Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Jak funguje MojeID?

uživatel si přál zůstat v anonymitě 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
27. 10. 2010 8:00 Nový

RE: Jak funguje MojeID?

celé vlákno
Pokud nekam dal blbo adresu je to ciste moje blbost ne ? Vazne nechapu proc bych mel nekomu sdelovat jeste svuj telefon a dalsi udaje. Ty obstrukce pri registraci cz domeny me dovedly k rozhodnuti, ze cz domenu nanic nepotrebuju. Existuje spousta jinych krasnych domen, ktere kupodivu podobne kraviny nevyzaduji (a navic umi IDN).

Navic neexistuje ani jediny duvod, proc bych se mel kamkoli jakkoli overovat a jeste jako bonus umoznovat nekomu smirovani identity idealne kdekoli a kdykoli.
Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
27. 10. 2010 11:40 Nový

RE: Jak funguje MojeID?

celé vlákno
„Pokud nekam dal blbo adresu je to ciste moje blbost ne ?“

Ne za předpokladu, že se ti na ni e-shop pokusí poslat dobírku. To pro něj znamená ztrátu přibližně 100 Kč.

„Navic neexistuje ani jediny duvod, proc bych se mel kamkoli jakkoli overovat a jeste jako bonus umoznovat nekomu smirovani identity idealne kdekoli a kdykoli.“

Může se stát, že to budou e-shopy nebo i jiné služby vyžadovat. Nebo ti dají na výběr - buď použiješ ověřený účet mojeID, nebo budeš muset zaplatit poštovné a balné předem. Obdobně internetové diskuze, pokud budou chtít, aby si nikdo nemohl zaregistrovat spoustu účtů.
uživatel si přál zůstat v anonymitě 2001:470:92a1:----:----:----:----:----
27. 10. 2010 12:27 Nový

RE: Jak funguje MojeID?

celé vlákno
Bude vyzadovat => nic si u nich nekoupim. Jejich volba.

Nemluve o tom, ze platit v CR cokoli predem je silenstvi samo o sobe. Nejen ze to shop neodesle, ale navic to posta klido da sousedovi.
REMET
REMET (neregistrovaný) 81.90.251.---
27. 10. 2010 13:37 Nový

RE: Jak funguje MojeID?

celé vlákno
To s tou postou je pravda a je to ciste vase blbost, ze jste si to na poste nezakazal - zvlast kdyz o te vlastnosti posty vite.
uživatel si přál zůstat v anonymitě 2001:470:92a1:----:----:----:----:----
27. 10. 2010 15:47 Nový

RE: Jak funguje MojeID?

celé vlákno
Zakazovat si muzete co chcete, stejne to daj sousedovi, a kdyz to chcete reklamovat, tak vam reknou, ze sluzbu ste si neobjednal vy, ale dodavatel => reklamovat muze tak maximalne on, ale z jeho pohledu je vse OK - zbozi bylo zaplaceno a doruceno, tak co by reklamoval => muzete si jit stezovat na nadrazi.
amazon
amazon (neregistrovaný) ---.engine.cz
27. 10. 2010 14:20 Nový

RE: Jak funguje MojeID?

celé vlákno
Jako obchodník rád zvýhodním na ceně za dopravné dobírkou právě uživatele, který poskytne regulérní identitu.

Výdaje za vrácené dobírky jsou skutečně problém a tohle může být účinná preventivní ochrana.
Už i možnost párování účtů přes Facebook je zlepšení.
bla
bla (neregistrovaný) ---.sachtrade.cz
27. 10. 2010 8:27 Nový

zbytečnost

celé vlákno
Nemám ani nikdy nebudu mít profil na stupidbooku, protože nechci být uložen v cizí databázi u neznámých lidí. Tohle je něco podobného, jen se to netají tím, že to bude centralizovat a ukládat, co jsem kdy kde a jak udělal a výhody? minimální, jestli vůbec nějaké...
Michal Špondr aura:78
27. 10. 2010 11:12 Nový

Re: zbytečnost

celé vlákno
Jako výhodu bych viděl to, že pokud bude člověk opravdu stát o to, aby nějaký jeho příspěvek na Internetu je od něj, bude mít tuto možnost. Nic mu nebrání si zanadávat na diskuzních serverech anonymně (a doufám, že diskuzní servery budou přecházet právě na nějakou takovou verifikovanou verzi openID, protože anonymita tam dělá jen škodu - flamewary, nadávky, rasistické a xenofobní výlevy, prostě žumpa toho, co v České republice existuje).
lol
lol (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
28. 10. 2010 12:07 Nový

