a) davat si pozor a smlouvy v "akci".
b) veskere telefonaty si nahravat. Ja pouzivam pri telefonovani voip - a rovnou si to nahravam." Je sice fakt, ze druha strana si to nahrava taky, ale pouziva nahravky jen kdyz je to v jejim zajmu...
c) dulezite pisemnosti (treba o vypovezeni smlouvy) predavat osobne a nechat si pisemne potvrdit od firmy, ze to prijala. (pokud ma chut clovek firmu proprudit, tak si jeste vyzadat od dane osoby podpisove vzory, aby mel clovek jistotu, ze dana osoba ma opravneni pro dany ukon - vetsinou na to firmy nejsou pripravene a nahonem to sepisujou...)
(ale jinak je to typicke - kdyz se clovek dostane mezi to 1 procento pripadu, se kterym se nepocitalo, taky koho by napadlo, ze se clovek bude stehovat, ze...)
Mam v pocitaci 2 zvukovky a do te druhe do line in mam zaveden jak microfon tak out z prvni karty (mam rozdvojky na jack). a k nahravani pouzivam normalni audio recorder, co je v systemu.
(a neb proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite - neboli nemam cas schanet na netu nejakou vhodnou utilitku)
Nevím jak je to ve smlouvě, ale 13.1.2005 poslat výpověď (a ne doporučeně) a chtít ukončit používání služby k 31.12.2004 se mi zdá nějaké divné. Ta výpověď měla být doručena před 31.12.2004 pak bych řekl, že bude vše v pořádku. A když jí budu posílat 13.1. tak ukončit k poslednímu lednu.
Řekl bych, že je důležité o důležitých věcech komunikovat doporučeně nebo osobně.
Něco trošku podobného se mi stalo s rušením ADSL od Českých radiokomunikací (i když tam byl problém už se zřízením, které trvalo víc než !!měsíc!!). Chtěl jsem přejít na připojení od kabelové TV a tak jsem jim tam na začátku dubna poslal vývpověď s tím, že smlouvu chci ukončit k 30.4.2005 (bylo to už měsíc po vypršení 6 měs. smlouvy). Řekli mi, že mne bude kontaktovat jejich pracovník a potvrdí mi zrušení služby. 14 dní nikdo nevolal, tak jsem tam volal já a řekli mi, že žádnou výpověď tam nemají (posílal jsem doporučeně). To jsem pak opakoval ještě asi třikrát a stále nic. To už jsem měl na začátek května podepsanou smlouvu na kabelový internet a poté i zřízený. Asi 10.5 mi pak přišlo, že služba mi bude zrušena k 15.5.2005, čili jsem měl více než 14 dní souběžně dvě připojení, což je luxus. Na lince mi sice řekli, že vše bude zrušeno do konce měsíce, ale nestalo se. No, ADSL a jeho mechanismy jsou opravdu podivné...
S Českými Radiokomunikacemi aka Bluetone rušíme smlouvu už více než rok :-D Neboť jejich hlasová služba nefunguje zcela spolehlivě, dokonce uznali chybu, přiznali slevu, slíbili, jenže pak jsem po několika měsících zjistil, že sluvu vůbec nanaúčtovali.
Omluvili se, ale opět nic. Výpověď? Nezájem, byla to nějaká akce a tak asi zákazníku plať plnou cenu, i když to nefunguje :-)
On je asi problém v tom že zrušili dráty od Telecomu a teď by je museli znova zaplatit...
Takže se hledá schopný právník a redaktor, to bude sousto :-) Zatím jsem to neměl čas řešit..
Souhlasim, zasadni chybou bylo ze jsem prvni vypoved neposlal nedoporucene. To jsem ovsem neudelal kvuli tomu, ze jsem nekolik dni predtim oznamil vypoved telefonicky (a naivne si myslel ze tim padem o tom vi) a operatorka rekla ze to staci normalni postou :(
No ale protoze Tiscali nepouziva nahravani hovoru z call centra, tak je to moje slovo proti jejich.
Martin
Samo ze to staci, ale kdyz dojde k nejake anomalii (jako v tomto pripade), jak dokazete doruceni? Proto vzdy takoveto zasilky posilam doporucene s dodejkou (ta se mi vrati i s datumem a jmenem - podpisem prebirajiciho) - za tech zatim par kacek navic to stoji :-)
To uz je zbytecna paranoia. Verim, ze tam maji bordel, ale nikoliv ze umyslne falsuji.
Mam v ruce podaci listek, ze jsem jim neco poslal doporucene. (Na poste lze snadno overit, ze to bylo dorucene.) At mi tedy dokazou, ze jsem tim doporucenym dopisem poslal neco jineho.
(podobne jen tim, ze neco jineho se rikalo do telefonu a neco jineho osobne):
a neb. Moje zena je na materske a bude brzo rodit. Neboli misto 3500,- materske bude zase dostavat po dobu pul roku procenta z jejiho platu nez sla na materskou.
A ted to story: Sla na mistni socialku, co je pro to zapotrebi. Mistni socialka: protoze jste pracovala ve firme mensi nez 50 lidi, bude to za vas platit stat, a tudiz musite na socialku, kde vas zamestnavatel platil socialni pojisteni. a od nich nam musite prines potrvzeni, ze to budou platit, abychom vam mohli zrusit tech 3500,-. (protoze jinak to musite vracet)
Tak tedy zenuska volala na socialku na druhe strane Prahy, co je pro to zapotrebi. Druha socialka: musite nam prines potvrzeni od gynekologa, ze jsem zacala druhou materskou.
dotaz - a je na to potreba razitko od zamestnavatele? Odpoved - zamestnavatel to platit nebude, tak na co by ste chtela jeho razitko.
A tak se zenuska vydala na druhou stranu prahy s potvrzenim od gynekologa.
Druha socialka: chybi vam razitko od zamestnavatele!!
"ALe ja jsem Vam volala, a vy jste rikali, ze ho nepotrebujete, protoze to zamestnavatel nepotrebuje."
Druha socialka: Ja tady delam pul roku, a takhle mi to rekli, ze to ma byt, to musi kazda maminka...
Zenuska odevzdane: a to potvrzeni pro nasi socialku, abych jim pak nemusela ty penize vracet?
Druha socialka: "no to nam musite prinest od vasi socialky takovy "Fialovy papir", na ktery Vam to pak potvrdime....
Takze si predstavte zenu, ktera je mesic pred porodem (protoze driv to udelat nejde), ktera beha s dvouletym deckem, od jedne socialky ke druhe a plni funkci postaka.
Clovek si rika v duchu, proc ty sociaky si to nevyridi jednim mailem mezi sebou, nebo proc nemaji jednotny system, kam by to jedni zadali a druzi by to tam videli.... atd)
jo socialka to je vubec podivnost... kdyz menis misto podnikani tak musis do 8 dnu nahlasit zmenu. Tak jsem ji nahlasil pac mam zenu peclivku :-) a to bylo v breznu... doted me socialka neprepsala na novy bydliste... na otazku proc? odpovidaji, mamem moc prace je nas malo... je to bordel, ale kdybych to poslal ja 9ty den tak uz mi urcite prijde srazka ze mzdy...
smejdi urednicky jsou v podstate vsude stejny, at ve statni organizaci nebo soukromy... proste urad a lejstro...
No na SLovensku je to z uradmi typu soc. poistovna a prislusne institucie rovnake -> prezamestnanost, s klientom komunikuju iba 3 dni v tyzdny, zbytok si zavru dvere, aby ich nik nerusil. Riesenie, zrusit a nechat nech to robi komercna firma, pokial mozno zo zahranicia, lebo inak to bude naprd nadalej. A komu za to podakovat? No predsa sudruhom, ktori tento narod 40 rokov viedli do straciek a potom, ked akoze "prestali", vedu oba narody do sraciek dalej, len uz ako "demokrati".
Stalo se mi (ženě) totéž. Druhý den jsem se se sprostým dopisem pozval k řediteli a vyjasnili jsme si z oka do oka, kdo je tu blb a kdo tu buzeruje. Převzetí stížnosti potvrdil osobně. Takhle to dělám i s finančákem, všema bankama který se pokoušej mě zprudit a udělal bych to i operátorovi.
Podobne radosti resim na Brno-venkov, je sice fakt, ze se obcas dozvim srandy, ale jinak je to celkem pohoda... dobre je mit vse pripraveno z Webu www.mpsv.cz (jeden z mala, ktery v nasi statni sprave opravdu stoji za to) a jen predlozit a nechat ofrankovat "Doslo dne..."... - proti tomu tezko neco zmuzou... a na vymluvy jako ze jsem nova a tak mi to rekli nehraju, at ourednik ukaze proc to tak chce, jinak je pro mne material ministerstva prednejsi nez nejakeho ourednicka... (zajimave, davky o ktere jsem zadal a mel jsem na ne narok jsem s timto pristupem zatim bez sikany dostal...)
ja som zazil nieco podobne, tetuska po mne chcela nejake papiere a pytal som sa jej kde je to v zakone napisane, tie papiere, lehoty a tak
a ona ze "my mame taky metodicky pokyn z ministerstva"
ked som sa jej opytal ci mi ho moze ukazat, tak hovorila ze ten ma len riaditelka a ona im povedala ako to maju robit a ona tu teraz 2 tyzdne nie je....
este ze som mal diktafon so sebou...
diktafon je najlepsi vynalez pri komunikacii s uradnikmi
Jsem v polovině a vidím chybu. Neměl byste platit za 1 měsíc do 9 měsíců, ale za 4 měsíce do 12 měsícl, na které jste se upsal... Jinak posílat v lednu žádost o výpověď k 31.prosinci... no nevím, co si o tom mám myslet.
ale pokud volal uz v prosinci a zadal zrusit sluzbu a operatorka mu to potvrdila (!) a pozadala o dodatecne zaslani pisemne zadosti, tak ja na dodatecne zadosti o zruseni sluzby zpetne nevidim nic divneho.. (ja bych to teda hned odfaxoval, budiz posta pochvalena)
ja si napr. objednal upc v srpnu internet od zari (pouze tel.), stehoval jsem se 4.9., pátého přisli technici vse zapojit a teprv pak jsem s nima sepsal pisemnou smlouvu a dal jim svuj podpis - ve slusne spolecnosti proste slovo platí.
No, to je ale docela podstatný rozdíl. Pokud si službu zřizujete, určitě je ochota a vstřícnost maximální. Kdežto pokud tu službu chcete zrušit (což určitě dodavatele nepotěší ;) ochota se vytrácí jako pára nad hrncem...
nejvetsi sranda na tom ale je, ze on ji prece rusit nechtel - jen se stehoval a chtel sluzbu vyuzivat - prekvapive - tam, kde bydli.
to je ten tiscali uplna banda debilu, nebo jak je mozne, ze nepocita s moznosti prestehovani???
doporucil jsem je dvema lidem jako nejvyhodnejsi domaci internet (samozrejme, kdyz si clovek sezene modem jinde), nikdo z nich se nastesti stehovat nebude, ale i tak me podobna neprofesionalita irituje.
vzhledem tomu, ze vim o pripadu kdy si spolecnost UPC bez skrupuli a navzdory reklamacim ponechala zhruba 2500 Kc za sluzbu, ktera prokazatelne po nekolik mesicu nebyla dodavana, nelze ji radit mezi slusne spolecnosti. ostatne, jsou vubec takove? mam dojem ze vsude je jen snaha zakaznika nalakat a pak maximalne oskubat, slusnost a vstricnost se ztraci za PR zvasty, slusnymi ale nic neresicimi operatorkami a umele uctivymi firemnimi dopisy.
Inu zazil sem si neco podobneho s GTS, ale nakonec jsme se dohodli - k me spokojenosti - slo o snizeni poplatku za pausal, ale protelefonoval sem taky dost - myslim ze poslednim impulzem aby se neco delo byl pulhodinovy telefonat - to uz v tech svych vypisech neprehlednou.. nahravani hovoru a ta dorucenka jsou asi jedine rozumne reseni.. k te mamine: vyhybam se uradum jak to jde -je to samej papir, samy razitko a spousta casu mezi tim... skoda slov...
Měl jsem podobnou zkušenost s ISDN od Telecomu (v době, kdy ADSL ještě nebylo). Pořídil jsem tu věc taky v nějaké akci. Trvalo týdny, než linku zřídili a nedosahovala parametrů (nebo vůbec nefungovala, už je to dlouho), jaké slibovali. Řekli mi, že nejlepší bude smlouvu zrušit, a založit znovu tak, aby v procesu zřizování došlo k novému nastavení nějakého T4 či čeho. To se stalo, ale náhle mi naúčtovali smluvní pokutu za porušení akční smlouvy (tuším 5800,-). Telefonoval jsem, mailoval a psal, nakonec mi peníze vrátili.
Když jsem po uplynutí smluvního období smlouvu rušil i s linkou (a přecházel na optiku), nechal jsem se ukecat na jakési "odpojení linky, kdybych si to rozmyslel", s tím, že budu platit nějakých 90,-/měsíc (nebo tak nějak). Ale to nebyla pravda, to platí jen pro "prosté" linky, nikoliv ISDN. To jsem si ostatně myslel už od začátku, ale slečna to nepochopila a přesvědčila mne o opaku. Naúčtovali mi 2700,- místo 270,-. Nakonec jsem "pochopil", že chybu jsem udělal já, když jsem "ISDN linku" v hovoru (ČTc se komunikuje jen na čísle 123456) označoval jako "telefonní linku" a tím slečnu pomýlil. Už jsem neměl sílu se s nimi zase dohadovat, dal jsem jim svoje peníze s pocitem štěstí a svůj vztah s ČTc šťastně ukončil.
Prispeji take svoji troskou do mlyna. Nekdy v cervnu jsem vyuzil akce Telecomu a nechal jsem si zrusit telefonni linku NA ZKOUSKU. Jedna se o to, ze mi budou na max. 6 mesicu zablokovany odchozi hovory. Prichozi hovory budou funkcni. Bylo mi receno, ze pri takovemto zruseni nebudu platit nic. Ale jake bylo moje prekvapeni, kdyz mi ted prisla faktura a na ni byla castka kolem 70Kc (podotykam, ze to byl mesicni pausal). Byla u toho uvedena sluzba: pozastaveni linky .... nebo tak nejak ... ten nazev si presne nepamatuji. Toz jsem zavolal na jejoch zakaznicke centrum. Tam byla ochotna pani, ktera evidentne vedela, o co jde. Nakonec jsem tedy podal reklamaci a pred tydnem mi prisel omluvny dopis s tim, ze moji reklamaci schvaluji. Libil se mi pristup te operatorky, ale porad se nemuzu zbavit dojmu, ze to cele byla jenom zkouska, jestli se ozvu. Pocitam, ze hodne lidi si rekne, ze to asi spatne pochopili a budou platit 70 Kc/mesic.
Ja mam stejnou zkusenost. V kvetnu jsem zrusil linku NA ZKOUSKU 6 mesicu. S tim ze sluzba bude aktivni od cervna. K memu pobaveni prisla v cervenci faktura na cca. 260Kc kde bylo uctovano pouzivani tarifu MINI. Tak jsem reklamoval. Kdyz jsem tam volal tak pan rikal, ze mam linku aktivni u nich v systemu. Takze jsem musel dokazat ze to neni pravda. Stacilo zvednout sluchatko a vytocit nejake cislo. Po zazneni oznameni "...k tomuto volani nemate opravneni..." nebo tak nejak mi uveril. Asi za 14 dni se ozvali ze chyba byla na jejich strane. Takze fakturu stornovali. K memu prekvapeni prisla v srpnu faktura na cca 80Kc se sluzbou pozastaveni linky ci co. Takze zase reklamace a za tyden telefonovali, ze chyba byla na jejich strane. No a v nejblizsich dnes kontroluji postu jestli si na mne zase vzpomenou zase se zajimavou fakturou. CTc ma u mne podminku s vystrahou, takze jeste jednou a rusim linku hned, ne az v prosinci.
Mam mobil a VoIP tak k cemu pevna linka od CTc. Leda ze by mi nabidli lepsi pripojeni k internetu nez mam ted. To by bylo tak minimalne 512(384)/256 s realnou rychlosti kolem 80% udavane, bez limitu a celkem do 600Kc s dani. Jinak to nema cenu.
Jeste by to chtelo ale nejaky SIP telefon a nebo konvertor. A max. spokojenost.
K tomu VoIP: Mám dobrou zkušenost s kombi zařízením router+switch+VoIP brána, na tom mi visí 2 analogové telefony. Připojení mám od UPC. Vesele můžu prolézat weby z více PC i telefonovat přes Internet z běžného telefonu. Do veřejné tel. sítě jsem si zvolil poskytovatele SIP VoIP připojení, mám od něj pevné číslo ze stejného obvodu jako jsem měl u ČTc. Volám všude za místní tarif menší než u ČTc a hlavně bez šíleného ČTc paušálu. Dokonce lze i převést původní číslo za 3000 Kč, ale to jim nedám.
Jinak s Tiscali mám po oragnizační stránce zkušenost hroznou, po technické dobrou.
Zdravim. U Tiscali jsem delal asi 9 mesicu a myslim si, ze to uplne amateri nejsou, ale... Vuci me se pri vypovedi zachovali " hnusne" a tak jsem nedostal ani odstupne na ktere jsem mel narok s natlakem " pokud nedate vypoved, tak vam napiseme, ze neplnite ruzne normy a tak dale...", tak jsem odesel sam, nemam to preci za poptrebi, abych byl nekde kde me nechteji. Jo a myslim si, ze nejsem jediny takto vyhozeny bejvaly zamestnanec. Uz je to za mnou a jsem moc rad.
Zdravim vsechny. Jo a davajte si pozor na ruzne akce atd. a
vzdy se ptejte co a jak udelat, jak se zachovaji v jakych situacich atd.
Nyní už vím, že používat Tiscali může jenom blázen. Na dva týdny mě zablokovali ADSL, nemohl jsem posílat ven ani mejlík s poštou. Málem jsem zkrachoval. Zachránil mě, světe div se, Český Telecom. Současně jsme zřídili druhou linku s ADSL. Důvod zablokování byl ten, že jsme posílal ven více dat než přijímal. Uznávám, je to u ADSL specifické, ale ve smlouvě o tom nebyla nikde zmínka. Celková data jsme nepřesáhl. Nyní mám od ČT Internet Broadband a su šťastný jak želva. Předtím jsem měl bezdrát Tiscali a dopředu jsem volala na technickou podporu, kde mají výpadek. Takovou společnost s neuvěřitelným chaosem u nás nenajdete. Neustále si stěžují na konkurenci, ale až tato firma zmizí z trhu, myslím, že si spousta zákazníků s úlevou vydechne...
Tiscali? Tak to děkuji nechci, protože nenabídli adekvátní službu (mysleli si, že budou dále ždímat nehorázné částky), podal jsem po asi 5 letech výpověď - s předstihem asi 45 dnů (stejně jako Telecomu na pronajatý okruh, kde platí měsíc od prvního dne měsíce násl. po doručení výpovědi).
To, že vyúčtovali ještě další tři nebo čtyři měsíce (bohužel, hrozili soudy a vymahači, zapírali platnost výpovědi atp.) i když nic nebylo čerpáno, je vám už asi jasné...
Totiž, smlouva nebyla, ovšem odvolali se na to, že podle zákona obč. platí 3 měsíce, když není sjednáno jinak a také na to, že původní výpověď neakceptují. Tohle všechno vám řeknou až po pěkně dlouhé době, aby si namastili kapsu.
Moje zkušenosti s operátory jsou katastrofální. Zde můj příběh:
V dubnu jsem si pořídil v akci linku ČTc za 99 Kč s úvazkem na 12 měsíců, abych na ní mohl provozovat ADSL. Dle sdělení pracovníků místního Telepointu v tom není problém. Aktivoval jsem si tarif Mini a zažádal o zřízení ADSL. Teprve po aktivování linky mi bylo sděleno, že na ní nelze ADSL provozovat (zatím - nejspíše až po prázdninách). To to xakru nevěděli o týden dříve?.
Nu což, nechám si tedy linku na volání (tenkrát bylo v ceně tarifu Mini tuším 100 Kč na provolání). Pak přišlo nařízení ČTÚ a cenové změny. ADSL už jen s dražším tarifem a zrušení volných minut u Mini.
Volal jsem tedy na infolinku ČTc a požádal o zrušení smlouvy. Bylo mi řečeno, že musím doplatit 4000 Kč za zřízení linky - tak jak to bylo ve smluvních podmínkách. OK, nechal jsem to plavat.
Pak jsem se někde dočetl, že je možné dát linku na "odpojení na zkoušku". Opět volám na infolinku a dozvídám se, že to jde, ale že o tu dobu, po kterou budu mít linku "na zkoušku odpojenou", se mi potom prodlouží doba úpisu. Řekl jsem si, že když mi na tom pak poběží ADSL, že se to dá schroupnout. Takže běžím na Telepoint, kde mi vysvětlí, že to nejde. Volám tedy opět na infolinku (vezme to jiný operátor) a ten mi potvrdí, že to zrušit na zkoušku nelze.
Protože mě to dost naštvalo, podal jsem stížnost na operátora, se kterým jsem mluvil před cca hodinou (to se dá naštěstí dobře dopátrat, i když neznáte jeho jméno).
No, a odpoledne mi volají z nějakého jejich ústředí, kde řeší stížnosti na operátory, kde mi ta paní vysvětluje, že mi operátor asi nerozuměl, že mám dotovanou linku atd, blablabla. Takže jsem s ní pohovořil, vysvětlil jí to, načež mi řekla - a pozor, teď to příjde - že dotovanou linku MŮŽU bez sankcí zrušit, právě s ohledem na rozhodnutí ČTÚ.
Napsal jsem si tedy její jméno a doma napsal žádost o zrušení linky s tím, že mi toto potvrdila pracovnice ČTc paní XY tehdy a tehdy.
Nyní už nejsem zákazníkem ČTc. Minulý měsíc mi byla umrtvena linka a já dostal poslední fakturu na cca 220 Kč. Zdá se, že to je happyend, ale co nervů mě to stálo, to bych si příště klidně odpustil. A stačilo málo - kdyby hned první operátorka řekla - ano, zrušit to můžete i bez sankce. Ale to by asi ČTc přišel o spoustu zákazníků - a to mě na nich štve, že úmyslně lžou.
Někdy stačí jen se odvolat na některé rozhodnutí ČTÚ.
Při letošní změně tarifů, mi ČTc změnil tarif pro mě v tu dobu nevýhodnější, přesto, že původní tarif nebyl zrušen. (mám ISDN a měl jsem tarif 'Universal', nyní ČTc nabízí tarif 'Universal', ale tvrdí, že to není stejný tarif a proto mě převedli na tarif 'Trend') U Tarifu 'Universal' byla na ADSL sleva (i když jen do 31.7.2005), a tudíž jsem přišel na dva měsíce o tuto slevu. Nešlo mi o peníze, ale o princip, jak je možné mě převést na jiný tarif, přestože původní existuje dál. Raklamoval jsem uvedené skutečnosti na infolince, kde se mnou sepsali reklamaci. Odpověď byla rychlá a pochopitelně zamítavá. Nechtěl jsem se s touto odpovědí smířit a napsal jsem email (je docela problém na webu ČTc najít nějakou smysluplnou adresu, která by šla použít na reklamaci), ve kterém jsem bod po bodu 'rozebral' zamítnutí reklamace, body se kterými nesouhlasím a podložil je odkazy na rozhodnutí ČTÚ, vyjádření mluvčí ČTÚ. Podle mého názoru uvedené odkazy byly v rozporu s údaji uvedenými v zamítnutí reklamace.
Asi za tři dny po odeslání emailu, mi volali z ČTc, že uznávají moji reklamaci.
Muselo to dojít tak daleko, že uznali mé argumenty teprve až poté, co promtně zamítli moji reklamaci?
To se mi stalo taky. Firemni ISDN linka, kdysi prevedena dle meho mineni na businness universal (byla to totiz podnikova stanice => tarif business). Ovsem prevedli ji na Business trend, pri prvni fakture jsem jim volal. Sdelili mi, ze jsem nemel tarif business universal, ale telefon universal (ktery je uplne stejny, jenom se jinak jmenuje), takze me prevedli na trend a 500 Kc v pytli.
Nastval jsem se, ADSL zrusil, zridil pres LLU na jine lince a podelil se sousedama. Takze telecom prisel nejen o me penize za ADSL, ale i o penize od sousedu za telefon. Tech zaslouzenych 158 Kc mesicne mu ze srdce preju :)
Vždyť jsme v Česku!
To, že je v celé republice (až na velmi vzácné výjimky) bordel jak v tanku, je od r. 1948 normální a dokud se povaha národa jako celku radikálně nezmění, tak to normální bude. Jinak: já sám mám připojení z komunitní sítě; AP na baráku, šéf firmy bydlí v protějším bytě, ale od dubna 2004, kdy toto připojení používám, jsem nemusel nic řešit. Informace o možných potížích, vyvolaných prací na systému dostávám mailem 24 h. předem a nějaké problémy s funkčností jsem dodnes nezaznamenal. Jenže než se takovéto jednání se zákazníky stane běžným standartem, proteče Prahou ještě hodně stoletých povodní.
A já si troufám tvrdit, že od 89 je bordel ještě větší než předtím.
Předtím si sice nemohl moc řvát, ale co bylo potřeba se dalo vyřídit.
Dneska můžeš sice naplno říkat všechno a všude, ale to je tak všechno, každý se na tebe vy..re a ještě se směje.
A to může být autor rád, že na něj neposlali exekutora a z těch 5800 to nebylo nakonec za 58.000,- .
Ano, to jste podal v roce 1971 žádost o zřízení telfefonní linky a již hbitě v roce 1992 ji zřídili. Pořádek opravdu byl, tu žádost za 20 let neztratili!
Není divu. Počet případů totálně vyhořelých registraček v celé republice za uvedené období byl jistě jen promilem počtu totálních upgradů podnikového IT systému v jedné firmě a v jednom roce, počtu upgrade operátorů na call centru v jednom roce, počtu upgrade interních procesů v jednom roce a počtu upgrade shitoizních outsourcingů čehokoliv v jednom roce. Pokud si dobře pamatuji, tak v roce 1992 měla dvacet let stará žádost přednost asi jako prezidentská kolona z letiště na hrad. Halt, tenkrát si ještě pamatovali, kdo je vlastně prezident.
To bylo asi tím, že tenkrát neměli žádný manažery a podobný výmysly a na registraci žádostí stačila jedna obyčejná plechová skříň s jedním obyčejným úředníkem, který byl zřejmě spolehlivější, než celá ta množina počítačů, která každou chvíli někde zhavaruje. Je pravda, že banány často nebyly, ale také je pravda, že pokud byly, tak si je mohl dovolit koupit každý, protože každý měl práci a zajištěný pravidelný příjem. Dnes můžete chodit denně do práce (pokud ji máte) a dřít jak idiot, ale nikdo vám nezaručí, že dostanete výplatu, nebo že vás druhý den bez udání důvodu nevyhodí na dlažbu. O soustavném zdražování a klesání reálných mezd psát nebudu, to by bylo na román (a smutný).
Pamet je mrska, ze? Clovek si holt pamatuje jen to prijemne a na to neprijemne rad zapomina.
Ja si napriklad jeste pamatuju, jak ta fronta na banany, ktere "si muze dovolit kazdy", vypadala. A ze v ni stali jen ti, co si mohli dovolit na dopoledne zdrhnout z prace.
To samé "v modrém" jsem zažil při rušení ADSL u EMEA Telecom, s.r.o.. Tam také jeden operátor nevěděl, co jsem projednával s druhým operátorem, můj požadavek jednou "v počítači" byl, pak zas nebyl apod. Český Telecom, který na základě požadavku EMEA Telecom měl na mé telefonní lince ADSL "fyzicky" odpojit, mi jednou sdělil, že už mám službu zrušenou, druhý den zase, že ještě zrušena není - no prostě horor. Kdybych tu záležitost 3x týdně nemonitoroval, tak mám obavu, že by to trvalo půl roku. I tak jsem ale byl více než měsíc bez ADSL.
Rušení bezdrátu od Tele2: Důvodem bylo zrušení tarifů s nízkým paušálem a platbou za data.
Vůbec netrvali na dodržení výpovědní lhůty a vypadalo, že jsou rádi, že mají o zákazníka méně. Dokonce ani neúčtovali data za poslední měsíc.
Rušení trvalé předvolby u Tiscali: Když Telecom letos uvedl nové tarify, několikrát jsem se u Tiscali na infolince i písemně ptal, jestli Tiscali zareaguje a nabídne opět konkurenceschopné tarify. Vždy jsem se dozvěděl, že žádnou změnu Tiscali neplánuje a tak jsem po dvou měsících poslal výpověď. Služba byla zrušena prakticky ihned, nikdo se nesnažil získat zákazníka zpět. 1.8.2005 Tiscali vydává nový ceník s velmi výrazně sníženými cenami. :-)
Rušení několika telefonních linek u ČTc: Jednu linku ČTc zrušil, ostatní fakturoval dál, při reklamaci tvrdil, že výpověď nedostal. Přitom to byla jedna výpověď na všechny linky současně. Vyřízení reklamace trvalo několik měsíců a řadu telefonátů.
Když to shrnu, jediné problémy jsem kdy měl s ČTc, dohoda s ostatními operátory byla zatím vždy v pohodě, jen mě překvapovalo, jak je jim úplně jedno, že jim odchází zákazník, kterého se předtím snažili tak získat.
Ten problem vznikl z duvodu pozadavku o pralozeni - nicmene u ADSL NEEXISTUJE moznost prelozit pripojku. ADSL pripojka je vazana na jedno HTS cislo a tudiz pozadavek typu "stehuju se a prelozte mi to" je nesmysl. Je potreba zrusit, vyporadat, zalozit znova ... coz z pohledu operatora znamena ale zaplatit Telecomu novy zrizovaci poplatek, pokud je to unbundlovana linka tak i deinstalacni poplatek a podobne. A proc by tohle mel mit operator na svuj vrub ...
... problem vidim v tom, ze Tiscali ma bordel v procesech, pripadne nema vsechny informace ve smlouve.
Jinak krome prelozeni funcki ADSL linky i treba ovlivni zmena ucastnictvi (prevedu linku ze sebe na firmu, ze sebe na manzelku nebo babicku) a ADSL Telecom shodi ...
... takze pes je zakopanej malicko jinde taky, u zlutomodrych. A to ze tohle pro Internet Express neplati je samozrejme pekny zneuzivani pozice ...
to u nas v prdelovciach (SR) staci mat sprevadzkovane pripojenie do ADSL siete od telecomu a mozete sa kludne stahovat a internet prioviderovi nemusite nic hovorit.
Mám podobnou zkušenost s Českým Telecomem. Taky jsem měl ADSL v akci, taky jsem se stěhoval, podotýkám do jiné ulice v rámci jedné obce. Včas jsem požádal o přeložení telefonní linky i ADSL. Telefonní linka byla (za příslušný poplatek) přeložena včas. Problém byl s ADLS, kdy mi bylo také řečeno, že ADSL nejde přeložit ale zrušit a založit nové. Naštěstí po několika telefonech na zákaznickou linku mi slíbíli, že nebudu platit žádné poplatky za předčasné ukončení ADSL (i když jsem ho ukončit nechtěl). Každopádně ale trvalo Telecomu 25 dnů , než jsem měl v novém bytě ADSL funkční (po několika urgencích). A navíc mi Telecom účtoval službu ADSL po celých těch 25 dnů, i když staré ADSL již bylo zrušeno a nové nebylo aktivní. Toto se naštěstí vysvětlilo telefonickou reklamací - druhý den mi zpětně volali, že reklamaci uznávají a posílají novou, opravenou fakturu. Takže jediné - co mi vadilo nejvíc, bylo těch 25 dnů bez rychlého internetu (měl jsem ještě v záloze pomalé připojení přes Eurotel)........
Nikoli, mohou byt opravnene duvody, ktere tu lhutu 30-dnu posouvaji, ovsem tak vagni duvod, jaky uvedla PR kecalka to samozrejme byt nemuze... - cili nejsem v opozici s Vami, jen jsem upresnil.
"Do konce března 2005 od Tiscali absolutní ticho"
Tiscali je moloch jako Telecom, plynarny, CEZ...
nechapu jak nekdo muze byt tak naivni a myslet si, ze kdyz je bez odpovedi nebo faktury 3 mesice, ze se na neho zapomelo, pripadne, ze se zalezitost vyresila, to je naivita nejvetsiho stupne
jak už tady napsal někdo přede mnou, tak podávat výpověď v polovině ledna ke konci předchozí roku není zrovna košer a myslím (nejsem právník), že ani nelze podat výpověď zpětně
tím se nechci samozřejmě zastávat tiscali a jejich chování k zákazníkovi, kdy ani na po 7 neví, kdo je na telefonu!
prostě zákazník uzavřel smluvní vztah s operátorem s minimální dobou trvání smlouvy a musí počítat s tím, že tam jsou sankce za předčasnou výpověď (dle VOP nebo smlouvy o připojení), kterých se šikovně zbavil publikováním článku na lupě :-D
Uplne souhlasim, ze skutecnost ze 13.1.2005 zadam o zruseni smlouvy k 31.12.2004 je zvlastni.
Ja ale primarne pocital s tim, ze na call-centru o tom maji zaznam uz z prosince (predchozi tri telefonaty) a poslat to postou je fakticky pouze zpetna formalita :(
A i kdyby rekli ze to zrusi k 31.1.2005, tak porad lepsi nez k 26.4.2005 jak to nakonec udelali.
A k tem sankcim - samozrejme to potesi :), ale obecne nemam problem zaplatit sankce za predcasne vypovezeni smlouvy. Minimalne to je ferove jednani z obou stran.
Oni tam podle me ten zaznam o vypovezeni smlouvy treba meli, ale proc by byli sami proti sobe a proti dalsim prijmum z vas, kdyz nemate v ruce zadny dukaz (ani dodejku od doporuceneho dopisu ani hlasovy zaznam komunikace s operatory) I kdyz hlasovy zaznam neni (myslim) jako dukaz pro pripadny soudni spor bran.
Kazdopadne urizli si ostudu, tim ze to doslo az k publikaci clanku na lupe. Ztratili cast pracne vybudovavene povesti (penezmi nenahraditelna) a samozrejme vic penez, tim ze jeste k tomu ztratili par potencialnich zakazniku. A u Tiscali se tomu ani moc nedivim, protoze na webu treba vubec neuvadeji, ze preprodavane xdsl od Telenoru je pouze se zavazkem na 12 mesicu !!!! To sice neuvadi i Unient, Skynet a Bluetone, ale to je ted trochu nepodstatne.
A s urady a firmami se v pripade problemu komunikuje zasadne doporucenou postou!;-)
Oni totiž od té doby trochu přehodnotili kritéria pro zřizování jednotlivých rychlostí ADSL, takže šance by byla. Soused může mít dráty úplně jinam, takže úspěch není jistý. :o(
a bohuzel ne jen Tiscali ale jakakoliv vetsi firma. Bohuzel mam naprosto stejne zkusenosti co se pristupu k zakaznikovi tyce i mimo CZ. Nasrat jo nasrat...
"Nasrat jo nasrat..."
přesně tohle jsem připsal na konec dopisu EMI nebo BMG, když jsem si koupil (po xté) jejich upravené audio CD, holt komunikovat z molochem je někdy fakt o nervy :)
Nevím čím to je, ale nesetkal jsem se s podobných přístupem ani u Nextry a dokonce ani u Telecomu. Tam se dokonce mohl technik strhat aby přijel opravit ADSL do 24 hodin. Že by jen štěstí? Každopádně u Telecomu bych takovou vstřícnost nečekal...
Pokud se snaha obyčejného telekoumáckého tehníka nestřetne s paranoidní reakcí systému, do kterého byl problém vhozen, je v zájmu všech zúčastněných to prostě "udělat a jít od toho". Navíc vězte, že pokud by to tehník nějakým způsobem odrbal a na stejné lince by do měsíce vznikl další problém, (ať jeho zásluhou, či nikoliv), na stůl pohlavára menšího kalibru by přistálo hlášení, že by se jako na to měl kouknout. Zároveň by na stole pohlavára většího kalibru přistálo hlášení, že pohlavár menšího kalibru by se na něco měl kouknout a podat o tom befel. Jo, jo. Na chudej lid musí bejt přísnost.
Obecně u společností velkého formátu platí, že vhodíte-li něco do jejich interních procesů standardní cestou, je to standardní cestou, dle interních postupů, zpracováno. Smutné je, že zpracovatelé a autoři standardních interních procesů jsou natolik standardní fantastové, že jejich (draze placená) fantazie končí u představy:
Přichází standardní (blíže nespecifikováno) zákazník a požaduje naši službu. Není sice ještě plně rozhodnut, ale standardními postupy zatlučeme konkurenci do země a jeho přesvědčíme, že právě naše standardní služby jsou pro něj to pravé. Dochází ke standardnímu podpisu standardně vyhotovené smlouvy. A hle!! Zákazník zjišťuje, že má standardně propadlý občanský průkaz. Ale nám to nevadí! My jsme na to mysleli a klidně se nám může prokázat i standardním pasem, pokud to ovšem stihne ve standardně stanoveném časovém limitu!! A je tu oboustranná spokojenost. Zákazník má službu a my jsme o krok před konkurencí!!
Takže pánové, když lapají, pěkně zpívají, ale při rozvodu se připravte na boj o děcka. Zrovna dneska jsem zřizoval linku, kterou včera objednali přes telefon na call centru. Smlouva příjde zítra, možná pozítří a pošle se s podepsaným potvrzením o funkčnosti služby návratovou obálkou kdoví kdy. Pointa je v tom, že na těch drátech ještě "jelo" číslo od předpředchozího majitele bytu, který z něho měl z důvodu "překládky" zablokovaný odchozí provoz. Zkrátka ke zřízení vede mnoho cest (a všichni se je snaží hledat), ale ke zrušení jen jedna (a jenom jedna), kterou si musíte najít sami.
1. To ze za prelozeni sluzby chteji stejne penize jako za zruseni a zrizeni je logicke, protoze u CTc to museji objednat a zaplatit znovu.
2. Vypoved se zasadne posila s dorucenkou- pokud ji nejste schopen dolozit, vas problem.
Dale chovani Tiscali se mi zda vcelku korektni. Furt lepsi nez jini experti, kteri zkouseji kolik kdo snese, trvale snizuji kvalitu a zvysuji cenu, a kdyz jim poslete vypoved, dostanete dopis v kterem vam sdeluji ze:
- jste pitomec, kdyz nechcete nasi skvelou a vyhodnou nabidku.
- nevime proc ji vlastne nechcete, a je nam to vcelku jedno
- kdyz si to prece jenom rozmyslite, my na vasi vypoved zapomeneme, a dame vam za odmenu 20% slevu na pausalu :)
Presne tohle me potkalo u UPC. Objednal jsem si od nich kabelovku. Z "az 150 programu v cestine" zbylo 20. Zbytek pry nejsou schopni do meho domu dorucit.
Nasledovala vypoved. Jeste nekolik mesicu pote mi volali, jestli si to nechci rozmyslet. A ze kdyz si to rozmyslim, daji mi slevu. Zacali jsme na 10%, pak 20% ...
Pozorne jsem precetl vsechny prispevky, ale nezaznamenal zadny pozitivni.
Existuje nekdo, kdo ma dobrou zkusenost s procesem zrizeni, uzivani a pripadne i zruseni sluzby ADSL?
Pokud nahodou ano, tak u jake spolecnosti? Diky predem.
Jak tak procitam tuto diskusi, tak mne pripada ze nez si zridit ADSL (jedno od koho) tak je lepsi tisickrat si overit jestli neexistuje jina moznost pripojeni k internetu.
No ono ADSL pripojeni neni vubec spatne, jenom musi mit clovek trosku stesti a nedej boze nesmi chtit prelozeni linky nebo nejakym jinym podobnym zpusobem drazdit operatory, to je pak beh na dlouhou trat...
Podobnou zkušenost jsem měl s Českým Telecom. Opět jsem bohužel zapadl do 1% škatulky :o(. Objednal jsem si skvělý internet express, kdy mne přesvědčil podomní prodejce adsl od CTc. Nicméně během 14 dnů jsem si řekl, že o to nemám zájem a nepodepsal jsem s nimi smlouvu! Celý měsíc mi služba normálně fungovala, tak jsem si říkal, dobrý, než jim to dojde a ustřihnou mi to. Po měsíci mi opravdu služba přestala fungovat (nicméně modem hlásil úspěšné přihlášení do sítě) Pak ale přišla faktura za adsl. Částka souhlasila s předpokládanou výší, tak jsem ji tedy zaplatil. Nicméně mi to nedalo a zavolal jsem na infolinku. Tam mi sdělili, že mám adsl zřízeno a služba jede. Řekl jsem jim, že jsem s nimi nepodepsal žádnou smlouvu. Oni na to, že jim stačí objadnávka (už v tomto bodě se mi to vůbec nezdálo) Při otázce, jak to bude dál, mi sdělili, že mi to budou dál i fakturovat. Oponoval jsem jim, že mi služba už měsíc nefunguje - neposkytují mi službu, kterou jsem objednal. Odpověď byla, že AŽ mi přijde faktura, tak ať tuto fakturu reklamuji!!! Takový přístup je opravdu hrozný. Samozřejmě jsem dal výpověď na adsl i na pevnou linku a modlím se, aby mne to přišlo co nejlevněji...
Český Telecom:
Ptám se: "Jde na ISDN lince zařídit Memobox Komfort Plus? (záznamík a posílač vzkazů do jiné Memoboxí schránky)"
Následovaly telefonáty na všechny strany, návštěvy TelePointů, tvrzení všech možných operátorek, že to možné není. Potom jsem náhodou na Memoboxu odchytnul vzkaz z jednoho telekomáckého čísla. Poslal jsem do jejich memoboxu svoji story, ozval se mi technik pan Pavel a do týdne se děly věci. Najednou operátorky začaly tvrdit, že na ISDN lince JDE zařídit Memobox Komfort Plus.
Oskar:
Ptám se: "Bude nějak Oskar účtovat, když budu volat na bezplatnou linku, kterou Telecom používá jako Kartu X? Konkurence účtuje normální volání na pevnou linku".
Operátorka tvrdí, že Oskar nebude nic účtovat. Další měsíc přichází faktura na 500 Kč (tarif Slyším vás byl mastný v případě, že jste volali na pevné linky). Oskar samozřejmě volání na "bezplatnou" linku Karty X účtoval. Následuje reklamace, kdy Oskar uznává chybu operátora, ale peníze nikdy nevrátí...
Eurotel:
"Chtěl bych, aby si Eurotel strhával z mého účtu peníze a já nemusel převádět peníze ručně."
Jsem odkázán na nějaký jejich speciální formulář, který musím donést do banky atd. Odmítám něco podobného absolvovat, jdu do svého on-line bankovnictví a generuji tzv. souhlas s inkasem. Operátor potvrzení neuznává. Prý musím zaslat žádost s podpisem. OK. Ukládám si mail do obrázku a ve svém grafickém editoru doplňuji podpis. Voilá! Eurotel moji žádost uznal.
Zážitky mám také s jedním webhosterem ohledně převodu domény, ale o tom někdy příště :o)
A další souvislosti:
http://brouzdej.cz/blogy/radimh/1922.html
http://brouzdej.cz/blogy/radimh/2084.html
http://brouzdej.cz/blogy/radimh/2172.html
Aniz bych se jakkoliv zastaval Telecomu, s nimz mam spoustu opravdu bohatych a nenahraditelnych zkusenosti s reklamacemi vseho druhu (vydalo by to na nekolikastrankovy sesit, ktery nemam cas psat), u toho Memoboxu slo o to, ze pro ISDN pripojku existuje pouze "ISDNbox" (viz tez http://www.telecom.cz/domacnosti/telefonni_sluzby/telefonni_linka/memobox/index.php), ktery krome toho, ze funguje zaroven jako "Komfort Plus" i "Fax" (receno terminy pro klasicke linky), lze jej navic dle potreby odstavit zrusenim presmerovani do nej atd. - tim padem z hlediska operatorek byla pravda, ze na ISDN nelze zridit "Komfort Plus", protoze se to proste jmenuje jinak a ony nejspis ani nahodou netusily, ze vam jde o ziskani funkci prave vami pozadovaneho typu, ovsem na ISDN pripojce (kdyby je nekdo lepe vyskolil, snad by vam to byly schopny i jednoduse vysvetlit).
Pouzival jsem ISDNboxy uspesne nekolik let nejen kvuli te docela zajimave funkci odesilani zprav zdarma do jinych memoboxu, ale prave i treba na prijem faxu atd a po zcela tristnich zacatcich ery memoboxu v Cechach je to v soucasne dobe v ISDN verzi docela rozumne vyuzitelna sluzba...
Dne 3.12.2003 jsme uzavřeli s Tiscali smlouvu na službu Tiscali ADSL PRIMA 512/128, dle smluvních podmínek za 1299,-Kč/měsíc s tím, že "Smlouva se sjednává na dobu určitou v délce 12 měsíců, což je zároveň doba povinného užívání Služby, se lhůtou pro oznámení ukončení Smlouvy 3 měsíce".
Pokud pominu fakt, že první dva měsíce se rychlost připojení pohybovala na hranici dial-up připojení (po mnoha urgencích a zavedení FUP se to srovnalo do "normálu"), nedělo se nic mimořádného, služba fungovala.
V únoru 2004 jsem kontroloval fakturu a zjistil, že ačkoliv Tiscali poměrně výrazně snížil cenu této služby, nám je stále fakturována stejná, tedy původní vyšší cena (ačkoliv 12 měsíců již uplynulo). Na zákaznické lince jsem se dozvěděl, že pro změnu ceny musíme sepsat dodatek ke smlově a pak začne platit nová cena. Jistě že toto jednání ma Tiscali právně ošetřené a po této stránce je jeho jednání nenapadnutelné, ale z hlediska morálního si lze o tomto vyvodit vlastí úsudek. Podotýkám, že nyní v lété opět došlo ke snížení ceny a opět byl aplikován stejný postup - Nevíš že jsme změnili ceny, dobrá, plať tedy původní cenu - nikde žádná zmínka, na faktuře, v příloze. Prostě jediná možnost je bedlivě každý měsíc sledovat ceny na webu !!!!!!!
Další zkušenost přišla, když jsme se letos v červenci rozhodli službu vypovědět, protože na daném telefoním čísle dojde ke změně účastníka a služba není nadále potřeba. Nejprve jsem volal na zákaznickou linku, slečna vyhledala smlouvu a řekla, že výpovědní lhůta je 3 měsíce a ať napíšu výpověď, tím bude po 3 měsících smluvní vztah ukončen. Napsal jsem a odeslal výpověď, měsíc se nic nedělo, poté jsem volal opět zákaznickou linku s dotazem, zda mne vyrozumí o přijetí výpovědi. Bylo mne řečeno že výpověď obdrželi a během několika dnů dostany potvrzení. Po dalších dvou týdnech jsem opět urgoval, že nic nedorazilo, to už ale operátorka na zákaznické lince přišla se šokujícím sdělením. Vzhledem k tomu, že původní smlouva pokračuje pořád dál, protože nebyla vypovězena a sepsána smlouva jiná (byl sepsán pouze dotatek o změne ceny 4.2.2005, kde se píše že ostatní ujednání kromě ceny zůstavají nedotčeny), prodlužuje se smlouva o dalších 12 měsíců a to VČETNĚ 12 MĚSÍCů POVINNÉHO POUŽÍVÁNÍ SLUŽBY !!!
Tudíž pokud chceme před koncem dalších 12 měsíců smlouvu ukončit, musíme zaplatit 50% pokutu za každý měsíc až do vypršení 12 měsíců (byť službu používáme již druhým rokem). Prý je to popsáno ve Všeobecných podmínkách. Opět konstatuji, právně je to zřejmě ošetřeno, ale z hlediska morálního považuji takovýto postup za naprosto nepřijatelný.
Proto se přidávám k vašemu článku a dodávám POZOR NA TISCALI. Já už bych si od nich nikdy žádné služby neobjednal
Ono jde totiž o to si vždy přečíst smlouvu, kterou člověk podepisuje. Pokud tak neučiní, nemůže se divit, že jsou po něm žádány sankce, na které potom nadává.
Stejně tak i telefonická výpověď služby není nijak právně platná, proto nechápu, jak se na tuto může autor článku odvolávat.
Pokud svou výpověď poslal v lednu obyčejnou poštou, je to také pouze jeho tvrzení a nechápu, proč by jakákoliv společnost měla popírat obdržení výpovědi.
Pokud jste výpověď odeslal doporučeně v dubnu, není možné ukončit smlouvu zpětně.
Myslím, že se všichni odvolávají na neschopnost a hulvátství všech firem, ale sami také nejednají podle stanovených pravidel.
Nevim, co je na telefonickem podani vypovedi nebo na obycejnem psani proti stanovenym pravidlum. Ano, davate tim druhe strane moznost prijeti vypovedi poprit, ale proti pravidlum samozrejme stale jedna ona druha strana! Popirani probehle komunikace je minimalne neeticke. Vy to pouze nemuzete dokazat.
mozete dokazat ze ste tam volali (vypis z telefonu) a oni maju stopercentne evidenciu co kam slo (uz len kvo.li optimalizacii call centra) a tudiz po vhodnom sudnom prikaze sa da dopatrat ktora pani to bola. navyse tie tetuldy vsetko konzultuju z pocitacom a z ich vcentralneho kompu sa to pravdepodobne vytiahnut da ;-) ono staci chciet.
Ze zkušenosti doporučuju se v podobných případech obrátit na Český telekomunikační úřad. Samozřejmostí ale musí být, že jste splnili všechna smluvní ujednání a nařízení (dodržení časových závazků, platby včas...) a že chyba je evidentně na straně dodavatele. Pak je ideální veškerou komunikaci vést písemně (a samozřejmě formou doporučených psaní) s dodavatelem a s kopií na ČTÚ, nahrávat si hovory se zákaznickým centrem...
Ať je Telecom či jiná firma sebelepší v marketingu a PR, ČTÚ je coby státní orgán pořád nad nimi. A i lidi v reklamacích tu vaši radši vyřídí, než by museli šéfovi vysvětlovat, proč mají za zády ČTÚ.
Pokud jsem dobře pochopil z článku, tak firma Tiscali je mimo mísu, neboť ve svém vyjádření milosrdně odpustila pokutu z předčasného ukončení smlouvy, která měla stejně končit v dubnu, nebo ne? Osobně se mi vyjádření firmy Tiscali jeví jako trapné a já si od nich nikdy (NIKDY!!!) nic kupovat nebudu, ikdyby to měli o polovinu levnější - jsou to takový "čínský" internetoví provideři. Autorovi článku bezmezně věřím, neboť podobné zoufalství jsem již zažil.
