Hlavní navigace

Jak nejlépe využít hlavní fotografii na vašem novém profilu na Facebooku (Timeline)

Daniel Dočekal

Nová podoba profilu na Facebooku (Timeline) je založená na velké fotografii v záhlaví a nikdy nekončícím toku informací z vašeho života. Právě fotografie v záhlaví je prvním zásadním prvkem, který vám umožní vytvořit si zajímavější profil.

Fotografie nebo obrázek, který chcete umístit do záhlaví Timeline, má rozměr 850×315 bodů. Tradičně nemá smysl nahrávat cokoliv menšího, většího ani v jiném poměru stran – obrázek do záhlaví si připravte předem.

Pokud budete nahrávat obrázek menší (na šířku), dojde k jeho zvětšení a měli byste vědět, že není možné nahrát obrázek menší (na šířku) než 399 bodů.

Facebook po nahrání fotografie umožňuje pouze případně vybrat část nahraného obrázku, která bude použita na Timeline – není možné nahraný obrázek upravovat ani změnit jeho velikost.

Upozornění - pokud nahrajete velký obrázek a poté z něj vyberete pouze část, bude na Facebooku stále přítomen původní obrázek (foto). A kdokoliv bude chtít, tak jej může získat – fotografie umístěná do záhlaví Timeline je veřejná.

Timeline se netýká firemních Stránek (Pages) – je ale velmi pravděpodobné, že Facebook nad využitím Timeline pro firemní Stránky velmi vážně uvažuje. Pokud si chcete udělat představu o tom jak by to mohlo vypadat, zkuste se podívat na příklady ve FACEBOOK TIMELINE DESIGNS od agentury Vitro.

TIP: Pokud TIMELINE (v češtině Moje historie) stále nemáte, postačí navštívit www.facebook.com/a­bout/timeline a novou podobu profilu si aktivovat. Facebook by měl 2. ledna novou podobu profilu aktivovat všem.

Technické detaily fotografie v záhlaví

Záhlaví Timeline vybízí ke kreativnímu vy­užití - jde o velký prostor, takže je více než žádoucí ho naplnit něčím atraktivním. Navíc můžete využít toho, že Facebook do levé spodní části doplňuje (na pevném místo) vaši profilovou fotografii – nabízí se vhodné kombinování velké fotografie s profilovou fotkou (PSD pro zkušenější od www.hongkiat.com).

Vaše profilová fotografie se v záhlaví objeví ve velikosti 125×125 bodů (nejmenší co můžete nahrát je 180×180 bodů). A pokud nebudete chtít využít PSD, tak se vám ještě může hodit pár dalších rozměrů.

  • Profilové foto je v rámečku širokém 135 bodů a má okraj, kterého se nemůžete zbavit
  • Vlevo od profilového fota je 22 bodů prostor, kde je vidět fotografie ze záhlaví
  • Profilové foto zasahuje do fotografie ze záhlaví 92 bodů na výšku, vysoké je celkem 135 bodů
  • První otevření profilu zviditelňuje 115 bodů vysokou část ze spodní části záhlaví

Fotografii do záhlaví nemusíte nahrát – v takovém případě bude záhlaví vašeho profilu bez velké fotografie. V praxi to můžete vidět třeba na profilu Miloše Čermáka.

Příklady využití fotografie v záhlaví Timeline

Kay Int Veen kombinuje profilovou fotografii, kterou Facebook napevno umisťuje do levé spodní části fotografie v záhlaví, s „polaroidovými“ fotografiemi do podoby koláže.

Eduardo Calvo také navazuje na profilovou fotku ve spodní části záhlaví.

START17

Giuseppe Draicchio nabízí třetím možnost kreativního využití kombinace s profilovou fotkou.

Josef Šlerka využívá fotografii v záhlaví bez kombinování s profilovou fotografií. 

Našli jste v článku chybu?
28. 12. 2011 18:50
xxxvodnikxxx (neregistrovaný)

Mě by jen zajímalo proč si neustále někdo na něco stěžuje - když se vám nelíbí facebook, nikdo vás nenutí se tam registrovat (ale jedno se nechat musí, je to velice užitečná komunikační platforma) - když se vám nelíbí článek o facebooku, nemusíte ho číst, natož pak trávit svůj drahý čas komentováním takového článku...

Já autorovi děkuju, takovéhle kreace by mne ani nenapadly (a pevně doufám, že to není tim, že bych byl úplně tupej ;) ), a je to hezký zpestření :)

To, že už by se tady da…