Jak na analýzu facebookových stránek? Otestujte reporty na zkoušku zdarma

Profesionálně vypadající analýzy vaší facebookové stránky nabízejí v zásadě totéž, co již dříve zmíněné pomůcky. Něco málo navíc se v nich ale najde. Tak proč je nevyzkoušet?

Simply Measured sice mají analytický nástroj pro sociální média zpoplatněný, ale nic vám nebrání využít jejich „reporty na zkoušku“. Facebooku se týká jenom několik z nich – analýza fanoušků, porovnání stránek, analýza stránky jako takové a obsahu na stránce. Sice by neuškodilo je spojit do jednoho reportu, ale je to zadarmo, takže se přehnaný komfort nedá čekat.

Free Facebook Fan Page Report se podívá na poslední dva týdny vaší stránky z ohledem na výkon, zapojení fanoušků a některé další aspekty. Stejně jako u ostatních výstupů, i zde budete muset Simply Measured dát přístup k vašim přátelům a základním údajům z účtu (požadavek na právo publikovat za vás můžete v poklidu přeskočit).

TIP: Zkuste LikeAlyzer, první z analytických pomůcek a také asi nejjednodušší

Zjistíte i jaké byly (za poslední dva týdny) nejpovedenější příspěvky, kolik líbí, komentářů a sdílení se vám podařilo získat a jak jsou tato čísla rozložena mezi jednotlivé typy příspěvků. Zjistíte i jména fanoušků, kteří nejvíce komentují, což se může velmi hodit.

Co se ještě dozvíte? Počet fanoušků, zapojení fanoušků, průměrné zapojení na příspěvek, PTAT (lidé, kteří o tom mluví), klasický poměr PTAT k počtu fanoušků, kolik procent fanoušků se zapojuje, jaké jsou nejlepší typy příspěvků z pohledu engagementu (zapojení) a kdy je nejvhodnější čas pro publikování (zajímavé je, že pro POOH.CZ doporučuje šestou až sedmou hodinu ranní, která má být nejlepší pro komentáře) a v grafu i užitečné rozložení jak podle časů, tak dnů v týdnu.

Free Facebook Competitive Analysis Report je – co se rozsahu týče – obdobou předchozí analýzy, ale měl by poskytnout informace o tom, jak si stojíte ve srovnání s vámi vybranou konkurencí. Výměnou za tuto analýzu po vás Simply Measured bude chtít vložit status na váš facebookový profil (což jistě můžete, není problém ho poté smazat). A mimochodem, pokud jste v předchozí analýze u žádosti o práva psát na váš účet zvolili „Přeskočit“, stejně se nic nevloží.

Porovnání dvou stránek využívá stejné metriky a informace, které jsou uvedeny v předchozí zmíněné analýze – ale předloží vám je tak, abyste se mohli podívat na rozdíly a přiloží i nějaká vysvětlení.

Free Facebook Insights Report by se měl v posledních dvou týdnech vaší stránky více zaměřit na fanoušky, obsah, trendy v zapojení. A je dostupný dokonce pro stránky s až 2 miliony fanoušků (předchozí dvě analýzy mají omezení do 250 tisíc fanoušků). Zde se ale už neobejdete bez toho, abyste Simply Measure dali práva přístupu k vašim stránkám – takže na to případně později pamatujte.

Za přístup k interním číslům můžete od reportu očekávat užitečnější a přesnější informace – co se zapojení fanoušků týče to znamená, že se také dozvíte jiné metriky – kolik lidi se zapojilo, kolik bylo vytvořeno „příběhů“ (stories), jaký byl celkový dosah (44 558 lidí například u POOH.CZ stránky) – tedy v zásadě metriky, které máte také dostupné, ale museli byste si je stahovat do Excelu nebo se naučit využívat Insights API.

Jednotlivé metriky se navíc dozvíte i v podobě grafů (vývoj v čase) a některé budou rozděleny na detailnější – například dosah klasicky na organický, virální a placení.

Čtvrtá a poslední analýza Free Facebook Content Analysis by měla více řešit obsah na stránce a doporučit, jak lépe využít obsah.

Detailnější analýza typů příspěvků a jejich vlivu na zapojení fanoušků se může vyplatit zejména tam, kde používáte všechny možné typy příspěvků a v časovém období (poslední dva týdny) jste jich použili dostatek. Najdete zde i přehled toho, jaké domény se objevovaly ve vašich odkazech a jaké vyvolaly zapojení fanoušků, včetně prokliků.

EBF16

Nechybí ani analýza slov použitých v příspěvcích (objevuje se i u některých z předchozích analýz), ale tady by to chtělo, aby lépe brala v potaz češtinu. A hlavně bude potřeba, aby příspěvky na vaší stránce skutečně obsahovaly dostatek textů – v případě POOH.CZ jsou v tomto ohledu mezery, příliš často je vložen odkaz, aniž by doprovodný status cokoliv obsahoval. 

POZNÁMKA: Na vyhotovení analýz si musíte počkat, a až budou hotové, dozvíte se to e-mailem – tam dostanete odkaz na hotovou analýzu – pro stránky s pár desítkami tisíc fanoušků to bude trvat několik minut, takže neváhejte a zkoušejte. 

8 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 16. 8. 2013 9:17

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »