Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Jaká je budoucnost interaktivních aplikací?

VfB
VfB (neregistrovaný)
1. 11. 2007 7:30 Nový

flash

celé vlákno
flash má oproti SL několik velkých výhod: téměř všichni mají jeho podporu již nainstalovanou, funguje všude, má velkou vývojářskou komunitu, jsou pro něj různé nástroje a není od MS
Jan Rylich aura:90
1. 11. 2007 13:17 Nový

Re: flash

celé vlákno
Souhlasím.

Nejsem zaměřený proti MS, ale zrovna v případě "dominance" Flashe se mi zdá, že je to pro uživatele výhodné. Jakmile přijde přímý konkurent (a SL je opravdu schopný a věřím, že se prosadí), už to znamená minimálně další plugin (pro uživatele) a další vývojové prostředí (pro developery).
Jaromír Adámek aura:36
4. 11. 2007 17:55 Nový

Re: flash

celé vlákno
"a věřím, že se prosadí"

Pokud SilverLight Microsoft integruje standartně do Internet Exploreru (jako, že asi jo), tak je jeho prosazení jen otázka času.

Uvidí se, jak dopadne Flash. Podle mě zůstane stále jedničkou, Microsoft, se už postará o dostatečnou nekompatibilitu, která jeho produkt zaručeně (bohužel) pohřbí.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 11. 2007 14:11 Nový

Re: flash

celé vlákno
tak samozrejme, kdyz je tu dele :) to neni argument, argument pro nej bude hovorit az jak obstoji se SL a jestli se take posune dal - optimalizace pro seo atd...
ja
ja (neregistrovaný)
1. 11. 2007 8:41 Nový

pomala ?

celé vlákno
Takovi jako autor vytvareji famu, ze je java pomala. To zijes jeste za dob java 1.1.7 ?
janek
janek (neregistrovaný)
1. 11. 2007 9:13 Nový

Re: pomala ?

celé vlákno
Autor se v tomto bodě ukázal jako skutečný odborník. Proč je asi Java úspěšná v mobilech, které mají z celého spektra zařízení asi nejslabší procesory?!
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 11. 2007 9:53 Nový

Re: pomala ?

celé vlákno
Skoda ze Lupa takhle mizerny clanek vubec uverejnila. Urcite nestal za to ho cist a (dobremu?) jmenu serveru urcite nepomohl.
Kybernet
Kybernet (neregistrovaný)
1. 11. 2007 11:35 Nový

Re: pomala ?

celé vlákno
Zato vy jste jiste prebornik, kdyz ani nerozlisite JRE pro desktop od Javy pro mobilni platformy, kde jsou HW naroky uplne jine.
janek
janek (neregistrovaný)
1. 11. 2007 14:17 Nový

Re: pomala ?

celé vlákno
Samozřejmě, že jsou jiné, ale co z toho podle vás vyplývá pro bytekód, run-time a jejich rychlost?
Jaromír Adámek aura:36
4. 11. 2007 17:53 Nový

Re: pomala ?

celé vlákno
Obecně, když jsem narazil na jakoukoliv aplikaci na webu psanou v Javě bylo to neskonale pomalé (jak načítání, tak samotnýc chod). Když si k tomu člověk připočte, že Java se neinstaluje jen jako plugin do prohlížeče, ale jako "normální" program, tak jsou s tím spojené jen problémy (sám mám problémy s už nainstalovanou verzi Javy na mém počítači, která se nechce dát aktualizovat na vyšší verzi).

Pak se nedivte, že pro běžné uživatele je Java prostě brontosaurus, velkej a přežranej.
Jan Rylich aura:90
1. 11. 2007 13:04 Nový

Re: pomala ?

celé vlákno
Viz odpověď uživatele Kybernet.

Java pro mobilní segment je trochu "jiná káva", a v tomto ohledu dosahuje i mnohem větších úspěchů (což v textu myslím také zaznělo).
janek
janek (neregistrovaný)
1. 11. 2007 14:13 Nový

Re: pomala ?

celé vlákno
Ona to zas tak moc jiná káva není. Takováhle hodnocení jsou docela relativní... Nemyslím si, že by Java byla neúspěšná ani na desktopech a ani na serverech, natož vysloveně pomalá. Rychlost je jen jeden z mnoha faktorů a nemyslím si ani, že ten nejdůležitější.
piszta
piszta (neregistrovaný)
1. 11. 2007 11:02 Nový

Re: pomala ?

celé vlákno
ne, ze bych chtel rozpoutavat nejakou FW, ale java samozrejme pomala je, i kdyz na webu, v porovnani s jinymi alternativami, to tak vypadat nemusi..
Pavel
Pavel (neregistrovaný)
2. 11. 2007 14:45 Nový

Re: pomala ?

celé vlákno
Chápu vás správně tak, že Java je pomala, což ale neznamená, že ostatní jsou rychlejší? :-)
Jan Rylich aura:90
1. 11. 2007 13:01 Nový

Re: pomala ?

celé vlákno
"Řada vývojářů patrně ještě s nelibostí vzpomíná na první verze Javy, které byly pomalé a neefektivní, ale situace se přeci jen trochu zlepšila (i když to s tou rychlostí stále není slavné)"

= "Java byla pomalá. Teď už je to lepší."

Nicméně Java opravdu rychlostí moc neoplývá (a ani stabilitou, nečiní ji problém zaseknou celý prohlížeč). To jsou ostatně i důvody, proč se na desktopech neprosadila víc. Flamewar ale mým cílem nebyl :)
k0brt
k0brt (neregistrovaný)
1. 11. 2007 13:23 Nový

Re: pomala ?

celé vlákno
aha, uz to asi zacinam chapat, vy pod pojmem "Java" zrejme myslite "Java Applet". no v tom pripade uz asi nema cenu ten clanek jakkoliv dal komentovat ;-)
Jan Rylich aura:90
1. 11. 2007 13:26 Nový

Re: pomala ?

celé vlákno
V kontextu minulého článku o interaktivitě v rámci webového browseru ano.
janek
janek (neregistrovaný)
1. 11. 2007 14:25 Nový

Re: pomala ?

celé vlákno
Víte, blbě napsané aplikace mohou být napsány v jakémkoli jazyce. To, že se nějaký java applet zasekne, nemusí vůbec nic vypovídat o Javě jako takové. U řady flashových aplikací se mi také občas zobrazí okénko oznamující, že skript běží příliš pomalu, a blbě negeneralizuji.
Jaromír Adámek aura:36
4. 11. 2007 17:57 Nový

Re: pomala ?

celé vlákno
Jenže u Javy je rychlá aplikace vyjímkou, já jsem ji snad ještě ani neviděl, a pak se divte...
Filda
Filda (neregistrovaný)
1. 11. 2007 10:12 Nový

.

celé vlákno
já si počkám na budoucnost neinteraktivních aplikací
Jan Rylich aura:90
1. 11. 2007 13:05 Nový

Re: .

celé vlákno
Ty v podstatě neexistují ;-)
Každá aplikace je už ve své podstatě interaktivní, protože jakékoliv kliknutí do nějakého rozhraní už je interakcí :)
Michal Krsek aura:56
1. 11. 2007 14:03 Nový

Re: .

celé vlákno
Sakra, takze ty moje aplikace, co bezej radove desitky dni bez zasahu uzivatele, jsou interaktivni ...

To vam tluce do hlavy Denisa? :-)
Jan Rylich aura:90
1. 11. 2007 14:39 Nový

Re: .

celé vlákno
Ty do všeho hrozně rád taháš osobní záležitosti nebo školu (viz naše diskuse pod konferencí o streamování videa), že?

S tvými aplikacemi jsem se setkal například při streamování Infora, kdy "připravený a zapojený" notebook ani nenaběhl a museli jsme to operativně pouštět přes moje pravěké HP. Ta záležitost vyžadovala mnohé zásahy uživatele, a interaktivní byla až až... :)

(jinak co máš přesně těmi svými aplikacemi na mysli netuším, ale pokuď třeba zpracovávají data, technicky jde o interakci - byť třeba programu s programem. Ale můj komentář na začátku vlákna byl pochopitelně trochu o něčem jiném a s nadsázkou. No nic...)
Michal Krsek aura:56
1. 11. 2007 19:03 Nový

Re: .

celé vlákno
Nezvelicuj moje zasluhy, streamovaci systemy nepisu :-) Co se pripravy tyce, holt kdyz pride nekdo na posledni chvili, dostane to, co tam nechal ten pred nim. Na opravu ma tolik casu, kolik si sam prideli tim, kdy prijde :-)

Svymi aplikacemi myslim treba nejake narocnejsi vypocty. Proste pustis a zadna uzivatelska interakce neni potreba.

Na zacatek vlakna bych se nerad vracel, svadelo by me to ke komentari clanku, ktery jsem si radeji odpustil (ten komentar).
nn
nn (neregistrovaný)
1. 11. 2007 11:21 Nový

statické stránky a flash

celé vlákno
Já si dovedu představit (a znám) stovky kvalitních statických webových stránek. Naopak. Od webu očekávám infomace, nikoliv aplikace. Program běžící jako webová stránka nikdy nebude tak rychlý a pohodlný (použitelný všude, např. offline), jako nativní program pro daný operační systém. Flash i Javu na webu filtruju. Většina obsahu Flashe jsou reklamy, o které opravdu nemám zájem. Programy chci nativní, nikoliv ve webovém prohlížeči, které potřebují desítky mezivrstev jen proto, abych mohl program spustit kdekoliv. Navíc je proti zásadám bezpečnosti pracovat na jakémkoliv vzdáleném operačním systému , kde nevíce co je za danou aplikací.
Tedy shrnutí mých osobních potřeb: Flash nechci, Javu nepotřebuji, web raději statický s hodnotným obsahem, než nesmysly v krásném kabátě.
Jan Rylich aura:90
1. 11. 2007 13:25 Nový

Re: statické stránky a flash

celé vlákno
Ono to je složitější...

Chtít v dnešní době po webu jen informace je zkrátka málo. Aplikace jsou nezbytné, třeba už takový webmailový klient (ostatně používání třeba Otlooku také není bez rizika).

Že je většina aplikace Flashe na běžném webu ve formě reklamy není chyba flashové technologie. Zkrátka ce hodí, snadno se s tím pracuje, a při zachování malé datové náročnosti se dají dělat pěkné věci - a to je pro reklamní účely skvělé. Nicméně jak už jsem psal, ve Flashi se dají dělat třeba i webové stránky, a to i při zachování přehlednosti, a dokonce i přístupnosti.

Plus, Vaše zmíněné potřeby většina uživatelů nesdílí (eye-candy je vždy lákavé). Já osobně nejsem nějakým silným zastáncem co nejbohatších aplikací, ale ten trend tady je a není od věci o něm informovat.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 11. 2007 18:20 Nový

Re: statické stránky a flash

celé vlákno
Já to dělám stejně jako "nn" a pořádně smysl těchto trendů nechápu. (Konec konců také nechápu smysl přerušování filmů v televizi reklamami - to jako abych se mohl podívat, co zrovna vysílají konkureční kanály?)
Nicméně bych se chtěl zeptat, co se myslí "webmailovým klientem"? To mi připadá jako úplná blbost.
Pokud čtu a posílám e-mail přes WWW, tak podstatou dobře napsané aplikace někde na WWW-serveru je to, že k tomu musí stačit nejprimitivnější WWW-klient, který nic jiného než HTML nemusí umět.
Pokud tedy třeba ke smazání dopisu potřebuji aktivovat javascript, tak to stejně jde nakonec udělat tak, že si ve zdrojovém kódu zjistím, jaký požadavek musím z klienta poslat.
Vždy ale přemýšlím, proč tuto variantu sami alternativně nenabízejí již tvůrci oné nadstavby?
Jan Rylich aura:90
1. 11. 2007 20:06 Nový

Re: statické stránky a flash

celé vlákno
Tím webmailovým klientem jsem chtěl ukázat alespoň základní typ interaktivní aplikace (protože to už není jen statická html stránka, ale má alespoň nějaký ten JavaScript jak zmiňujete).

Ovšem trend je takový, že uživatelé mají rádi, když jim webové aplikace nabízejí více a více (grafiku, funkce) - i Gmailu to byla nejprve třeba funkce chatu, nyní prochází dalším redesignem , jak nedávno informovala nějaká zprávička zde na Lupě...

Neříkám, že to je pozitivní trend, smysl některých aplikací mi také uniká (proč si kvůli pár grafickým prvkům stahovat eBay Desktop?), ale na druhou stranu to nějaké výhody má (třeba se tím ulehčí webu eBay.com a bude svižnější). Je to otázka volby. Já třeba z nějakých více "interaktivních" technologií využívám zejména Flash, protože některé hry jsou dobré když není moc času, a některé webové stránky v tom vypadají moc pěkně. (plus se flash využívá při streamování videa). Neříkám, že bych musel mít ve Flashi celý desktop, ale má to alespoň nějaký význam...
Michal Krsek aura:56
1. 11. 2007 20:13 Nový

Re: statické stránky a flash

celé vlákno
Flash se nepouziva pri proudovani videa. Flash se (dominantne ve video oblasti) pouziva pri progresivnim downloadu videa. Duvodem je, mimo jine, licencni politika Adobe pro proudovaci server. To bych doporucoval neplest.
Jaromír Adámek aura:36
4. 11. 2007 18:08 Nový

Re: statické stránky a flash

celé vlákno
Jsem rád, že se našel ještě další člověk, jako je nn.

Mnoho designerů, hudebních skupin a podobných kreativních lidí má natolik graficky překombinované stránky (případně přímo schovávají měnu, ve stylu, kde je Villy), že pak má člověk problém na daných stránce vůbec najít informací, kterou hledá.

Jistě, Flash je super, Java a JavaScript je super, ActiveX je super, každý je vhodný na něco jiného, ale hlavní jsou informace a tyto technologie je třeba používat účelně, aby se pak, pod záminkou ohromit uživatel, nestala ze stránek grafické bludiště, kde člověk nic nenajde.

Pěkné stránky jsou fajn, my ale netvoříme obrazy, ale zveřejňujeme informace.
WagoOn
WagoOn (neregistrovaný)
4. 11. 2007 12:14 Nový

Re: statické stránky a flash

celé vlákno
Vy nepouzivate vyhledavace?
Jirka
Jirka (neregistrovaný)
6. 11. 2007 10:29 Nový

Jaká je budoucnost interaktivních aplikací?

celé vlákno
Velka. Preci jenom davkove zpracovani se pro mnoho ukolu nehodi a hlavne to nevypada, ze by se vratilo na scenu v nejake extremne silne pozici. I kdyz existuji okamziky, kdy jsou davky k nezaplaceni.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem