Pokud nabídnete uživatelům kvalitní obsah za přiměřenou cenu, nebudete je obtěžovat DRM a učiníte celý proces nákupu a stažení dat co nejjednodušší, může se stát, že se vám internetové publikum odvděčí. Zachová se k vám slušně a nebude vaši produkci krást, i když by mohlo.
Podobný experiment uskutečnil nedávno v Česku filmový recenzent Fratnišek Fuka: Blog FFFilm vyzval čtenáře, aby mu dobrovolně přispívali. Za tři týdny vybral 48 324 korun
Další, kdo se o tom přesvědčil, je americký komik Louis Szekely známý pod přezdívkou Louis C.K. Po natočení svého posledního videa se rozhodl obejít tradiční distribuční firmy a nabídl ho na webu ke stažení za pět dolarů. Propagoval ho v sociálních sítích, peníze přijímal přes PayPal. Za první čtyři dny vydělal 200 tisíc a po dalších osmi dnech už měl na kontě přes milion dolarů. Většinu získaných peněz chce dát na charitu a vyplatit jako prémie svým zaměstnancům. Ponechá si „jen“ 220 tisíc dolarů. A uživatelé stahují dál.
Zdroj: Mashable