Hlavní navigace

Jak dosáhnout symbiózy mezi tištěným médiem a online verzí?

Mirek Zeman 9. 6. 2004

Papírová média šla v minulosti ve vztahu k Internetu a tzv. "novým médiím" od extrému k extrému. První fáze by se dala označit jako ignorance. Většina mediálních domů považovala Internet za jakýsi technický výstřelek, který nijak nemůže narušit jejich "kamenné" postavení; řada z nich ostatně dlouho dobu ani neměla vlastní webové stránky.

Papírová média šla v minulosti ve vztahu k Internetu a tzv. „novým médiím“ od extrému k extrému. První fáze by se dala označit jako ignorance. Většina mediálních domů považovala Internet za jakýsi technický výstřelek, který nijak nemůže narušit jejich „kamenné“ postavení; řada z nich ostatně dlouho dobu ani neměla vlastní webové stránky.

Následující fáze přišla v druhé polovině devadesátých let, kdy začal internetový boom a média a mediální domy se staly obětí hysterie, kterou samy vyvolaly. Je to údobí překotného budování a spouštění zpravodajských serverů a oproti období předchozímu se věci naopak posunuly do opačného extrému – na Internetu bylo všechno, a všechno zadarmo.

Když internetová bublina praskla a dot-com horečka opadla, řada mediálních domů poněkud zrozpačitěla, protože si svým euforickým vstupem na Internet prokázala spíše medvědí službu. Zatímco náklady novin (a tudíž i příjmy z offline inzerce) kvůli Internetu klesají, příjmy z online inzerce nerostou tak rychle, aby je nahradily.

CIF16

V zahraničí se proto již před časem začalo zkoušet, jak dosáhnout vzájemné symbiózy mezi tištěným médiem a jeho online verzí. Zajímavé řešení používá například magazín Business 2.0. Koupíte si tištěný časopis, v němž je obsažen kód, s jehož pomocí se na webových stránkách dostanete k prémiovému obsahu.

Pozoruhodný pokus připravuje magazín Forbes. Čtenář si koupí jakousi elektronickou čtečku čárového i jiného kódu o velikosti myši (Forbes tomu říká :CueCat™). U článků v tištěném časopise budou uvedeny čárové kódy. Jakmile je načtete k počítači připojenou čtečkou, internetový prohlížeč bude automaticky nasměrován na URL s prémiovým obsahem.

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Vitalia.cz: Tohle všechno se dá usušit

Tohle všechno se dá usušit

120na80.cz: Rodiče, pozor: jak dodat vitamín D bez rizika

Rodiče, pozor: jak dodat vitamín D bez rizika

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

Podnikatel.cz: Vrcholový řídící zaměstnanec za 75 tisíc

Vrcholový řídící zaměstnanec za 75 tisíc

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Lupa.cz: Adblock Plus začal prodávat reklamy

Adblock Plus začal prodávat reklamy

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

Vitalia.cz: Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu