Hlavní navigace

Jaký je letošní Prague Internet World?

Marek Antoš 19. 4. 2000

Včera byl oficiálně zahájen další ročník Prague Internet Worldu, který bude pokračovat i dnes a zítra. Jak již podtitul "konference s doprovodnou výstavou" napovídá, o přednášky a kulaté stoly jde na PIWu nejvíce, přestože i stánků je letos požehnaně. A jaký je náš první dojem?

Jedním slovem: dobrý. M.I.A. letos pořádá PIW již potřetí a je vidět, že se použila z předchozích nezdarů i úspěchů. Pokud jde o výstavní část, u prvního ročníku skončila takřka fiaskem: mimo jiné za to mohly prostory Obecního domu, které jsou sice překrásné, ale pro výstavu nepříliš vhodné. Vloni si už PIW vedl mírně lépe, ale stále bylo zřejmé, že zájem vystavovatelů o účast není největší; na vině byla i poněkud zvláštní obchodní politika, kdy byly ceny za plochu nejprve nastaveny velmi vysoko a nakonec byla prodávána takřka za hubičku každému, kdo projevil zájem zaplnit bílá místa. Letošek je v tomto směru pro PIW satisfakcí. Výstava má vyrovnanou skladbu, prezentují se zde firmy z nejrůznějších oblastí, které se nějak dotýkají Internetu. Podceněna tentokrát nebyla ani propagace, po Praze jsou k vidění nejrůznější poutače, které přivádí návštěvníky.

Když už hovoříme o skladbě vystavovatelů, musím se přiznat, že pro mne přeci jen byla určitým překvapením. PIW není typickou výstavou, kde by se prezentovali poskytovatelé připojení, velci hráči zde však zastoupeni jsou. Velkými stánky vítají hned u vchodu návštěvníky PVT, Internet OnLine, Global One a ve velkém stylu také World OnLine, hlouběji je umístěn stánek společnosti InWay a ještě se na PIWu prezentuje několik menších poskytovatelů. Rozhodně však tato skupina netvoří nějakou početní většinu (pokud jde o plochu, je možná jejich pozice o něco silnější). Největší množství vystavovatelů, o kterých jsem často doposud ani neslyšel, je však z oblasti e-commerce. Většinou však nejde o firmy, které by po Internetu něco prodávaly, jako spíše o vývojáře, kteří nabízejí nejrůznější řešení pro elektronické obchodování. Kdo si tedy chystá založit vlastní e-krámek, na PIWu si nepochybně stavitele vybere. Je vidět, že vývojářské firmy začínají právě v této oblasti cítit peníze velkých společností, které se na Internet chystají. Je však otázkou, zda se jich zde skutečně má šanci uživit tolik.

PIW ve své výstavní části také ukazuje, že se Internet stále více začíná otevírat finančním službám. Hned několik vystavovatelů zde nějakým způsobem nabízí investování na – zejména – amerických burzách prostřednictvím Internetu, někteří dokonce v reálnem čase. Tento segment má na Internetu nepochybně růžovou budoucnost, protože přibližuje investování do cenných papírů koncovému zákazníkovi způsobem, který buď doposud nebyl vůbec možný, nebo byl alespoň citelně drahý.

Tento článek by měl shrnovat první dojmy, ke konkrétním vystavovatelům se zřejmě vrátíme po skončení celé akce. Podívejme se tedy na druhou část, směrem ke konferenci. Organizátoři letos připravili řadu tématicky zaměřených bloků, které sahají od obsahu a marketingu až ke zdravotnictví a Internetu. Tato část PIWu měla i v minulých letech vysokou úroveň, vloni však z mého pohledu poněkud trpěla nižším počtem účastníků, což bylo zřejmě rovněž způsobeno obchodní politikou a původně vysoko posazenými cenami. Letos je i v tomto směru všechno jinak, k čemuž nepochybně přispívají i nižší ceny za účast. Měl jsem včera možnost nahlédnout na několik přednášek v sekci Obsah a marketing a jejich úroveň byla slušná. Další trháky však ještě přijdou: dnes se například v rámci sekce Podnikání a Internet konají dvě zajímavé dopolední přednášky Jiřího Donáta a posléze Jiřího Hlavenky; kompletní program je na stránkách PIWu.

Sem tam se však nějaká zajímavá akce koná i v tzv. infoarénách, které jsou umístěny přímo na výstavní ploše a přístup tam má proto každý návštěvník výstavy, nejen účastníci konference. Ze včerejších akcích byl asi nejzajímavější kulatý stůl o E-koláči, který moderovala přímo paní Ivana Juráňová. Diskutovat přišly zhruba dvě desítky moudrých hlav, které se jinak většinou na jedno místo v jeden čas shromáždit nedaří. Vzhledem k této formě byla diskuse poněkud střípkovitá, Ondřej Felix z Oracle si postěžoval, že se málo věnuje B2B na Internetu, ale můj osobní dojem je velmi dobrý. Pouze je velká škoda, že se ve vyhrazené hodině nestihla probrat skoro celá polovina, která byla věnována reklamě a obsahu na Internetu; přihlížející návštěvníci to sice zřejmě ani nepoznali, ale mne osobně právě tato část zaujala v původním scénáři, který předem dostali všichni „připodotýkáři“ do diskuse, zaujala asi nejvíce. Vměstnat celý E-koláč do jediné hodiny je zřejmě nemožné, bylo by to chtělo vyhradit pro něj více času.

Ještě není letošnímu ročníku konec, proto je brzy na definitivní soudy, ale palec tentokrát míří vzhůru. Pokud máte možnost se jít na PIW podívat, neváhejte: rozhodně si však předtím projděte alespoň program infoarén a přijďte cíleně na některou z akcí v nabídce. Právě o tom PIW je.

Marek Antoš

Našli jste v článku chybu?

20. 4. 2000 14:34

Patrik Chrz (neregistrovaný)
Minuly (nebo to bylo uz preminuly? - ten cas strasne leti) rok se dala vstupenka sehnat zadarmo. Kdesi na Interentu jsem cosi vyplnil a potom jsem jenom prisel, nahlasil me jmeno a dostal vstupenku zadarmo. Popravde receno, kdybych tam nesel, o nic bych neprisel. Letos jsem nic takoveho nenasel a jak tak vidim, asi jsem o moc neprisel.

20. 4. 2000 13:23

Josef Dusak (neregistrovaný)
Tak tento článek je opravdu tvrdým hodnocením PIW. To se často nevidí, myslím tak tvrdý článek i taková výstava. Jako setkání lidí z netu a médií je to myslím dobrá věc. Proto ty konference, ale proč tak krátké a rychlé... už radši mlčím.

Popravdě, taky jsem nebyl spokojený, kdybych jel do Prahy jen kvůli PIWu (normálně pivo nepiju, protože prý alkohol za volant nepatří), tak bych byl zklamaný, ale dva naši zákazníci a pak Karlův most a jedna jeho atmosféra mě opět postavili na nohy. Nakonec …

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Vitalia.cz: Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem