Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Jak jsme se mýlili v prognózách: WAP, XML, sémantický web...

Pavel aura:96
28. 3. 2006 8:18 Nový

Spousta nadějných věcí je zabito

celé vlákno
Např. WAP zabili operátoři cenou. V době kdy tam bylo k nalezení prd nasadili vytáčené spojení s minutovou sazbou za dost nepříjemné ceny.

Dnes na telefonu používám aplikaci pro IM (jimm) a e-mail jako nouzovku, když jsem někde v terénu a to jen proto, že to mám nastaveno přes APN pro internet, kde kB stojí pár šlupek. Kdybych měl používat e-mail přes APN wap a stažení 20 kb zprávy by mě přišlo na 8 korun, taky bych se na to vyprd.
networ
networ (neregistrovaný)
28. 3. 2006 9:29 Nový

Re: Spousta nadějných věcí je zabito

celé vlákno
Ano to je pravda, ze operatori zabili WAP cenou. A take je pravda, je operatori nemeli moc velky zajem o externi dodavatele obsahu. Co vim, tak jediny operator co mel zajem, je uz mrtvy Oskar...
stanleyb7
stanleyb7 (neregistrovaný)
28. 3. 2006 8:19 Nový

Žádná wapová Mladá fronta Dnes dnes neexistuje?

celé vlákno
Žádná wapová Mladá fronta Dnes dnes neexistuje.
Já čtu pravidelně wap.idnes.cz. Do autobusu super...
astray
astray (neregistrovaný)
28. 3. 2006 8:47 Nový

Re: Žádná wapová Mladá fronta Dnes dnes neexistuje?

celé vlákno
Taky ctu wap.idnes.cz, wap.ceskenoviny.cz, wap.mobilmania.cz, hledam vlaky na wap.bahn.de, pingam servery na wap.mopilot.com, hledam BTS na wap.gsmweb.cz. Nicmene dnes v mobilnich telefonech uz zacina splyvat wap s odlehcenym webem (Opera Mini, T-mobile Web'n'Walk).

Co vim, tak Wap si zije vlastnim spokojenym zivotem.

ast
xdrm aura:57
28. 3. 2006 10:46 Nový

Re: Žádná wapová Mladá fronta Dnes dnes neexistuje?

celé vlákno
praveze je wap zabity. Spouste lidi zustavaji spatny zkusenosti z minula a WAP pro ne zustava pouze synonymem pro neco silene draheho.
Pavel aura:96
28. 3. 2006 11:23 Nový

Re: Žádná wapová Mladá fronta Dnes dnes neexistuje?

celé vlákno
No a není snad? Na wap portálech nic moc a než na ně lézt s wapovým profilem, to radši přes Operu mini s profilem internet vlezu na textové stránky www zpravodajských serverů.
nax
nax (neregistrovaný)
28. 3. 2006 16:20 Nový

Re: Žádná wapová Mladá fronta Dnes dnes neexistuje?

celé vlákno
fakt? A proc? Ja nikdy wap nepouzil. Jsem docela spokojeny napr. s text.mobilmania.cz pres operu.... V cem je to na wapu lepsi?! Jen tim, ze zaplatis vic?! :o) - bez ironie, vazne se ptam, na wapu jsem nikdy nebyl
astray
astray (neregistrovaný)
29. 3. 2006 19:38 Nový

Re: Žádná wapová Mladá fronta Dnes dnes neexistuje?

celé vlákno
Prave ze pri vhodnem pouziti clovek zaplati mene. Ale pokud jste spokojeny s Operou mini, tak nic proti. Taky ji obcas pouziji.
noregret
noregret (neregistrovaný)
28. 3. 2006 10:50 Nový

Re: Žádná wapová Mladá fronta Dnes dnes neexistuje?

celé vlákno
To, že autor nepoužívá wap neznamená, že je wap mrtvá technologie. Naopak bych řekl, že i přes všechny potíže, způsobené postojem operátorů, se wapové aplikace solidně prosadily. Uživatelé, kteří si je našli, tak získali oproti ostatním něco navíc.
Vaclav Kabat
Vaclav Kabat (neregistrovaný)
28. 3. 2006 14:13 Nový

Re: Žádná wapová Mladá fronta Dnes dnes neexistuje?

celé vlákno
wap mel a ma predevsim jednu slabinu, slo o nouzove reseni dane predevsim technologickymi (sirka prenosoveho pasma, vybava klientu apod) , cenovymi (na strane HW) .. operatori ho pak skutecne zabili cenou neprimou

skutecne reseni se jiz objevuje - v prvni urovni PDA pripojena skrze GPRS nebo necim "lepsim" vybavena plnym XHTML klientem, lepe ale zarizeni typu origami (ono i to PDA je pouze nouzova vec dana uzivatelsky problematickym a defacto nikdy nevyhovujicim kompromisem cena/vydrz baterii/vaha/velikost/klavesnice (full rozpoznavani pisma))

jednou bude zrejme (sci-fi) obraz primo posilan do CNS
Jan Angelovič
28. 3. 2006 9:45 Nový

video on demand ?

celé vlákno
VoD není mrtvá technologie, spíš ještě nenarozená. Kapacity linek ve vyspělých zemích již pomalu začínají odpovídat, jenže to všechno padá na neochotě filmových společností poskytnout obsah.

Pokud jde o HD, tak si myslím, že s poptávkou po vysoce kvalitním obrazu to není tak žhavé. Stačí se podívat, na co se běžně dneska koukáme. Pokud se mám rozhodnout mezi VHS kvalitou za pár korun, kdykoliv, bez čekání a z pohodlí obýváku nebo cestou do půjčovny tak volím první možnost. A pokud se mi film bude líbit, koupím si ho následně na médiu.
xdrm aura:57
28. 3. 2006 10:41 Nový

Re: video on demand ?

celé vlákno
"padá na neochotě filmových společností poskytnout obsah" -> takze mrtva technologie. Aspon, ze prodej hudby se zacina slusne rozjizdet.
Roj aura:22
Roj
28. 3. 2006 11:06 Nový

Re: video on demand ?

celé vlákno
Poptavka po zadnem kvalitnim TV obrazu neni tak zhava!
Znam exoty, co jsou schopni si poridit Set top box a chrochtat u toho, ze se jim ZLEPSIL obraz! :-))
Ten hnusny kvantisovany, konturovany a kostickovany paskvil, co se ted vysila jako DVBT. Lidem by nejspis stacil obraz 200x300 a byli by spokojeni. Vlastne cela PAL TV norma byla predimensovanou slepou ulickou.
ufik
ufik (neregistrovaný)
28. 3. 2006 11:27 Nový

Re: video on demand ?

celé vlákno
Ono zalezi, jak vypada Vas analogovy prijem. Pokud je zaruseny plny duchu a majitel nemovitosti se nema k oprave STA a soukromou Vam nedovoli nainstalovat, tak je to pres DVB-T aspon slusne koukatelne s rozumnymzvukem (kvantizace se projevuje minimalne, kvalita obrazu odpovida klasickemu PALu a zvuk na bednach v televizi je tak slusnej).
Tak se nedivte, ze si nekdo muze u DVB-T chrochtat.
Roj aura:22
Roj
28. 3. 2006 12:14 Nový

Re: video on demand ?

celé vlákno
Rozdil je v tom, ze dosud si kazdy muze vybrat. Bud na to kasle a ma obraz mizerny, nebo pro to neco udela, a ma obraz dobry. Kdo chce, ma, kdo nechce, nema.

Muzu to dolozit ze sva praxe, jsem tady v udoli, kde to jde mizerne. CT2 dokonce nechyta NIKDO. Taxem si s tim pohral a CT2 mi ted jde analogove lepe, nez pres UPC direct. Zadne duchy - ty lze odstranit vzdy.

Vsem sousedum jsem nabidl, at si ke me natahnou kabel, ze jim to zadarmo rozbocim, meli bychom to obecni "kabelovku" :-) Nikdo to neudelal, proste se na CT2 nedivaji, nebo prijdou na navstevu, kdyz je treba hokej.

Ale po vypnuti posledniho analogu nastane pruser. Kvalitni obraz uz nebude mit nikdo, at chce nebo nechce. V tom je ten rozdil. Mam chut byt sprosty....
Petr
Petr (neregistrovaný)
28. 3. 2006 13:38 Nový

Re: video on demand ?

celé vlákno
Jasne. Pro mne je ale jednodussi nez hledat, starat se a odstranovat duchy, poridit si set-top box, a kvalitu mam vyrazne lepsi nez predtim. No a staci mi to, jsem spokojeny. :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 3. 2006 16:21 Nový

TV on Scrapyard

celé vlákno
Nějak mi to nedá, ale prostě se zeptat musím. CO v té bedně proboha sledujete ? Vždyť tam NIC nedávají.
Roj aura:22
Roj
28. 3. 2006 17:35 Nový

Re: TV on Scrapyard

celé vlákno
hokej, formuli 1, curling.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 3. 2006 11:33 Nový

Re: video on demand ?

celé vlákno
Uz se tesim jak budu chrochtat taky. Ve vetsine CR by totiz byl i 200x300 obraz zlepseni oproti PALu z analogoveho vysilani. Ve vetsine CR je hlavni hrdina filmu na obraze 1x v originale + 3x duchy. Tedy celkem 4x abych si to uzil. Bez ohledu na pouziti i silenych antenich systemu (4 sfazovane anteny s predozadnim ziskem pres 60dB). PS: 4 roky jsem delal ve vyvoji DVB tak znam limity technologie vice nez detailne.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
29. 3. 2006 22:25 Nový

Re: video on demand ?

celé vlákno
Ahaaa, tak takhle tedy funguje ta digitalni televize! Misto tech tri duchu se tam posila jiny signal! Jojo, jsou to dneska technologye..
Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
30. 3. 2006 20:39 Nový

Re: video on demand ?

celé vlákno
Jestli ono to nebude tím, že spoustě lidí se ten signál opravdu zlepšil. Třeba mně…
Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
30. 3. 2006 20:40 Nový

Re: video on demand ?

celé vlákno
Tedy spíš obraz než signál, signál se vlastně po otočení antény (na Prahu místo na Liberec) zhoršil…
Roj aura:22
Roj
30. 3. 2006 23:06 Nový

Re: video on demand ?

celé vlákno
To jiste, po roce 1948 se taky spouste lidi zlepsil zivot.
david
david (neregistrovaný)
28. 3. 2006 9:48 Nový

krovení vášní

celé vlákno
Celý IT byznys včetně toho mobilního je charakterisitcký tím, že nedokáže krotit svá očekávání. Svou vinu na tom mají vizionáři, kteří nestojí nohama na zemi, tiskové zprávy, kterým se práší od huby i novináři, pro které je každá revoluční technologie lepší než další průměrná :)
kubajs
kubajs (neregistrovaný)
28. 3. 2006 10:09 Nový

To je spatny clanek

celé vlákno
Ten clanek beru jako nazor cloveka ktery technologiim asi moc nerozumi. Spousta technologii zde oznacena jako "zabita" ve skutecnosti neztraci nic na sve perspektivite jako napr. Video on Demand, spousta technologii funguje bezvadne jiz nyni jako XML a WAP. Napr. na nasi wap verzi wap.wapstranky.cz mame navstevnost vyssi nez cela webova Lupa :-). Ale to je proste jen o informovanosti. Priste by bylo lepsi se zeptat :-). Ale jinak clanky na Lupe mam moc rad, to zas abych moc nerejpal.
xdrm aura:57
28. 3. 2006 10:39 Nový

Re: To je spatny clanek

celé vlákno
Nevim podle coho to merite vy, ale ja s clankem souhlasim. Ty vyjmenovane technologie jsou opravdu zabite, to ze je pouziva par procent uzivatelu nic neznamena.

Pokud za VoD berete P2P, tak jo tak to funguje a vcelku se to i rozsiruje.
Michal Krsek aura:56
28. 3. 2006 16:39 Nový

Re: To je spatny clanek

celé vlákno
VoD je Video on Demand. To je sluzba dorucovani videa na vyzadani pres IP sit. Zkratka nezkouma, zda je video dorucovano pres RTSP/RTP/HTTP nebo treba bittorent. Nezkouma ani to, zda a jak se za dorucovani plati, zda je dotycny obsah nejak chranen DRM ...

Zkratka VoD je jednou z mala aplikaci, ktere tahnou broadband kupredu :-)
Libor Nováček aura:100
28. 3. 2006 15:52 Nový

Re: To je spatny clanek

celé vlákno
Srovnáváte se s Lupou, ale IMHO správné je srovnávat návštěvnost Vašeho WAP portálu např. se Seznamem. Máte podobnou nabídku služeb (katalog odkazů, TV program, chat).
A síť Oskar je již skoro měsíc Vodafone, tak si to, prosím, opravte v těch systémových hlášeních ;-)

Domnívám se, že WAP v ČR zabila m.j. výše poplatků. Platit stovky Kč za 1 MB? A pak klasický začarovaný kruh nových technologií - malá počáteční nabídka služeb/obsahu - malá poptávka po službách - demotivace nabízet více obsahu a následně odklon uživatelů od technologie.
Ripl
Ripl (neregistrovaný)
28. 3. 2006 11:20 Nový

moje staré odhady

celé vlákno
V roce 1995 jsem skálopevně tvrdil, že se v roce 2000 už v počítačích nebude nic točit a že budou tiché. Teď tam jsou i čtyři větráky a ječí i notebook. Ale aspoň že ty Windows nikdo nespravil, to jsem si tipnul správně. V článku popsané technologie prosazují a pak i zabijí velkohubí obchodníci, ty technologie jako takové za to obvykle nemohou...
Marek
Marek (neregistrovaný)
28. 3. 2006 11:47 Nový

Re: moje staré odhady

celé vlákno
"nebude v pocitaci nic tocit"

No a proc by ne ? Je sice pravda ze v mainstreamu se s absolutne tichymi pocitaci nesetkate tak casto, a urcite nejsou ve vetsine, ale pokud mate zajem postavit si jej muzete ... jedine co v pc rotuje je dnes HDD (ktery je mozne nahradit SATA FLASH diskem), CD/DVD mechanika (nemusi byt pouzita vubec, ... data mohou byt ulozena na velkokapacitnich discich v domacim serveru v komore :-) ) no a lopatky ventilatoru (pricemz i ty lze nahradit necim takrka bezhlucnym ... napriklad Zalman Raserator) ... takze kdyz se chce, jde to uz dnes velmi snadno.
Marek
Marek (neregistrovaný)
28. 3. 2006 11:48 Nový

Re: moje staré odhady

celé vlákno
Mimochodem rekl podle aktualnich informaci bude napriklad takovy 100$ notebook od MIT prave takovy jaky jste "predpovedel" - tj. zadne permanentne pohyblive soucasti
et
et (neregistrovaný)
28. 3. 2006 17:11 Nový

Re: moje staré odhady

celé vlákno
krome klicky na dobijeni :-)
KarolL
KarolL (neregistrovaný)
30. 3. 2006 9:57 Nový

Re: moje staré odhady

celé vlákno
No neviem ci $100 notebook neostane prognoza v ktorej sa MIT a novinari mylili.
Radek
Radek (neregistrovaný)
28. 3. 2006 12:45 Nový

WAP

celé vlákno
Proč u Vodafone stojí připojení na WAP 0,40 Kč/kb bez DPH a připojení na internet 0,050 Kč/kb bez DPH? Mezi přenosem dat z WAPu a Netu je až takový rozdíl? Moc tomu nerozumím.
astray
astray (neregistrovaný)
28. 3. 2006 12:56 Nový

Re: WAP

celé vlákno
To je obchodni politika. To se zeptej u Voskarfone, proc maji takove ceny jak maji. Nastesti zrovna toto se da obejit.

ast
pepa
pepa (neregistrovaný)
28. 3. 2006 13:06 Nový

Re: WAP

celé vlákno
dá se to obejít i když telefon neumožňuje nastavit port brány?
astray
astray (neregistrovaný)
28. 3. 2006 15:50 Nový

Re: WAP

celé vlákno
Ano, zmenou operatora nebo telefonu.
ast
pavel houser
pavel houser (neregistrovaný)
28. 3. 2006 14:09 Nový

omluva

celé vlákno
omlouvam se za chybu "idnes ve wapu neexistuje". spravne melo byt napsano "v dobe chytrych mobilu a PDA schopnych sitove komunikace je takovy kanal/format de facto nevyznamny".
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 3. 2006 14:45 Nový

LCD

celé vlákno
Kdyz jsem v r.1990 na CeBitu poprve na vlastni oci videl TFT monitor, odhadoval jsem CRT monitorum tak 3 az 5 let... Ale kazda voda nakonec stece dolu.
Ivan Nový
Ivan Nový (neregistrovaný)
28. 3. 2006 15:25 Nový

Jen vymyslet něco nestačí,

celé vlákno
ještě je to třeba prodat. Jinak XML zažije boom až budou čárové kódy nahrazeny čipy a XML se stane komunikačním jazykem skladovacích strojů.
Petr
Petr (neregistrovaný)
29. 3. 2006 9:06 Nový

Re: Jen vymyslet něco nestačí,

celé vlákno
Myslim, ze XML neni komunikacni "jazyk" v tomto smyslu slova. Pomoci XML lze komunikacni jazyk definovat.

Zkuste si predstavit, ze ve vsech vetach, kde se pise "XML", budete psat "ASCII". (Nakonec, jde take o standardizaci reprezentace konceptu.) Pak hned uvidite, ktera z tech vet dava smysl a ktera je jen nafouknuta bublina.
Michal Krsek aura:56
28. 3. 2006 16:41 Nový

transformace zkratek

celé vlákno
autor mozna mohl venovat take pozornost transformaci zkratek. Zkratka WebTV nezemrelo, jen se ted jmenuje IPTV :-)
Dagi
Dagi (neregistrovaný)
28. 3. 2006 18:56 Nový

ad Java

celé vlákno
K původnímu článku na Scienceworldu

Tolik nesmylů o Jave, na tak malém kousku textu, jsem dlouho neviděl. Co si pak má člověk myslet o zbytku článku, když si přečte takovéhle nesmysly?

Uvedene bláboly o Jave si zasloužili samostatný článek
http://www.sweb.cz/pichlik/archive/2006_03_26_archive.html#114356458600836428
llook
llook (neregistrovaný)
28. 3. 2006 19:57 Nový

rok starý

celé vlákno
Už jsem chtěl říct: "Tohle jsem přece před rokem četl v Computerworldu!" Otevřu ten odkaz, a co nevidím: Tento článek vyšel v Computerworldu 28/2005. Holt nejúčinější recyklace je repase...
ja
ja (neregistrovaný)
28. 3. 2006 21:11 Nový

UI

celé vlákno
UI - zabita technologie ? to je imho spis vedni obor ...
zhnusenej
zhnusenej (neregistrovaný)
29. 3. 2006 4:15 Nový

fuj

celé vlákno
takove hloupe clanky me ujistuji, ze delam dobre, kdyz lupu nectu pravidelne, ale kouknu sem jednou za mesic, prohlasovat treba xml mrtvou technoloii muze jen idiot (xhtml, svg, nove formaty microsoftu, odf, rss, webove sluzby, ajax, gnome, stovky ruznych nastroju, podpora ve vsech programovacich jazycich, neustaly vyvoj novych verzi podtechnologii, ...) a ja nemam potrebu cist clanky idiotu
pavel houser
pavel houser (neregistrovaný)
29. 3. 2006 10:23 Nový

jen na okraj

celé vlákno
jen na okraj:
- o XML se zde psalo v souvislosti s tim, ze to zmeni nejake "paradigma webu", coz se nestalo. ze je to format pro nejake office, je uplne jina vec.
- ad "haneni" javy. nikdo netvrdi, ze to neni zaklad ruznych architektur, pouzivany programovaci jazyk i jakysi OS pro mobily. jde jen o to uvest toto do relace s tim, co se o jave predpokladalo cca v roce 1997/98.
- ad webTV apod. jiz asi 6 let nemam televizi, nevim, co maji presne delat ty soucasne krabicky do televize. myslel jsem ale, ze to ma umoznit prijem digitalniho vysilani a neni to urceno (alespon primarne) k tomu, abyste mohli posilat mejly ci prohlizet web, jako puvodni koncept webTV.
Dagi
Dagi (neregistrovaný)
29. 3. 2006 11:24 Nový

Re: jen na okraj

celé vlákno
prominte, ale o Jave se tam pisi uplne nesmysly! Nevim jak velka ocekavani byla v roce 1998 ale globalne vzato se Java velice prosadila a o cemkoliv jinem nez o uspechu nema cenu mluvit.
Michal Krsek aura:56
29. 3. 2006 15:21 Nový

Re: jen na okraj

celé vlákno
O kterych "soucasnych krabickach do televize" mluvite? To, ze se v CR rozjizdi DVB-T, este neznamena, ze existuji uplne jine krabicky, ktere delaji uplne neco jineho :-)

Mimochodem, posilat e-maily a prohlizet web muzete uz par let za prislusny obolus prakticky z kazdeho lepsiho hotelu na server od Mexika :-) Mene soustredeni na zkratky, vice soustredeni na funkcnost ...
jx0
jx0 (neregistrovaný)
31. 3. 2006 10:41 Nový

wap idos

celé vlákno
Kdyz je tady ta diskuze okolo wapu. Funguje vam posledni dobou wap.idos.cz?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 4. 2006 18:36 Nový

Re: wap idos

celé vlákno
Ne
Unregistered
Unregistered (neregistrovaný)
21. 1. 2008 9:44 Nový

Re: wap idos

celé vlákno
Ne, nejede, vypíše jen hlášku Výchozí stanice nebyla zadána, je to na terlefonu 6310i od Nokia
Vitas
Vitas (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
14. 7. 2010 20:49 Nový

Re: wap idos

celé vlákno
nefunguje a pěkně mě to štve :-\
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem