Hlavní navigace

Jak sdílení na sociálních sítích ovlivňuje prodej zboží?

Daniel Dočekal 9. 7. 2013

Vede koupě ke sdílení, nebo sdílení ke koupi? Analýza firmy Vision Critical nabízí řadu užitečných informací týkající se Facebooku, Twitteru a Pinterestu ve vztahu k prodeji zboží.

Analýza společnosti Vision Critical (PDF) si všímá vztahu sociálních sítí (Facebooku, Twitteru a Pinterestu) a prodeje. Studie je založena na online dotaznících a na dotazování 5700 lidí v USA, Kanadě a Velké Británii, platí tedy, že řeší hlavně situaci v těchto zemích. Její zjištění je tedy potřeba vnímat s ohledem na tamní specifika – například na to, že v USA má Twitter výjimečnou pozici a Pinterest je tam podstatně dál, než kdekoliv jinde.

Co studie zjistila?

  • 4 z 10 uživatelů sociálních médií nakoupili online nebo v kamenném obchodě, poté co produkt sdíleli či nějak jinak zviditelnili na Twitteru, Facebooku či Pinterestu
  • 68 % uživatelů Facebooku jsou hlavně pasivní sledovači, výjimečně něco zveřejňují a neovlivňují tak ani své přátele
  • Pinterest je síť s největším potenciálem spontánního nakupování
  • Polovina nákupů vztahujících se k sociálním sítím se odehrává týden po prvotním impulsu

Z dotazované populace je 15 % na Pinterestu, 73 % na Facebooku a 24 % na Twitteru. Mezi těmi, kdo jsou na těchto sítích, jich 29 % nakoupilo online po sdílení či jiném zviditelnění zboží na Pinterestu, 38 % na Facebooku a 22 % na Twitteru.

Vision Critical připomíná, že je důležité vědět, jaký segment uživatelů se vyskytuje v jednotlivých sociálních sítích. A také v jakých skupinách či konverzacích je najdete. A také, jak se chovají.

  • 17 % uživatelů Pinterestu se přihlašuje denně, u Facebooku je to 75 % a u Twitteru 17 %
  • 26 % uživatelů Pinterestu se přihlašuje aspoň jednou týdně, u Facebooku 15 % a u Twitteru 12 %
  • 19 % uživatelů Pinterestu se přihlašuje alespoň jednou měsíčně (ale méně než jednou týdně), 6 % u Facebook, 10 % u Twitteru
  • 75 % uživatelů sociálních médií ve věku 18 – 34 se přihlašuje na Facebook několikrát denně

Zajímavá otázka „Vede koupě ke sdílení, nebo sdílení ke koupi?“ je problematická. Oddělit správně příčinu a důsledek není jednoduché. A opět platí, že se jednotlivé sítě v tomto ohledu liší.

V analýzy společnosti Vision Critical najdete i část týkající se mobilního nakupování - poněkud specifickou například v tom, že 69 % kupujících jsou muži a 31 % ženy. Navíc jasně vládne s 68 procenty věková kategorie 18 až 34.

Jednotlivé sociální sítě se liší i tím, co na nich lidé nejvíce nakupují.

Vision Critical také upozorňuje, že by bylo chybou zapomínat na nakupování v klasických obchodech. Řada nákupů vyvolaných aktivitami na sociálních sítí se totiž neuskuteční online, ale právě v kamenných obchodech. Nejčastěji přitom vede k nákupu sdílení nebo lajkování produktu na Facebooku:

  • 47 % kupujících z Pinterestu říká, že nakoupili poté co použili „pin“ a že nakoupili, aniž by předmět hledali
  • 28 % kupujících z Pinterestu uvádí, že předmět koupě hledali

Zdroj: White Paper: How Social Media Drives Your Customers' Purchasing Decisions

Našli jste v článku chybu?

30. 7. 2013 12:59

Gol (neregistrovaný)

Ta studie byla ale zalozena na dotaznikach :D Ne na analyze nakych lajků x) Takže x0,75 (-25% kecálků) a máme i možná trošku přibližně přehled kdo nakupuje, no ale žádná novinka to není, jasně že lidi 18-32 mají dobré přijmy a prd výdaje tak budou nakupovat x)

11. 7. 2013 13:40

R. (neregistrovaný)

V Praze jsem jednou kvartalne. Znam vyborneho stolare v Myslbekovicich (Vacha), dela kuchyne, nabytkove steny. Pak znam hafo remeslniku v orlickych horach, Jablonne v Orlickych horach. Topenar treba, mesic kalendar plnej. Je ale pravda, ze vetsinou delaji zakazky v okresnim meste a pak v podnikatelskych domkach v te nove vystavbe stredni tridy. V Mladkove je tak 10 cisel co ma 140t Kc na kuchyn a vsichni ji uz maji. Zbytek nema poradne na nakup jidla. Vesnice to neuzivi, ale i Feliici je za 30m …

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Vitalia.cz: Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií