Ušetřete

Názory k článku
Jakub Ditrich: už jsem na to neměl nervy

Vaclav Kabat
Vaclav Kabat (neregistrovaný)
30. 3. 2004 8:26 Nový

domena post.cz

celé vlákno
Jestli to bylo tak a ja nemam duvod neverit, tak lide jako p. Orsag meli byt okamzite odstaveni....

ne ze by me domenova jmena zase tak nejak moc zajimala, ale je to pro me dalsi layer socialismu (tedy takove konkr. jednani nikoli na bazi kdo prvni prijde mele pokud ten druhy nema ochrannou znamku) v IT
Thomsn
Thomsn (neregistrovaný)
30. 3. 2004 8:39 Nový

Re: domena post.cz

celé vlákno
...hlavne ze je k tomu vzdycky co rict...
Vaclav Kabat
Vaclav Kabat (neregistrovaný)
30. 3. 2004 8:45 Nový

Re: domena post.cz

celé vlákno
:-)))))))) jasne thomsne :-) uz se tesim na tvuj reply
Ondra
Ondra (neregistrovaný)
30. 3. 2004 8:57 Nový

Re: domena post.cz

celé vlákno
Jezus co na tom resis? Vzdyt v te dobe byla domenova registrace uplne nekde jinde... A navic ve svem dusledku na tom uzivatele vydelali - nemyslis ze je lepsi, kdyz na post.cz pro vyrostl freemail nez prezentace ceske posty?
Vaclav Kabat
Vaclav Kabat (neregistrovaný)
30. 3. 2004 10:54 Nový

Re: domena post.cz

celé vlákno
Ja souhlasim, je to lepsi.. slo me o totalne nesystemove centralne-planovacske a jeste nakonec ve vysledku nefer metody a jen jsem podotkl, ze tito lide meli byt odstaveni podstatne drive, protoze i dnes vidim mnoho nazoru na spravu domen dle social. modelu
Tomáš Langer
Tomáš Langer (neregistrovaný)
31. 3. 2004 10:24 Nový

Re: domena post.cz

celé vlákno
Václave, nemáš pravdu.

Existuje něco jako ochranná známka, kterou má (měl by mít) každý podnikatelský subjekt zaregistrovanou. A dokonce pokud ji nemá, ale je považován v oboru za všeobecně známý, nemůže jen tak kdokoli jeho název či logo používat.
A Česká pošta je myslím přesně ten subjekt, který kriterium všeobecné známosti splňuje do puntíku. Navíc Internet je zcela přirozeně pokračováním vývoje poštovních služeb, takže logicky do poštovního oboru patří.

Takze podle zákonů by Česká pošta mohla mít na doménu post.cz nárok - je spíš otázka kolik by ji příp. soudní spor stál a jestli by ho v našem soudnictví opravdu vyhrála.

Jiná věc je, že podle mého názoru by česká pošta měla být na doméně posta.cz, neboť je to český subjekt, fungující převážně pro české zákazníky na českém trhu. Každopádně současná adresa cpost.cz je z marketingového hlediska jedna z nejméně vhodných...

Tomáš
Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný)
31. 3. 2004 11:22 Nový

Re: domena post.cz

celé vlákno
IMHO je narok C. posty na post.cz trochu sporny. Posta.cz je bez diskuse, ale post.cz? To uz by chteli moc :-) Krom toho pravidlo "kro driv prijde ten driv mele" mi prijde porad lepsi, nez se strachovat, ktera velka organizace bude chtit moji domenu...
Stanislav Kožina
Stanislav Kožina (neregistrovaný)
31. 3. 2004 11:36 Nový

Re: domena post.cz

celé vlákno
Takze podle zákonů by Česká pošta mohla mít na doménu post.cz nárok - je spíš otázka kolik by ji příp. soudní spor stál a jestli by ho v našem soudnictví opravdu vyhrála.

Žádný zákon, který by upravoval "nárok na doménu" neexistuje -- a IMHO je jedině dobře (pozn.: nejsem právník).

Výsledek případného soudního sporu sice opravdu odhadnout nelze, ale osobně nevidím žádný důvod, proč by se do něj (za současného stavu věcí) měla Česká pošta vůbec pouštět, natož proč by jej měla vyhrát.

Vaše argumentace totiž vychází z nesprávných předpokladů, že z vlastnictví ochranné známky vyplývá nárok na doménové jméno. Doporučuji přečíst starší články na Lupě (včetně diskusí), ze kterých je zřejmé, že nemáte pravdu.

Nápověda: zatímco může existovat více ochranných známek znějících na stejné jméno, konkrétní doménové jméno může (v konkrétní doméně) existovat pouze jedno.
Tomáš Langer
Tomáš Langer (neregistrovaný)
31. 3. 2004 21:16 Nový

Re: domena post.cz

celé vlákno
Já taky nejsem právník. Snažím se věci nahlížet spíš z pohledu logického a tam nevidím rozdíl mezi logem či názvem a doménou. Je to jako bychom začátkem minulého století, kdy se začala prosazovat k psaným názvům i grafická loga, řekli, že logo může používat víc firem.
Dan Lukes
Dan Lukes (neregistrovaný)
1. 4. 2004 18:39 Nový

Re: domena post.cz

celé vlákno
Z hlediska logickeho je tedy treba zapocist, ze slovo "posta" je zcela obecne slovo - a i kdyz zanedbane postu elektronickou, i v oblasti te papirove se dorucovanim zabyva pomerne hoden lidi a firem - tak proc mezi vsemi zrovna Ceska Posta ?
alca
alca (neregistrovaný)
18. 1. 2008 20:33 Nový

Re: domena post.cz

celé vlákno
jako zaměstnanec české pošty, plně souhlasím.
Karl
Karl (neregistrovaný)
30. 3. 2004 9:10 Nový

Re: domena post.cz

celé vlákno
"Ukecavat" ze chci domenu... to je pekny. O Orsagovi jsem slysel uplne legendy... :-D
Vyresilo se tenkrat napriklad to, ze nesmi byt dvoupismenne nazvy domen a Orsag dovolil registrovat www.hp.cz ?? Dostal alespon snizeni platu po dobu tri mesicu jako ten kulturni pracovnik co soulozil v Boskovicich s knihovnici v pracovni dobe na statnim kanape? ;-)
caracho
caracho (neregistrovaný)
30. 3. 2004 10:01 Nový

Orsag

celé vlákno
A sam ma dokonce domenu o.cz :o)
pukvis
pukvis (neregistrovaný)
30. 3. 2004 13:28 Nový

Re: domena post.cz

celé vlákno
Je mi trochu lito, ze nevite o cem mluvite. Pred vytvorenim CZ.NIC byla naprosto jina situace a Vase subjektivni pocity, ktere vychazeji z informaci agentury JPP jsou v rovine kolem roku 1997 naprosto mimo misu.
OptiPes
OptiPes (neregistrovaný)
30. 3. 2004 13:49 Nový

Re: domena post.cz

celé vlákno
No, ten priklad s HP neni z nejbrutalnejsich, protoze argument "HP.com" je silny. Ale co takhle domena ph.cz pro Potravinarsky holding, vypecenou to dceru vypecene IPB?
A ja osobne jsem se od p. Orsaga presne v dobe, kdy registroval domenu ph, dozvedel, ze domenu hf mi nezaregisruje ani nahodou, protoze dvouznakove domeny opravdu, ale opravdu nelze registrovat...
Rikat kazdemu neco jineho (o duvodech muzeme jen spekulovat...) neni omluvitelne "jinou situaci"!
pb
Patrick Zandl
Patrick Zandl (neregistrovaný)
30. 3. 2004 13:53 Nový

Re: domena post.cz

celé vlákno
Tehdy mimo jiné ale také platilo pravidlo, ze doména druhé úrovně nesmí kolidovat s doménou první úrovně, takže jste si teoreticky neměl smět registrovat com.cz - a taky se to dalo napriek tomuto pravidlo... :(
Vaclav Kabat
Vaclav Kabat (neregistrovaný)
30. 3. 2004 14:13 Nový

Re: domena post.cz

celé vlákno
tam pokud vim :-) byly technicke duvody ....
Karl
Karl (neregistrovaný)
30. 3. 2004 14:41 Nový

Re: domena post.cz

celé vlákno
Nevylucuji ze mam spatne informace, ale prvni domenu jsem si registroval v prosinci 1997 a vim jaka byla situace. Jenom jsem si pamatovat na causu kdy dle tehdejsich pravidel nebyly registrovany dvoumistne nazvy. Myslim ze www.js.cz nebo tak byla odmitnuta protoze mela dva znaky ale HP.cz prosla. Ale jak rikam nevylucuji ze si to pamatuji spatne a jadro poblemu nebyly ty dva znaky. BTW: zaregistroval jsem si tak kontraverzni nazev, ze novinari prisli za p. Ditrichem aby to komentoval... ;-)
Pan HO
Pan HO (neregistrovaný)
30. 3. 2004 8:56 Nový

Dobre

Tenhle serial profilu je dobry :)

Jen tam mate chybku :
měla přesah do Globe Internet, protože jsem pro firmu hledal nějaké hezké, netradiční umístění stránku. ze by stanku ?
Ing. Bilbo Hobbit
Ing. Bilbo Hobbit (neregistrovaný)
30. 3. 2004 9:45 Nový

Lupa se dala na levne Pi-aR?

celé vlákno
Je vazne skoda, ze Lupa uz neni co byvala. :( Tenhle serial mi prijde jako hodne levna propaganda. Kde jsou ty casy, kdy se Lupa opirala do vseho a do kazdeho? Proc necha lidi delat si tu zdarma(?) reklamu a misty az totalni masaz mozku, kdy si clovek casto az v reakcich musi precist jak to bylo doopravdy. Vzdyt Lupa ma dost kvalitnich autoru, kteri casto znaji pozadi mnoha afer a udalosti. Libila by se mi forma trochu ostrejsiho interview. Ano, asi by to toho pak mnoho "osobnosti" neslo, ale to by bylo asi lepsi nez tahle oslava vudcu naroda...
Michal Illich
Michal Illich (neregistrovaný)
30. 3. 2004 13:40 Nový

Re: Lupa se dala na levne Pi-aR?

celé vlákno
> Vzdyt Lupa ma dost kvalitnich autoru, kteri casto znaji pozadi mnoha afer a udalosti.

A kdo by měl znát pozadí dění lépe než samotný účastník?
Vždyť je skvělé, že tito lidé mají prostor se vyjádřit. Jen houšť! Ať nám něco poví i další společníci a mnoho dalších lidí na významných místech v českých internetových firmách nebo lidí se zkušenostmi s nimi. Právě tím, že se čtenář dozví mnoho různých pohledů z první ruky, si bude moct utvořit podložený názor. Je to lepší než předžvýkání novinářem - objektivní novinář neexistuje a tak je lepší znát více subjektivních pohledů samotných aktérů.

Že to má formu článku, kde je to pohromadě a s podpisem, mi přijde také lepší než číst výkřiky v diskusích. Samozřejmě že je pěkné, že se tu v diskusi vyjádřili i další insideři Globe, ale je trochu pracné ty jejich přezdívky dešifrovat - pro to nemá většina čtenářů dost informací a tak přicházejí o spoustu legrace :)





Ing. Bilbo Hobbit
Ing. Bilbo Hobbit (neregistrovaný)
30. 3. 2004 14:04 Nový

Re: Lupa se dala na levne Pi-aR?

celé vlákno
Jde o to, že hodně věcí nikdo jen tak naplno neřekne a často ani nemůže říct. Proto by byla dobrá forma nějakého interview, kde se sice interpelovaná osoba také bude pochopitelně vykrucovat, ale už se z toho dá často usoudit, kde asi bude ležet pravda. Nechat ale někoho napsat prakticky chvalozpěv na sebe (a teď nemyslím konkrétně jen tento profil) a nechat to bez sebemenšího komentáře, bez snahy o sebemenší konfrontaci, mi prostě vůbec nesedne. Jiní se tu třeba vyjádří, ale už ne v souvislosti s tímto článkem. V rámci svého profilu (takto koncipovaného) bych taky nevytahoval na světlo žádná kontroverzní témata vůči jiným, protože bych potom působil hloupě a ublíženě. Zde právě vidím smysl novinařiny...
To, že si potom přečteme v komentářích anonymní vyjádření různých lidí, má už jen pramalou vypovídací hodnotu a mnoho lidí si je ani nepřečte.
...jen můj pohled na svět...
Noname
Noname (neregistrovaný)
30. 3. 2004 10:23 Nový

spíš "už jsem na to neměl"

celé vlákno
to "nervy" v nadpise je zbytečné. Ten člověk už je několik let naprosto vygumovaný, bez nápadů, bez rozumu, jako by si vyčerpal veškerou životní invenci na jeden rok, kdy zde vládnul ještě chaos a nikdo nevěděl co to ten internet vlastně je a k čemu bude. afaik bude za chvíli někde žebrat, jestli se nevschopí a nezačne něco dělat.
P.S.: imho by se někteří lidé měli zamyslet nad svoji ekonomickou rolí a přínosem pro své zaměstnavatele. Měli by si říct: "Za tento měsíc jsem firmu stál XY tisíc (hrubá mzda plus odvody firmy). Co jsem za ten měsíc udělal, kolik moje přítomnost a práce měsíc vydělal. Je to více než XY? A nebo podstatně méně? A jestli je to méně, je to jen chyba nějakého měsíčního výkyvu, nebo je to tak normální?" Takovouto slohovku by měli napsat všichni zaměstnance na konci každého měsíce a dát jí zaměstnavateli. Jsou-li dobří, zaměstnavatel si jich bude vážit. Jsou-li špatní, tak buď sami pochopí, že tam nemají co dělat a že se buď musí zlepšit a nebo že se nesmí divit, když se jich zaměstnavatel zbaví.
strateg@post.cz
strateg@post.cz (neregistrovaný)
31. 3. 2004 8:13 Nový

Re: spíš "už jsem na to neměl"

celé vlákno
A pri te prilezitosti si dat sam vyhazov ze jo? Spis myslim, ze je to vase prace, protoze zamestnanec malo kdy dokaze vyjadrit svuj prinos.. Kolik zamestnanec vydela vedi vetsinou jen majitele firmy.
petan
petan (neregistrovaný)
31. 3. 2004 21:12 Nový

Re: spíš "už jsem na to neměl"

celé vlákno
aaaaa ..chudackove zamestnanci zacnou ted psat jakej byl sef...
Kdyby se tak nekdy zmohli zalozit a rozjet nejakou firmu.
Nezmuzou... budou tady jen kecat !!!
mik
mik (neregistrovaný)
1. 4. 2004 13:46 Nový

Re: spíš "už jsem na to neměl"

celé vlákno
Nemyslím si, že tohle napsal nekdo z Jakubových bývalých změstnanců ...
petan
petan (neregistrovaný)
31. 3. 2004 21:18 Nový

Re: spíš "už jsem na to neměl"

celé vlákno
"Mylite se"
Kdyz jsem spolecnikem a jednatelem fungujici firmy tak uz mam narok chodit a kecat do vseho...
Od vydelavani penez jste tam prece "vy" zamestnanci za nejaky plat...
Takhle funguje kapitalismus...nebo je to jinak ???
Insider Igor
Insider Igor (neregistrovaný)
30. 3. 2004 10:39 Nový

Vice informaci

celé vlákno
Zajimava diskuse...
- pan Ditrich toho moc v GI v posledni dobe nedokazal, lidi ho tam uz nebrali moc vazne.
- podivejte se na jeho webstranku, je to rozcvicka v sebestrednosti, srovnatelna snad jen s p prezidentem Klausem
- co se tyce popularity p Ditricha - toho by snad porazil i Grebenicek s Ransdorfem jak dokazal komunikovat se svym okolim
- Neodesel z GI, BYL ODEJIT. Lze protoze si uvedomuje ze jeho era skoncila a na jeho pyndy uz v Praze nema nikdo naladu, protoze vsechny nastval.
ondřej
ondřej (neregistrovaný)
30. 3. 2004 10:58 Nový

Re: Vice informaci

celé vlákno
To je ale logický konec všech těchto kravaťáků-markeťáků, kteří nic nedělají, jenom si povídají s klienty, před sto lety zkoušeli patlat HTML a to z nich "udělalo" odborníky na počítače.

Znám pár takových, měl jsem je kdysi nad sebou, než odešli tam kam patřili. Místo aby mě občas pustili ke klientovi, tak jim naslibovali nesmysly a pak přišli a ptali se: "A Ondro, umíme to XML? Jsem jim slíbil že tam budou mít XML!"
Vaclav Kabat
Vaclav Kabat (neregistrovaný)
30. 3. 2004 11:00 Nový

Re: Vice informaci

celé vlákno
aaaaaaaaaaaa tohle mam take rad.. nejvic me potesil jednou jeden aplikacni server, je pry zalozeny na xml. Nakonec jsem tam po nejakem hledani nasel nejaky konfigurak v XML :-) ale XML byl hype a tak ....
Insider Igor
Insider Igor (neregistrovaný)
30. 3. 2004 11:30 Nový

Vice info II

celé vlákno
P Ditrich nebyl "marketak kravatak". Mel kratasy a problem s tim, aby si vzal cistou kosili. Jeho problem byl, ze kazdemu do tri minut vysvetlil, ze je uplny patlal a ze on to vi nejlip, "studoval to prece na FAMU". Pokud tohle dela clovek v Praze poslednich deset let, pak muze tak maximalne prodavat burty na hlavnim nadrazi. Vi prece, kolik zakaznik potrebuje horcice a jestli bude kremzska nebo plnotucna...
Silencer
Silencer (neregistrovaný)
30. 3. 2004 13:33 Nový

Re: Vice info II

celé vlákno
No me to z toho clanku vypadlo, ze pan Ditrich je vlastne takovy pan CEO:), akorat o nekolik let driv.
Noname
Noname (neregistrovaný)
30. 3. 2004 14:49 Nový

chudak marketa

celé vlákno
pri povesti a sexual. vykonnosti dosoudila si chudak marketa moc neuzila
KubuvKamos
KubuvKamos (neregistrovaný)
31. 3. 2004 15:50 Nový

Re: chudak marketa

celé vlákno
... hele, prestan sirit nepodlozeny pomluvy...
Kdo je uspesnej a umi vydelat prachy, boduje u hezkejch holek - svet tak funguje, to nevis?
PK202
PK202 (neregistrovaný)
30. 3. 2004 20:49 Nový

BTW

celé vlákno
Jen na okraj.
Tesne po rozjeti registraci firmou GI jsem mel pro jednoho znameho zaregistrovat pomerne lukretivni domenu.
Jak starej vul jsem si ji dal vyhledat pres stranky Globe - a ejhle byla volna... ovsem za tyden uz ne a tak ji nakonec znamy od Globe koupil....

Jo jo takovej to je parchant
Karl
Karl (neregistrovaný)
30. 3. 2004 20:53 Nový

Re: BTW

celé vlákno
Mimochodem, ... je toto pravda? Ja jsem aniz bych mel jakekoli informace tohoto bal (myslim obecne, ne u Globe) a lukrativnejsi pruzkumy jsem delal primo na strankach NIC... Byla to paranoia nebo mluvi pan PK202 pravdu?
nasranej
nasranej (neregistrovaný)
31. 3. 2004 4:23 Nový

Re: BTW

celé vlákno
nam se tohle stalo u zoneru jestli se nepletu, dimena byla volna a pak najednou ne a meli ji zaregistrovanou dokonce pred datem kdy jsme provadeli online dotaz na volnost domeny....takze museli v systemu zmenit i datum kdy si ji "objednavali"
misch
misch (neregistrovaný)
31. 3. 2004 11:19 Nový

Re: BTW

celé vlákno
Uzasny. A tim "zmenili datum" chces rict, ze ho zmenili i zpetne v registru u CZ.NICu?

Proc kurnik sopa nikdo z techhle chytraku nenapise o ktere domeny slo?

Niky
Niky (neregistrovaný)
31. 3. 2004 12:07 Nový

Re: BTW

celé vlákno
Kdovi, co jste registroval.

Co to bylo za domenu?
David Bubenicek
David Bubenicek (neregistrovaný)
2. 4. 2004 16:19 Nový

Re: BTW

celé vlákno
jelikoz jsem mel taky spatnou zkusenost s registraci lukrativni domeny a diky registratorovi jsem o ni prisel udelal jsem si vlastni "overovac" domen - domenovy wizard

(mozna nekdo muze namitnout ze to hrozi vsude, ale vzhledem k faktu ze jsem na svem blogu sam daval vsanc ruzne jmena domen se muzete spolehnout)

Panu Ditrichovi fandim - nenechte se zviklat lidmi kteri jdou jenom po penezich
Jan Mach
Jan Mach (neregistrovaný)
14. 4. 2004 11:54 Nový

Re: BTW

celé vlákno
Věřím tomu. Já jsem si nechával za starých dob registrovat volnou doménu mach.cz přímo přes zaměstnance NIC (že já vůl si to nenaklikal sám na jejich webu, tehdy snad ještě Eunet či tak nějak?). Tři týdny se na urgence neozýval a pak mi řekl, že mám smůlu, že doména je registrována. A co na ni běží ... H.... byl bych sprostý. Prostě byla IMHO prodána jako příležitost pro prezentaci ...
danda
danda (neregistrovaný)
31. 3. 2004 10:31 Nový

Re: BTW

celé vlákno
Můžu potvrdit. Stalo se mi to taky, na prelomu let 1999/2000. V te dobe jsem bohuzel netusil, ze existuje nejaky NIC a myslel si, ze domeny.cz je jedine spravne misto :-).
petan
petan (neregistrovaný)
31. 3. 2004 21:07 Nový

Re: BTW

celé vlákno
No to nad sebou zamysli a radsi uz jsem nepis...chudaku
shrek
shrek (neregistrovaný)
31. 3. 2004 21:40 Nový

Re: BTW

celé vlákno
Vy mluvit Českí?
Pryc s kurzivou
Pryc s kurzivou (neregistrovaný)
31. 3. 2004 3:17 Nový

Pryc s kurzivou

Pryc s kurzivou! Kdo to ma cist.
Jan
Jan (neregistrovaný)
31. 3. 2004 21:05 Nový

Tenhle pan mi tedy chybet nebude

V pionýrských časech firmy Globe člověk narazil na JD při každé změně v doméně. Nechutná zkušenost. Byl to nadutý a neschopný člověk. Od té doby jsem se už nikdy nesetkal s takovým postojem k platícímu zákazníkovi (ani v osvěžovnách nižších cenových skupin ne). Naštěstí jej časem nahradili skriptem, takže jsme tam tu doménu nakonec nechali.
KONY
KONY (neregistrovaný)
1. 4. 2004 11:29 Nový

April

Neni to nahodou April ??? :))
Tom Tobula
Tom Tobula (neregistrovaný)
2. 4. 2004 12:50 Nový

Zákaz konkurence ?

celé vlákno
Nedivím se společníkům G.I., že jednání dotyčného považovali za podraz, já bych na jejich místě asi použil i silnější slova. Obchodní zákoník zakazuje konkurenci jednatelů, nestanoví-li Společenská smlouva něco jiného. Ohledně převodu podílu 50% ve společnosti na přímého konkurenta dané firmy si také myslím své (je to analogie nepřátelského převzetí), ale to je věc zbývajících společníků G.I., aby si to právně vyřídili a ne moje. Každopádně by LUPA měla dát současně slovo i protější straně, zbývajícím společníkům G.I. - jinak se LUPA může zaregistrovat zrcadlo i na propaganda.cz

Rozhodně bych po takovém extempore nikomu neradil si s p.Ditrichem zakládat společný podnik.
PaJaSoft
PaJaSoft (neregistrovaný)
2. 4. 2004 14:57 Nový

Re: Zákaz konkurence ?

celé vlákno
A co mel delat? To mel podil prodat konglomeratu typu Vivendi? Navic Spolecenska smlouva zpravidla naprosto jasne definuje, jakym zpusobem jest mozno obchodni podil prodat (vystoupit ze spolecnosti nelze, ale lze pozadat soud o vyskrtnuti) - v clanku zaznelo, ze to skutecne udelal - ze spolecnici nemaji cash je naprosto irelevantni - vy prodavate taky na splatky?

Vubec se nedivim, ze to koupila konkurence, protoze nikdo jiny by o to mozna ani nemel zajem.

Jednu spolecnost jsem taky zakladal, tak o tom trochu vim a vubec se nedivim postupu p,. Ditricha, ani u s.r.o. se nechraje na dojmy, ale pojmy...

Jedine co snad teoreticky neni uplne ciste je fakt, ze Globe nabizi Wi-Fi v okoli sidla firmy a WideNet jim konkuruje (mozna ne oblastne), ale sluzbou - toto IMHO rovnez resi SS, ale kde neni zalobce...

Tom Tobula
Tom Tobula (neregistrovaný)
6. 4. 2004 14:43 Nový

Re: Zákaz konkurence ?

celé vlákno
Spory společníků uvnitř společností s ručením omezeným bývají obecně vždy obtížné, protože s.r.o. je kapitálově-osobní společností, tj. od společníka se očekává angažmá kapitálové (vstupní) i osobní nasazení průběžné trvalé (i když ze zákona společník žádnou "pracovní" povinnost vůči nemá a jen těžko ji lze uzákonit).

V okamžiku, kdy se zájmy společníků, nebo jejich hodnocení ohledně toho, jak kdo z ostatních přispívá k výsledku firmy začnou výrazně rozcházet a přesáhne to nějakou mez, bývá nutný rozchod a záleží na charakteru dotyčných, jak se to zvládne a zda výsledek je přijatelnou dohodou všech. Zde dohodou zjevně nebyl a je pochopitelně možné, že své máslo mají spíše zbývající společníci a ne náš hrdina článku. Jenže jaksi jim nebyl dán prostor a to mi vadí nejvíce.

Co ze článku vyplývá není, že by Ditrich ze společnosti vystoupil či požádal o vyškrtnutí, ale že přestal být (dle rejstříku k 31.12.2003) jednatelem. Jednatelé mají (narozdíl od společníků) ze zákona stanoven ZÁKAZ KONKURENCE (nepraví-li společenská smlouva něco jiného, což zpravidla nestanoví), tj. jestliže p.Ditrich za dobu, kdy byl jednatelem Globe, "trošku" pomáhal firmě WideNet, velmi pravděpodobně porušoval zákon, např. tím, že WideNet předával know-how, které získal v Globe za prostředky Globe. Tím mohl působit Globe škodu, např. Globe mohla fakturovat WideNetu poradenské služby p.Ditricha, ale pravděpodobně tak činěno nebylo...

Dále ze článku vyplývá, že poté, co přestal být jednatelem, tak zjistil, že již má menší vliv na společnost, což je logické, neboť práva (ale i povinnosti) společníka jsou menší než jednatele. Způsob převodu podílu jistě nějak upravuje společenská smlouva - zda byla nebo nebyla dodržena ovšem nevím. Prodat svůj podíl hlavní konkurenční firmě a následně přitom tvrdit, že se stejně chce věnovat vytváření webů (kde jinde než v Globe k tomu měl ideální příležitost), je velice podivná obchodní praktika.

Proto si myslím, že by Lupa při publikaci takového článku měla dát prostor i ostatním dotčeným stranám, zejména zbývajícím společníkům.

Možná, že Ditrich patří do skupiny "co spolu chodili na pivko", že je známý Antoše, kterému Lupa myslím patří, naopak zase o Antošovi vyšel nedávno poměrně devótní portrét v BusinessWorldu.

Prostě tvrdím, že v případě takto kontroverzní zaležitosti by si "nezávislé" médium měla velmi dát pozor na svou pověst, jinak ... propaganda.cz.
Jiri Janecek
Jiri Janecek (neregistrovaný)
14. 4. 2004 6:10 Nový

Tunelari od Zoner

http://czstudio.net/ZONER/
Slavicinsky a Behro o velikonocich 1998 ukradli (po cesku vytunelovali) Computer Studio s pomoci Jiriho Orsaga.

To same delaji/udelaji zase Globe.

a dluzi $50,000.

Objektivni nazor:
http://czstudio.net/ZONER/eurointellitech.htm
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem