Názory k článku
Jak vydělat na Internetu miliony
mira (neregistrovaný)
13. 2. 2001 8:29
Nový
delate si srandu???
celé vlákno
no to je vrchol, VIDELAT !!!! prumerne jazykove vzdelani redakce Lupy predpokladam konci PRED vyjmenovanymi slovy???
Ladislav Zajicek (neregistrovaný)
13. 2. 2001 8:51
Nový
Re: delate si srandu???
celé vlákno
Znalost gramatiky lidi, kteri davaji clanky na Lupu, je uz vehlasna. Radi sami zanaseji do clanku chyby, ktere tam nebyly. A kdyz clovek neco chce opravit, na e-maily nereaguji (ev. kdyz zareaguji, tak to jeste dal zvorou). Vysledek? Chyby a chyby...a z autoru delaji "jeste vetsi blbce, nez jsme mysleli".
V mem pondelnim clanku nekdo na Lupe zmenil predlozku "prese" (od "pres" - napr. pres plot) na "preze" (zrejme od novotvaru "prez" - ze by odvozeno od "prezky", Lupo?). Uz nemam silu na to ani reagovat a dozadovat se opravy (na 90% by se stejne nic nestalo).
Kiks v titulku tohoto clanku je katastrofa.
Nedavno jsem upozornoval na kiks v titulku jineho clanku - bylo tam napsano "Sillicon Vallye", pricemz kremik se pise s jednim "l", tedy Silicon. Samozrejme zustalo neopraveno.
Lupo, nemela biiii ses uz chiiiitit za nozzzz?
V mem pondelnim clanku nekdo na Lupe zmenil predlozku "prese" (od "pres" - napr. pres plot) na "preze" (zrejme od novotvaru "prez" - ze by odvozeno od "prezky", Lupo?). Uz nemam silu na to ani reagovat a dozadovat se opravy (na 90% by se stejne nic nestalo).
Kiks v titulku tohoto clanku je katastrofa.
Nedavno jsem upozornoval na kiks v titulku jineho clanku - bylo tam napsano "Sillicon Vallye", pricemz kremik se pise s jednim "l", tedy Silicon. Samozrejme zustalo neopraveno.
Lupo, nemela biiii ses uz chiiiitit za nozzzz?
Martin Hájek (neregistrovaný)
13. 2. 2001 9:29
Nový
Re: delate si srandu???
celé vlákno
Přesně tak. Divte se autorovi článku, že nenašel restauraci v Hradci, když zadává dotaz 'restaurace and Hradec Královém' :) Pane Němec, slovo 'Králové' se neskloňuje, to pak najdete jen restaurace, jejichž registrátoři jsou na tom s gramatikou obdobně jako vy.
PS: Myslím si, že na tomto návrhu nikdo nezbohatne. Náklady na smysluplnou databázi by byly obrovské. Navíc jsem nepochopil, jak by autor chtěl získávat provize od majitelů restaurací.
PS: Myslím si, že na tomto návrhu nikdo nezbohatne. Náklady na smysluplnou databázi by byly obrovské. Navíc jsem nepochopil, jak by autor chtěl získávat provize od majitelů restaurací.
Zdeněk Polách (neregistrovaný)
13. 2. 2001 9:39
Nový
Re: delate si srandu???
celé vlákno
Naopak, myslím si, že autor článku má pravdu! A jak by chtěl získávat provize? Vždyť to píše v článku - na základě smluvních vztahů.
IMHO zbohatnout se na tom dá, když je databáze kompletní a navštěvovaná (čemuž napomůže placená či neplacená (výměnná) reklamní kampaň, respektive právě placení si upřednostňování při vyhledávání podle klíčových slov).
A že je o podobné databáze zájem, o tom svědčí třeba superrychlý start-up Erotica.cz... Mají sice několik domén, ale žádné masivní propagace jsem si nevšiml. Jsou sice o erotice, ale proč by to na stejném principu nemělo fungovat i u restaurací? Kompletní podrobná databáze, vše v několika jazykových mutacích a úspěch je zaručen! Myslím si, že do budoucna, pokud jde o vývoj internetu, právě tudy cesta vede a právě tady má internet ještě velké mezery, které může někdo vhodně a postupem času velice výhodně vyplnit...
IMHO zbohatnout se na tom dá, když je databáze kompletní a navštěvovaná (čemuž napomůže placená či neplacená (výměnná) reklamní kampaň, respektive právě placení si upřednostňování při vyhledávání podle klíčových slov).
A že je o podobné databáze zájem, o tom svědčí třeba superrychlý start-up Erotica.cz... Mají sice několik domén, ale žádné masivní propagace jsem si nevšiml. Jsou sice o erotice, ale proč by to na stejném principu nemělo fungovat i u restaurací? Kompletní podrobná databáze, vše v několika jazykových mutacích a úspěch je zaručen! Myslím si, že do budoucna, pokud jde o vývoj internetu, právě tudy cesta vede a právě tady má internet ještě velké mezery, které může někdo vhodně a postupem času velice výhodně vyplnit...
Martin Hájek (neregistrovaný)
13. 2. 2001 9:59
Nový
Re: delate si srandu???
celé vlákno
Nejlepší by bylo to vyzkoušet :-), podle mě je to ale o něčem jiném než erotické kluby. Když hledáte erotický klub, stačí vám najít nějaký (aspoň bych si tak tipl, nemám v tom zkušenosti :). Databáze nemusí být úplná. Když ale budete mít na celou Prahu 20 restaurací, je to k ničemu, když chcete pro své hosty vybrat tu podle svých představ.
Myslím si, že v zemi, kde litr benzínu stojí polovinu průměrné hodinové mzdy, o počítači a připojení k Internetu (případné argumentace o budoucnosti nejsou na místě) nemluvě, se toto nemůže nikdy zaplatit. Nejhorší by ale byla aktualizace údajů. Vyplatilo by se to možná u dvou tří největších měst, ale pak to zase nemá smysl. Jinak taky bych chtěl vidět to vyjednávání s majiteli restaurací o smlouvě ve chvíli, kdy byste databázi teprve budoval.
Myslím si, že v zemi, kde litr benzínu stojí polovinu průměrné hodinové mzdy, o počítači a připojení k Internetu (případné argumentace o budoucnosti nejsou na místě) nemluvě, se toto nemůže nikdy zaplatit. Nejhorší by ale byla aktualizace údajů. Vyplatilo by se to možná u dvou tří největších měst, ale pak to zase nemá smysl. Jinak taky bych chtěl vidět to vyjednávání s majiteli restaurací o smlouvě ve chvíli, kdy byste databázi teprve budoval.
Mchl (neregistrovaný)
13. 2. 2001 9:26
Nový
To si mysleli i v Globopolis
celé vlákno
Autorova myslenka je uzasna, ale spocital si na kolik by ho vysla?
Obejit tisice hospod, udelat propagaci, programovani, design, aktualizace...
A navratnost? Kde se vezmou ty miliony?
Obejit tisice hospod, udelat propagaci, programovani, design, aktualizace...
A navratnost? Kde se vezmou ty miliony?
Tomas Belicek (neregistrovaný)
13. 2. 2001 10:23
Nový
Neni to tak jednoduche ...
celé vlákno
... jak se zda. Myslim ze potreba autora clanku je daleko daleko pred globalnimi potrebami CR trhu a proto nepovazuji podobny server v tuto chvili za komercne udrzitelny...
Jan Žáček (neregistrovaný)
13. 2. 2001 10:37
Nový
Ne, není to průchodné...
celé vlákno
Ač může obchodní model vypadat nádherně (jak bylo poznamenáno, myslel si to i Globopolis), není, je tam příliš praktických ale...
Pokoušeli jsme se jako o podobný projekt a už na úrovni Prahy jsme narazili na neřešitelné problémy.
Zkuste jít za vedoucím restaurace - sám o sobě zážitek, jsou to převážně noční můry (jenom zavírají restauraci a přebírají tržbu :-) a zkuste s ním vést jednání na téma internet. Vrátíte se šupem do "staré ekonomiky". Pakliže snad má restaurace počítač, což není tak běžné, jak by se mohlo zdát (externí účetnictví, nepotřebují ho), je to model, který rozhodně není vybaven ničím standardním - většinou MS-DOS, účetnictví, Hercules Mono monitor.
Nevýhodou je, že je většinou kanceláři šéfa a ne tam, kde se provádí rezervace.
Internetové připojení je naprostou výjimkou - šéfové si stahují obrázky nahatých slečen doma a ne na pracovišti, kde je během dne hrozný frmol.
Řešení? Nakoupit spoustu HW a bohapustě ho rozdat... :-)
Ale i tak jsem skeptik, že se s tím obsluha (majoritně rusky mluvící) naučí zacházet. Neumí obsaluhovat ani rozumně telefon, odpadá i varianta WAP.
Další problém? Některé restaurace neberou rezervace, neberou rezervace na ten samý den, jsou vyrezervované na dlouho dopředu - a to jsou právě ty nejzajímavější.
Zkrátka, až budete mít někdo bohulibý nápad, založit tuto databázi, můžu Vám to rozmluvit... ;-)
Můžu Vám ale nabídnout svou radu, jak to lze dělat: na adrese http://wwwinfo.mfcr.cz/ares/ares_fr.html provozuje Ministerstvo registr všech ekonomických subjektů - na dotaz restaurace a hradec králové jsem našel 19 restaurací (s modifikací restaurant - dalších 5, vinárna - dalších 20, bar - dalších 16,... nezkoumal jsem duplicity :-). S telefonním seznamem a velkou trpělivostí při obvolávání i toho Valentýna stihnete...Dobrou chuť.
Jan Žáček
PS: Pro hladové milence je k dispozici ještě Czech Restaurant & Bar Guide v rámci Bontonfunu.
Pokoušeli jsme se jako o podobný projekt a už na úrovni Prahy jsme narazili na neřešitelné problémy.
Zkuste jít za vedoucím restaurace - sám o sobě zážitek, jsou to převážně noční můry (jenom zavírají restauraci a přebírají tržbu :-) a zkuste s ním vést jednání na téma internet. Vrátíte se šupem do "staré ekonomiky". Pakliže snad má restaurace počítač, což není tak běžné, jak by se mohlo zdát (externí účetnictví, nepotřebují ho), je to model, který rozhodně není vybaven ničím standardním - většinou MS-DOS, účetnictví, Hercules Mono monitor.
Nevýhodou je, že je většinou kanceláři šéfa a ne tam, kde se provádí rezervace.
Internetové připojení je naprostou výjimkou - šéfové si stahují obrázky nahatých slečen doma a ne na pracovišti, kde je během dne hrozný frmol.
Řešení? Nakoupit spoustu HW a bohapustě ho rozdat... :-)
Ale i tak jsem skeptik, že se s tím obsluha (majoritně rusky mluvící) naučí zacházet. Neumí obsaluhovat ani rozumně telefon, odpadá i varianta WAP.
Další problém? Některé restaurace neberou rezervace, neberou rezervace na ten samý den, jsou vyrezervované na dlouho dopředu - a to jsou právě ty nejzajímavější.
Zkrátka, až budete mít někdo bohulibý nápad, založit tuto databázi, můžu Vám to rozmluvit... ;-)
Můžu Vám ale nabídnout svou radu, jak to lze dělat: na adrese http://wwwinfo.mfcr.cz/ares/ares_fr.html provozuje Ministerstvo registr všech ekonomických subjektů - na dotaz restaurace a hradec králové jsem našel 19 restaurací (s modifikací restaurant - dalších 5, vinárna - dalších 20, bar - dalších 16,... nezkoumal jsem duplicity :-). S telefonním seznamem a velkou trpělivostí při obvolávání i toho Valentýna stihnete...Dobrou chuť.
Jan Žáček
PS: Pro hladové milence je k dispozici ještě Czech Restaurant & Bar Guide v rámci Bontonfunu.
Jiří Brázda (neregistrovaný)
13. 2. 2001 12:53
Nový
Re: Ne, není to průchodné...
celé vlákno
Když jsem to odesílal poprvé, tak to spadlo, takže znova: Podobný projekt (rezervování restaurací - zatím asi jen v Praze) se plánuje v rámci (konkurenčního?) inkubátoru E-konom (http://www.e-konom.com). Asi na to mají jiný názor :-)
Jaroslav Fišer (neregistrovaný)
13. 2. 2001 10:49
Nový
autor pravděpodobně neumí pracovat s internetem
celé vlákno
Tak mi to nedalo a zkusil jsem hledat nějakou restauraci, vinárnu či jinou stravovací kapacitu v Hradci Králové. Nevím, jestli má pan Němec nějaký jiný internet než já, ale pokud jsme napojeni na jednu a tu samou síť, tak musí během 20 minut najít aspoň 15 - 20 zařízení, kde se dá relativně dobře najíst. Nesmí ale hledat jen restaurace, ale spousta hotelů, penzionů, vináren či snack barů nabízí také docela kvalitní zážitky.
K jeho myšlence o jedné velké databázi restaurací: na to, aby to fungovalo, musí být minimálně dvě strany - server a restaurace. A věřte mi, že ta první strana má vždy eminentní zájem. Jenomže restauratéry jen tak nepřesvědčíte. (hovořím z vlastní zkušenosti).
Zároveň se neubráním pocitu, že si trochu protiřečíte. Nejdříve tvrdíte, že o oficiálních stránkách úřadu města nemá cenu ani hovořit a pak najednou vyzýváte radnice, aby skoupily všechny domény, které s městem aspoň zdánlivě souvisejí. A to si myslíte, že kdyby měly jiné domény, že by byl obsah lepší. Chci se však hradeckého magistrátu zastat: před nedávnem zcela předělal celý web a obsahově ještě není zdaleka naplněn. Navíc, na jeho stránky se bez problémů dostanete i z adresy www.umhk.cz. Vzhledem k tomu, že se jedná o stránky Uřadu Města Hradec Králové, nepovažuji tuto adresu nijak od věci.
K jeho myšlence o jedné velké databázi restaurací: na to, aby to fungovalo, musí být minimálně dvě strany - server a restaurace. A věřte mi, že ta první strana má vždy eminentní zájem. Jenomže restauratéry jen tak nepřesvědčíte. (hovořím z vlastní zkušenosti).
Zároveň se neubráním pocitu, že si trochu protiřečíte. Nejdříve tvrdíte, že o oficiálních stránkách úřadu města nemá cenu ani hovořit a pak najednou vyzýváte radnice, aby skoupily všechny domény, které s městem aspoň zdánlivě souvisejí. A to si myslíte, že kdyby měly jiné domény, že by byl obsah lepší. Chci se však hradeckého magistrátu zastat: před nedávnem zcela předělal celý web a obsahově ještě není zdaleka naplněn. Navíc, na jeho stránky se bez problémů dostanete i z adresy www.umhk.cz. Vzhledem k tomu, že se jedná o stránky Uřadu Města Hradec Králové, nepovažuji tuto adresu nijak od věci.
Ondřej Vrabec (neregistrovaný)
21. 2. 2001 8:34
Nový
Re: autor pravděpodobně neumí pracovat s internetem
celé vlákno
Děkuji panu Fišerovi, že byl rychlejší než já a osvětlil autorovi oficiální adresu webu magistrátu HK. Na adresu, kterou autor uvádí, je web dočasně z technických důvodů automaticky přesměrován, což nic nemění na jeho funkčnosti, rychlosti ani obsahu. Obsah je sice ještě poněkud skromný (proti našim smělým plánům), avšak úspěšně jej plníme novými informacemi.
Co se týká restaurací, tak k tomu pouze to, že není v našich silách obíhat všechny restaurace a hotely (potažmo další komerční subjekty) a přemlouvat je, aby nám poskytly informace o sobě. Funguje to však obráceně: pokud kterákoliv firma v HK projeví zájem býti zviditelněna na oficiálním webu města, má možnost o to požádat mailem a my zveřejníme její kontaktní údaje.
Co se týká restaurací, tak k tomu pouze to, že není v našich silách obíhat všechny restaurace a hotely (potažmo další komerční subjekty) a přemlouvat je, aby nám poskytly informace o sobě. Funguje to však obráceně: pokud kterákoliv firma v HK projeví zájem býti zviditelněna na oficiálním webu města, má možnost o to požádat mailem a my zveřejníme její kontaktní údaje.
NONAME (neregistrovaný)
13. 2. 2001 11:18
Nový
Jak prodelat miliony
celé vlákno
Neni to tak davno, co se prave na Lupe objevili clanky o Globopolisu. Prave tento server nabizel informace o prazskych restauracich a jak skoncil? Navic: zkuste si na internetu vyhledat nejaky hotel. Mimo oficialnich stranek najdete obvykle spoustu databazi hotelu, ze kterych se vsak dozvite pouze ty nejzakladnejsi informace. Myslite si, ze kdyz se nedari udelat opravdu slusne databaze hotelu, ze to pujde u restauraci? Zkuste si navi predstavit, jak obchazite restaurace s Vasi nabidkou. Ani bych se nedivil, kdyby na Vas leckde pohlizeli jako na kocovneho obchodnika, kterych uz zajiste videli spoustu. Tudy asi cesta nevede, leda ze bychom byli v pohadce!
Libor Nováček (neregistrovaný)
13. 2. 2001 14:37
Nový
Re: Jak prodelat miliony
celé vlákno
Kdyby to byla alespoň tak slušná databíze restaurací, jako je www.Travelguide.cz na poli ubytování, myslím, že by to celkem stačilo. Takže nesdílím názor, že u hotelů to nefunguje.
Daryl (neregistrovaný)
13. 2. 2001 14:04
Nový
Restaurace.cz
celé vlákno
Myslim, ze pan Nemec ma pravdu. Prave to se ted snazim delat. Zacal jsem to budovat teprve v prosinci 2000 a pokud vezmete v uvahu naprogramovani takove databaze a vyladeni... jeste to neni hotovo ale princip, na kterem bude tento sajt fungovat se od popisu pana Nemce lisi jen v mizernych detailech.
Ta pomalost je dusledkem pracovni verze na develop serveru. Cili ostry provoz jeste spusten nebyl. I kdyz ta doba se blizi... objektivnost bude zarucena moznosti diskuse na kazdy objekt. takze kazdy navstevnik zde muze napsat co se mu na ty ci ony restauraci libi a co ne. Vyhledat si muzete restauraci podle mesta, jidla, nazvu ci dokonce oteviraci doby (pouze u tech, ktere tyto informace poskytli). To si myslim, ze je slusny zacatek.
Ta pomalost je dusledkem pracovni verze na develop serveru. Cili ostry provoz jeste spusten nebyl. I kdyz ta doba se blizi... objektivnost bude zarucena moznosti diskuse na kazdy objekt. takze kazdy navstevnik zde muze napsat co se mu na ty ci ony restauraci libi a co ne. Vyhledat si muzete restauraci podle mesta, jidla, nazvu ci dokonce oteviraci doby (pouze u tech, ktere tyto informace poskytli). To si myslim, ze je slusny zacatek.
anonyM (neregistrovaný)
13. 2. 2001 14:13
Nový
hospudky.net
celé vlákno
kouknete se na www.hospudky.net
je to sice jenom o praze, ale je tam toho hodne...
je to sice jenom o praze, ale je tam toho hodne...
vojtecha (neregistrovaný)
14. 2. 2001 0:16
Nový
Re: hospudky.net
celé vlákno
Takze jsem dal vyhledat Typ restaurace Nonstop, Oblast Centrum(P1,P2), Cen. skupina Vse a naslo to pouze U zlateho stromu. No, aspon neco ;)
Myslim, ze kdyby na telefonu sedel jeden clovek, ktery by ´on-line´ vyhledal podnik ve Zlatych strankach, tak by to mohl byt i neztratovy projekt bez xx milionovych investic.
Miluju pocitace a hlavne internet ;)
Otmar Káninský (neregistrovaný)
13. 2. 2001 14:59
Nový
Zkuste web.volny.cz
celé vlákno
Na web.volny.cz máte několik možností, jak hledat restaurace nebo jakékoliv místo, kde si můžete dát něco k jídlu, ať už v Hradci Králové nebo kdekoliv jinde. Pokud máte zájem o Hradec, naleznete přes 100 podniků.
Zuzana S. Fenclova (neregistrovaný)
13. 2. 2001 15:03
Nový
Dobra databaze restauraci
celé vlákno
Dobra databaze restauraci (i s jidelnimi listky, fotografiemi interieru aj.) je na www.rest2000.cz. Zpracovana je zatim jenom Praha.
David Wenzel (neregistrovaný)
13. 2. 2001 17:36
Nový
no teda
celé vlákno
Musim podotknout, ze toto je jeden z nejhorsich clanku, ktere jsem v posledni dobe na Lupe cetl. Autor zjevne o problematice nevi vubec nic. Je to asi tak, jako by nejaka uklizecka psala clanek o Temelinu. V oblasti podobnych projektu se jiz nejakou dobu pohybuji a proto si myslim, ze by si mel nejdrive nekdo obsah podobneho clanku prostudovat a zvazit jeho zverejneni. Pokud ovsem Lupa nezvazuje zmenu kultury clanku.
Jiří Brázda (neregistrovaný)
15. 2. 2001 19:52
Nový
Re: no teda
celé vlákno
Ale podívejte se, jak plodnou diskuzi článek vyvolal - osobně pana Němce podezřívám z pořádné mazanosti (zmapoval si konkurenci, zjistil názory a teď to buď rozjede nebo ne). A jestli se mýlím, tak tady máme alespoň názor jednoho z uživatelů takové aplikace (a vůbec Internetu), který bude podobné projekty jednou živit, takže i jeho názor má určitou váhu.
Tomáš Kapler (neregistrovaný)
13. 2. 2001 17:39
Nový
43 restaurací v HK během 1 minuty
celé vlákno
připojil jsem se na http://www.iol.cz/TLF/index.htm s úspěchem viz. %subj%
sice nenajdete obrázky atd., ale představu si občas uděláte i podle názvů, či jednání a cen které zjistíte při telefonování
Občas je také dobré zalézt na nějaký navštěvovaný chat a hodit hlášku kdo je z HK a zeptat se. Nebo použít ICQ a obeslat všechy s "city" hk
a když už jsme u těch zadávání ve vyhledávačích - pro to co vy požadujete jsou lepší katalogy a'la seznam.
nebo používejte nějaký inteligentní vyhledávač typu quick.cz který umí skloňovat. Takže třeba hledání restaurace AND hradec králové vam tam najde přes 56 odkazů (20 smysluplných)
jo jo, hledat se musí umět. ;-)
sice nenajdete obrázky atd., ale představu si občas uděláte i podle názvů, či jednání a cen které zjistíte při telefonování
Občas je také dobré zalézt na nějaký navštěvovaný chat a hodit hlášku kdo je z HK a zeptat se. Nebo použít ICQ a obeslat všechy s "city" hk
a když už jsme u těch zadávání ve vyhledávačích - pro to co vy požadujete jsou lepší katalogy a'la seznam.
nebo používejte nějaký inteligentní vyhledávač typu quick.cz který umí skloňovat. Takže třeba hledání restaurace AND hradec králové vam tam najde přes 56 odkazů (20 smysluplných)
jo jo, hledat se musí umět. ;-)
Honza (neregistrovaný)
14. 2. 2001 21:55
Nový
Re: 43 restaurací v HK během 1 minuty
celé vlákno
For je prave v tom, ze nikoho nebavi telefonovat do restaurace a bavit se se znudenym cisnikem o tom, co maji v menu. Kdyz neznam restauraci, tak si nejdriv chci precist, co a za kolik nabizeji a kouknout se aspon na fotku prostredi, nez si tam rezervuju stul.
Jestli ale hledate IV. cenovou skupinu, tak souhlasim, ze vystacite s telefonnim seznamem :-)
Jestli ale hledate IV. cenovou skupinu, tak souhlasim, ze vystacite s telefonnim seznamem :-)
edasx (neregistrovaný)
13. 2. 2001 22:22
Nový
proc si takovej projekt teda neudelas sam vole?
celé vlákno
myslim si, ze jestli takovy info potrebujes a nikde neni tak bys ho mel udelat ty. pokud to nikdo pred tebou neudelal, tak bud na to nikdo neprisel nebo mu to neprislo ziskovy... nikdo neni charita.
DIY - a vydelej balik nebo vo tom nemluv a chcipni v tom hradci hlady nebo ja nevim - takovydle clanky sou fakt vo nicem =)
petr s (neregistrovaný)
14. 2. 2001 9:14
Nový
užití e-businessu není nápad
celé vlákno
Důležitější by, myslím, bylo POSOUZENÍ a nalezení metod hodnocení nápadu "na server", než konkretizace problémů, kterými se zabývají některé reakce na tento článek.
A sice: Základní kalkulace, průzkum trhu, ziskové segmenty a jak je přesvědčit, slabé stránky, atd.
Obecně: Použití e-obchodu jako nástroje nenese zisk samo o sobě - představa - uděláme server (hurá politika) dostává na frak vždycky po prvotním vystřízlivění těmito jednoduchými metodami.
Prostě ne každý nápad (skoro žádný) stojí za to. A globopolis je příkladem snahy tento nápad dovést k zisku (uskutečnění e-businessu v oblasti bez konkurence, atd.) Globopolis možná neměl konkurenci, ale prostě neměl ani tok financí. Představa "vytvoření monopolu" - když už (ono je to lákavější než vymyslet variantu "za náma přijde konkurence") - když už jde o netové projekty není kvalitativně lepší: CO by bylo lepší je nějaký nápad (př. NAPSTER, freechat, strategie Visionmedia, seznam ve své době, atd.)
Současně jsme i nejsme v pionýrských časech. Bez nápadu je to pracné a nápady u některých ještě jsou. A nápad nemá nic společného s představou "díry na trhu", možnosti poptávky. Nápad je kvalitativně jiný od ostatního a tyto věci zahrnuje. Proto mluvíme o "nové ekonomice": staré strategie nestačí. Proto zkrachoval globopolis.
A sice: Základní kalkulace, průzkum trhu, ziskové segmenty a jak je přesvědčit, slabé stránky, atd.
Obecně: Použití e-obchodu jako nástroje nenese zisk samo o sobě - představa - uděláme server (hurá politika) dostává na frak vždycky po prvotním vystřízlivění těmito jednoduchými metodami.
Prostě ne každý nápad (skoro žádný) stojí za to. A globopolis je příkladem snahy tento nápad dovést k zisku (uskutečnění e-businessu v oblasti bez konkurence, atd.) Globopolis možná neměl konkurenci, ale prostě neměl ani tok financí. Představa "vytvoření monopolu" - když už (ono je to lákavější než vymyslet variantu "za náma přijde konkurence") - když už jde o netové projekty není kvalitativně lepší: CO by bylo lepší je nějaký nápad (př. NAPSTER, freechat, strategie Visionmedia, seznam ve své době, atd.)
Současně jsme i nejsme v pionýrských časech. Bez nápadu je to pracné a nápady u některých ještě jsou. A nápad nemá nic společného s představou "díry na trhu", možnosti poptávky. Nápad je kvalitativně jiný od ostatního a tyto věci zahrnuje. Proto mluvíme o "nové ekonomice": staré strategie nestačí. Proto zkrachoval globopolis.
Jan Krisoun (neregistrovaný)
14. 2. 2001 21:07
Nový
restaurace
celé vlákno
Vážený pane redaktore
Velice si vážím Vašeho článku je to způsob pro podnikavího človíčka,který má trochu peněz.Tento článek se mi na lupě líbil nejvíce.A jako webmaster a wapmaster bych ještě chtěl něco dodat:V žádném případě by neškodilo,kdyby restaurace popřípadě"podnikavec"začal myslet na wapovou stránku,protože si myslím,že wap má velikou budoucnost(Jedině,když operátoři zlevní tarify tak ano).Wap je jako internet u nás před deseti lety potřebuje se rozvíjet.
V každém případě ty postřehy se mi nejvíce líbili.
Jako čtenář Vám velice děkuji za kvalitní článek.
S pozdravem
Jeden malý webmaster a wapmaster...
Velice si vážím Vašeho článku je to způsob pro podnikavího človíčka,který má trochu peněz.Tento článek se mi na lupě líbil nejvíce.A jako webmaster a wapmaster bych ještě chtěl něco dodat:V žádném případě by neškodilo,kdyby restaurace popřípadě"podnikavec"začal myslet na wapovou stránku,protože si myslím,že wap má velikou budoucnost(Jedině,když operátoři zlevní tarify tak ano).Wap je jako internet u nás před deseti lety potřebuje se rozvíjet.
V každém případě ty postřehy se mi nejvíce líbili.
Jako čtenář Vám velice děkuji za kvalitní článek.
S pozdravem
Jeden malý webmaster a wapmaster...
Honza (neregistrovaný)
14. 2. 2001 21:58
Nový
Praha je na tom stejně
celé vlákno
Souhlasím s autorem článku. Je to bída nejen pro Hradec, ale dokonce i pro Prahu. Je pravda, že různých "databází" je pro Prahu asi nejvíce. Jedna je ale horší než druhá a to, co potřebuje (aspoň výběr z menu+ceny, pár fotek, víc opravdu nepotřebuji), se tam člověk stejně nedozví. Nehledě na to, že vyhledávání je koncipováno podle mlhavých kritérií a výsledek stejně neodpovídá zadání.
Podotýkám, abych nebyl obviňován z neznalosti internetu jako někteří mí předřečníci (resp. předpisatelé), že v užívání internetu jsem poměrně zběhlý a dokážu najít i nemožné. Restauraci ale ne.
Podotýkám, abych nebyl obviňován z neznalosti internetu jako někteří mí předřečníci (resp. předpisatelé), že v užívání internetu jsem poměrně zběhlý a dokážu najít i nemožné. Restauraci ale ne.
pavel pravda (neregistrovaný)
16. 2. 2001 0:53
Nový
Re: Praha je na tom stejně - NENI !
celé vlákno
Zkus http://restaurace.mraveniste.cz :-))
Petr (neregistrovaný)
25. 4. 2001 5:28
Nový
Re: Praha je na tom stejně
celé vlákno
Jestli jses v sexu stejne tak zbehlej, jako v Internetu, tak bych nechtel byt tvoje manzelka, nadivo.
Jindřich Gloser (neregistrovaný)
15. 2. 2001 18:32
Nový
Problém je trochu v něčem jiném.
celé vlákno
Domnívám se, že autor chtěl vyjádřit jinou myšlenku. Autor chtěl najít na internetu restauraci nebo vinárnu v Hradci Králové. To se mu nepodařilo tak jak očekával a proto nabídl jenom myšlenku pro nadšence. Je fakt, že na internetu chybí prezentace restaurací a vináren (a podobných podniků) dosažitelná z jednoho místa - zjedné domény. V této doméně - v tomto místě mouhou být zahrnuty jen lokální prezentace. Tato prezentace by měla především obsahovat jednoduchý popis a odkaz na prezentaci dané vinárny či restaurace (samozřejmě pokud ji mají - ale kdo není na internetu jako kdyby nebyl). Nemusí však plnit kdo ví jak složité vyhledávací služby (např podle druhu jídla). V podstatě by mělo jít o takový malý lokálně zaměřený portál. Jistě se špatně hledá nejluxusnější Hradecký hotel U královny Elišky na takovéto adrese: www.hfc-hk.cz
Frantisek Folber (neregistrovaný)
19. 2. 2001 18:25
Nový
povedlo se!
celé vlákno
az priste budu potrebovat neco sehnat a nebude se mi chtit premyslet, utracet penize za pripojeni a nicit si oci ziranim do monitoru, udelam to podobne jako autor: napisu clanek s dostatecne motivujicim titulkem, kde si postezuji, ze to, co potrebuji najit, nikde najit nemuzu, a za par dnu si jen prectu desitky nazoru, ze kterych urcite aspon 5 je pouzitelnych a ucinnych
Victor (neregistrovaný)
27. 2. 2001 2:59
Nový
Prodej do zahranici na VISA karty
celé vlákno
Velmi me zaujalo to,ze v Cesku se da vydelat a mit peknou trzbu z prodeje vyrobku ktere nesezenou Cesi v zahranici treba v Kanade USA ale i treba v zap.Evrope.
Premyslel jsem kolik Cechu by si rado koupilo oblibene knedliky v prasku,buchty,chleb,a treba i ceske polevky v sacku,ktere tady v USA nesezenete.
Co by to stalu podniky jako je Vitana a nebo Amyl ci jak se to jmenuje aby na Internetu zavedly zasilkovy prodej na VISA Karty.
Mozna nekdo rekne ze postovne je drahe,ale pokud by se to kupovalo ve velkem.....
Podivejte dam priklad: Kupuji si tu "Bohemische Knoedls" v prasku za asi 4 dollary v polske prodejne.Ale nemaji tam zase vsechno a pak v nekterych statech USA nemaji vubec zadne Evropske prodejny.
Verim ze obrat by byl jen jaksi zajem to rozjet v Cesku neni.Pritom by je to nestalo nic vic nez si prepracovat web stranky a najmout jednoho cloveka co by z nich vybiral objednavky.
Victor
Premyslel jsem kolik Cechu by si rado koupilo oblibene knedliky v prasku,buchty,chleb,a treba i ceske polevky v sacku,ktere tady v USA nesezenete.
Co by to stalu podniky jako je Vitana a nebo Amyl ci jak se to jmenuje aby na Internetu zavedly zasilkovy prodej na VISA Karty.
Mozna nekdo rekne ze postovne je drahe,ale pokud by se to kupovalo ve velkem.....
Podivejte dam priklad: Kupuji si tu "Bohemische Knoedls" v prasku za asi 4 dollary v polske prodejne.Ale nemaji tam zase vsechno a pak v nekterych statech USA nemaji vubec zadne Evropske prodejny.
Verim ze obrat by byl jen jaksi zajem to rozjet v Cesku neni.Pritom by je to nestalo nic vic nez si prepracovat web stranky a najmout jednoho cloveka co by z nich vybiral objednavky.
Victor
vpe (neregistrovaný)
28. 2. 2001 0:02
Nový
Re: Prodej do zahranici na VISA karty
celé vlákno
a dalsiho, co s tim bude jezdit na celnici :)))
Prodej potravin pres Inet ma sva specifika a asi jeste hodne dlouho to nebude to prave..
Prodej potravin pres Inet ma sva specifika a asi jeste hodne dlouho to nebude to prave..
Victor (neregistrovaný)
27. 2. 2001 3:11
Nový
Database..
celé vlákno
Kdyz databaze Restauraci tak jen tech dobrych,kde se dobre najite.
Rekl bych jen ve vetsich mestech.Jidlo u Vas je temer zadarmo a pivo vyborne a ja jsme si oblibil v Liberci
"Plzenku" v Moskevske ulici.
Najit si u vas pujcovnu aut treba v Praze kde si chci pujcit auto neni problem, ubytovani take nejake nekde sezenu ale dobre udelana databaze toho vseho a centralizovana do nekolika web stranek (treba podle mest) by byl super napad.
Pro navstevniky Ceska i casto cestujici Cechy by to byla vyborna pomoc najit kde se v kterem meste dobre ubytovat najist a cim je okoli zajimave pro turisty..
Rekl bych jen ve vetsich mestech.Jidlo u Vas je temer zadarmo a pivo vyborne a ja jsme si oblibil v Liberci
"Plzenku" v Moskevske ulici.
Najit si u vas pujcovnu aut treba v Praze kde si chci pujcit auto neni problem, ubytovani take nejake nekde sezenu ale dobre udelana databaze toho vseho a centralizovana do nekolika web stranek (treba podle mest) by byl super napad.
Pro navstevniky Ceska i casto cestujici Cechy by to byla vyborna pomoc najit kde se v kterem meste dobre ubytovat najist a cim je okoli zajimave pro turisty..
Richard Palát (neregistrovaný)
26. 6. 2003 7:45
Nový
Děkujeme za morální podporu
celé vlákno
Děkujeme autorovi za morální podporu, kterou nám jeho článek během vývoje našeho serveru byl a vyzýváme ho tímto k dodání slíbené restaurace v Hradci Králové.
Za tým autorů http://www.najedno.cz
Richard Palát.
Za tým autorů http://www.najedno.cz
Richard Palát.
Vít Pechanec (neregistrovaný)
31. 12. 2003 15:05
Nový
124 restaurací v HK
celé vlákno
Náhodou jsem se dostal k tomuto více jak dva roky starému článku a velmi plodné diskuzi na téma databáze restaurací. Pokud autor článku či někdo jiný hledá kvalitní databázi, najde ji na adrese www.crest.cz ci www.ceskerestaurace.cz - jenom v HK jich v současné chvíli systém najde 124.
Je pravdou, že systém pravděpodobně zatím nevyhledá množství zařízení s fotografií a detailními informacemi o jídelním lístku apod. - jisté ale je, že v budoucnosti počet takových záznamů výrazně naroste. Služba se nazývá resthosting a je komerčně nabízena serverem.
O kvalitě a množství dat svědčí i skutečnost, že si ji za partnera vybral T-mobile pro svou službu Navigátor a také náš turistický server ČR CZeCOT.com..:-)
Je pravdou, že systém pravděpodobně zatím nevyhledá množství zařízení s fotografií a detailními informacemi o jídelním lístku apod. - jisté ale je, že v budoucnosti počet takových záznamů výrazně naroste. Služba se nazývá resthosting a je komerčně nabízena serverem.
O kvalitě a množství dat svědčí i skutečnost, že si ji za partnera vybral T-mobile pro svou službu Navigátor a také náš turistický server ČR CZeCOT.com..:-)
Petra Abu (neregistrovaný)
24. 3. 2004 18:34
Nový
pes abu
celé vlákno
restaurace?? nemyslím že to je nejlepší nápad...
DOLAR (neregistrovaný)
14. 3. 2008 16:00
Nový
ANDNÝ VÝDĚLEK
celé vlákno
Dobrý den jesli má někdo účet na paypal,bux.to,paid.vg,adbux.org,masterbugs.com,
advercash.net,alterpay.com,cashfiesta,bux3.com,
nettler nebo buxa.in tak máte možnost svoje výdělky zvětšit o 500 kč či 31 usd(dolarů).Stačí jen zaslat email na dolaradder@email.cz
ve tvaru:
web:(na jakou internetovou stránku se májí zaslat peníze)
my:(vaše uživatelské jméno)
my password:(vaše heslo)
my e-mail:(email na který vám zsšleme potvrzení)
A to je vše během dvou hodin se na vašem ůčtu oběví o 500 kč nebo 31 usd :-)
NEBOJTE SE JE TO NA 100% BEZPEČNÉ A OPRAVDU TO FUNGUJE !!!
advercash.net,alterpay.com,cashfiesta,bux3.com,
nettler nebo buxa.in tak máte možnost svoje výdělky zvětšit o 500 kč či 31 usd(dolarů).Stačí jen zaslat email na dolaradder@email.cz
ve tvaru:
web:(na jakou internetovou stránku se májí zaslat peníze)
my:(vaše uživatelské jméno)
my password:(vaše heslo)
my e-mail:(email na který vám zsšleme potvrzení)
A to je vše během dvou hodin se na vašem ůčtu oběví o 500 kč nebo 31 usd :-)
NEBOJTE SE JE TO NA 100% BEZPEČNÉ A OPRAVDU TO FUNGUJE !!!