Chtel jsem zmenit fakturacni udaje (tj. zadna zmena cisla, sluzby nebo neco takovyho). Pro jistotu jsem zasel primo na jejich zakaznicky centrum. Vyplnil formular, odevzdal a sel domu.
Kdyz se dva mesice nic nedelo, tak jsem jim zavolal. Asi na treti pokus jsem se dovedel, ze zadnou zadost nemaji.
Ac normalne nerad prudim, tak jsem jim napsal, ze jelikoz na zadosti byly me osobni udaje (nevim proc, ale chteji i cislo obcanky !?!), tak zvazuju nechat jejich ztratu proverit Uradem na ochranu osobnich udaju.
Kupodivu, do dvou dnu volali, ze se formular nasel a do tydne bylo vsechno prevedeny.
S tiscali mam podobne spatne zkusenosti.
Jejich podpora zakaznikum a vubec ochota neco resit je nulova. Od operatoru se clovek nedozvi nic a i kdyz sem si zadal telefony na konkretni lidi z konkretnich oddeleni vysledky byly dost pochybne.
ADSL v centru Brna trvalo Tiscali zridit uzasnych 8 tydnu. Z toho napriklad podle jejich vyjadreni 14 dni nedelali nic protoze mel clovek ktery byl za mou objednavku zodpovedny mel dovolenou. Vetsinu te doby jsem denne volal na tiscali a snazil se zjistit v cem je problem a kde to vazne a vselijak je povzbuzovat.
Kdyz po 8 tydnech prisel email ze je ADSL "aktivni", ADSL vubec aktivni nebylo, jak mi potvrdilo technicke oddeleni i kdyz obchodni tvrdilo ze uz bezi. Po par dnech se obe oddeleni shodli ze ADSL bezi, nicmene nebezelo :-) Takze jsem cekal jeste dalsich 14 dnu (spolu s dennim volanim na tech. oddeleni), kdy mi byl denne slibovan prijezd technika telecomu a promereni linky. Technik sice nikdy neprijel, ale tiscali mi po uzasnych cca 10 tydnech a provolanych 4 hodinach ADSL opravdu zridilo.
Abych se ale neradoval zbytecne dlouho, prisla mi faktura za mesic kdy byla sluzba aktivovana (a kdy ADSL jelo jen 6 dnu) na 1000,- :-) A prej ze to muzu zkusit reklamovat kdyz se mi to nelibi..
27.9., hned po nastahovani sa do Prahy 5 som poziadal o zriadenie tel. linky (ta bola byvalou majitelkou mesiac dozadu zrusena) ... povedali mi, ze to nebude problem, ze tam je vsetko v poriadku a bude to trvat cca 7 dni ... po 7 dnoch sa mi naozaj aj ozvali, ze to na druhy den pridu zriadit ... nikto neprisiel, nikto sa neozval (ale pouceny uz ako to chodi), tak som sa ozval ja este v ten den vecer. Zopar krat si ma medzi sebou rozni operatori poprehadzovali, pretoze ani jedneho sa to ocividne netykalo, nakoniec mi povedali, ze ma bude niekto kontaktovat na druhy den a do konca tyzdna mam linku aktivnu ... nikto, nic, dalsi den, tak som volal na cislo operatora, ktory sa mi ozval po tych prvych 7 dnoch ... aby som to nenatahoval .. linku mi CTcom zriadil po 15tich dnoch a mojich 7 hovoroch, ktore som musel absolvovat ... predpokladam, ze keby som tak neurobil, linku nemam doteraz ...
Druhy problem prisiel s dsl ... nikto nebol schopny dohodit ma na DSLam na mojej ustredni - az na tiscali (resp., isiel som po flat programoch za rozumnu cenu, od najlacnejsieho cez drahsie) ... Po zabiti jedneho dna, ked sme si medzi sebou faxovali a podpisovali zmluvu a podobne, pretoze som bol uisteny, ze to urychli o hodne aktivaciu dsl, mi po tyzdni prisla z tiscali vytlacena zmluva, ktoru som mal podpisat a odoslat ... Nato som do tiscali volal a povedali mi, ze nemozu predsa poziadat o aktivaciu CTcom, ked nemaju original podpisanu zmluvu ... dva dni som chodil zurivy ... Oficialne originalne podpisanu zmluvu s tiscali mam teda na 19.10.05 .. po cca 7 dnoch sa mi tiscali ozvalo, ze CTcom im to vratil, pretoze na mojej linke je aktivovany program Telefon Mini a na dsl potrebuejm minimalne Telefon Standard (ku**a, keby som nebol pri zriadovani linky vravel, ze mi je jedno aky program, ale ze volat nebudem, tak len taky, aby som to mal na dsl) ... Tak som hned na to isiel do CTcomu, ze potrebujem Standard ... Nebol problem - az na to, ze je aktivny od nasledujuceho fakturacneho obdobia (co mi bolo jasne) - keby to nebolo u CTcomu az 17.11., ze ano? ...
Takze som pisal staznost do telecomu (hned v ten den, som bol neskutocne zas rozculeny) ... Po 6tich!!!! dnoch mi prisiel email jedno poobedie, ze hned ako obdrzali moju staznost, mi neprodlene volali na mobil, ale ma som to nedvihal .. pozriem na telefon a spred dvoch hodin som mal neprijaty hovor .... 6!!!dni ... v emaili ma informovali, ze mi bol teda program zmeneny so spatnou platnostou od 17.10. a ze sa mi teda ospravedlnuju .. bla bla ...
Takze volam hned do tiscali - 1.11. to bolo a vravim, ze uz je Standard aktivovany, ze mozu konat ... Po cca 10 dnoch som to uz nemohol vydrzat, tak volam do tiscali a tam mi povedia, ze je to stale vo fazi aktivacie, a ze mam este pockat ... Uz som nemohol dalej cakat, tak tam volam kazdy den, az raz jedneho dna - necele dva tyzdne dozadu mi konecne povedia, ze je to v dokoncovacej faze, a ze je tam pripisane, ze to potrva par dni, co znamena dva, takze sa mam po dvoch dnoch ozvat, ak sa nikto dovtedy neozve mne ... tak sa tead ozyvam (preco ma to neprekvapuje, ze sa mi nikto neozval?), povedia mi, ze stale je to teda v tej faze, na co im to skladam zas rozculeny a opat volam kazdy den, az 21.11. mi povedia, ze je to aktivne a do konca tyzdna (bol pondelok) mi pride aj modem aj heslo ... kedze email neprisiel ani v stredu, tak tam opat volam, na co som uisteny, ze vsetko je v poriadku a do konca tyzdna mi modem aj email urcite pridu ... Vo stvrtok sa mi ozve operator z tiscali, ze vraj som sa pytal, v akom stave sa aktivacia nachadza, ze on to monitoruje kazdy den, a ze je to v stave finalizacie, dokoncovania a potrva to par dni ... s rozculenim som mal sto chuti mu tresnut telefonom, tak som len trpko oznamil, ze ma to vobec netesi, a ze tam maju bordel, pretoze uz cely tyzden cakam na modem zo samoinstalacneho balicka ... este som sa ho teda spytal, ci by nebolo mozne mi ten balicek poslat, nech mi v piatok pride, aby, keby nahodou mi bolo v piatok dsl aktivovane, som mohol cez vikend frcat na dsl ... Bolo mi povedane, ze take nieco je nemozne a to ceske "Na shledanou" mi odvtedy lezie na nervy viac ako cokolvek ine ...
Moj "The Neverending story" stale caka na dokoncenie (keby som mohol aspon odstupit od zmluvy, lenze na to mam narok az po 90tich dnoch od podpisania, takze nemozem nic robit, len cakat a trieskat si hlavu o stenu) ....
2 mesiace tu clovek byva a nie su mu schopni zriadit dsl ... potom ma zaujima, odkial beru tie statistiky, ze tento mesiac sa zriadilo 30 000 pripojok dsl ... A akych?? Tych, na ktore ludia cakaju uz stvrt roka?? ... To sme sa kde ocitli, ze sa tolko na nieco caka?? Poradovniky sa robia??? ... Ale ved ja predsa nezijem v minulom storoci a nechcem Trabanta, na ktoreho by som mal cakat cele AGES ... ??????????????? Navrhujem, aby CTcom musel urobit to iste, co British Telecom, a to, aby spristupnil svoje ustredne vsetkym ostatnym ISPs ... Potom by sa mozno udialo to, co v Anglicku, ADSL 2+ (ktore uz volny ma, podla toho, co som pocul, len sa caka na telecom, aby to povolil, pretoze on to este dozariaduje - hadam si nenecha ujst profit, ze ano?) 24 Mbit za nejakych 1500 mesacne, upgrade na vsetkych linkach zadarmo a cela krajina spokojna .... Sci-fi?? .......
Pribeh dospel ku koncu; od 7.12. at last vyuzivam moje tiscali 2Mbit dsl, trvalo to "len" vyse dvoch mesiacov ... aspon ze rychlosti skoro nekolisu a mam cely den vyse 200kB/s ...
Nevim, esli se Contactel pocita za velkou firmu, ale kdyz nejakej jouda na ustredne telecomu prerval kabel a mne prestal jit net, bylo to celkem v pohode...
Protoze doma nemam telefon, nepoznal jsem vcas, ze to neni problem jen ADSL, takze jsem je prudil pres jejich call centrum - a byli velice vstricni... prosli se mnou faktury, ze mam dobre zaplaceno a neustrihli me... pak mi rekli, ze to nechaji proverit na telecomu, pul hodiny na to mi volali, ze to na telecomu nahlasili (to byla nedele!) - a druhej den rano mi volal technik z Telecomu, ze to spravil - a pul hodiny na to jeste operator z Contactelu, ze uz je to spraveny...
Pravda, uvidime, jestli to pujde podobne snadno, az budu neco rusit :))
Kazdopadne bych autorovi doporucil:
1) Podavat pisemne vypovedi k datu, ktere neni nizsi nez datum doruceni zasilky :-))
2) Posilat takovehle veci doporucene s dodejkou, pokud to nejde osobne.
Poctivě jsem přečetl jednotlivé příspěvky a bouhžel někdy jsem se i pobavil nad úrovní poskytovaných služeb zákazníkům. Je tragické když (pokud řádně platíte) jsou služby poskytovány tímto způsobem a máte problém se dovolat svých práv. V daném případě je to ale způsobeno totálním právním bezvědomím v tomto státě a skutečností ,že tito poskytovatelé služeb si jsou vědomi své absolutní beztrestnosti za takto poskytované "služby". Kdyby zákony tohoto státu sankcionovaly takovéto jednání asi byjsme se nebavili o těchto problémech.
nie nejde o beztrestnost tu nemaju ale vedia ze moloch zvani sudnictvo a statne organy su tak pomale ze malokdo bude mat chut a prostriedky sa dovolavat svojich prav.
tak neco podobneho viz clanek sem zazil u UPC, sice ne s internetem ale s kabelovkou, opravdu clovek jen zira jak si podniky dokazi nasrat byvale zakazniky misto toho aby se s imi nejak pokusili rozume domluvit. opravdu lituji ze clovek si to nenahrava, od priste nejspise zacnu, a to se pak zacnou dit veci, odpadnou vecne lzi a ignorace ze stany tehto firem.
Dočet sem asi do půlky a vzdal jsem to. Jednu poznámku si ale neodpustím. Pokud dáváte výpověď smlouvy a nepošlete to ani doporučeně, tak jste naivní! Nemáte v ruce vůbec nic a myslíte si, že se tak snadno vzdají vašich peněz.
Připomnělo mi to mojí story s Telcomem - jedné kamarádce se starám o PC, která si před cca třemi roky objednala ADSL přímo od ČT. Jak všichni víme tak ze začátku mělo ADSL jako takové mouchy, ale když zrušili dashboard a zlepšila se kvalita tak to celkem šlo. Na mail a brouzdání po netu to stačilo - nic jiného tam k dispozici nebylo a kamarádka je relativně přizpůsobivá ;)
Každopádně minulý podzim stěhovali kancelář a v novém místě žádné připojení k internetu nebylo, takže si prý nechají udělat ADSL a zase od ČT ať to mají pěkně od jedné firmy. Inu staň se - objednali, s operátorkou vše dohodli, a že prý se jim ozvou. Po 14 dnech se ozvali, že prý už jedou - nakonec se ukázalo že sice jedou, ale domů a nikoliv do kanceláře protože si popletli fakturační adresu s adresou instalace. Vtipně na tom je že doma mají ADSL zprovozněné a to dokonce přímo od Telecomu, což jenom podporuje rozšířenou zkušenost že v Telecomu pracují zejména inteligenčně nepříliš vybavení jedinci.
Bohužel před zprovozněním přípojky je třeba udělat cosi na ústředně, takže auto otočit nemohli a že prý to poznačili do systému a že to urychleně napraví.
Za dalších 14 dní opět telefon "Už jsme na cestě!" Bohužel opět domů a nikoliv do kanceláře. Opět sliby že tedy urychleně dají všechno do pořádku a že už to mají v počítači poznamenáno.
No co vás budu napínat - když volali potřetí, jeli opět domů a nikoliv do kanceláře. Povedlo se jim to až na čtvrtý pokus, takže kamarádka byla v kanceláři příjemné dva měsíce bez internetu.
Naštěstí se o prázdninách opět stěhovali a na nové adrese je Chello. Halelujá - technici vstřícní, pohotoví a inteligentní, připojení rychlejší (4 Mb), spolehlivější a levnější.
PS: Mimochodem technici od Telekomu chodí z neznámého důvodu po dvou - buď se snaží vyrovnat inteligenční deficit (neúspěšně), nebo se sami bojí ...
když byl boom ISDN, nechal jsem si zapojit ISDN a dohodl jsem s nimi i instalaci ISDN rozvodu (na více zásuvek), za nějakou konkrétní hodinovou sazbu, už nevím kolik to bylo.
No a jaké bylo mé překvapení, že mi chtěli naúčtovat 2x tolik, prý že tam na tom byli 2, tak že 2x tolik :-D Poslal jsem je do , resp musel dojet jejich šéf. No nevím, jestli tohle je standardní postup anebo to byl jen pokus o vtip? Asi hoši často tohle nedělají (že by nějaký ... chtěl instalovat od Telecomu něco za extra peníze).
Ve kterémže to městě konečně přidělují technikovi bodyguarda na ochranu před spokojenými zákazníky ?-)
Jinak věřte, že není osamělejšího člověka, než je technik od telecomu.
Když jsem bydlel v SRN, pracoval v centru Frankfurtu a bydlel v městečku N. asi 25 km daleko. Kamarád, co bydlel se mnou, odjel na dovolenou a mě požádal, abych převzal nějakou zakázku zaslanou z USA FedExem na naši adresu. Dal mi její ID, já si ji našel na netu a volal na FedEx, aby si k tomuto číslu poznamenali můj mobil a to, že zásilku nemají vozit na uvedenou adresu v N. 25 km daleko, ale do centra F. Odhlédneme-li od toho, že zásilka byla za 2 dny z USA v Německu, aby pak dalších 10 dní strávila (dle infa z jejich systému) na celnici ve F., tak FedEx se (po uvolnění z celnice) navzdory mojí žádosti pokoušel doručit zásilku 4x na adresu v N. a to s německou systematičností (vždy nechali ve schránce lístek s časem, kdy tam marně zvonili - v pondělí v 10:00, v úterý v 10:30, ve středu v 11:00 a ve čtvrtek v 11:30). Nutno říci, že pokaždé jsem druhý den volal, ať nejezdí do N., ale na adresu, kterou jsem jim již před více dny uvedl. No, po pěti telefonátech, na pátý pokus, po 200 zbytečně projetých km a 6 zbytečných hodinách řidiče (pochybuji, že měli do N. či okolních obcí jinou zásilku) to FedEx nakonec zvládl.
story je popsáno důkladně a složitě. Podle mě je zásadní chyba a - nezlobte se - Vaše naivita v tom, že jste se s nimi jen bavil a nic neposlal písemně. Stačí krátký dopis (lépe doporučeně, zakrátko snad už i mail s el.podpisem) a nemůžou se hádat. Asi nevíte, jak to u takových firem funguje s operátory (-kami).
Do telefonu se dá slíbit cokoliv, ale kdo to pak splní ??
Milan2
Ve firme byl vybrano Ticsali jako poskytovatel netu a telefonu, smlouvy este nebyly uzvreny. Tenhle clanek me dost vydesil, protoze problemy pak budu mit na triku ja - ma vubec nekdo kladny zkusenosti? Diky za ohlasy.
Jednak kvuli osobnim spatnym zkusenostem a take kvuli k proslychajicimu se planovanemu prodeji ceske pobocky Tiscali nekomu jinemu (eTel? GTS?) bych si Tiscali jako providera nevybral. A uz rozhodne ne pro firmu. Za rok pak zjistite, ze novy majitel se na vase stare smlouvy diva trosku jinak, budete muset vse prevadet/podepisovat/menit a ja nevim co jeste.
Nesel bych do toho.
Bohuzel to jsou poskytovatele. U telecomu je to jednodussi, ale drahsi. Proto bych volil firmu, kterou si vyberu a vyzkousim. zlaty stred je asi nejvhodnejsi, protoze terrorcom je vzdy nejdrahsi.
Mé přítelkyni přišla upomínka kvůli nezaplacení měsíčního poplatku poté, co třikrát telefonicky urgovala u Tiscali složenku za měsíční platbu, kterou jí zapoměli poslat. Co dodat. Mají v tom bordel a jsou nečestní a nesportovní. Ať jsou k čertu.
Díky za zkušenosti s Tiscali, aspoň se ví, na koho si dát pozor. Asi i ten Telecom je lepší, i když jsem si s ním taky "užil". ADSL (profi verze) mě zřidili rychle, zapojení bez problémů ale neschopností operátorů Call centra poslali jiný modem než jsem si objednal. Tak jsem si musel jít koupit ten správný do Telepointu a ten nepoužitelný budu složitě vracet.
Proto dporučuji nepoužívat u Telecomu Call centrum, ale radši to vše vyřídit osobně v Telepointu.
Loni to jest 3/2004 jsem si zridil ADSL. Smlouvu s Nextrou jsem mnel uzavrenou na rok. Po trech mnesicich jsem se potreboval prestehovat. Stacilo zavolat a vse probehlo uplne bez problemu, zadna vypovedni lhuta ani trvani na smlouve. Zduraznuji, ze jsem zrusil ADSL po trech mnesicich, nestalo mne to ani korunu a NEXTRA se celou dobu chovala velmi korektne. Sve nove ADSL mam samozrejmne od NEXTRY.
Tak to jde i opacne.
Mám se společností Tiscali podobné zkušenosti a mohu potvrdit, že autor článku vůbec nepřehání, alespoň co se slečen na infolince týče. Dokážou podávat naprosto protichůdné informace a pokud je člověk přitlačí ke zdi, brání se čarovnou větou "Já to ale tady v systému nemám...". Je to typická ukázka beznadějného boje bezbranných zákazníků proti molochu, který na ně zvysoka kálí. Odešel jsem od Telecomu k Tiscali, protože jsem se domníval, že tato nadnárodní společnost bude mít přívětivější vztah k zákazníkům. Byl to jeden z nejkrutějších omylů mého života. Už jsem podal výpověď a jen se děsím, co mě ještě čeká. :-(
Telefonická výpověď, která je posléze potvrzena písemně je platná ke dni telefonické výpovědi (to je v praxi třeba i u soudů, kdy se dá třeba faxem odvolat a posléze do 3 poslat písemné potvrzení). Písemná výpověď je pouhou formalitou.
Já osobně jsem rušil telefonní linku u telecomu a měl jsem také rozporuplné názory operátorek. Nejdříve jsem chtěl změnit buisness linku na home internet (podotýkám, že se jednalo o linku doma). Údajně nic takového !vůbec nejde! a už vůbec ne telefonicky. Potřeboval bych k tomu výpis z finančního ůřadu, že už nepodnikám.. Paní nemohla pochopit, že jim do toho vůbec nic není. Po půl roce jsem rušil úplně pevnou linku, jelikož paušál telecomu mi bohatě zaplatí útraty na mobilu i s přístupem na internet (sice jen GPRS, ale Dsl v té době stálo kolem těch 1300-1500 Kč, což bylo opravdu příliš). Při opětovném volání mi bylo řečeno, že pokud chci, tak si linku z tarifu buisness můžu změnit i telefonicky na home. S odstupem času si nejsem jistý, ale četl jsem si jejich směrnice a mám pocit, že to šlo pouze písemně nebo osobně na Telepointu (aspoň dle směrnic). Řekl jsem, že už o to nemám zájem, a že chci zrušit pevnou linku. Podal jsem písemně žádost a poslal doporučeně. Vše proběhlo, jak má, přičemž jsem samozřejmě dostal plno nabídek, proč u nich zůstat (bohužel ale žádnou slevu).
Nejdříve jsem byl celý nesvůj, byl jsem bez pevné linky,což bylo něco nového. Již ale po měsíci jsem byl rád, že jsem se pevné linky zbavil. Ušetřil jsem asi 200 měsíčně za volání a internet mě vyšel na stejno(přece jen přes dial-up jsem měl velkou spotřebu, hlavně ve špičce, což u GPRS Data non stop nebyl problém).
Chtěl bych podotknout, že jsem si pročetl, jaké má telekom směrnice, ať vím, jak jsem na tom. U vašeho problému bych to viděl takhle:
Podal jste telefonicky výpověď, kterou jste posléze potvrdil písemně. V případě, že by Vám tuto výpověď neuznali zpětně, pak automaticky platila k následujícímu období (k 31.lednu). Co se týče poplatku za zřízení služby, tak je to trochu složitější. V článku 2.11 není nijak přiblíženo jaké náklady při zřízení (já být Tiscali, tak Vám zúčtuji veškeré poplatky, které byl Tiscali nucen platit Telecomu). Vy byste se měl bránit, že byste měl platit poměrnou část z 12 měsíců (1/3 nebo 1/4 Podle datu uznání výpovědi). Dále z článku 2.11 a textu: "do uplynutí 9 měsíců ode dne uzavření smlouvy nebo doby povinného užívání Služby.“ vyplývá, že byste si vybral doplatek do 9 měsíců. To by bylo buď jen půlku ledna, nebo dokonce nic (v případě neuznání zpětné výpovědi).
Já být tiscali ( a kdybych chtěl jen peníze), bych reagoval úplně stejně. V případě, že byste doložil, že se jednalo o doporučený dopis, bych Vám vypověděl smlouvu k lednu. Vy jim nemůžete dokázat, že jste podal výpověď, ale oni Vám nemohou dokázat pravý opak! A to je kámen úrazu. Smlouvu všeobecně lze vypovědět (a výpověď je účinná k datu doručení) i ústně (telefonicky). Samozřejmě se pro jistotu musí potvrdit písemně (obrovská chyba, že nemáte doručenku - aspoň máte ponaučenou pro závažnější případy). Je to jejich vina, že si to nezapsali! Není to ale tak černobílé, jak to může vypadat. Musel bych vidět celou smlouvu. Můžou mít podmínku, že chcou písemnou výpověď...
Dále musíte brát v úvahu, že se musí podat výpověď třeba minimálně 30 dnů před požadovaným ukončením poskytované služby (30 dnů, i klidně víc, ale 30 dnů je obvyklé, a v tomto případě to bude určitě stejné).
Pokud najali společnost, která vymáhá dluhy, tak jste dopadl ještě dobře. V případě exkuce by to bylo mnohem horší. Ty vymáhače ignorujte, s nima vůbec nejednáte a upřímně, oni chcou tu částku a nic jiného. V případš soudního sporu bych se schopným právníkem vsadil spíše na Vás (že vyhrajete Vy), ale!!! Můžou požádat o exekuci, ta bude provedena, bude Vám zúčtována, majetek (případně peníze) můžete získat až zpětně soudním sporem (třeba za 2 roky). Peníze, které byste musel zaplatit za exekuci, byste nemusel ani soudním sporem získat zpět (jednalo by se odhadem o 5-20tis). K tomu poplatky za právníka, spoustu času a nervů!
Má rada: Oznamte tento případ uhned na ČTU a poraďte se. Případně zaplaťte, je to lepší volba, než se tahat 2 roky po soudech. Je to sice dost peněz, ale za ně to opravdu nestojí. Můžete možná ještě jemně naznačit, že danou záležitost oznámite na ČTU a budete si ztěžovat, že neplní podmínky smlouvy a českého práva (spousta smluv je dnes protiprávních a zároveň platných, je to složité).
No prostě Vaše největší šance je ČTU a vyhrožování Tiscali!
Mozna pro zajimavost jak to cele dopadlo -> kdyz jsem videl reakci Tiscali na tento clanek, tak jsem si rekl ze s nekym takovym se nebudu dohadovat a zaplatil jsem pozadovany pausal do 04/2005 vcetne. Celou zalezitost tim obe strany uzavrely.
Nicmene napad podrasat je jeste pres CTU se mi libi a necham si to projit hlavou.
Martin
Se zajímavostí jsem si přečetla článek Jak jsem rušil ADSL... Asi je v naší vlasti spoustu zákazníků, kteří by k tomu napsali zajímavé zkušenosti. Patřím mezi ně po posledních dnech i já. Přecházela jsem od jednoho poskytovatele k jinému přes Český Telecom. U toho, kde jsem končila, to bylo ok - po výpovědi ukončil službu,u toho, kam jsem přecházela to bylo také OK, ten chtěl co nejrychleji své služky aktivovat. Brzdou byl Telecom, u něhož se nenašel pracovník, který by v jejich databázi však upravil informaci, že už žádné ADSL nemám a umožnil tak službu jinému poskytovateli. Po několikerém volání jsem je navedla k tomu, aby si ten údaj opravili. Událo se tak po deseti dnech. A tak jsem byla půl měsíce bez netu jen díky nedokonalé databázi. Jo jo - dějou se to věci mezi nebem a Zemi a mezi poskytovateli ADSL - boj a zákazníka není někdy docela fér!!!
Taky pridam svou trosku do mlyna.
V listopadu 2004 jsem si objednal Vanocni balicek ADSL od Ceskeho telekomu. Jednalo se o 512/128 se 14 dny na zkousku zdarma a bez limitu dat. Linka byla zrizena rychle (za necely tyden). Bezela jak z praku a agregace (mela byt 1:50) skoro zadna rychlost 460. Misto 14 dni bez limitu to nakonec byl asi mesic a pul. Pak zacali pouzivat fup a linka byla od stredy do patku nepouzitelna. Vypovedel jsem tedy smlouvu a presel k Volnymu. Chtel jsem si zase objednat rychlost 512/128 jake vsak bylo me prekvapeni kdyz me bylo sdeleno ze nemuzu mit vetsi rychlost nez 256/64. Pry ze linka je moc daleko od ustredny. Probehla klasicka komunikace ve stylu ze u CtC to slo a ted to nejde jak je to mozne. Odpoved byla stale stejna nejdeto max rychlost 256/64 bla bla bla. To uz ubehl asi mesic. Rezignoval jsem tedy a chtel objednat tu nizsi rychlost hlavne abych mel uz internet. Nejdrive jsem tedy musel piseme zrusit starou objednavku. Pockat 2 dny a pote zadat objednavku novou.
Jake bylo ale me zdeseni kdyz me bylo po dalsich 14 dne prisla odpoved od Volnyho ze sluzba nejde zridit protoze je dle zdeleni CtC bokovana pro jineho operatora. Myslel jsem ze vyletim zkuze. Notne nabrousen jsem volal na zak. linku a po maratonu kdo/proc/nac/ a co jsem jim zdelil ze blokovat si to muzou tak maximalne samy nadiktoval jsem cislo stare smlovy a nove po chvily (cca 15 min) badani v pocitaci operator uznal ze mam asi pravdu a ze zajisti napravu. Konecne po dalsich 14 dnech jsem mel ADSL funkci.
Schrnuti: Casu stravenem na komunikaci s obema operatory nepocitane. Bez internetu jsem byl asi 2 mesice.
Proste des.
Zrovna minuly tyden jsem zjistil ze u souseda ktery bydli hned vedle me linka 512/128 zridit jde. Mam ale uz strach znova diskutovat a presvedcovat operatory. Mohl bych dostat infarkt a za to me to nestoji.
Okamžitě končím i když chtějí popl. za ukončení cca 1500 Kč!!!!!!!!!!! Nechápu, jak mohou mít nějakou klientelu. Možná, že mají dvojí přístup. Naštěstí jsou tu jiní diametrálně se odlišující od tiscali alias TS-DATA!!!
Mám hodně podobné zkušenosti s "ochotou" této firmy a opravdu můžu všem jen a jen doporučit držet se od společnosti Tiscali a jejich služeb co možná nejdále... O serióznosti a alespoň špetce vstřícnosti neslyšeli!
Přesně to samé se mi teď přihodilo a byl jsem rozhořčen úplně stejně! To je nehoráznost vybírat pooplatek za zrušení služby a ještě k tomu čekat tři měsíce, když smlouva se podepisovala pouze na 1 rok! Kdyby to šlo zrušit hned, tak bych to možná ještě pochopil! Tady je vidět, jak lehce s dají vydělávat peníze! Pochybuji totiž, že by se zrušením služby měli u Tiscali nějaké výdaje.
V Tiscali reagovali na navýšení rychlosti ostatních poskytovatelů na 8Mb/s s 3 týdením zpožděním a navíc nechali 12Gb datový limit! Ač mé první (a jediné) ADSL bylo od Tiscali a jsem jejich vcelku spokojeným zákazníkem cca 4roky(je pravda že jsem nikdy nic nepotřeboval), rozhodl sem se zrušit jejich ADSL a přejít k O2 zvláště kvůli výše zmiňovanému 12Gb limitu. Zjistil sem, že ač dobu 12 měsíců kterou sem k nim byl vázán sem překročil zhruba 4 krát, musím počkat ještě 3 měsíce od podání výpovědi, což mě opravdu překvapilo, protože měsíc by bohatě stačil. Druhá nemilá věc je poplatek za zrušení služby na jedné telefonní lince, který činí 1 490 Kč bez DPH. Na dotaz mi odpověděli, že tento poplatek budu muset po uplynutí uhradit. Ptal sem se a O2 a ta ruší linky zadarmo, takže mi tenhle poplatek přijde jako nehoráznost. Něco jako Tak běžte ale zaplaťte, když nejsme schopni nabídnout lepší služby než konkurence. MAZEC...