Vzhledem k rozsahu celého iDnesu mi připadá hodně podivné vydávat ho jako celek za zpravodajský server. Myslím že pro srovnání s ostatními zpravodajskými servery by se měl používat spíš pack iDnes - zpravy nebo iDnes - zpravodajstvi (ovšem tam patří třeba i Mobil, a to bych už za zpravodajský server asi neoznačil).
A za co byste ho označil? Není to zpravodajství o mobilech? Stejně tak bonusweb? Nebo Technet?
Novinky je třeba v tom případě také porovnávat jen zpravodajství, protože v celém packu jsou zahrnuty weby jako letenky.seznam.cz nebo dovolena.seznam.cz nebo auto.seznam.cz, a tam je rozhodně méně zpravodajství než třeba na mobil.cz.
Je to smutne kdyz se v clanku, ktery se tvari jako objektivni informace vyskytuji vyrazy jako:
(navstevnost)uměle vyhnaná odkazy na Centru či Seznamu
nebo:
...co se ukrývá za podbízivým nadpisem....
Pokud by si autor dal trochu prace a podival se v iDotu na to, kolik chodi lidi primo na Homepage iDnes, tak zjisti, ze je to pouze 1/3 ze vsech navstevniku /cerven2003/ a vubec neni jiste, ze tam iDnes prohlizet zacinali.
Nechci srovnavat Seznam, Centrum a iDnes, pouze poukazuji na:
1. Pouzivani hodnoticich vyrazu ve clanku, ktery se tvari jako seriozni informace
2. Na to, ze autorova analyza je dost povrchni
Nemůžu si pomoct, ale ani údaj o době strávené na serveru není úplně dobře vypovídající. Jednak záleží, kde je umístěn kód iDotu (na začátku/na konci kódu stránky), i na objemu stránek a dalších faktorech. Jinými slovy, když jako návštěvník provedu jednoduchou operaci: načtení homepage, zadání hledaného slova, kliknutí na vyhledaný článek, jeho přečtení a odchod, tak na všech zmíněných serverech tomu bude odpovídat úplně jiný údaj. Od iDnesu (stránky jsou velké, načítají se déle, kód iDotu je až na konci) po rychlejší a menší Blesk (s kódem hned v úvodu stránky).
Údaj navíc eviduje pouze obchodně nevýznamný čas mezi vstupem na homepage a načtením finální stránky - doba strávená na této stránce (od jejího načtení do zavření/opuštění) již je neznámá (a přitom je určitě marketingově zajímavější).
Daleko zajímavější může být údaj o poměru počet zobrazených stránek : doba strávená na serveru - prostý čas ale nemá vypovídací hodnotu. Jinak by se za nejlepší daly považovat weby, s mohutným kódem, které se načítají i několik minut a které navíc umisťují statictické kódy až na samý konec stránek. Naštěstí je pro jiné, důležitější informace o návštěvnících výhodnější umísťovat statistiku na začátek kódu (a někdy nelze jejich umístění ovlivnit vůbec a jejich pozice je daná jinými faktory). Takže na údaj o době strávené na sreveru bych moc nebral zřetel... :(
Ja nevim Jirko, proc tomu Seznamu musis porad tak lezt do zadku. Myslis, ze by ti konecne prodal nejakou reklamu? Jeste mi chybi pouceni, jak by to napsli u vas ve Svedsku :)
To máte jedno co počítají, spíš je zajímavé jak dělají novinařinu a podle toho co se píše zde http://www.pooh.cz/a.asp?a=2005495&db=
tu novinařinu na Novinkách dělají pěkně blbě.
Uz delsi dobu si marne lamu hlavu nad tim, proc pro iDot je navsteva serie pozadavku v 17ti minutach, kdyz IFABC (http://www.ifabc.org/web/index.html) operuje s 30ti minutami. Je pro 17 minut nejaky logicky duvod nebo je 17 neci stastne cislo a tak ho pouziva? :)
Že se vám pletu do diskuze... Podle mě by také mělo být v podobných rozborech striktně odděleno zpravodajství od ostatního obsahu webu, z vlastní zkušenosti (např. u nás) vím, že mají jednotlivé části dost rozdílnou návštěvnost a porovnávat je potom s konkurencí stylem "sečtu všechno dohromady" už není o zpravodajství, ale spíše o celkovém potenciálu redakce :))
BTW docela by mě v tomto kontextu zajímal názor někoho fundovaného, co je vlastně náš Equichannel.cz ...