Pro zajimavost jsem se podival na nabidku seznamu Tip . A klikl na prvni slevu ktera mi padla do oka.
Konkretne nejakou nabidku obrazu :
Klikl jsem na stranku. Nechci delat reklamu kazdy si to muze dohledat. A neveril jsem svym ocim. Obchodni podminky - nikde, ICO DIC ci nejaky kontakt s tim kdo stranky provozuje nikde. Odkaz ze lze zbozi vratit do 14 dnu(ma byt tusim ze zakona) nikde na webu taktez neni.
Na webu pisi ze pokud zakaznik nebude spokojen s kvalitou budou penize vraceny zpet. Pritom zde neni ani kontaktni udaj kdo vlastne zbozi prodava. Spousta gramatickych chyb.
Cekal bych ze Seznam aspon bude spolupracovat s nekym kdo dodorzuje aspon informacni povinost ktera je ze zakona. Prijde mi ze horko tezko nekoho hledaji kdo by s nimi spolupracoval protoze tohle je presne jak by nabidka nemela vypadat. Nikde neni uvedeno zda jsou platci ci neplatci DPH.
Nedalo mi to a podival jsem se na street view na adresu Seifertova 37 ktera je na strankach uvedena. Nikde zadny obchod, jediny obchod ktery zde vidim je nejaka firma ktera prodava odevy.
Nevim asi bych byl hodne opatrny takoveto nabidky vyuzit.
protože jeho nabídky jsou k uzoufání nudné oproti jiným velkým slevovým serverům, přesněji agregátorům. Myslím, že samostatný server, a k tomu nováček na trhu, nemá šanci zaujmout. Koncovému zákazníkovi se vyplatí sledovat jen nabídky agregátorů, tedy serverů slučujících nabídky více serverů.
Jakožto uživatel pošty Centrum jsem nabídky Ampliónu dostával od jeho vzniku až do minulého týdne, kdy jsem jeho odběr odhlásil. Nejen, že jsem si přes něj nic nekoupil, ale za celou dobu mě tam nic nezaujalo tak, abych o koupi alespoň uvažoval.
Těžko říct, jak moc Ampliónu k úspěchu dopomohla jeho masivní kampaň s rozesíláním nevyžádaných zpráv e-mailem. Denně mi od nich chodí minimálně jedna taková zpráva. Viz. screenshot: http://janelznic.cz/files/temp/amplion.png
Záleží na tom zda je provize z ceny před slevou či po slevě. Možné jsou obě varianty, každopádně souhlasím s outsiderem že je-li obchodníkův zisk 50% ceny pak je nereálné očekávat, že bude na prodej ještě doplácet. Protože je jedno jestli mu zbyde 42,5% nebo 30% když je to stejně dost pod nákupní cenou.
Píšete 'neveril jsem svym ocim. '. Zkuste tedy vyměnit oči, nebo aspoň očaře. Ta firma (IČ 74284223) na Seifertově 37 má obchodní podmínky a vše ze zákona vyžadované informace v levém sloupci:
Jak nakupovat
Obchodní podmínky
Reklamační řád
Kde nás najít
Velkoobchod
Na webu jasně píšou v sekci "kde nás najít":
Naše studio se nacházi v bloku hned vedle zastávky v dvorním traktu domu, nebojte se jít dovnitř, dveře jsou vždy otevřené!
Takže ačkoliv bych s Vámi jinak 100% souhlasil ohledně mizerné kultury prodeje v ČR, tady jste hodně těžce ustřelil.
Může mi někdo vysvětlit, proč na těchto serverech jsou nabídky jenom služeb? Chápu, že zajímavou nabídku smažáku je schopný ohodnotit každý zaměstnanec, ale po pravdě řečeno, ani ve světě se prodej ničeho jiného, jako služeb, neprosazuje... a tam to asi nebude o nekompetentnosti zaměstnanců...
To máte poměrně jednoduché. Slevové servery, zvláště ty větší, vyžadují minimální slevu 50%, aby to vypadalo zajímavě. Zároveň si z těch zbylých 50% vezmou ještě 15-30% provizi.
Prodávajícímu zbude tudíž v nejlepším případě 35, v tom horším případě 20% původní ceny. A zatímco ve světě služeb je běžné, že nakoupíte za 2Kč a prodáte za 30Kč (například sodovku), čili i 20% z 30 korun vám vytvoří 300% zisk, tak ve světě zboží marže nad 30% jsou vzácné, nad 50% opravdu výjimečné.
A teď si dejte dohromady 1+1: i pokud byste v rámci možností nabídl zboží za náklady a i pokud máte kliku, že prodáváte takové zboží (opakuji, není ho mnoho), kde je marže 50%, pořád máte smůlu, protože byste neměl z čeho platit provizi serveru.
Výsledkem je stav, který všichni známe - slevové servery jsou plné služeb, kde jsou marže v řádech několika set procent normální a není problém utáhnout 50-80% slevu, zaplatit marži a ještě něco vydělat. Pokud je tam někdy zboží, tak v 90% případů je jeho původní cena vymyšlená/uměle nasazená, aby ta výsledná cena vyšla s požadovanou optickou slevou 50%. Ti blbější přitom v době uvedení slevy na svém webu ponechají opravdovou, ne uměle navýšenou původní cenu a pak můžete sledovat minutu po minutě, jak se snaží mazat stopy, viz například
http://forum.lupa.cz/index.php?topic=936.0