Re: zbytečnost

celé vlákno
tak a ted jeste tu o tom jak bezpecnosti kamery snizuji kriminalitu. holt komu neni rady ...
Jan Antonin Kazisvet
Jan Antonin Kazisvet (neregistrovaný) ---.wbs.co.za
28. 10. 2010 15:42 Nový

Re: zbytečnost

celé vlákno
A odfiltruje to i zbytecne prispevky jako ten Vas?
.
. (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
28. 10. 2010 17:51 Nový

Re: zbytečnost

celé vlákno
souhlas.. diskuzní servery sou jedna velká žumpa, hlavně ty anonymní
Lukáš Nevosád aura:81
27. 10. 2010 8:40 Nový

od IT pro IT

celé vlákno
Nelibí se mi, jak IT komunita jednohlasně opěvuje mojeID, aniž by se kriticky zeptala A) Kolik to stálo? B) K čemu je to dobré.

Ad A) Stálo to přebytek rozpočtu CZ.NIC. Neziskovka z definice nesmí vytvořit zisk, přičemž CZ.NIC s tím má odjakživa problém. Nic proti této snaze, ovšem nemohu za tím nevidět základní účel - utratit za něco rozpočtový přebytek.

Ad B) CZ.NIC tímto naráží na uzavřený kruh jakékoliv sociální sítě: Pokud nemám uživatele, nemám ani podporu. Mám-li se jako provozovatel rozhodnout implementovat podporu nějakého přihlašování, použiju dnes Facebook connect, případně možná ještě Google ID. Nic jiného mi za tu podporu prostě nestojí a skutečně si nemyslím, že mojeID bude mít sílu to jakkoliv změnit.
Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
27. 10. 2010 11:43 Nový

Re: od IT pro IT

celé vlákno
B) Účtů na Facebooku nebo na Google si může každý vytvořit, kolik chce. Navíc tam není ověřená adresa (fyzická).
Lukáš Nevosád aura:81
27. 10. 2010 12:11 Nový

Re: od IT pro IT

celé vlákno
A kolik najdete aplikací, kde ji potřebujete? E-shopy? Co když chci zboží zaslat jinam?

Mimochodem účtů na mojeId si můžete vytvořit také kolik chcete. Jenom k tomu narozdíl od Google potřebujete navíc novou sim kartu.

S tím se mimochodem pojí také desítky problémů (změna čísla, převod čísla na někoho jiného /firemní mobily/, cizí státní příslušníci), které pochybuji, že mojeID vůbec řeší..
Ondrej SanTiago Zajicek
Ondrej SanTiago Zajicek (neregistrovaný) ---.kolej.mff.cuni.cz
28. 10. 2010 10:19 Nový

Re: od IT pro IT

celé vlákno
> Neziskovka z definice nesmí vytvořit zisk

Neziskovka klidne muze vytvorit zisk, pouze nevznikla za ucelem tvorby zisku a nesmi zisk rozdelit mezi sve cleny.
to je jedno
to je jedno (neregistrovaný) 62.168.35.---
25. 11. 2010 15:52 Nový

Re: od IT pro IT

celé vlákno

Nesmi zisk rozdelit, a tak ho prenecha servisni organizaci vlastnene kymsi na Bahamach, ktera na dodani implementace ciste nahodou najme ... :-)))

P2010
P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
27. 10. 2010 9:20 Nový

Zase "neinternetova" sluzba

celé vlákno
Proc nekdo predpoklada ze mam mit nejaky zbytecny telefon na nejakou zbytecnou SMS.
Michal Špondr aura:78
27. 10. 2010 11:07 Nový

Re: Zase "neinternetova" sluzba

celé vlákno
Pro takové dinosaury je tam možnost poslat si PIN2 poštou.
Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
27. 10. 2010 11:47 Nový

Re: Zase "neinternetova" sluzba

celé vlákno
Proč dinosaurus? Třeba požívá VoIP a nemá bránu do PSTN. Kdyby to jenom šlo, tak bych mobil taky zahodil (už jenom z důvodu hlasování peněženkou, velmi se mi nelíbí chování našich oligopolních operátorů). Bohužel není použitelné připojení k Internetu všude tam, kde potřebuji volat.
P2010
P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
27. 10. 2010 12:01 Nový

Re: Zase "neinternetova" sluzba

celé vlákno
Email v roce 2010 snad nestaci ?
Filip Jirsák
Filip Jirsák (neregistrovaný) 78.108.97.---
27. 10. 2010 12:08 Nový

Re: Zase "neinternetova" sluzba

celé vlákno
E-mailových schránek si každý může založit tuny. A OpenID poskytovatelů, kde se zaregistrujete jednou z těch mnoha vytvořených schránek, je už dost. Co ale citelně chybí je to, aby si někdo nemohl zakládat jednu identitu za druhou – aby se tedy s tou jedinou identitou, kterou má, choval odpovědně. Jediná možnost, jak tohle zařídit, je svázat virtuální identitu s fyzickou – což právě do jisté míry řeší to ověření dopisem, a ještě důsledněji to pak řeší ověření fyzickou návštěvou a ověření proti občance.
uživatel si přál zůstat v anonymitě 2001:470:92a1:----:----:----:----:----
27. 10. 2010 12:30 Nový

Re: Zase "neinternetova" sluzba

celé vlákno
Hmm a co mi brani si koupit simku, necht si dopis poslal k sousedovi a vytvorit si "jeho" identitu ?
P2010
P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
27. 10. 2010 12:39 Nový

Re: Zase "neinternetova" sluzba

celé vlákno
Overeni identity pomoci obcanky / pasu chapu, to je stejne stale jedina smysluplna varianta. Proc ne ale skutecne fungujici email (ne freemail) na vlastni domene ? V cem je nejaky priblbly telefonek s predplacenou SIM kartou duveryhodnejsi ? V nicem.
Filip Jirsák
Filip Jirsák (neregistrovaný) 78.108.97.---
27. 10. 2010 15:32 Nový

Re: Zase "neinternetova" sluzba

celé vlákno
Ten telefon je podle mne taková pojistka, aby si na MojeID kde kdo nezakládal roboticky spousty účtů. Samozřejmě to není nepřekonatelný problém, ale ale zakládat takhle tisíce účtů už by docela lezlo do peněz, kdežto s těmi e-maily by to měl robot pořád zadarmo.

Spousta lidí má jen freemail a nemají e-mail na vlastní doméně, navíc na vlastní doméně máte teoreticky neomezený počet různých e-mailů a „vytvoříte“ je daleko snáz, než na nějakém freemailu.

Jinak je to podle mne ale spíš takové demo a validace přes SMS/dopis je taková „dětská pojistka“ na tom demu, to hlavní jsou ty účty validované proti občance.
lol
lol (neregistrovaný) ---.170.broadband6.iol.cz
29. 10. 2010 2:43 Nový

Re: Zase "neinternetova" sluzba

celé vlákno
kdyz obehnete par akci nasich operatoru a projdete se po "exponovanych" ulicich v praze tak mate za odpoledne plnou igelitku simek zadarmo a muzete valit jeden ucet za druhym.
Karel Řehák aura:31
30. 10. 2010 0:18 Nový

Re: Zase "neinternetova" sluzba

celé vlákno
Ale je to mnohem pracnější. Na snížení počtu takových podvodů to rozhodně stačí.
mormegil aura:87
27. 10. 2010 11:07 Nový

„trvat jen na komerčních certifikátech“?

celé vlákno

Při přihlašování k předem registrovanému účtu snad certifikát funguje jen jako klíčový pár, ne? Serveru může být úplně jedno, jaký certifikát je, kdo ho vydal atd., jeho zajímá jen to, jestli znám privátní klíč k tomu veřejnému, který jsem v registraci zadal. (Dokonce by mu v principu IMHO nemusela vadit ani vypršená platnost certifikátu, jen na stejné úrovni jako dlouho nezměněné heslo.)

To, že nějaký certifikát s omezeným užitím je nabídnut i k jinému užití, by mohla být chyba klientského software (v tomto případě prohlížeče/Windows). Ale IMHO kvalifikovaný certifikát lze užívat i k přihlašování (ostatně mám dojem, že v podstatě o stejném problému autor na Lupě kdysi dávno psal).

Dan Ohnesorg aura:96
27. 10. 2010 11:55 Nový

Re: „trvat jen na komerčních certifikátech“?

celé vlákno
Ten clanek je dodnes platny, stale neni mozne podesat v Outlooku zpravu certifikatem, ktery je omezen pouze na podpis. Prohlizec by samozrejme certfikat s omezenim jen na podpis nenabidl, ale takto to nema jak poznat.

Prihlasovani kvalifikovanym certifikatem vyslovne zakazuje vyhlaska ministerstva vnitra, ale je ponekud bezzuba, protoze minimalne CSOB a Ministerstvo financi ji porusuji beztrestne nekolik let. Skoro bych rekl, ze jediny kdo to ma udelane spravne je samo vnitro v datovych schrankach.
mormegil aura:87
27. 10. 2010 12:08 Nový

Re: „trvat jen na komerčních certifikátech“?

celé vlákno
Myslel jsem to trochu jinak: Vyhláška (resp. norma, na kterou odkazuje) jen zavazuje vydavatele certifikátu, aby toto užívání certifikátu zakázal jeho majiteli (smluvně); dodržování tohoto zákazu tedy je na uživateli (přičemž tento závazek je výhradně smluvní, nikoli veřejněprávní), nikoli na provozovateli služby, které se uživatel certifikátem prokazuje. MojeID tedy nemá co uživateli znemožňovat použití nějakého certifikátu (opět: maximálně by mohl ověřit pole keyUsage, které však z oněch praktických důvodů typicky autentizaci nezakazuje).
MiSko
MiSko (neregistrovaný) ---.168.broadband14.iol.cz
27. 10. 2010 12:15 Nový

Re: „trvat jen na komerčních certifikátech“?

celé vlákno
Pokud jsem správně pochopil limity dané legislativou, kvalifikovaný certifikát nemá být používán k šifrování! Podepsat s ním mail v Outlooku (Thunderbirdu) nejenom že mohu, ale to běžná dělám! Pouze nešifruju.
Pokud jde o použití k přihlašování, tak si nejsem jistý. Asi spíše ne. Ovšem v aplikaci MojeID se přece nejedná o pravidelné používání k přihlašování, ale o víceméně jednorázové použití k ověření identity pro validaci.
Michal Š.
dracul
dracul (neregistrovaný) ---.allianz.cz
29. 10. 2010 10:49 Nový

Re: „trvat jen na komerčních certifikátech“?

celé vlákno
ee v pripade mojeid jde skutecne o prihlasovani
kdyz sem to skousel tak mi ani neprislo ze by to vyuzili k overeni me identity (ty policka v profilu jsou prazdne i kdyz ty udaje na certifikatu jsou)
dracul
dracul (neregistrovaný) ---.allianz.cz
29. 10. 2010 10:47 Nový

Re: „trvat jen na komerčních certifikátech“?

celé vlákno
csob to neporusuje, dava podepsat text ktery uzivatel vidi
pri prihlaseni a mojeid tomu tak ale neni
Filip Jirsák
Filip Jirsák (neregistrovaný) 78.108.97.---
27. 10. 2010 17:04 Nový

Re: „trvat jen na komerčních certifikátech“?

celé vlákno
Při přihlašování k předem registrovanému účtu snad certifikát funguje jen jako klíčový pár, ne?
Teoreticky ano. Prakticky ale při HTTPS autentizaci klientským certifikátem posílá server seznam autorit, které pro přihlášení podporuje, a prohlížeč vám normálně dá na výběr jenom z certifikátů vydaných touto autoritou. Nikdy jsem nezkoumal, jak by to vypadalo, kdyby tenhle seznam byl prázdný – zda to povoluje standard, jak by se na to tvářil server a jak klienti. Původní představa u HTTPS zřejmě byla taková, že se budete přihlašovat certifikátem vydaným autoritou nějak svázanou se serverem (např. máte univerzitní CA, ta podepíše certifikáty jednotlivých serverů a zároveň certifikáty uživatelů, kteří se k serverům budou přihlašovat). Teoreticky by samozřejmě stačila dvojice veřejného a soukromého klíče, jako je to u SSH, ale takhle to holt v HTTPS není.
Noname
Noname (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
28. 10. 2010 22:14 Nový

Re: „trvat jen na komerčních certifikátech“?

celé vlákno
Kvalifikovany certifikat by se NIKDY nemel pouzivat k prihlasovani.

Technicky to samozrejme mozne je, ale je tu nebezpeci zneuziti:

Behem prihlasovani certifikatem klient sifruje nahodny retezec generovany serverem.
Pokud by na strane serveru byl utocnik, mohl by misto nahodneho retezce vzit hash nejakeho dokumentu, ktery vam chce podstrcit.
Vy mu ten hash behem ssl handshaku zasifrujete svym soukromym klicem (=podepisete) a utocnik ma svuj podvrzeny dokument opatreny vasim elektronickym podpisem...
mormegil aura:87
29. 10. 2010 11:48 Nový

Re: „trvat jen na komerčních certifikátech“?

celé vlákno
Jistě, ale to je ta ETSI norma, o které píšu výše. Mně šlo o to, že tohle všechno jsou povinnosti držitele certifikátu, ne služby, která certifikáty konzumuje. Prostě nesouhlasím, že MojeID (či ČSOB) cokoli porušuje, když „umožňuje“ (či přesněji: nezakazuje) uživatelům používat nějaké specifické certifikáty (on se řídí standardem X.509, nesleduje zákony a vyhlášky z celého světa); jediný, kdo něco porušuje, jsou ti klienti. (OBTW v SSL/TLS se IIANM nepodepisuje „náhodný řetězec“, ale celý handshake, asi by bylo zajímavým cvičením vymyslet, zda se dá podstrčit nějaký „užitečný“ obsah k podpisu.)
rdol
rdol (neregistrovaný) ---.hq.iol.cz
2. 11. 2010 15:48 Nový

Re: „trvat jen na komerčních certifikátech“?

celé vlákno
Tak bohužel z komerčních CA jsou podporované jen tyto:
Česká pošta, s. p., První certifikační autorita, a. s. a eIdentity, a. s.

Škoda, ve spojení se StartSSL by to byla dobrá služba.
Filip M.
27. 10. 2010 11:50 Nový

Zrušení účtu

celé vlákno
Zajímalo by mě, jestli u této služby lze svůj účet smazat (úplně smazat-žádná deaktivace) bez jakýchkoli zbytečných písemných žádostí a přeposílání kopíí občanek, jak je tomu u mnoha jiných serverů, kde před tím vyžadovali podobná ověření jako tady.
Trhlá Blána
Trhlá Blána (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
28. 10. 2010 12:26 Nový

Další sbírka adres, e-mailů a tlf čísel pro spamery!

celé vlákno
V podstatě zadarmo a dobrovolně poskytujete svoji adresu, e-mailovou adresu a telefonní číslo! Otázkou času pak bude, kdy se vám objeví 'neznámé číslo' a slečna zahájí hovor slovy: 'Nemáte chvíli čas? Nabízíme to a to... (sex to asi nebude)' A že se do vámi uvedené e-mailové schránky začne sypat spam, o tom taky nepochybujte... On je to vlastně nenápadný pokus o šmírování a provázanost mobilu + e-mailu na nějaké jméno a adresu. Komu tohle asi tak může sloužit?
hexx
hexx (neregistrovaný) 195.47.33.---
29. 10. 2010 9:51 Nový

Me to nefunguje - je tu jeste nekdo dalsi?

celé vlákno
Kdyz se pokousim o vytvoreni meho uctu z registru domen, stale dostavam hlasku "vlozte platnou hodnotu". Ma nekdo stejny problem?
petr
petr (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
29. 10. 2010 10:50 Nový

Kdo je provozovatelem tohoto systému ?

celé vlákno
Docela by mne zajímalo, kdo je technickým provozovatelem tohoto systému, kolik stál jeho vývoj a kolik mu za to ročně CZ.NIX zaplatí.
Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
29. 10. 2010 12:01 Nový

Re: Kdo je provozovatelem tohoto systému ?

celé vlákno
Provozuje to CZ.NIC, vývoj (ne provoz) bych tipoval tak na sto až dvě stě tisíc a NIX s tím nemá nic společného. Roční provoz bude asi dražší, obzvláště pokud se začne ověřovat spousta lidí. Ale zase by se to mohlo kompenzovat tím 1000Kč poplatkem za plný přístup pro provozovatele e-shopů atd.
*** Top Secret ***
*** Top Secret *** (neregistrovaný) ---.d-netlabs.info
29. 10. 2010 20:54 Nový

Re: Kdo je provozovatelem tohoto systému ?

celé vlákno
No me zarazi jina vec. V podminkach pro koncove uzivatele jsou nasledujici body:

7.1. Ceny za poskytování Služby Uživatelům jsou stanoveny Ceníkem.
7.2. Uživatel je povinen uhradit cenu za poskytování Služby způsobem stanoveným Ceníkem.

a na to navazuje:

12.1. CZ.NIC je oprávněn kdykoliv změnit Pravidla, Ceník, jakož i další související dokumenty. Aktuální znění těchto
dokumentů je vždy k dispozici na adrese http://www.nic.cz.

12.2. CZ.NIC je povinen zveřejnit jakoukoliv změnu dokumentů uvedených v článku 12.1 nejméně 1 měsíc přede
dnem účinnosti takové změny, a to zveřejněním změny na http://www.nic.cz.

No mozna neumim hledat, ale zadnej cenik sluzby mojeid jsem na jejich webu nenasel. A podle bodu 12.1. muze NIC kdykoliv, treba az se regne dost useru vydat cenik pro mojeid, kde bude poplatek treba 10 000 Kc/za mesic a podle tech podminek to bude ok ...
Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:470:9b01:----:----:----:----:----
29. 10. 2010 23:37 Nový

Re: Kdo je provozovatelem tohoto systému ?

celé vlákno
Pěkné, aneb podobná prasárna jako prasklá openkrad :-(.
semiramis
semiramis (neregistrovaný) 89.235.54.---
30. 10. 2010 8:50 Nový

Re: Kdo je provozovatelem tohoto systému ?

celé vlákno
Podobně může postupovat i Vaše banka či mobilní operátor. Cenová politika CZ.NICu zatím v posledních letech Vaši teorii nepodporuje - ceny za doménu šly jen dolů...
Petr
Petr (neregistrovaný) ---.z.praha12.net
6. 11. 2010 0:03 Nový

Re: Kdo je provozovatelem tohoto systému ?

celé vlákno
A mohly jit dolu jeste rychleji, kdyby se prostredky nevenovaly na hlouposti. :-/
JJ
JJ (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
29. 10. 2010 20:24 Nový

K cemu to a od koho?

celé vlákno
Cely system je provozovan spolecnosti NIC, neni to ta spol. kvuli ktere jsme za domenu cz platili 4 000Kc v dobe, kdy com stala 5$?

Neni to spis tak, ze tuto sluzbu by mel poskytovat nekdo, kdo prirozene uz ma nejakou uzivatelskou zakladnu? Jako to dela seznam?

Jako uzivatel mam problem s provozovatelem celeho projektu, ktery z financnich duvodu leta brzdil rozvoj ceskeho internetu.
Filip Jirsák
Filip Jirsák (neregistrovaný) 78.108.97.---
29. 10. 2010 21:16 Nový

Re: K cemu to a od koho?

celé vlákno
Píše se rok 2010. Nějak mne nenapadá, který subjekt toho dnes pro český internet dělá víc – a dělá to dokonce tak dobře, že to hranice českého internetu překračuje. Vám to možná vadí, já jsem rád, že se CZ.NIC z toho divného subjektu, kterým byl, když se internet začal komercionalizovat, stal tím, čím je dnes.
uživatel si přál zůstat v anonymitě 2001:4de8:d1a1:----:----:----:----:----
30. 10. 2010 11:25 Nový

Re: K cemu to a od koho?

celé vlákno
4000 CZK se za domenu neplatily nikdy. Od pocatku to bylo 1680 Kc zrizeni + prvni rok, 840 Kc za kazdy dalsi rok. Neco se s tim podarilo udelat ve chvili, kdy CZ.NIC prestali ovladat "kmotri".
Kolda
Kolda (neregistrovaný) 82.100.4.---
3. 11. 2010 7:46 Nový

Názor na MojeID

celé vlákno
Mé dojmy z MojeID jsem sepsal na svém blogu: http://www.jiri-kolarik.cz/clanek/jak-na-mojeid-predstaveni/
saslin
saslin (neregistrovaný) ---.99.broadband12.iol.cz
29. 2. 2012 11:33 Nový

na co vlastně je

celé vlákno

Po tomto celém článku jsem se stejně nedozvěděl na co vlastně služba je.Jen řeči kolem ,místo pár jednoduchých příkladů.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem