Hlavní navigace

Jak srpnové povodně zamíchaly s návštěvností?

Mirek Zeman

Zatímco červen se nesl ve znamení fotbalu a voleb, v srpnu byla pozornost čtenářů soustředěna výhradně směrem k povodním. Z celého Internetu je zajímaly především zpravodajské servery, kterým vzrostla návštěvnost enormním způsobem. Ostatní ovšem tento měsíc ostrouhali, návštěvnost jim v lepším případě stagnovala.

Třebaže podle indiánského kalendáře je srpen měsícem kukuřice, v České republice a nejen zde byl letos měsícem bouří (červenec), případně měsícem deště a trávy (duben). Stejně jako se ničivé povodně zanechaly stopu na krajině fyzické, podepsaly se i na krajině digitální. Jejich řečiště lze vysledovat z aktuální zprávy Internet Media Usage CZ za srpen 2002, kterou 17.9.2002 publi­kovala firma Taylor Nelson Sofres Interactive (TNSI). Na všech monitorovaných serverech bylo naměřeno 2.041.037 uni­kátních návštěvníků (UV), kteří zde strávili 359.615.695 minut, což znamená 176 minut na hlavu. Křivka těchto údajů má sice optimistickou, vzestupnou tendenci, na to však nelze brát ohled, protože počet monitorovaných serverů stále stoupá, například oproti minulému měsíci o rovných 70 na 668, ačkoli data zveřejňuje slabá polovina.

Pomineme-li absenci Centra, nepřinesla ostře sledovaná kategorie portálů žádné dramatické zvraty. První pozici si uhájil Seznam (252.273 UV/d; +2 %) následován Atlasem (80.758 UV/d; +0 %). U Atlasu je markantní nárůst služby Zpravodajství a pokles služby Cestování, u Seznamu zase rostla služba Můj Seznam a klesala služba Dovolená, což je logický důsledek povodní. Centrum je obsaženo alespoň v iAuditu a 13procentní zvýšení denně shlédnutých stránek naznačuje, že dokázalo povodňovou vlnu dobře zužitkovat. Nikoli však tak dobře jako Tiscali, které dle iAuditu přibralo o 30 procent. Bídně dopadl Quick (17.578 UV/d; –43 %), protože se nacházel v zatopeném karlínském sídle Internet OnLine, internetové divize Českého Telecomu, proto se propadl ještě hlouběji pod VOLný (31.802 UV/d; +0 %).

Povodně znamenaly blahodárný příliv návštěvníků zpravodajských serverů. Z inzertního hlediska se ovšem žádné žně nekonaly, protože většina z nich měla v sebeobraně vypnutou reklamu a často též „dot“ iDotu. Nejširší spektrum má iDnes (64.826 UV/d; +5 %), proto se z něj preference čtenářů snadno odhadují. Nejvíce propadlo Cestování, Dům a byt a Kultura, zájem naopak vzbuzovaly Zprávy s 23 procentním nárůstem. Zpravodajství bylo ostatně společným jmenovatelem tužeb většiny čtenářů, takže zvýšení návštěvnosti zaznamenaly jak „vážné“ České noviny (9.941 UV/d; + 19 %), tak „nevážný“ Neviditelný pes (6.310 UV/d; +19 %) a Novinky (15.043 UV/d; +23 %). Zajímavým jevem je takřka konstantní plošný nárůst, čtenáři asi hledali všude vyjma nefunkčních Lidovek (7.213 UV/d; +2 %).

Nastalá situace nepředstavovala živnou půdu pro technologické servery. Výrazně přibrala pouze Lupa (3.434 UV/d; +32 %), což ovšem bylo způsobeno živelnou katastrofou v úplně jiném odvětví lidského počínání (konkrétně Internet Plus). Drtivá většina ostatních držela stabilní pozici: CDR (4.397 UV/d; +0 %), Grafika (2.742 UV/d; +1 %), Mobilmania (6.489 UV/d; –2 %), Svět hardware (2.758 UV/d; –1 %) a Živě (7.397 UV/d; +1 %). Smůla postihla prakticky všechny technologické tituly vydavatelství MobilMedia, protože byly hostovány u Internet OnLine. Provoz byl sice záhy obnoven u jiného provozovatele webhostingu, ovšem ztráty byly přesto citelné: Mobil (9.196 UV/d; –7 %), Palmare (733 UV/d; –20 %), Technet (2.511 UV/d; –13 %).

V oblasti finančních serverů bylo střídavě oblačno v závislosti na tom, co si čtenáři od daných serverů slibovali. Narostly především servery, na které se chodí za grafy, kurzy a ukazateli z kapitálových trhů. Jako například Aliaweb (6.167 UV/d; +20 %) a Finance (2.277 UV/d; +7 %), kam lidé zřejmě vyráželi sondovat, o kolik získaly či ztratily jejich cenné papíry. Ve zvláštní skupině se nachází iHNed (6.062 UV/d; +17 %), který stojí na pomezí mezi ekonomickým a zpravodajským serverem. Jednoznačně poklesly servery určené „běžným uživatelům“, které nabízejí srovnávací databáze, tipy & triky a vůbec jsou zaměřené zejména na osobní finance, tj. Měšec (1.552 UV/d; –19 %) a Peníze (1.228 UV/d; –16 %). Mezi úpadci jsou rovněž Finanční noviny (1.466 UV/d; –11 %).

Anketa

Co udělaly povodně s vaším serverem?

Našli jste v článku chybu?

30. 9. 2002 20:45

Jiří Pallas (neregistrovaný)
Ale kdepak pane, vzacna shoda auditu i toho co o sobe lide udavaji.

30. 9. 2002 15:49

Michal Kubeček (neregistrovaný)
Tohle je tak trochu nahrávka na smeč. Vy jim kontrolujete občanky nebo mluvíte o průměru čísel, která návštěvníci udávají jako svůj věk?
DigiZone.cz: Sat novinky: Je tu Sky Sport News HD

Sat novinky: Je tu Sky Sport News HD

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů pro podnikatele

Změny v daních z příjmů pro podnikatele

DigiZone.cz: Zdeněk Gerlický: nový ředitel nangu.tv

Zdeněk Gerlický: nový ředitel nangu.tv

Podnikatel.cz: Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Podnikatel.cz: Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Vitalia.cz: To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vitalia.cz: Nejlepší obranou při nachlazení je útok

Nejlepší obranou při nachlazení je útok

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Root.cz: Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Kamery Sony se dají ovládnout na dálku

Lupa.cz: Teletext je „internetem hipsterů“

Teletext je „internetem hipsterů“