Hlavní navigace

Jak na dodržení pravidla „20 % textu v obrázcích“ v reklamě na Facebooku?

Daniel Dočekal

Facebook omezuje obrázky používané v reklamě i v záhlaví stránek pravidlem na 20 % textu. Jak si můžete předem správně vytvořit obrázek?

Pokud chcete mít na Facebooku reklamu, může se snadno stát, že narazíte na strojově kontrolované omezení, že obrázek v reklamě použitý nesmí obsahovat více než 20 % textu. Podobné omezení bylo i u obrázků/fotografií použitých pro záhlaví stránek. 

Facebook ale nemá žádnou extrémně sofistikovanou metodu testování tohoto, jak se toto omezení dodržuje. Test provádí jen algoritmus, žádný člověk do tohoto procesu není zapojen.

Zásadním pravidlem je, že se omezení netýká 20 % z celého obrázku – vše je podstatně jednodušší. Obrázek je Facebookem rozdělen na 5×5 části a platí, že maximálně v pěti částech se smí nacházet text. A je jedno, jestli danou část vyplňuje zcela, nebo jenom z částí. V praxi to znamená, že pokud v obrázku použijete text, který zasahuje do dvou sousedních oblastí, započítá se dvakrát.

test

Facebook umožňuje váš obrázek předem otestovat - slouží k tomu Grid Tool, kam obrázek nahrajete a zjistíte, jak na tom jste. Pomůcka zobrazuje i použitou matici (5 na výšku a 5 na šířku je snadné použit i v editoru, ve kterém vytváříte obrázek).

 Mírně zábavné na Grid Tool je, že vám neřekne, jestli obrázek vyhovuje, pouze umožní si zaklikat části, které považujete za text. Což v některých případech může znamenat, že obrázek stejně neprojde, protože algoritmus jako text pochopí něco jiného.

Našli jste v článku chybu?
11. 11. 2013 16:51
Mareš (neregistrovaný)

Však pod článkem taky nejsou podepsaní žádní "my", nýbrž Daniel Dočekal, mezi přáteli a fanoušky důvěrně přezdívaný "Opišto-Překruťto". :-P Ale hlavní věc je, že jste se pobavil. :-)

11. 11. 2013 15:04

Pobavil jste mě :) Určitě nemáme co jiného na práci než číst váš promo blog a kopírovat z něj témata :) Ale díky za rozšíření informace, byť se to dalo napsat méně arogantně.