Jak na dárky?

Máte poslední šanci v klidu pořídit dárky, ať už na Internetu nebo v obchodech. Ani online nakupování není samospasitelné, ale rozhodně pomáhá šetřit čas a síly. Neškodí připomenout si vývoj způsobů pořizování dárků za poslední dvě desetiletí a podívat se do budoucnosti.

Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Před mnoha lety jsem řešil dárky jednoduše. Něco jsem vyrobil, případně nakreslil nebo vymodeloval ve škole. Později přišlo nakupování za skromný rozpočet v obchodech. Ponožky, bačkory a levný alkohol rodině. Když začaly vznikat první elektronické obchody, moc jsem jim nevěřil. Bačkory a ponožky je potřeba před koupí prohlédnout důkladněji než na fotce. Potom jsem dospěl do fáze, kdy jsem některé dárky na Internetu koupil, nejdřív kvůli ceně. Potom i z pohodlnosti, dnes je většina dárků vybrána a objednána na Internetu. Bohužel v různých obchodech, což je nepraktické a zdlouhavé.

Content

Tolik moje stručná historie nakupování vánočních dárků. Jak vidím svoji budoucnost? Vzhledem k nedostatku času, nechuti pohybovat se v nákupních centrech a vrozené lenosti je budoucnost jasná. Vždy na konci října zasednu k počítači a na jednom obřím internetovém obchodě zadám během deseti minut několik osob a parametrů: Například žena, věk, koníčky, kolik chci utratit plus několik dalších upřesňujících informací. Po kliku na „OK“ vyskočí seznam vygenerovaných dárků a pod nimi obří tlačítko „Koupit vše“. Za pět dní přiveze dodávka všechny dárky až domů, zabalené ve vybraném vánočním papíře. Prostě ideální nákup vánočních dárků. Rychlý, bez starostí a váhání.

Něco takového už samozřejmě existuje. Elektroničtí vánoční rádci pomohou nerozhodným a váhavým, ale i těm, kteří prostě nemají čas přemýšlet o tom, komu co dát. Může se zdát, že jde o ideální stav, vždyť Vánoce stejně nejsou jenom o dárcích, hlavně jde o to být spolu a mít kapra, stromek a purpuru. Význam dárků je sporný, ale dost lidí je má rádo kvůli možnosti udělat někomu radost, vyjádřit svoji kreativitu a dát najevo vřelý vztah. Dárky k Vánocům prostě patří, pro někoho více, pro jiného méně. Dovedete si ale představit, kdybychom všichni kupovali dárky automatizovaně, kliknutím na pár tlačítek? To by totiž přineslo dost velký problém – každý by si mohl zjistit, co dostane. A moment překvapení (což je u dárků také krásná věc) by byl pryč. Nehledě na to, že by se zcela jistě sešlo více totožných dárků, tedy pokud by dárci zadávali stejné parametry. Jelikož se při zadávání nemá moc přemýšlet, tak by parametry byly stejné stoprocentně. Příliš automatizace (a to nejen při nakupování dárků) kazí nejenom Vánoce. Doufám, že se můj vymyšlený katastrofický scénář obstarávání předvánočních nákupů nenaplní. Nebudu kreslit obrázky ani modelovat výrobky z moduritu, ale ani obstarávat dárky vyplněním parametrů do vánočního rádce. Ideální stav je něco mezi…

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 23. 10. 2013 19:52
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »