Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Jak se změní média? Noviny kupovat nebudeme, budoucnost žurnalistiky je ale růžová od David Antoš - Respekt možná investigativní činnost svým způsobem dotuje, ale...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 9. 2012 19:22

    David Antoš

    Respekt možná investigativní činnost svým způsobem dotuje, ale buď to dělá z přání a možností externího mecenáše (Bakaly), což se nijak nevylučuje s mou představou, nebo protože to je skvělá reklama pro ostatní obsah (což se opět nevylučuje s mou představou). Možná v Respektu nakonec moc Spurného nečtu, ale kdyby tam nepsal, možná bych ten časopis nekupoval vůbec a nečetl ani ty ostatní věci. Investigace jim dělá reklamu.

  • 19. 9. 2012 11:14

    Lukáš (neregistrovaný)

    Děkuji za zajímavý článek (byť ne se vším zcela souhlasím). Pokud by došlo k zániku "redakční žurnalistiky", měl bych velkou obavu, jak by dopadla investigativní žurnalistika, kde mají média (zvlášť tištěná) poměrně nezastupitelnou roli. Velkou obavu už kvůli jejímu společenském významu.

    Lze si vůbec představit financování investigativců pomocí Flattru, vzhledem k charakteru jejich práce? Před časem jsem četl vyjádření Erika Taberyho (šéfredaktora Respektu), z něhož vyplývalo, že práce investigativců je de facto dotovaná (typicky se jedná o dlouhodobé snahy, které mohou a nemusí mít nakonec jednoznačný výsledek či úspěch) a sama o sobě by se neuživila (čtenáři více oceňují jiná "nosná" či jinak líbivá témata). Vzhledem k tomu, kolik kauz právě Respekt v nedávné době rozkryl, by to byla škoda.

    Jinak vidím cesty, díky kterým můžou alespoň některá klasická média přežít. Respekt třeba volí zajímavou kombinaci vlastního obsahu a přetisku kvalitních zahraničních článků (The Economist, The Washington Post), což je často dost osvěžující čtení. Náklad roste a investigativci se uživí :-) Samozřejmě to není globální řešení. Opravdový problém nastane v okamžiku, kdy se i ta největší média nedokáží uživit kvalitou a toho se trochu bojím.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).