (neregistrovaný)
15. 5. 2002 21:51 Nový

Re: Emporium online

celé vlákno
Byt Casablancou, tak si dam opravdu poradny pozor na solventnost svych novych klientu.
ACM
ACM (neregistrovaný)
19. 5. 2002 20:35 Nový

Re: Emporium online

celé vlákno
roger that!
PaJaSoft
PaJaSoft (neregistrovaný)
15. 5. 2002 13:15 Nový

Re: Emporium online

celé vlákno
No az na to, ze mam dojem, ze tento zebricek firma HAF HAF stavi zasadne quli vlastnimu image, tedy tomu, ze ona je nejlepsi...:-)))))

Jinak si nemohu vysvetlit nesmyslne udaje u mnoha nic nerikajicich shluku pismen coby oznaceni registratoru... - nehlede k tomu, ze nikde neni zverejnena zadna metodika, nic co by rikalo, jakym zpusobem je zebricek tvoren. A nejak jsem nemohl nalezt nekolik skutecnych komercnich WebHosteru... To je mi nejaky relevantni zdroj infromaci...

Martin Kalenda
Martin Kalenda (neregistrovaný)
15. 5. 2002 14:59 Nový

Re: Emporium online

celé vlákno
lina huba hole nestesti !

MK
jk
jk (neregistrovaný)
15. 5. 2002 16:07 Nový

Re: Emporium online

celé vlákno
Emporium tradicne poskytovalo servis jednomu velkemu domenovemu spekulantovi. Predpokladam, ze par tisic domen diky tomu zmizelo po zprovozneni noveho systemu registraci.
Zdenek Cendra
Zdenek Cendra (neregistrovaný)
15. 5. 2002 16:36 Nový

Re: Emporium online

celé vlákno
Kdyz se podivate, kde registruje (ovala) domeny p. Vladana Petrzilkova (snad si to jmeno pamatuji spravne :), zjistite, ze zasadne u EOL ... ve chvili, kdy czechweb.cz prestal pocitat nezaplacene domeny (resp. ty ktere neprosli testem u NICu), postupne klesal pocet domen u EOL denne o nekolik stovek, az se dostal na toto cislo a stale klesa :)

BTW: vsimli jste si, kterak "velkym" webhostingovym spolecnostem spise klesaji pocty domen, pricemz "ti maly vzadu" rostou jako houby po desti? ...

Duvod je jasny :)
KGB
KGB (neregistrovaný)
15. 5. 2002 17:43 Nový

Re: Emporium online

celé vlákno
Me to jasny asi neni. Myslis jako, ze "ti maly vzadu" podnikaji bez zivnostenskeho opravneni a neplati dane jako ty?
Zdenek Cendra
Zdenek Cendra (neregistrovaný)
15. 5. 2002 17:53 Nový

Re: Emporium online

celé vlákno
o:) Anonyme, jak dojemne ... chapu, ze mate ty nejpresnejsi zakulisni informace, ale pro klid Vasi duse Vas muzu ujistit, ze opravneni mame a ze dane platime ...

Kazdpoadne sklanim nad vasi schopnosti stat si za svymi nazory svym vlastnim jmenem :) Ja bych jej dlouho nesnesl :)
Kamil
Kamil (neregistrovaný)
16. 5. 2002 9:58 Nový

Re: Emporium online

celé vlákno
Sice nechapu, jak muze 16letety klucina legalne podnikat, ale budiz, treba jsem pozadu.
V kazdem pripade nam doufam nechces tvrdit, ze ty myslim 3 kousky kopii MS WIN 2000 co mas na svejch kompech v netu mas legalne, ze ne ?
Tonda
Tonda (neregistrovaný)
15. 5. 2002 13:30 Nový

Re: Emporium online

celé vlákno
na ktere? :-)))
MK
MK (neregistrovaný)
15. 5. 2002 14:20 Nový

Re: Emporium online

celé vlákno
Myslim, ze Dan mel na mysli treba ICG :-)

Jinak seznam "who is who at czech ICP market" si urcite LUPA dokaze pro interni potreby udelat skoro obratem. O to vic me mrzi, ze se podobne nedostatky vyskytuji.

Marek Antoš
Marek Antoš (neregistrovaný)
15. 5. 2002 14:45 Nový

Re: Emporium online

celé vlákno
Poskytovatelů obsahu, kteří jsou zároveň poskytovateli připojení, jsme se záměrně neptali. Nepřipadá mi příliš přínosné se dozvědět, že Redbox hostuje u Contactelu, Quick u IOL a Post.cz u Czech On Line. Pravda, možná by někdo z nich překvapil. :-)
MK
MK (neregistrovaný)
15. 5. 2002 14:53 Nový

Re: Emporium online

celé vlákno
Ale vzdyt vsechny uzitecne informace stoji a padaji s tim, na jakych OS ti ICP bezi? Mozna se pletu, ale tak mi to vyznelo.

Mimochodem, pokud vyberes sedm ICP a mas velikost trhu 30 subjektu, tak ti tezko vyjde jiny zaver, nez ze jsou rozptyleni.

O tom, co je to vubec ICP, jsem nenasel v clanku ani carku. Existuji pomerne slusne podlozene nazory, ze ICP neni Atlas a Seznam, ale spise firmy typu Globe :-)

No vlastne jsme uplne mimo kategorie, nebot p. Tolar vymyslel vlastni s nazvem provozovatel internetoveho serveru. Takovemu terminu vubec nerozumim. Ani jedna z tech firem neprovozuje internetovy server :-)

Marek Antoš
Marek Antoš (neregistrovaný)
15. 5. 2002 15:01 Nový

Re: Emporium online

celé vlákno

Pokud jde o výběr ICP, které jsme oslovili, již v úvodu článku se píše o tom, že jde jen o úzký výběr a nikoliv kompletní přehled trhu. Pokud si někdo chce takový přehled udělat, jistě to zvládne i bez nás - je to však za hranicemi jednoho článku.

Jinak souhlasím, že v této oblasti panují terminologické problémy. Autorem pojmu provozovatel internetového serveru jsem ale - snad se Ondřej Tolar neurazí - tuším já. Použil jsem ho při editaci článku, abych je na první pohled odlišil o poskytovatelů připojení; slovy poskytovatel a poskytuje se to v tom článku i tak jen hemží. Jinak mi na tom pojmu ale nepřijde nic zvláštního, jedná se o legislativní zkratku, v jiných oblastech existuje např. provozovatel televizního vysílání (a to není ten, kdo se stará o vysílač...) apod.

MK
MK (neregistrovaný)
15. 5. 2002 20:26 Nový

Re: Emporium online

celé vlákno
Marku, provozoval internetoveho serveru je kdokoliv, kdo ma PRAVE JEDEN server :-) Takovy neni v prehledu ani jeden. A to pomijim vecnou skladbu vyberu - proste mi prijde, ze existuje mnoho ICP (navic, opet, kdo je ICP - Globe nebo Seznam), kteri jsou vyznamnejsi nez treba Internet Info - sorry.

Nevim, jestli jde o legislativni zkratku - alespon tak, ze si pod legislativou predstavuji pravo respektive zakony.

Myslim, ze LUPA neni serverem o ceskem pravu ale o ceskem Internetu. Samozrejme se muzeme od presneho popisu odchylit kamkoliv, nicmene pak se bohuzel dostaneme do stejneho problemu, kdy je pro vetsinu populace Internet synonymum pro WWW - a potom ale nebudeme schopni rozumne diskutovat. Viz. napriklad soucasne diskuse o domenach, kdy nekteri osvicenci navrhovali domenu odebrat, kdyz na ni do dvou mesicu nepojede web - a mysleli to pravdepodobne vazne.

Podobny pristup bych cekal od Prava, MF ci Lidovek, ale ne od media, ktere se danym mediem zabyva :-(

David Tesar
David Tesar (neregistrovaný)
15. 5. 2002 13:43 Nový

Oprava u popisu Centrum.cz

celé vlákno
Chtel bych poupravit nektere uvedene udaje, ktere byly autorem prevzaty ze starych stranek Centra. Nove udaje zaslane mailem pouzity nebyly.

Centrum bezi na 30 serverech, platforma Intel SR2200 a ISP 2150 G, s procesory Intel Pentium III s kmitoctem 750 az 1000 MHz. Za zminku stoji i pouzivani RAID poli a radicu Mylex.

Ostatni informace (Linux, verze jadra apod.) odpovidaji skutecnosti.

Ing. David Tesar, vedouci IT oddeleni portalu Centrum.cz
Ondřej Tolar
Ondřej Tolar (neregistrovaný)
16. 5. 2002 11:58 Nový

Re: Oprava u popisu Centrum.cz

celé vlákno
Jen pro upřesnění bych rád přidal informační email, který jsem od společnosti Centrum obdržel. Není tedy pravda, že jsem tyto informace do článku nepoužil. Jen jsem je o rozšířil o údaje uvedené na serveru. Zde je dopis zaslaný od marketingové ředitelky Štěpánky Červené:

Zde je strucna odpoved na vas dotaz (snad bude stacit):

1) HW profesionalni znackovy od firmy Intel
2) 30 fyzickych pocitacu
3) pripojeni - Nextra
4) dalsi info:

- Vse na OS Linux, vetsinou rady 2.4
- Zasadne SCSI disky
- Hodne vyuzivame RAID pole, jak RAID 5, tak i RAID 0
- Datovy tok cca 60 Mbit/s

Budete-li potrebovat dalsi info, s duverou se na me obratte.
Stepanka Cervena
marketingova reditelka Centrum.cz

Takže tak. To je jen pro upřesnění.

Michal Kara
Michal Kara (neregistrovaný)
16. 5. 2002 13:18 Nový

Re: Oprava u popisu Centrum.cz

celé vlákno
Tam se jednalo hlavne o pocet pocitacu. Ten byl v mailu 30, na strankach 7 (coz je, pravda, nase chyba).
Ondřej Tolar
Ondřej Tolar (neregistrovaný)
16. 5. 2002 13:21 Nový

Re: Oprava u popisu Centrum.cz

celé vlákno
Děkuji, toho jsem si nevšiml, již jsem to uvedl do pořádku.
:-)
Vena
Vena (neregistrovaný)
15. 5. 2002 14:09 Nový

seznam, seznamka

celé vlákno
Udaje o seznamu a seznamce lze castecne zjistit na www.netcraft.com. Tam zjistime, ze Seznam bezi na FreeBSD a Linuxech.

Seznamka pak na Win2000

Martin Kokeš
Martin Kokeš (neregistrovaný)
16. 5. 2002 12:08 Nový

Seznam?

celé vlákno
212.80.76.3 Apache/1.3.12 (Unix) mod_advert/3.5 mod_czech/3.1.0
212.80.76.18 Apache/1.3.12 (Unix) mod_czech/3.1.0

atd. atd....
Radek Havelka
Radek Havelka (neregistrovaný)
16. 5. 2002 13:32 Nový

GTS - KPNQuest nebo IGNUM

celé vlákno
Jak je to vlastne s GTS, protoze se psalo, ze outsourcuje hosting serveru k Ignumu, vy tady pisete ze k KPNQuest, tak by me zajimalo, jak to je?
Marek Antoš
Marek Antoš (neregistrovaný)
16. 5. 2002 15:28 Nový

Re: GTS - KPNQuest nebo IGNUM

celé vlákno
Vtip je v tom, že KPNQwest před časem GTS koupilo a i v Čechách už došlo ke spojení (a sestěhování) obou firem...
Radek Havelka
Radek Havelka (neregistrovaný)
16. 5. 2002 15:30 Nový

Re: GTS - KPNQuest nebo IGNUM

celé vlákno
Takze to s tim ignumem padlo uplne ? Nebo to plati, ale v tomto clanku je to brane jako GTS, tedy KPNQuest ?
MK
MK (neregistrovaný)
19. 5. 2002 18:16 Nový

Re: GTS - KPNQuest nebo IGNUM

celé vlákno
Co je "outsourcuje hosting k ignumu"? Podle toho, co je videt, tak Ignum cerpa konektivitu ke GTS a nic bych nedal za to, ze housuje v GTSim hostingovym centru (mozna v telehousu mozna nekde jinde).
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem