Existuje něco jako ochranná známka, kterou má (měl by mít) každý podnikatelský subjekt zaregistrovanou. A dokonce pokud ji nemá, ale je považován v oboru za všeobecně známý, nemůže jen tak kdokoli jeho název či logo používat.
A Česká pošta je myslím přesně ten subjekt, který kriterium všeobecné známosti splňuje do puntíku. Navíc Internet je zcela přirozeně pokračováním vývoje poštovních služeb, takže logicky do poštovního oboru patří.
Takze podle zákonů by Česká pošta mohla mít na doménu post.cz nárok - je spíš otázka kolik by ji příp. soudní spor stál a jestli by ho v našem soudnictví opravdu vyhrála.
Jiná věc je, že podle mého názoru by česká pošta měla být na doméně posta.cz, neboť je to český subjekt, fungující převážně pro české zákazníky na českém trhu. Každopádně současná adresa cpost.cz je z marketingového hlediska jedna z nejméně vhodných...