Telekom si u ceskych technicky znalejsich zakazniku jiz vyslouzil takovou povest, ze se uz ani nikdo nezvedne, kdyz z ust tiskoveho oddeleni vypadne nejaka technicka kravina. A na druhou stranu pokud je to "rozumna vec" tak v tom kazdej hleda nejakou klicku nebo podraz. Hadej telekome proc?
Zabývat se v dnešní době číslováním mi připadá nepatřičné. Myslím, že číslování bude muset být nahrazeno něčím mnohem rozumnějším. Používám mobilní telefon a ani nevím, kdy naposledy jsem zadával nějaké číslo do telefonu ručně. Až se celá slavná telefonie sloučí s Internetem, nikoho ani nenapadne používat telefonní čísla, tak jako nikoho nenapadne aby inzeroval svoje www stránky v tomto tvaru: 123.156.145.154.
V tomto přídě jde hlavně o to, aby monopolista byl zbaven hlavního nástroje svého monopolu - drátů.
1) §78 predmetneho zakona je v podstate prodlouzenim monopolu Ceskeho telekomu do roku 2003.
2) pokud neni hotov ocislovaci plan, ktery mohl byt tvoren od roku 1993 a prakticky po zmena mezinarodniho volaciho znaku CR z 42 na 420 a pro SR 42 na 421. Timto se uvolnila cisla 7X, 8X, 9X.
Je neporadek CTU.
3) Budouci role "nezavisleho regulatora" CTU je pod velenim MDS nerealizovatelna.
4) prenositelnost cisel je problemem UTO a HOST ustreden. Problem byl resen i na analogovych ustrednach v byvalem NDR po sjednoceni. Upravy neprobihali online, ale se zpozdenim do jednoh tydne.
SUMA SUMARUM CESKY TELECOM ROZNASI NEPRAVDU a to s podporou vlady CR. Ktery nevi cemu dat prednost:
a) fungujici telekomunikacni infrastrukture, ktera muze podporit rozvoj.
b) vyhodne prodat vetsinovy podil v Ceskem telekomu (pokud se nenajde sikula, ktery promeni 51% na 49% a pak uz nebude co resit (vim ze stat vlastni "zlatou akcii". Podobny stav nastal u IBP).
5) sokujici je vyjadreni gen. red. Dr. Klimy, ze bude nutno snizit ceny pod tlakem konkurence (do te doby je treba presvedcit Ministerstvo financi a zvysit co pujde a co nepujde, tak jinak zabalit, aby zdrazit).
4) bez prenostitelnosti nelze hovorit o liberalizaci telekomunikaci.