Myslím si, že finanční krize je také výzvou pro úspory prostřednictvím využívání OSS a online aplikací.
Jsem opravdu zvědav, zda finanční krize bude znamenat výraznější nárůst využívání OpenOffice.org, Google Docs, GIMP či dokonce Linuxu.
Vlákno názorů k článku
Jak bankovní krize ovlivní svět IT
uživatel si přál zůstat v anonymitě
8. 10. 2008 10:37
Re: Výzva pro OSS a online aplikace
To si myslíte velmi špatně ...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
8. 10. 2008 10:48
Re: Výzva pro OSS a online aplikace
Očekávám přesně opačný vývoj. Firmy nebudou investovat čas ani peníze do experimentování s OSS, online aplikacemi, Linuxem...
8. 10. 2008 11:43
Re: Výzva pro OSS a online aplikace
Třeba jsou firmy, které již mají odexperimentováno a teď toho budou moci využít coby konkurenční výhody.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
8. 10. 2008 12:12
Re: Výzva pro OSS a online aplikace
Konkureční výhody čeho? Těch pár dolarů za licence? Nenechte se vysmát.
Naopak, pokud nejsou prachy, všichni začnou šetřit a nebudou NIC měnit.
Takže veškerý dopad bude žádný.
Naopak, pokud nejsou prachy, všichni začnou šetřit a nebudou NIC měnit.
Takže veškerý dopad bude žádný.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
8. 10. 2008 12:59
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
Prvni oblast, kde lze usetrit je prave software a proto je bez diskuze faktem, ze dojde k jeste vyssimu nasazovani OpenSource.
Pokud by M$ neuplatil ceskou vladu "slevou" na licence, tak je ve statni sprave OpenSource uz nyni.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Windows Meridian je jeste mnohem vice restriktivni, nez Vista $hit, jen blazen si jej koupi a sveri firemni data serverum patricim M$, aby v novinach pote sledoval jak unikla vysoce duverna data milionu lidi. Ze tyto "uniky dat" nejsou nic neobvykleho je dobre videt v zahranici, nebo na http://redtape.msnbc.com/2007/11/britains-lost-d.html http://www.australianit.news.com.au/story/0,24897,22803496-15306,00.html Kdyz unikaji data vsech obyvatelu CR do zahranici, nikde se o tom nedozvite. Nakonec si budeme kazdy za $5 kupovat data sami o sobe, abychom vedeli co se o nas na verejnosti vi.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Neni to zadnych par dolaru za licence, jsou to statisice, miliony a biliony dolaru za licence + risk proprietarnich mainstreamovych technologii, ktery je v nasledujici dekade nejvyssi mozny.
Spocitejte si cenu Licence pro photoshop * 1000 zamestnancu (stredne rozsahla firma) je poradny balik a k tomu licence na winblows * 1000 + M$ office * 1000, Anti-virus * 1000 a dalsi kopa deraveho a zamerne nekompatibilniho odpadu s vendor lock-in v porovnani s NULOU, kterou stoji GNU/Linux s OpenOffice a GIMP.
Pokud by M$ neuplatil ceskou vladu "slevou" na licence, tak je ve statni sprave OpenSource uz nyni.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Windows Meridian je jeste mnohem vice restriktivni, nez Vista $hit, jen blazen si jej koupi a sveri firemni data serverum patricim M$, aby v novinach pote sledoval jak unikla vysoce duverna data milionu lidi. Ze tyto "uniky dat" nejsou nic neobvykleho je dobre videt v zahranici, nebo na http://redtape.msnbc.com/2007/11/britains-lost-d.html http://www.australianit.news.com.au/story/0,24897,22803496-15306,00.html Kdyz unikaji data vsech obyvatelu CR do zahranici, nikde se o tom nedozvite. Nakonec si budeme kazdy za $5 kupovat data sami o sobe, abychom vedeli co se o nas na verejnosti vi.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Neni to zadnych par dolaru za licence, jsou to statisice, miliony a biliony dolaru za licence + risk proprietarnich mainstreamovych technologii, ktery je v nasledujici dekade nejvyssi mozny.
Spocitejte si cenu Licence pro photoshop * 1000 zamestnancu (stredne rozsahla firma) je poradny balik a k tomu licence na winblows * 1000 + M$ office * 1000, Anti-virus * 1000 a dalsi kopa deraveho a zamerne nekompatibilniho odpadu s vendor lock-in v porovnani s NULOU, kterou stoji GNU/Linux s OpenOffice a GIMP.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
8. 10. 2008 13:10
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
A krome techto FUDu nic jineho nemate?
melkor (neregistrovaný)
9. 10. 2008 12:38
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
V cem konkretne spatrujete FUD?
O "bezpecnosti" produktu MS se mluvi jiz od dob MS DOS, ceny licenci jsou overitelne, ...
Jedine, v cem se s vazenym predrecnikem rozhodne neda souhlasit, je jeho slovnik. Ale treba chlapec casem dospeje a nauci se chovat ...
O "bezpecnosti" produktu MS se mluvi jiz od dob MS DOS, ceny licenci jsou overitelne, ...
Jedine, v cem se s vazenym predrecnikem rozhodne neda souhlasit, je jeho slovnik. Ale treba chlapec casem dospeje a nauci se chovat ...
jemilíto (neregistrovaný)
8. 10. 2008 13:11
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
Ne, základ bylo mluvení o online aplikacích. Že v některejch věcech (pokud neni extra moc nebo extra velkejch maker např.) jde vyměnit Word, Excel nebo PowerPoint za OpenOffice, to ví každý malý dítě. Jenže právě, mnoho firem používá mnoho maker, a ty nikdo překopávat nebude.
Rdm (neregistrovaný)
8. 10. 2008 13:15
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
U nových firem možná, ale u stávajících těžko. Přechod celé firmy na opensource může vyjít dráže než prodloužení "několika" licencí.
Spočítejte si to sám:
Photoshop mnohdy není nutné updatovat - opravdu grafici potřebují ty nové funkce a opravdu to potřebují všichni grafici? Navíc čím byste Photoshop nahradil? GIMPem? Si děláte srandu.
Office - opravdu je potřeba updatovat z verze 2003 na verzi 2007? Ne, takže výdaje 0.
Antivirus - ano to je jediný SW, který z Vašeho výčtu je potřeba ročně platit (pokud tak velká firma s 1000 licencí nemá speciální licenci třeba na několik let dopředu)
Spočítejte si to sám:
Photoshop mnohdy není nutné updatovat - opravdu grafici potřebují ty nové funkce a opravdu to potřebují všichni grafici? Navíc čím byste Photoshop nahradil? GIMPem? Si děláte srandu.
Office - opravdu je potřeba updatovat z verze 2003 na verzi 2007? Ne, takže výdaje 0.
Antivirus - ano to je jediný SW, který z Vašeho výčtu je potřeba ročně platit (pokud tak velká firma s 1000 licencí nemá speciální licenci třeba na několik let dopředu)
8. 10. 2008 15:45
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
Antivirus na každou stanici? Na co? Ve firmě 1000+ na svém počitači nemáte práva ani na výměnu tapety na ploše, tam se viry moc nešíří.
Proč měnit co funguje? Windows XP s Office 2003 vydrží ještě pěkně dlouho...
Proč měnit co funguje? Windows XP s Office 2003 vydrží ještě pěkně dlouho...
8. 10. 2008 15:55
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
Proč měnit co funguje?
Mohou být různé důvody:
- Já např. nyní zřejmě udělám zásadní obměnu SW a to ne kvůli tomu, že bych potřeboval nový SW, ale proto že můj počítač odchází a musím koupit nový.
- Ne všechny firmy a úřady mají Office 2003. Některé mají i výrazně starší verzi. Přechod na OOo nebo GDocs by v těchto případech mohl být dobrou alternativou.
- A možná jsou i firmy, které přechod na levnější SW již delší dobu připravují a nyní získávají dostatečně silnou motivaci k realizaci.
Mohou být různé důvody:
- Já např. nyní zřejmě udělám zásadní obměnu SW a to ne kvůli tomu, že bych potřeboval nový SW, ale proto že můj počítač odchází a musím koupit nový.
- Ne všechny firmy a úřady mají Office 2003. Některé mají i výrazně starší verzi. Přechod na OOo nebo GDocs by v těchto případech mohl být dobrou alternativou.
- A možná jsou i firmy, které přechod na levnější SW již delší dobu připravují a nyní získávají dostatečně silnou motivaci k realizaci.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
8. 10. 2008 16:41
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
Software od M$ je potreba zakupovat stale znovu, jelikoz nova verze Office neni kompatibilni s predchozim formatem a to same plati pro software od Adobe - Photoshop. Navic programy pro Windows Vista nemuseji uz byt funkcni ve Windows XP, jelikoz ve Vista jsou novejsi systemove knihovny s novymi a snadneji pouzitelnymi funkcemi, ktere v XP neexistuji.
Predhod k OpenSource vyjde vzdy levneji, nez pravidelne obnovovani a prodluzovani licenci. Krome toho az M$ prestane oficialne podporovat XP a 2003 server, nebudou uz vydany zadne zaplaty. Anti-virus potrebuje kazda stanice kvuli flash diskum a dalsim mediim.
Predhod k OpenSource vyjde vzdy levneji, nez pravidelne obnovovani a prodluzovani licenci. Krome toho az M$ prestane oficialne podporovat XP a 2003 server, nebudou uz vydany zadne zaplaty. Anti-virus potrebuje kazda stanice kvuli flash diskum a dalsim mediim.
VM (neregistrovaný)
9. 10. 2008 0:27
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
Obavam se, ze OS a kancelarske baliky nejsou to, co je pro velke firmy rozhodujici. Dulezitejsi je funkce internich firemnich informacnich systemu. Ty casto kdysi nekdo napsal tak, ze jedou pouze pod widlemi. Maximalne se jeste vynalozi usili, aby se to naportovalo na novou verzi widli, protoze na te stare uz nefunguje nova verze antiviru.
9. 10. 2008 11:35
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
V principu s Vámi souhlasím, ale jsou i vnitřní podnikové informační a komunikační systémy, které si s Linuxem více či méně rozumí. Uvedu dva příklady.
Moje žena v práci (velká nadnárodní společnost) používá především dvě aplikace:
- Lotus Notes, který je celkem multiplatformní, viz: http://www-01.ibm.com/support/docview.wss?rs=475&uid=swg27012644
- SAP, který je s Linuxem slučitelný, viz: https://www.sdn.sap.com/irj/sdn/linux?rid=/webcontent/uuid/509a0be3-b280-2a10-74bb-b5a6f0484417
U nás v práci (středně velký výzkumný ústav) používáme čím dál tím více sdílené aplikace, ke kterým se dostáváme přes web. To je dáno tím, že máme výzkumné stanice po celé republice. Takto máme např. účetnictví (ne kompletní) a nějaké další aplikace. Např. některý statistický software nebo programy pro GIS však vyžadují Windows. Já osobně potřebuji pracovat se SW vyžadujícím Windows jen celkem zřídka. Proto by nám na naší stanici stačil jeden či dva počítače s Windows a zbytek by mohl být na Linuxu. Na nové počítače budeme nyní dávat právě Linux. Má to i některé příjemné výhody. Např. u linuxových počítačů se vyhneme softwarovým auditům, kterými nás hlavní správce sítě čas od času zdržuje od práce a diskusí na Lupě :-)
Moje žena v práci (velká nadnárodní společnost) používá především dvě aplikace:
- Lotus Notes, který je celkem multiplatformní, viz: http://www-01.ibm.com/support/docview.wss?rs=475&uid=swg27012644
- SAP, který je s Linuxem slučitelný, viz: https://www.sdn.sap.com/irj/sdn/linux?rid=/webcontent/uuid/509a0be3-b280-2a10-74bb-b5a6f0484417
U nás v práci (středně velký výzkumný ústav) používáme čím dál tím více sdílené aplikace, ke kterým se dostáváme přes web. To je dáno tím, že máme výzkumné stanice po celé republice. Takto máme např. účetnictví (ne kompletní) a nějaké další aplikace. Např. některý statistický software nebo programy pro GIS však vyžadují Windows. Já osobně potřebuji pracovat se SW vyžadujícím Windows jen celkem zřídka. Proto by nám na naší stanici stačil jeden či dva počítače s Windows a zbytek by mohl být na Linuxu. Na nové počítače budeme nyní dávat právě Linux. Má to i některé příjemné výhody. Např. u linuxových počítačů se vyhneme softwarovým auditům, kterými nás hlavní správce sítě čas od času zdržuje od práce a diskusí na Lupě :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
9. 10. 2008 11:47
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
Lotus Notes a SAP. No, uprimnou soustrast vasi zene, ja bych bud odesel, nebo spachal po tydnu sebevrazdu. Jestli to bezi na Windows nebo na Linuxu uz je pak uplne jedno, protoze takovy paskvil jako Lotus Notes s uzivatelskou privetivosti nikoliv na nule, ale hluboko pod bodem mrazu, to by opravdu pohledal. Absolutne nechapu, jak si tohle muze nekdo dobrovolne poridit a jeste za to zaplatit?!
O kvalitach SAPU bylo v posledni dobe take receno vic nez dost. :P
O kvalitach SAPU bylo v posledni dobe take receno vic nez dost. :P
9. 10. 2008 12:03
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
Nekomentuji ;-)
Jen podotýkám, že moje žena není informatik, ale pouze uživatel zmíněných programů.
Jen podotýkám, že moje žena není informatik, ale pouze uživatel zmíněných programů.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
9. 10. 2008 12:58
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
Oba dva systemy jsou z hlediska informatiku docela dobre. Ale je opravdova HRUIZA byt jejich uzivatelem :-)
9. 10. 2008 19:01
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
Mimochodem, zrovna jsem si přečetl dosti zajímavý článek o tom, jak se finanční krize dotknula SAPu:
http://www.golem.de/0810/62853.html
Reakce SAPu na horší prodeje:
- ukončení přijímání nových lidí,
- přehodnocení potřebnosti externích služeb,
- omezování služebních cest,
- a další úsporná opatření.
http://www.golem.de/0810/62853.html
Reakce SAPu na horší prodeje:
- ukončení přijímání nových lidí,
- přehodnocení potřebnosti externích služeb,
- omezování služebních cest,
- a další úsporná opatření.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
9. 10. 2008 19:07
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
SAP (Spend All Profit) udela nejlepe, az chcipne. Financni krize by se jich dotkla mene, kdyby prestali nehorazne odirat zakazniky, kterym do hlavy nalili ty jejich managorske zhovadilosti.
Rdm (neregistrovaný)
8. 10. 2008 16:42
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
1) velké firmy mají enterprise licence, takže se obvykle kupuje jen HW, licence jsou doma
2) kompatibilita openoffice s wordem je takj trochu demagogie - ona totiž je někde na 70-80= a to může být při práci z velkým množství dokumentů z různých zdrojů problém. Google Docs na úřadě? Úřad pracuje s mými osobními údaji a já tedy nesouhlasím s tím, aby je takto "poskytoval" Googlu.
3) Přechod na Linux není jen o tom, vezměte instalačku a instalujte, ale je to o mnoha školeních pro uživatele a správce a to něco stojí. Migrovat "velký kolos" není to samé migrovat 4 firemní nebo domácí pc.
2) kompatibilita openoffice s wordem je takj trochu demagogie - ona totiž je někde na 70-80= a to může být při práci z velkým množství dokumentů z různých zdrojů problém. Google Docs na úřadě? Úřad pracuje s mými osobními údaji a já tedy nesouhlasím s tím, aby je takto "poskytoval" Googlu.
3) Přechod na Linux není jen o tom, vezměte instalačku a instalujte, ale je to o mnoha školeních pro uživatele a správce a to něco stojí. Migrovat "velký kolos" není to samé migrovat 4 firemní nebo domácí pc.
8. 10. 2008 17:18
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
Ad 1) Ne všechny firmy jsou velké a vedle firem jsou tu i úřady, neziskové organizace, domácnosti. Přiznávám, že do IT politik velkých firem až tak moc nevidím...
Ad 2) Kompatibilita s formáty MS je opravdu celkem problém. Dokonce i mezi některými produkty MS a jejich jednotlivými verzemi. Přechod na nový SW mohou provázet komplikace. Je však celkem možné, že v některých případech úspory převýší náklady na řešení problémů s přechodem. Osobně si rovněž nemyslím, že by úřady přecházely zrovna na Google Docs tak jak jej známe nyní. Mají však i jiné alternativy (OOo, 602 Suite, apod.). A teoreticky si dokáži představit i speciální verzi online kancelářského balíku na zabezpečeném státním serveru. Když může být centrální Státní kasa, tak proč ne centrální online kancelářská aplikace. Ale to je v tuto chvíli jenom Scifi.
Ad 3) Nedokáži si představit, že by ta finanční krize byla až tak velká, aby to vyprovokovalo nějaký větší přechod na Linux. Možná se ale ukáže, že nějaký statisticky zaznamenatelný posun bude. U firem si dokáži představit, že se k přechodu na Linux rozhodnou ty, které se na něj již delší dobu připravují a finanční krize jim dá impuls k uskutečnění přechodu. Kolik takových firem existuje ale nemám ponětí.
Ad 2) Kompatibilita s formáty MS je opravdu celkem problém. Dokonce i mezi některými produkty MS a jejich jednotlivými verzemi. Přechod na nový SW mohou provázet komplikace. Je však celkem možné, že v některých případech úspory převýší náklady na řešení problémů s přechodem. Osobně si rovněž nemyslím, že by úřady přecházely zrovna na Google Docs tak jak jej známe nyní. Mají však i jiné alternativy (OOo, 602 Suite, apod.). A teoreticky si dokáži představit i speciální verzi online kancelářského balíku na zabezpečeném státním serveru. Když může být centrální Státní kasa, tak proč ne centrální online kancelářská aplikace. Ale to je v tuto chvíli jenom Scifi.
Ad 3) Nedokáži si představit, že by ta finanční krize byla až tak velká, aby to vyprovokovalo nějaký větší přechod na Linux. Možná se ale ukáže, že nějaký statisticky zaznamenatelný posun bude. U firem si dokáži představit, že se k přechodu na Linux rozhodnou ty, které se na něj již delší dobu připravují a finanční krize jim dá impuls k uskutečnění přechodu. Kolik takových firem existuje ale nemám ponětí.
vlabra (neregistrovaný)
8. 10. 2008 19:43
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
Mimochodem, když mluvíte o tom přeškolování. Myslíte, že přeškolit státní zaměstnance na nové Windows a nový Office bude zadarmo?
VM (neregistrovaný)
9. 10. 2008 0:35
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
Pochybuju, ze je nekdy nekdo skolil na Office. A stejne jim vetsinou staci, kdyz umi kliknout na ikonku pro spusteni programu, a v tom potom udelat nadpis a odsadit odstavec s adresou. Takze by mohli stejne dobre pracovat v cemkoliv jinem.
Videl jsem cely statni urad, kde vystacili s timhle (no dobre, pozdeji je jeste naucili pouzivat e-mail). Dat jim tam misto widli Linux, tak by asi meli problemy s tim, ze ikonky zmenily barvu, ale porad by to asi bylo daleko lepsi nez upgradovat jim MS Office na nejnovejsi verzi.
Videl jsem cely statni urad, kde vystacili s timhle (no dobre, pozdeji je jeste naucili pouzivat e-mail). Dat jim tam misto widli Linux, tak by asi meli problemy s tim, ze ikonky zmenily barvu, ale porad by to asi bylo daleko lepsi nez upgradovat jim MS Office na nejnovejsi verzi.
melkor (neregistrovaný)
9. 10. 2008 12:48
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
Jdete se podivat do napr. do Gopasu ... skoleni na Office jsou plna na tydny dopredu.
Rdm (neregistrovaný)
8. 10. 2008 16:36
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
Ano máte pravdu, takto velké sítě bývají mnohdy dobře zabezpečené. Napsal jsem to spíše jako možnost ne jako pravidlo.
melkor (neregistrovaný)
9. 10. 2008 12:41
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
UFFFF!
To, ze se ve velkych firmach viry nesiri Vam rekl KDO? :-O
U nas mame nekolik tisic stanic a antivirari ze security kazdou chvili honi nejakeho toho vejra ...
To, ze se ve velkych firmach viry nesiri Vam rekl KDO? :-O
U nas mame nekolik tisic stanic a antivirari ze security kazdou chvili honi nejakeho toho vejra ...
icu (neregistrovaný)
9. 10. 2008 18:13
Re: Výzva pro OSS a online aplikace - Kdo NIC nemeni, NIC neusetri.
Klasická ukázka migrace na OSS právě z důvodu "katování kostů" je nemocnice v irském Beaumont.
Nová firma to rozhodně není, malá také ne, spočítali si to a migrovali. Photoshop pravda není hlavním pracovním nástrojem, doktoři a sestry nejsou obvykle kovaní v IT, takže školení proběhnout musela, úspora větší než malá.
Nová firma to rozhodně není, malá také ne, spočítali si to a migrovali. Photoshop pravda není hlavním pracovním nástrojem, doktoři a sestry nejsou obvykle kovaní v IT, takže školení proběhnout musela, úspora větší než malá.
jemilíto (neregistrovaný)
8. 10. 2008 13:09
Re: Výzva pro OSS a online aplikace
P. Šlejška se mi zdá vůbec neví, o čem mluví :)
8. 10. 2008 16:08
Re: Výzva pro OSS a online aplikace
A smlouva české vlády s MS je také jen o pár dolarech?
A co když SW měnit musí např. kvůli nákupu nového HW?
Osobně jsem velmi skeptický k tomu, že by žádné dopady nebyly. Finanční krize se myslím dotkne všech oborů a IT rovněž. Mě především ale zajímá, jak bude informatika zasažena.
Jsem přesvědčen, že finanční krize je výzvou pro příklon OSS, ale i k online aplikacím. Zda k tomu opravdu dojde, to ale pochopitelně nevím. Třeba během měsíce finanční krize skončí a všechny tyto diskuse budou k smíchu. Bylo by hezké, kdyby tomu tak bylo...
A co když SW měnit musí např. kvůli nákupu nového HW?
Osobně jsem velmi skeptický k tomu, že by žádné dopady nebyly. Finanční krize se myslím dotkne všech oborů a IT rovněž. Mě především ale zajímá, jak bude informatika zasažena.
Jsem přesvědčen, že finanční krize je výzvou pro příklon OSS, ale i k online aplikacím. Zda k tomu opravdu dojde, to ale pochopitelně nevím. Třeba během měsíce finanční krize skončí a všechny tyto diskuse budou k smíchu. Bylo by hezké, kdyby tomu tak bylo...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
8. 10. 2008 19:01
Re: Výzva pro OSS a online aplikace
az se mi bude napr. s linuxem pracovat na desktopu lepe, tak milerad na nej prejdu... do te doby ani financni krize ani podobne reci zadnou zmenu znamenat nemohou.
melkor (neregistrovaný)
9. 10. 2008 12:50
Re: Výzva pro OSS a online aplikace
Mozna by stacilo to zkusit. Opravdu, ale opravdu uz neni nutno pracovat v terminalu a kompilovat jadro :-)))
8. 10. 2008 23:29
Re: Výzva pro OSS a online aplikace
Svůj názor k tomuto tématu jsem shrnul na svém blogu:
http://antonin.slejska.eu/2008/10/informatika-financni-krize.html
http://antonin.slejska.eu/2008/10/informatika-financni-krize.html
Synkretik (neregistrovaný)
9. 10. 2008 12:27
Re: Výzva pro OSS a online aplikace
Já to vidím tak, že bude spouta nezaměstnaných ajťáků. A ti tedy budou mít spoustu volného času, takže se budou - z dlouhé chvíle, pro zábavu, pro vlastní vzdělání apod - věnovat nějakéu Open Source projektu. Což je veskrze pozitivní :)
9. 10. 2008 12:52
Re: Výzva pro OSS a online aplikace
To je celkem možné. Osobně ale spíše tipuji, že firmy spíše než propouštět programátory budou:
- škrtat zaměstnanecký výhody,
- snižovat platy,
- mobilizovat k větším výkonům,
- omezovat cestovní náklady,
- zeštíhlovat administrativu.
Ale možná jsem příliš velký idealista :-)
- škrtat zaměstnanecký výhody,
- snižovat platy,
- mobilizovat k větším výkonům,
- omezovat cestovní náklady,
- zeštíhlovat administrativu.
Ale možná jsem příliš velký idealista :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
9. 10. 2008 13:00
Re: Výzva pro OSS a online aplikace
Jojo neni nad to, kdyz pri snizovani platu a omezovani zamestnaneckych vyhod firma mobilizuje k vetsim vykonum.
To jde prakticky samo :-)
To jde prakticky samo :-)
9. 10. 2008 13:13
Re: Výzva pro OSS a online aplikace
Osobně si myslím, že firmy a státy současnou finanční krizi využijí k utahování opasků, ať už k tomu budou mít reálné důvody či nikoliv. Ostatně některé to již dělají.
Top programátorům se to možná vyhne...
Např. pro Německo je toto poměrně dobrá šance, jak předejít ještě větší krizi. Ale to už je na jinou diskusi.
Top programátorům se to možná vyhne...
Např. pro Německo je toto poměrně dobrá šance, jak předejít ještě větší krizi. Ale to už je na jinou diskusi.