Jak nejlépe využít hlavní fotografii na vašem novém profilu na Facebooku (Timeline)

Nová podoba profilu na Facebooku (Timeline) je založená na velké fotografii v záhlaví a nikdy nekončícím toku informací z vašeho života. Právě fotografie v záhlaví je prvním zásadním prvkem, který vám umožní vytvořit si zajímavější profil.

Fotografie nebo obrázek, který chcete umístit do záhlaví Timeline, má rozměr 850×315 bodů. Tradičně nemá smysl nahrávat cokoliv menšího, většího ani v jiném poměru stran – obrázek do záhlaví si připravte předem.

Pokud budete nahrávat obrázek menší (na šířku), dojde k jeho zvětšení a měli byste vědět, že není možné nahrát obrázek menší (na šířku) než 399 bodů.

Facebook po nahrání fotografie umožňuje pouze případně vybrat část nahraného obrázku, která bude použita na Timeline – není možné nahraný obrázek upravovat ani změnit jeho velikost.

Upozornění - pokud nahrajete velký obrázek a poté z něj vyberete pouze část, bude na Facebooku stále přítomen původní obrázek (foto). A kdokoliv bude chtít, tak jej může získat – fotografie umístěná do záhlaví Timeline je veřejná.

Timeline se netýká firemních Stránek (Pages) – je ale velmi pravděpodobné, že Facebook nad využitím Timeline pro firemní Stránky velmi vážně uvažuje. Pokud si chcete udělat představu o tom jak by to mohlo vypadat, zkuste se podívat na příklady ve FACEBOOK TIMELINE DESIGNS od agentury Vitro.

TIP: Pokud TIMELINE (v češtině Moje historie) stále nemáte, postačí navštívit www.facebook.com/a­bout/timeline a novou podobu profilu si aktivovat. Facebook by měl 2. ledna novou podobu profilu aktivovat všem.

Technické detaily fotografie v záhlaví

Záhlaví Timeline vybízí ke kreativnímu vy­užití - jde o velký prostor, takže je více než žádoucí ho naplnit něčím atraktivním. Navíc můžete využít toho, že Facebook do levé spodní části doplňuje (na pevném místo) vaši profilovou fotografii – nabízí se vhodné kombinování velké fotografie s profilovou fotkou (PSD pro zkušenější od www.hongkiat.com).

Vaše profilová fotografie se v záhlaví objeví ve velikosti 125×125 bodů (nejmenší co můžete nahrát je 180×180 bodů). A pokud nebudete chtít využít PSD, tak se vám ještě může hodit pár dalších rozměrů.

  • Profilové foto je v rámečku širokém 135 bodů a má okraj, kterého se nemůžete zbavit
  • Vlevo od profilového fota je 22 bodů prostor, kde je vidět fotografie ze záhlaví
  • Profilové foto zasahuje do fotografie ze záhlaví 92 bodů na výšku, vysoké je celkem 135 bodů
  • První otevření profilu zviditelňuje 115 bodů vysokou část ze spodní části záhlaví

Fotografii do záhlaví nemusíte nahrát – v takovém případě bude záhlaví vašeho profilu bez velké fotografie. V praxi to můžete vidět třeba na profilu Miloše Čermáka.

Příklady využití fotografie v záhlaví Timeline

Kay Int Veen kombinuje profilovou fotografii, kterou Facebook napevno umisťuje do levé spodní části fotografie v záhlaví, s „polaroidovými“ fotografiemi do podoby koláže.

Eduardo Calvo také navazuje na profilovou fotku ve spodní části záhlaví.

MIF16

Giuseppe Draicchio nabízí třetím možnost kreativního využití kombinace s profilovou fotkou.

Josef Šlerka využívá fotografii v záhlaví bez kombinování s profilovou fotografií. 

22 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 3. 5. 2014 2:17

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »