Mám odborný web (příroda, ekologie, vzdělávání, outdoor...) s návštěvností kolem 100 000 lidí měsíčně, teď po prázdninách spíš tak kolem 120 000. Dokáže na takový web nějaká agentura sehnat rozumnou reklamu?
Seznam.cz před časem vedle výrazné redukce reklamních formátů zdražil pozice na homepage. "Zvýšení ceny bylo ovšem doprovázeno i vyšší garancí zobrazení," upozorňuje Josef Wagenknecht.
Jo, je to menší zato podstatně dražší...
Od té doby zadáváme reklamu ob měsíc. Víc peněz jim prostě nedáme.
Navíc jsme tak zjistili, že to jde dobře i bez Seznamu a za zvýšení návštěvnosti o 10% jim platíme 60% částky určené na reklamu.
Zlatý Google...
Jak píše kolega dole... ArboMedia, Amedia, ImpressionMedia....jinak agentury i zákazníci většinou požadují auditované statistiky návštěvnost...t.j. netmonitor, iaudit...žádny toplisty a navrcholu a podobné "skorofree" systémy neberou
Nešlo až tak o seznam firem, jako o konkretní zkušenosti s těmi které dokáží dobře zastupovat 'menší' weby s návštěvností kolem 50-150 tisíc lidí měsíčně a pro které je takový web nezajímavý.
Moje osobní zkušenosti jsou: neberte te jako bernou minci, ale názor jednoho z potencionálních klientů. Nechci nikoho poškodit, ale toto jsou moje závěry.
Ohledně webů nebudu konkrétní, nechci tu dělat reklamu
ArboMedia: náš web jim přišel zajímavý, jednání ok, vstřícnost, slíbili vše co jsem očekával
Závěr: nabídku na spolupráci jsem neobdržel, poslali mi pouze standartní draft smlouvy - odhad budgetu na další roky jsem neobdržel, žádné nápady a návrhy nad rámec smlouvy, žádné marketingové návrhy...nic víc..jen smlouva
PS: a dostal jsem ceník reklamy za kterou to budou prodávat
Impression Media: jednání super...standartní návrh smlouvy..návrh budgetu na příští rok...navrhli mi, že koupí 100% prostoru za cenu X a vše co se prodá nad rámec slíbeného budgetu zůstává agentuře. Vcelku schůdné řešení pro začátek...a pokud vím Impression Media je poměrně silnou agenturou na trhu
Amedia: jednání také super - navrhli mi budget na příští rok, navrhli mi balíčky na projdej reklamy, navrhli mi nové pozice, o kterých ví, že jsou prodejné, navrhli mi ceník reklamy, navrhli další marketingové aktivity - vše zdarma..
mají vcelku slušné provize, lepší než ostatní..ikdyž agentura je to menší...ale rostou
Zkuste si spočítat, jestli náhodou nečekáte zbytečně. Podle toho, co píší v diskusích zahraniční webmasteři, vydělají na AdSense pro obsah pár desítek (v lepším případě pár set) dolarů měsíčně. Není těžké spočítat (návštěvnost krát prokliky krát cena za proklik mínus provize Googlu), že český web, který má třeba (jak tady někdo píše) 100 tisíc návštěvníků za měsíc, by mohl v AdSense vydělat tak jeden nebo dva tisíce Kč měsíčně. Opravdu na toto tak moc čekáte?
No, pokud to vychází takto, možná by stálo za to pouvažovat nad BBKontextem. Mám cca. setinovou návštěvnost (1000-1500 lidí/den) několika projektů de facto bez specializace (blog+web o MHD+ještě nějaké) a přesto měsíčně dostanu za prokliky nějakých 200 Kč. Při návštěvnosti 100 000 by to asi byla zajímavější částka, než u AdSense.
Audit návštěvnosti jsem si nemusel dělat žádný a kromě digitálního podpisu a vložení HTML kódu do stránek jsem se nemusel už o nic starat.
Pokud máte zajímavý obsah a mediazastupitelé ho neumí prodat, pak si pár týdnů počkejte na AdSense nebo se aktivně zapojte do tematicky spřízněného affiliate. Pokud máte vysoký pagerank, vyděláte až pětimístné částky ročně na prodeji zpětných odkazů (není závislé na návštěvnosti).
Pokud nemáte obchodně využitelný obsah, tak vám asi nezbude, než čekat na smilování mediazastupitelství, které je s to prodat nezacílený obsah firmám, které na internetu inzerují pro podporu brandu a propagaci komodit. Ale jak už zaznělo od Marek Baco, takovéhle servery mohou mediazastupitelé přehazovat vidlemi.
Obávám se, že 100.000 lidí ve skutečnosti není 100.000 unikátních uživatelů. Pořiďte si nejdříve důvěryhodná data o stavu návštěvnosti (měření NetMonitoru nebo analýzu od respektované analytické firmy).
Na české AdSense čekám už dost dlouho, zatím stále marně. Teď se to možná se ziskem české domémy zlepší, ale možná taky ne... Místo toho používám ale eTarget a ten nějaký ten zisk také přináši. Ale beru ho jen jako doplněk, chtělo by to klasickou reklamu.
Obchodně využitelný obsah by to podle mě byl - outdoorové a sportovní vybavení, cestování, vzdělávání, literatura, bio a eko služby a výrobky, krmení a potřeby pro zvířata, literatura, vzdělávací software, obecně jakékoliv zboží pro mladé a určitě by se dalo najít i plno dalšího. Navíc z hlediska množství obsahu a návštěvnosti momentálně asi nemáme v ČR konkurenci :-) Kromě toho - dobrý obchodník dokáže prodat jakýkoliv obsah. Ale já bohužel moc dobrý obchodník nejsem a tak by se nějaká ta agentura hodila.
Ke statistice - doufám že stále ještě je iAudit braný jako seriozní. Ukazuje sice o něco méně než třeba Toplist (obecně každá podobná statistika musí z principu ukazovat trochu jiná čísla), ale i tak to není až tak špatné :-)
Tak si zaregistruj web na takové servery jako je třeba www.europads.eu, které ti pomohou sehnat inzerenty...a s takovou návštěvností ty inzerenty určitě seženeš ;)
Pokud hledate nekoho, kdo vam bude prodavat prostor, protoze nemate vlastniho obchodnika, hledate medialniho zastupitele, ne agenturu. Agentury nezastupuji, ale nakupuji, v tom je dosti velky rozdil.
Pokud tedy nekdo hleda mediazastupitele, mezi nejvetsi patri v CR: ARBOmedia www.arbomedia.cz, Impression Media www.impressionmedia.cz a Amedia www.amediamedia.cz (snad mi nikdo nevypadl z hlavy).
vrele diky za otevreny prispevek. Jsem obchodnik v ARBOmedia a tak me samozrejme zajimaji poznatky serveru, ktere komunikuji se vsemi zastupiteli vcetne nas... proto si take dovolim take komentovat tento posledni nazor.
Na trhu v soucasne dobe opravdu existuji 3 funkcni zastupitele (o kterych psal Jan Suda... pokud jsem taky na nekoho zapomel, take se omlouvam :o).
Je treba ovsem take napsat ze vsichni 3 maji jinou obchodni politku a take jinou strategii - a to se tyka take selekce zastupovanych serveru. My stavime predevsim na kontentovych serverech s kvalitnim obsahem, dobrou navstevnosti a zajimavou cilovou skupinou. Nase akvizicni podminky jsou kazdemu dostupne zde: http://sun.arbomedia.cz/m_jak_se_stat_clenem.html
- jde pomerne o 5 zakladnich bodu, ktere jsou take k diskusi. Zastupujeme servery, ktere jsme skutecne schopni prodavat a konkurovat na trhu, kde existuje opravdu previs nabidky.
Pokud nam prijde server zajimavy a vice mene splnuje dane podminky, nasleduje jednani, navrh smlouvy, dale odhady obratu... atd. Serverum samozrejme poskytujeme take marketingovou podporu. Ovsem analyzy a podrobnosti jako cenik resime az pri uzavreni spoluprace (podpisu smlouvy) a az po te co svym merenim zjistime jaka je skutecna navstevnost serveru. Proto je mi v poslednim prispevku divne, ze bychom navrhli cenik aniz by probehlo mereni ci uzavreni spoluprace.