Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Jak proběhlo uživatelské testování webu Navrcholu.cz?

Pavel Hroneš
Pavel Hroneš (neregistrovaný)
29. 11. 2006 9:32 Nový

na co studie? hnusný web lze poznat na první pohled

celé vlákno
Tak nevím, kdyby tvůrci navrcholu poslouchali své (nyní bývalé) uživatele hned po tom redesignu, mohli si ušetřit peníze za studii.

Ale asi je to stejné, jako redesign root.cz nebo lupa.cz. Když uživatelé držkovali, tak se jim z pozice síly vysvětlilo, že ty úpravy jsou pro jejich dobro a že jsou to revoluční změny, které pohnou celým cz internetem (viz "...jde o stejný průlom, jako když diskuse představila .. Lupa a skoro celý český Internet je od ní kopíroval. Pokud se bude .. mluvit o diskusích .. bude se čas dělit na dobu před diskusemi na Rootu a po nich" http://www.root.cz/clanky/novy-root-a-soutez-o-ceny-4/ )

Takže zprává od iinfa: neposlouchejte své uživatle, dělejte si všechno jak chcete a až nastane odliv uživatelů k řádově lepším řešením která jsou navíc zdarma pro jakýkoliv objem dat (Google Analytics), udělejte za drahé peníze studii a ta vám řekne, že je něco špatně :)
Marek Antoš aura:100
29. 11. 2006 14:39 Nový

Re: na co studie? hnusný web lze poznat na první pohled

celé vlákno
Chtěl jsem zareagovat přímo tady, protože tohle není první názor na tohle téma, který slyším. Přitom to má i druhou stranu mince, akorát asi není tak dobře viditelná zvenčí. Jenže jednak bych sem nemohl vložit grafy, jednak se mi ta reakce nějak protáhla. :-) Pokud vás tedy zajímá, jak se ty změny projevily z hlediska Navrcholu, mrkněte sem na blog: Navrcholu.cz - pohled zevnitř.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
29. 11. 2006 9:57 Nový

Navrcholu má jiný problém

celé vlákno
Myslím si že Navrcholu má jiný problém - svého času to byl kultovní web který monitoroval návštěvnost všem stránkám v ČR co na českém internetu chtěli něco znamenat. Všichni každý den koukali jak si stojí. Při zpustění nové verze se stalo něco co nikdo nečekal - tvůrci celé navrcholu zpoplatnili, takže okamžitě přešlo ze segmentu webu kde mu dělal konkurenci Toplist.cz do segmentu kde je Iaudit, Netmonitor a další... V tu chvíli je naprosto bezpředmětné používat Navrcholu, protože firmy si platí většinou 1-2 audity a třetí si platit nebudou. Obrovsky na tom vydělal Toplist kterému stoupla návštěvnost na trojnásobek a vydělává svému majiteli velice slušné peníze. A co Navrcholu? měří teď webům na které mají návštěvnost pár lidí denně a pár webům které si to platí (stačí se podívat do TOP 50 co z něj zbylo) takže se ho tvůrcům podařilo komplet pochovat. Navíc má další problém který tu byl zmíněn - nový design se výrazně nepovedl - je to nepřehledné a dosti ošklivé (bohužel např na rozdíl od nové Lupy která se naopak povedla).

Přitom stačilo přidat např. všechny novinky na kterých makali pro placené weby a základ nechat zadara. Na druhou stranu každý má právo svůj web pohřbít a měli na to právo i bratři Krause kteří se s tím roky piplali - jen mi je toho webu líto, bohužel pro ně to nejde vrátit zpět - majitelé stránek se k ním těžko vrátí.

Uvědomte si že nenabízíte nic navíc za co se vyplatí masově platit, navrcholu celé stálo na žebříčcích a pokud jsou žebříčky prázdné nemá žádný smysl u vás být - web se nemá s kým porovnat - tj. co je mi platné že jsem v žebříčku když druhý v pořadí má 5 návštěvníků, třetí dva a ostatní jsou vypnuti
Pavel Hroneš
Pavel Hroneš (neregistrovaný)
29. 11. 2006 11:58 Nový

Re: Navrcholu má jiný problém

celé vlákno
Mě je hlavně líto té modroučké grafiky a potvůrky v záhlaví :)
Karel K.
Karel K. (neregistrovaný)
29. 11. 2006 14:28 Nový

Re: Navrcholu má jiný problém

celé vlákno
Jojo, máte pravdu. Zrovna nedávno jsem hledal službu, která by mi dělala statistiky mého blogu a kde bych se mohl srovnat s ostatními (to bylo hlavní).
Nakonec jsem se rozhodl vybrat si podle toho, jakou službou se nechávají měřit "konkurenti" a mé oblíbené blogy. Z nějakých 30 webů jich část neměla žádné měření, asi 70% jich bylo u TopListu a jen jeden jediný u Navrcholu. Takže volba byla jasná.
Přitom si jasně vzpomínám, že jsem kdysi sledoval návštěvnost svého staršího projektu právě přes Navrcholu. Pak okrouhali služby, co bylo zadarmo se najednou mělo platit, tak jsem jim tehdy udělal "pá pá."
Petr
Petr (neregistrovaný)
29. 11. 2006 14:46 Nový

Re: Navrcholu má jiný problém

celé vlákno
Než Navrcholu zpoplatnil, taky jsem ho bral vážně a srovnával se s konkurencí právě tam. Na Toplist jsem také koukal, ale nebral jsem ho až tak vážně. Pak Navrcholu změnily své statistiky - udělali je 'lepší' - a nechali si za to platit. S modernizací se ztratila přehlednost a s cenou konkurence se kterou se srovnávat. Navrcholu jsem řekl sbohem už dávno...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
29. 11. 2006 10:06 Nový

ještě trochu čísel k mému příspěvku

celé vlákno
Pokud chcete být v Navrcholu do 50 místa, stačí vám dle dnešního žebříčku 370 uživatelů, v Toplistu 25 000 uživatelů. I když je metodika ne úplně stejná jasně to ilustruje rozdíly v obou serverech - kam se oba dopracovaly. Pokud se zaregistruji do Toplistu mám hned komplet základ zadara a můžu počítat okamžitě - ihned vidím jak si stojí konkurenční weby, pokud do Navrcholu brodím se tarify jak u telekomu, základ zdarma je schválně natolik snížen aby neplatili pouze ty weby s několika málo stovkami návštěvníků, vyšší tarify už jsou drahé a nemají pro mne žádnou přidanou hodnotu - tj. to co mám u Navrcholu mám i jinde.

Kouzlo bylo v tom porovnání s konkurencí ze stejného segmentu - to ale také padá protože tam jsou jen ti samí trpajzlíci o pár návštěvnících nebo s vypnutým počítáním. Tj. není co nabídnout a kde nic není ani smrt nebere.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
29. 11. 2006 12:00 Nový

Google Analytics

celé vlákno
Google Analytics rulez! http://www.google.com/analytics/

Take se mi nelibilo, co NV z noci na rano udelal a take sem na ne zanevrel. Take mam web, ktery muzu komplet spoplatnit, co se vsak stane pak, to vidim na NV... Toz, tudy cesta nevede!

Jo a ten SPAM, co NV neustale rozesila me uz pekne stve!!! A to sem s nima skoncil jiz pred 2 lety!!!
sh
sh (neregistrovaný)
29. 11. 2006 20:57 Nový

...

celé vlákno
Myslím že pánové z iinfa by se měli vyprdnout na uživatelské testování alias jak zlepšit konverzi a spíše se věnovat více samotným statistikám navrcholu, které se prodávají, oproti produktům, které jsou na internetu volně zadarmo zaostávají, tak nač si kupovat 'odebranou hodnotu' (opak přidané :)) od navrcholu ?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
29. 11. 2006 23:55 Nový

zajimave

celé vlákno
Zájemce o informace týkající se návštěvnosti webů konkurence.
a o kus dal:
Přesvědčit návštěvníka, aby se zajímal o monitoring návštěvnosti svého webu.
:-D
Luboš Plotěný
30. 11. 2006 7:51 Nový

Re: zajimave

celé vlákno

Jste první diskutující, který se ve svém příspěvku vyjádřil k obsahu článku, což je pozitivní zjištění :-)

Pravděpodobně Vám to, co píšete, připadá nejednoznačné (možná i směšné), ale bohužel jste článek nečetl pořádně nebo něco špatně pochopil, což by potom byla chyba autora. Všimněte si prosím věty:

Cíle webu se z pohledu jednotlivých cílových skupin liší.

Každý cíl se nevztahuje ke každé cílové skupině. Tzn. cílem webu z pohledu Zájemce o informace týkající se návštěvnosti webů konkurence je rozhodně přesvědčit ho, aby se zajímal o monitoring návštěvnosti svého webu (tzn. aby se stal zájemcem o monitoring). Z pohledu zájemce o monitoring už je ten cíl webu jiný...

uživatel si přál zůstat v anonymitě
30. 11. 2006 9:51 Nový

Re: zajimave

celé vlákno
no cilem kazdeho webu je oslovit co nejvice lidi kteri me zajimaji a potazmo vydelat co nejvice penez. Ani jedno momentalni navrcholu nesplnuje, zajimava je masaz jeho obchodniky kteri obesilaji neustale s nabidkami byvale cleny systemu a premlouvaji je. Neda se premluvit nepremluvitelne - jak zde jiz nekdo rekl. Pokud prodavaji za penize neco co je jinde lepsi a zdarma tak je to boj s vetrnymi mlyny. Byl jsem take kontaktovan a obchodnici behem par emailu dosly argumenty - je videt ze prakticky ani nevi co prodava a jak si stoji konkurencni produkty - reci o tom ze nas produkt je unikatni, nikde ho nenajdete a ani svet ho jeste nevidel a ze jakmile ho zacnu pouzivat budu mit po vsech starostech plati tak na lidi kteri kupuji bezmyslenkovite aniz by se podivali co se da sehnat levneji, co zadarmo, co si platit musi aby mohli komunikovat s reklamnimi agenturami atd atd... a navrcholu nezapada do ZADNE kategorie, tj. momentalne neni k nicemu ani kdyby to bylo zase zadarmo jako driv prave kvuli prazdnym zebrickum.

Omlouvam se ze zase brousim zpet na moje tema - ale ono to spolu dost souvisi - web muze mit jakykoli design, co je mu to platne kdyz koncepce je uplne spatna:-)

Pokud mam brousit na design tak plne souhlasim s clankem - web je neprehledny, grafika oproti staremu navrcholu nehezka a lakani novych dusi a penez je malo videt:-)))
A to nejsem vubec odpurcem novych verzi - nova lupa je hezka, novy root se povedl - takze zde muj problem neni.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem